Vi flytter sammen - hvor meget opmærksomhed kan jeg forvente?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
uptowngirl
Indlæg: 125
Tilmeldt: 5. feb 2017, 21:12
Kort karma: 21
Likede indlæg: 178

Vi flytter sammen - hvor meget opmærksomhed kan jeg forvente?

Indlægaf uptowngirl » 16. jul 2017, 16:28

Jeg håber på at høre nogen af jeres erfaringer fra når I er flyttet sammen med kæresten.
Vi står og skal flytte sammen om et par uger, men er vist ikke helt enige om, hvor meget opmærksomhed parforholdet skal have. Vi har de set hinanden siden december sidste år og været kærester i 1/2 år, så det er selvfølgelig lidt tidligt at tage skridtet, men det skal være nu (pga. roommatestatus) eller først om 1 års tid. Jeg er 27 år, han er 25 og jeg er hans første kæreste. Jeg har angst og OCD og det er for øjeblikket meget i udbrud, da jeg er top stresset ovenpå specialeaflevering om 14 dage og derfor har jeg meget svært ved at stole på mine følelser og er utrolig sensitiv for øjeblikket.
Indtil videre har vores forhold gået godt, vi har set hinanden 2-4 gange om ugen, og når vi har set hinanden har vi dedikeret vores fulde opmærksomhed til hinanden. Dette har været lidt hårdt sommetider, da man så ikke når de ting, man normalt når i hverdagen.
Nu har vi så aftalt at flytte sammen og prøve vores forhold af. Jeg har været inde hos ham siden i torsdags, også for at se, hvordan det egentlig går, når det er lidt mere hverdagsagtigt og det har åbenbart i hans verden ført til at han gør alt hvad han plejer og glemmer mig! Jeg har hele tiden vist at han spiller computer og er ok med det, men vidste ikke at det var i det omfang. I de dage jeg har været derhjemme, har han spillet 5-7 timer om dagen og glemmer mig helt her. Vi aftaler at se en film fredag aften, hvilket han gerne vil, men så snart filmen slutter (kl. 00.30 om natten) vil han ind og spille mere computer. Jeg er ellers vant til at vi går i seng sammen og ligger og putter. Lørdag bruger han hele dagen på computerspil, mens jeg er inde på mit kontor for at lave speciale. Vi tager i biografen kl. 21 om aftenen og jeg vil gerne i seng, da vi kommer hjem kl. 00. Han går med ind i seng, tager sin mobil frem og ligger ellers og surfer rundt på den non stop. Også da jeg spørger om han ikke kommer over og putter - der får jeg svaret "jo lige om lidt", hvorefter der intet sker indtil jeg 10 min senere spørger om han ikke kan gå ind i stuen og gøre det færdigt, da jeg bliver forstyrret og ikke kan sove. Det bliver han mopset over, kalder mig ekstremt opmærksomhedskrævende og overfølsom. Vi snakker kort om det og han går modvilligt med til at ligge i ske. (Han bliver ved med at sige det er for varmt, men vi har ærlig talt gjort det lige siden vi startede med at være sammen, uden undtagelse, og på hans initiativ, der var det sjovt nok ikke for varmt).
Søndag morgen vågner vi. Det første han gør er at han tager sin mobil frem og surfer på den i al den tid jeg lavede/spiste morgenmad. Ikke et godmorgenkys eller noget kunne det blive til. Han vågner først op, da jeg er ved at tage mine ting og gå 1,5 time senere. Der bliver han mig blive, for vi har det jo så hyggeligt!?
Normalt har vi et godt sexliv, men det har også bare været virkelig lunkent lør+søn, hvor jeg har skulle tage al initiativ.
Vil meget gerne høre jeres erfaringer:
- Hvor meget prioriterer du og din kæreste jeres forhold efter I er flyttet sammen
- Hvor meget opmærksom kan jeg egentlig kræve?
Jeg har brug for meget nærhed for at føle mig elsket og for at føle vores kærlighed bliver plejet. Håber I kan komme med gode erfaringer og råd, da jeg er meget ked af det over situationen og pt laver strudsen over for mig kæreste og ikke har lyst til at besvare hans besked.
0
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Vi flytter sammen - hvor meget opmærksomhed kan jeg forvente?

Indlægaf Orchidea » 16. jul 2017, 16:43

Ærligt, så lyder det som om at i vil få en masse konflikter når i flytter sammen. I er ikke flyttet sammen endnu og der er allerede konflikter. Du synes at han spiller og bruger sin mobil for meget og du synes ikke han er nærværende nok OG jeres sexliv er begyndt at blive lunkent.

Det lyder som en win win situation når i ikke bor sammen. Han kan spille sine spil når han er alene. Når i er sammen får du den opmærksomhed som du har brug for og sexen er god.

Hvorfor ikke vente det år og se hvor jeres forhold er til den tid.
20
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9019
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21845

Re: Vi flytter sammen - hvor meget opmærksomhed kan jeg forvente?

Indlægaf Purple Haze » 16. jul 2017, 16:55

Jeg vil også anbefale at i venter et år.
Jeg tror ikke at det bliver bedre hvis i flytter sammen nu - slet ikke når det ikke tyder på at i rigtig kan finde ud af at tale ordentligt sammen om tingene.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2824
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Vi flytter sammen - hvor meget opmærksomhed kan jeg forvente?

Indlægaf Torn » 16. jul 2017, 16:59

Jeg vil anbefale jer at vente det år med at flytte sammen. Umiddelbart lyder I ikke til at være kompatible til at bo sammen, men meget kan ændre sig på et år.
1
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7327
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: Vi flytter sammen - hvor meget opmærksomhed kan jeg forvente?

Indlægaf Aragorn » 16. jul 2017, 17:06

Det kommer ikke til at gå - lad være.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Vi flytter sammen - hvor meget opmærksomhed kan jeg forvente?

Indlægaf Vixen » 16. jul 2017, 17:32

Du kan i hvert fald ikke afkræve ham opmærksomhed, det kommer der ikke noget godt ud af. Du kan sige det lige ud, som det er; at du er overrasket over, hvor lidt tid, I egentlig brugte sammen i hans hjem, og at du oplevede, at han var meget fraværende. Men om han imødekommer det, er svært at sige - jeg tvivler umiddelbart. Han vil gerne game og glo på sin telefon, og det et altså to vaner, som dårligt lader sig skrue ned for. Og når I bor sammen (den situation I lige har afprøvet), er I sammen hele tiden, og han er derfor afslappet omkring sine egentlige vaner.

Det dér kommer til at tage noget tilvænning og kompromiser, nok fra jer begge to, men mest dig. Jeg synes heller ikke, I skal flytte sammen, før du har vænnet dig til tanken om, at din kæreste helt tydeligt ikke forbinder fælles adresse med den samme symbiose/nyforelskede boble, som du gør.
5
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Vi flytter sammen - hvor meget opmærksomhed kan jeg forvente?

Indlægaf Kattefjæs » 16. jul 2017, 19:02

Det lyder vildt traels. I er vist ikke klar til at flytte sammen. Giv det et aar mere og arbejd saa aktivt paa at blive klar til det, og faa lavet en eller anden form for forventningsafstemning saa I ikke ender med at blive uvenner over de smaa ting allerede den foerste dag. Det virker rimelig aabenlyst ud fra det du skriver her, at I slet ikke er klar til det endnu.
2
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Vi flytter sammen - hvor meget opmærksomhed kan jeg forvente?

Indlægaf Straniera » 16. jul 2017, 19:09

Jeg ville ikke gide en mand, der spillede så meget computer.

Det virker som om, du vil ham mere han han vil dig. Har du overvejet, om det overhovedet er det værd?
0
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1926
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9628

Re: Vi flytter sammen - hvor meget opmærksomhed kan jeg forvente?

Indlægaf Tanten » 16. jul 2017, 19:29

Vent et år. Dels kender I ikke hinanden særlig godt, I er ikke gode til at snakke om jeres forventninger og behov, og sexlivet er allerede lunkent, dels er du presset og derfor mere usikker og formentlig mere "krævende" lige nu.

Om et år er i enten ikke sammen, eller også kender I hinanden så meget bedre, at I bedre begge kan vurdere, om det at flytte sammen er en mulighed for jer.
7
Brugeravatar
uptowngirl
Indlæg: 125
Tilmeldt: 5. feb 2017, 21:12
Kort karma: 21
Likede indlæg: 178

Re: Vi flytter sammen - hvor meget opmærksomhed kan jeg forvente?

Indlægaf uptowngirl » 17. jul 2017, 10:13

Hej alle
Tak for jeres mange svar. Dilemmaet gik dog ikke på om vi skal flytte sammen eller ej, da det er noget vi skal og begge føler er rigtigt for forholdet. Der er mange positive ting også, men de er ikke nævnt, da jeg ønskede feed back på hele opmærksomhedsproblematikken og viden om, hvor meget nærvær og nærhed, der forekommer i jeres forhold.
Jeg er syg og kan derfor ikke altid selv vurdere, hvornår jeg er rimelig, derfor havde jeg brug for andres erfaringer. Håber på lidt flere på det område og ikke flere "i skal ikke flytte sammen".
Det er selvf. en debat og alle må sige, hvad de vil, men det hjælper mig bare ikke rigtigt.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Vi flytter sammen - hvor meget opmærksomhed kan jeg forvente?

Indlægaf icelady » 17. jul 2017, 10:20

uptowngirl skrev:Hej alle
Tak for jeres mange svar. Dilemmaet gik dog ikke på om vi skal flytte sammen eller ej, da det er noget vi skal og begge føler er rigtigt for forholdet. Der er mange positive ting også, men de er ikke nævnt, da jeg ønskede feed back på hele opmærksomhedsproblematikken og viden om, hvor meget nærvær og nærhed, der forekommer i jeres forhold.
Jeg er syg og kan derfor ikke altid selv vurdere, hvornår jeg er rimelig, derfor havde jeg brug for andres erfaringer. Håber på lidt flere på det område og ikke flere "i skal ikke flytte sammen".
Det er selvf. en debat og alle må sige, hvad de vil, men det hjælper mig bare ikke rigtigt.



Dét at folk skriver du/I burde vente med at flytte sammen skyldes nok, at de kan se, at når du reagerer på den måde efter 3 dage sammen, og han nærmest lukker sig inde, så er der kun et spinkelt grundlag at bygge på.:)

Var jeg jer, ville jeg fortsætte med at bo hver for sig; men prøve at være hos hinanden i flere sammenhængende dage, for på den måde at vænne sig til, hvordan en hverdag med en partner kunne være.



Og ang det, du egentlig startede ud med: man kræver ikke opmærksomhed; man får det. Ergo må du fortælle din kæreste, hvad du forventer og hvad du har brug for.
Ligeså vel som han må fortælle hvad han forventer og har brug for fra dig.
6
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Vi flytter sammen - hvor meget opmærksomhed kan jeg forvente?

Indlægaf HappyPaww » 17. jul 2017, 10:21

Jeg vil sige, at det kræver et kompromis I begge kan leve med. Min kæreste har også i perioder spillet en del (det var så poker og noget andet online, hvor der oveni ift. pokeren var et økonomisk aspekt inde, som jeg ikke brød mig om), og jeg synes det er helt fair, at sige, at man gerne vil have at han reducerer sin spiltid, til når du fx laver noget andet, er ude osv. Evt. kunne I aftale et rimeligt tidsrum, hvor han kan spille, også selvom du er hjemme, så det ikke går ud til langt ud på natten. Synes også det er helt fair, at du siger til ham, at du meget gerne vil have, at I går i seng samtidigt de fleste dage, og at han der fokuserer lit på dig i stedet for sin telefon.

Det hele handler i bund og grund om kommunikation og villighed til at indgå kompromiser.
6
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2921

Re: Vi flytter sammen - hvor meget opmærksomhed kan jeg forvente?

Indlægaf thomassneum » 17. jul 2017, 10:22

Tal sammen.

Du føler at han "gamer" for meget. Det er du nød til at tale med ham om. Du kan ikke kræve at han forandre vaner og online-venner, lige så lidt som han kan kræve at du begynder at sove med strømper og kun gå i g-streng.

I er nød til at tale om hvad i føler og ikke tro at den anden automatisk kender dig - og så er I nød til at afstemme jeres forventninger, specielt når I skal til at leve sammen. I er to forskellige mennesker, med forskellige behov - og kompromis er noget I skal til at tage alvorligt.

Mit råd er, når nu I SKAL bo sammen, at give hinanden plads og rum til jeres forskelligheder... og så tal, tal, tal sammen. :)

Held og lykke! :)
5
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Vi flytter sammen - hvor meget opmærksomhed kan jeg forvente?

Indlægaf BlueBunny » 17. jul 2017, 10:23

Jeg vil anbefale jer at få en god snak.
Evt aftale faste rammer (er det ikke det som føles rart når du har ocd)?
Engang imellem er det ok med computer efter film, andre gange er det putte tid. Din aften, min aften, vores aften.
Når så i har haft lidt af hvert så kan i måske løse op for det.
Jeg kan følge behovet for både "min tid" og "vores tid".
Jeg synes i skal springe ud i det netop pga jeres situation. Og et halvt år som gode kærester er en god baggrund.
2
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7327
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: Vi flytter sammen - hvor meget opmærksomhed kan jeg forvente?

Indlægaf Aragorn » 17. jul 2017, 17:45

Jeg vil skrive hvad jeg mener, er rigtigt - så præcist jeg kan. Derefter deltager jeg ikke i tråden mere.

Jeg skriver ikke dette, for at såre dig, eller være nederdrægtig eller med ondt i sinde. Jeg skriver det, fordi jeg tror, det er så tæt på sandheden, som jeg kan komme, vurderet ud fra, hvad du har skrevet - hvilket er din sandhed - og vurderet ud fra, hvordan jeg tolker det, hvilket er min sandhed.

Du har skrevet dette oplæg, fordi 'noget' i dig, har fortalt dig, det måske er en dårlig idé, at flytte sammen med ham. En del af dig, der ikke er din bevidsthed - nogle vil kalde det underbevidsthed, andre sammenvittighed - hvad det egentlig er, der snakker i vores bevidsthed, det ved vi ikke.

Efter du har skrevet oplægget her, har en del mennesker konkluderet, at I ikke vil få det godt sammen. Hvorfor har de dét? Det har de, fordi, du var nødt til at forcere manden til at være sammen med dig. Han skulle overtales til at ligge i sengen med dig, sexlivet gik på retur og han var mere i sin egen verden, end i jeres samlede verden.

Det plejer, at være meget sikre tegn på, at et forhold ikke har det godt, eller ikke er så godt, som man troede det var. Derfor reagerer alle ens, og siger - det burde du ikke gøre.

Noget sagde til dig, at måske er det ikke en god idé, så derfor skrev du dit oplæg. Det var første advarsel.
Du har tænkt det ikke kan gå på den måde, det er anden advarsel.
Folk herinde siger: Det er et dårligt valg. Det er tredje advarsel.

Hvis du vælger at overhøre disse advarsler og gør det alligevel, så tror jeg oprigtigt, det vil gå helt galt for jer - og du vil have det ENDNU værre til den tid, når alt ramler, fordi du blev advaret mens du gjorde det, af dig selv, at det var en dårlig idé, men du gjorde det alligevel. Det vil føles meget værre, end det føles lige nu, når vi andre siger, det ikke bliver godt. Det vil føles meget værre, end at tænke dit forhold igennem nu, og måske komme frem til, at det ikke går - og din vrede vil falde tilbage på dig selv, fordi du inderst inde, vidste du gjorde det forkerte, men gjorde det alligevel. Det er den absolut værste måde, at føle sig dum på.

Hvis du flytter sammen med din kæreste, så tror jeg helt ærligt, at du ofrer hvad du kunne have i fremtiden, for det, du gerne vil have nu. Det er altid en meget dårlig byttehandel.
12

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.

Tilbage til "Forhold og sex"