Frygt for ufrivilig faderskab

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Liou
Indlæg: 327
Tilmeldt: 15. jul 2017, 15:49
Kort karma: 42
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 362

Frygt for ufrivilig faderskab

Indlægaf Liou » 15. jul 2017, 19:46

Hej alle sammen :)

Jeg er ny på debatten. Jeg har tidligere brugt Jubii debatten sporadisk men det sted er blevet lidt af en spøgelsesby efterhånden. Jeg kendte ikke til den her side, indtil i går, da jeg stødte på den ved et tilfælde. Den dukkede op i forbindelse med en søgning omkring ufrivillige fædre. Det er lidt et emne der optager mit sind for tiden. Jeg går med nogle tanker, og jeg kunne formentlig godt bruge en outsiders syn på det. Så jeg tænkte jeg ville dele det her med jer.

Sådan helt kort har jeg en fortid, der gør, at det der med kvinder, dating og sex bare ikke var muligt for mig indtil for nogle år siden. Jeg har aldrig haft en kæreste, og indtil for nogle måneder siden, havde jeg heller aldrig haft sex. At sige at jeg er grøn, er altså ikke en underdrivelse. Jeg har gennem de sidste par år virkelig forsøgt at finde en kæreste men desværre fejlede jeg ret miserabelt, til et punkt hvor jeg bare opgav kærligheden, fordi det var blevet til en endeløs række af dates, der alligevel aldrig førte nogen vegne og endte med at nogen blev såret - oftest mig selv. Det var blevet en grotesk karikatur af alt hvad jeg håbede på, så jeg magtede det ikke mere. Så løb jeg ind i en pige, der bare ville knalde, og jeg var sådan lidt "Ja hvorfor ikke". Jeg ville faktisk have foretrukket at gøre det med nogen, der virkelig betød noget for mig, trods kammeraters forsikring om at det var bedre bare at få det overstået. Men jeg gjorde det, og det var faktisk en fed oplevelse, som gav mig et nyt syn på det. Bare fordi jeg var en skovl til kærlighed, behøvede jeg ikke leve i cølibat. Så de sidste par måneder har bare været one nighters og egentlig synes jeg det har været rart. Jeg fik genopbygget noget af den selvtillid som det kroniske netdateri havde smadret og fik lidt på opleveren.

Nu er emnet graviditet og ufrivillig faderskab dog for alvor begyndt at tynge mit sind. Sagen er, at jeg startede ud virkelig tåbelig og ikke brugte beskyttelse. Jeg var bare glad for at få taget hul på bylden og tænkte ikke så langt - ikke at det skal være en undskyldning. Men familie og venner har endelig skræmt mig tilpas meget med deres skrækhistorier til, at jeg er blevet mere opmærksom. Problemet er bare, at min oplevelse har været, at mange kvinder, stik mod hvad jeg havde forestillet mig, faktisk ikke er synderlig begejstret for at bruge gummi. Jeg har fået latex allergi stukket i sylten 2 gange nu... seriøst, hvor udbredt er den allergi lige? :skeptisk:

Lige i øjeblikket har jeg lidt kørende med den her pige, som er vild sød og sympatisk, men hverken tåler gummi eller p piller. Hun er multi allergiker. Hvis du kan tænke på en fødevare allergi, har hun den formentlig. Hun er ikke typen, der har haft en million sexpartnere eller noget. Faktisk er hun nødt til at være ret forsigtig, da hun heller ikke kan tåle alle mænd, og kan blive ret syg, så bare at være sammen med en ny er lidt af et gamble for hende. Men vi klikkede og det hele gik godt, det er bare lige den åndssvage ting, der ligger i baghovedet. Jeg stoler på hende, men er heller ikke blind for det faktum, at skulle uheldet være ude, så står jeg ret dårligt, hvis hun beslutter sig for at gå tilbage på sit ord og få barnet. Så jeg ved ikke lige, hvad jeg skal gøre fremadrettet. Jeg kan selvfølgelig kategorisk nægte at være sammen med nogen uden beskyttelse, men jeg tænker ikke altid lige straight i de situationer, og vil sgu egentlig også helst undvære gummi, så længe folk kan fremvise en erklæring fra deres læge på at de er clean. Men hvad så? Sterilisering? Virker bare lidt drastisk, og selv det, er vidst ikke engang 100% sikkert. Det kan irritere mig grænseløst at noget jeg egentlig bare synes er skønt og er super glad for "endelig" at have fået gjort til en del af mit liv, skal forpestes af frygten for den slags.
0
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Frygt for ufrivilig faderskab

Indlægaf D.itsen » 15. jul 2017, 19:51

Man kan få latex fri kondomer. Havde jeg været mand ville jeg ikke knalde uden kondom, medmindre jeg kendte modparten virkelig godt. Det er jo desværre den eneste mulighed mænd har for at have kontrol på graviditetsspørgsmålet. (udover sterilisation og cølibat). Man kan selvfølgelig også dyrke sex uden penetration, men jeg ville personligt ikke undvære det.
Jeg forstår din bekymring
9
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Frygt for ufrivilig faderskab

Indlægaf Chachacha » 15. jul 2017, 20:02

:forvirret: Der findes MANGE latexfrie kondomer på markedet - har du slet ikke undersøgt mulighederne? https://www.kondomvarehuset.dk/kondomer ... domer.html
4
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Frygt for ufrivilig faderskab

Indlægaf LadyFox » 15. jul 2017, 20:10

Hvis du ikke vil have børn med hende skal du ikke have ubeskyttet sex med hende.

Men jeg synes det lyder mærkeligt hvis der ikke er noget prævention hun kan tåle.

Jeg ville ikke selv være helt tryg ved det, men der er vist an app der er blevet godkendt som prævention. Hvor sikkert det er ved jeg ikke, men du kan jo prøve at google det, så kan du læse videre om det.
0
...
Liou
Indlæg: 327
Tilmeldt: 15. jul 2017, 15:49
Kort karma: 42
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 362

Re: Frygt for ufrivilig faderskab

Indlægaf Liou » 15. jul 2017, 20:24

D.itsen skrev:Man kan få latex fri kondomer. Havde jeg været mand ville jeg ikke knalde uden kondom, medmindre jeg kendte modparten virkelig godt. Det er jo desværre den eneste mulighed mænd har for at have kontrol på graviditetsspørgsmålet. (udover sterilisation og cølibat). Man kan selvfølgelig også dyrke sex uden penetration, men jeg ville personligt ikke undvære det.
Jeg forstår din bekymring


Chachacha skrev::forvirret: Der findes MANGE latexfrie kondomer på markedet - har du slet ikke undersøgt mulighederne? https://www.kondomvarehuset.dk/kondomer ... domer.html


Har jeg prøvet at forklare hende. Det mente hun heller ikke hun kunne tåle. Vil undersøge det nærmere dog. Der må være et eller andet. Andet kan ikke passe :gruble:

LadyFox skrev:Hvis du ikke vil have børn med hende skal du ikke have ubeskyttet sex med hende.

Men jeg synes det lyder mærkeligt hvis der ikke er noget prævention hun kan tåle.

Jeg ville ikke selv være helt tryg ved det, men der er vist an app der er blevet godkendt som prævention. Hvor sikkert det er ved jeg ikke, men du kan jo prøve at google det, så kan du læse videre om det.


Det stinker bare. Jeg kan bedst lide det uden... så sterilition er måske mere rigtigt.

Jamen enig. Men igen, der er like en zillion ting hun ikke kan tåle.

Er jeg heller ikke. En app? Hvordan fungere det? Jeg er ikke med... hvordan kan en app fungere som prævention?
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Frygt for ufrivilig faderskab

Indlægaf LadyFox » 15. jul 2017, 20:33

1
...
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19040

Re: Frygt for ufrivilig faderskab

Indlægaf Flora » 15. jul 2017, 20:39

Hvis du ikke vil være far, skal du lade være at have ubeskyttet sex.

Du kan ikke regne med at din veninde får en abort, hvis hun bliver gravid. For det første kan hun lyve om hendes hensigt. For det andet kan hun ombestemme sig, når først hun er gravid. Og så hænger du på den resten af livet.

Jeg tænker der må findes en præventionsform hun kan tåle og så må I bruge det. App'en ville jeg dog ikke turde at stole på. Hvis hun virkelig mener, at der ikke er nogen muligheder for prævention, så synes jeg bare du skal lade være at gå i seng med hende.
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Frygt for ufrivilig faderskab

Indlægaf Sangius » 15. jul 2017, 20:39

Er hendes løsning bare at bolle, og krydse fingre for at hun ikke bliver gravid? :nerve:

Du bliver nødt til at tage et standpunkt. Hvis du ikke vil være far, så skal I ikke dyrke ubeslyttet sex. Så må hun komme med en løsning af en art.
8
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Liou
Indlæg: 327
Tilmeldt: 15. jul 2017, 15:49
Kort karma: 42
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 362

Re: Frygt for ufrivilig faderskab

Indlægaf Liou » 15. jul 2017, 20:46

Dikus skrev:Du vil ikke rigtigt kunne kalde det der ufrivilligt faderskab. Efter et år er der 80 % sandsynlighed for, du er far.

Ønsker du ikke det, så skal du lade være med at have ubeskyttet sex.


Det kan jeg da. Jeg ønsker ikke at være far. Ergo er det ufrivilligt.

Agh hader den menneskelige biologi. Nu kender jeg ikke kvaliteten af mit sæd. Kan være jeg er heldigt det er absurd ringe. Troede i det hele taget ikke det var så nemt at gøre nogen gravid. Synes ikke jeg høre om andet end par, der ønsker børn men kæmper en kamp med det. Er med på din pointe though. Så sterilition er formentlig min bedste mulighed... dammit.

LadyFox skrev:http://politiken.dk/forbrugogliv/digitalt/forbrugerelektronik/art5834972/Erstat-præventionen-med-en-app


Thank you. Kigger jeg lige nærmere på :gogo:
0
Liou
Indlæg: 327
Tilmeldt: 15. jul 2017, 15:49
Kort karma: 42
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 362

Re: Frygt for ufrivilig faderskab

Indlægaf Liou » 15. jul 2017, 20:52

Sangius skrev:Er hendes løsning bare at bolle, og krydse fingre for at hun ikke bliver gravid? :nerve:

Du bliver nødt til at tage et standpunkt. Hvis du ikke vil være far, så skal I ikke dyrke ubeslyttet sex. Så må hun komme med en løsning af en art.


Yup sådan cirka.

Hun er ikke rigtig kommet med noget, men tænker heller ikke hun måske har undersøgt det ordentligt, og hendes ex hygge buddy var øjensynligt ligeglad.

Flora skrev: Du kan ikke regne med at din veninde får en abort, hvis hun bliver gravid. For det første kan hun lyve om hendes hensigt. For det andet kan hun ombestemme sig, når først hun er gravid. Og så hænger du på den resten af livet.

Jeg tænker der må findes en præventionsform hun kan tåle og så må I bruge det. App'en ville jeg dog ikke turde at stole på. Hvis hun virkelig mener, at der ikke er nogen muligheder for prævention, så synes jeg bare du skal lade være at gå i seng med hende.


Netop det at hun ombestemmer sig, jeg er bange for. Jeg stoler i og for sig på hende, men ved hvordan kvinder kan være, når der er børn i udsigt.
0
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Frygt for ufrivilig faderskab

Indlægaf decibell » 15. jul 2017, 20:55

Liou skrev:
Sangius skrev:Er hendes løsning bare at bolle, og krydse fingre for at hun ikke bliver gravid? :nerve:

Du bliver nødt til at tage et standpunkt. Hvis du ikke vil være far, så skal I ikke dyrke ubeslyttet sex. Så må hun komme med en løsning af en art.


Yup sådan cirka.

Hun er ikke rigtig kommet med noget, men tænker heller ikke hun måske har undersøgt det ordentligt, og hendes ex hygge buddy var øjensynligt ligeglad.

Flora skrev: Du kan ikke regne med at din veninde får en abort, hvis hun bliver gravid. For det første kan hun lyve om hendes hensigt. For det andet kan hun ombestemme sig, når først hun er gravid. Og så hænger du på den resten af livet.

Jeg tænker der må findes en præventionsform hun kan tåle og så må I bruge det. App'en ville jeg dog ikke turde at stole på. Hvis hun virkelig mener, at der ikke er nogen muligheder for prævention, så synes jeg bare du skal lade være at gå i seng med hende.


Netop det at hun ombestemmer sig, jeg er bange for. Jeg stoler i og for sig på hende, men ved hvordan kvinder kan være, når der er børn i udsigt.


Jeg bider på. Hvordan kan kvinder være, når der er børn i sigte? :gruble:
5
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Frygt for ufrivilig faderskab

Indlægaf Rapfisk » 15. jul 2017, 20:59

Det ER bare noget andet, når en graviditet er virkelighed - det kan gå begge veje. Det kan man bare ikke bruge til noget som mand. Jeg ville ikke stole på den app over en dørtærskel, når du ikke kender hende bedre.

Hvis du er sikker på, at du aldrig ønsker børn, synes en sterilisation at være en god løsning. Den er reversibel, men der er ikke garanti for, at man kan genvinde fertiliteten.

Og med fare for at lyde som den midaldrende klasselærerinde for syvende klasse: Kun kondomer beskytter mod kønssygsomme. Med skiftende partnere bør det være en mindst lige så stor bekymring.
19
Livslinjen: 70 201 201
Liou
Indlæg: 327
Tilmeldt: 15. jul 2017, 15:49
Kort karma: 42
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 362

Re: Frygt for ufrivilig faderskab

Indlægaf Liou » 15. jul 2017, 20:59

decibell skrev:
Liou skrev:
Sangius skrev:Er hendes løsning bare at bolle, og krydse fingre for at hun ikke bliver gravid? :nerve:

Du bliver nødt til at tage et standpunkt. Hvis du ikke vil være far, så skal I ikke dyrke ubeslyttet sex. Så må hun komme med en løsning af en art.


Yup sådan cirka.

Hun er ikke rigtig kommet med noget, men tænker heller ikke hun måske har undersøgt det ordentligt, og hendes ex hygge buddy var øjensynligt ligeglad.

Flora skrev: Du kan ikke regne med at din veninde får en abort, hvis hun bliver gravid. For det første kan hun lyve om hendes hensigt. For det andet kan hun ombestemme sig, når først hun er gravid. Og så hænger du på den resten af livet.

Jeg tænker der må findes en præventionsform hun kan tåle og så må I bruge det. App'en ville jeg dog ikke turde at stole på. Hvis hun virkelig mener, at der ikke er nogen muligheder for prævention, så synes jeg bare du skal lade være at gå i seng med hende.


Netop det at hun ombestemmer sig, jeg er bange for. Jeg stoler i og for sig på hende, men ved hvordan kvinder kan være, når der er børn i udsigt.


Jeg bider på. Hvordan kan kvinder være, når der er børn i sigte? :gruble:


Fed streg under KAN her. Vi taler naturligvis ikke om alle kvinder. Men jeg kender til i hvert fald 3 tilfælde, hvor kvinden sagde et, og gjorde noget andet fra folk jeg kender. Jeg har venner, der blev ufrivillige fædre. Netop derfor jeg bare ikke har det godt med det her.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Frygt for ufrivilig faderskab

Indlægaf Animi » 15. jul 2017, 21:10

Hvis du ikke har lyst til at blive far, må du gøre hvad du kan for at beskytte dig - eller lade være med at have sex med hende her. Længere er den jo ikke.
6
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Frygt for ufrivilig faderskab

Indlægaf Sangius » 15. jul 2017, 21:37

Hun virker altså ikke som den hurtigste knallert på kajen. Hvis hun ikke ønsker børn, så skal hun ikke dyrke ubeskyttet sex.
Og dig med også.

Hvis hun ikke kan tåle hormoner kan hun få en kobberspiral. Elers kan I bruge pessar, eller latex frie kondomer.

Men at fortsætte med at dyrke ubeslyttet sex med abort som prævention, det er helt hul i hovedet - kan hun ikke selv se det? :/
7
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Forhold og sex"