Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Partråden

Indlægaf avdotja » 6. nov 2018, 18:22

Men jeg håber at du får en god afsked med din oldemor :ae:

Jeg stødte for nyligt på et citat (formentlig i en af kæledyrstrådene her på debatten...) i stil med "Tårer er prisen vi betaler for kærlighed" og ja det er lidt (meget) klicheagtigt, men jeg syntes faktisk at det er et rigtig fint citat. Man er ked af det, men tænk på alt det man har fået for de tårer :kys:
2
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14700

Re: Partråden

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 6. nov 2018, 20:15

TinaW skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
Seance skrev:Så han vælger stadig at tage til Prag?


Ja. Han flyver til Danmark om morgenen og så videre til Prag om aftenen efter bisættelsen.


Det er jo fint, at han har indset at han har været en røv med ører og kommer og er der for dig til bisættelsen.
At han så vælger at tage videre, har mange nok en mening om, det vigtigste er hvordan du har det, med det?


Jeg har det fint nok med det. Det er også derfor hele det her er så latterligt for jeg har jo været ok med den løsning hele tiden, så han misser en dag ud af tre mens han samtidig er der for mig.

Han virker så til gengæld til at være muggen nu. Det har jeg slet ikke overskud til. Han har ikke en skid at være sur over..
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Partråden

Indlægaf TinaW » 6. nov 2018, 20:20

TakeAChanceOnMe skrev:
TinaW skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
Seance skrev:Så han vælger stadig at tage til Prag?


Ja. Han flyver til Danmark om morgenen og så videre til Prag om aftenen efter bisættelsen.


Det er jo fint, at han har indset at han har været en røv med ører og kommer og er der for dig til bisættelsen.
At han så vælger at tage videre, har mange nok en mening om, det vigtigste er hvordan du har det, med det?


Jeg har det fint nok med det. Det er også derfor hele det her er så latterligt for jeg har jo været ok med den løsning hele tiden, så han misser en dag ud af tre mens han samtidig er der for mig.

Han virker så til gengæld til at være muggen nu. Det har jeg slet ikke overskud til. Han har ikke en skid at være sur over..


Nej, det virker noget barnligt og tarveligt at være muggen over det, når det er ham, der har været en røv i det hele. Orker du overhovedet have ham med, hvis han skal sidde og surmule? Jeg ved fra både min fars og min mors bisættelse, at jeg reelt ikke havde overskud til andet end min egen sorg. Jeg ville bestemt ikke have magtet, at skulle udvise overskud til en muggen partner.
Jeg synes sgu det er synd for dig, at du skal bruge energi på hans humør.
3
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14700

Re: Partråden

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 6. nov 2018, 20:35

TinaW skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
TinaW skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
Seance skrev:Så han vælger stadig at tage til Prag?


Ja. Han flyver til Danmark om morgenen og så videre til Prag om aftenen efter bisættelsen.


Det er jo fint, at han har indset at han har været en røv med ører og kommer og er der for dig til bisættelsen.
At han så vælger at tage videre, har mange nok en mening om, det vigtigste er hvordan du har det, med det?


Jeg har det fint nok med det. Det er også derfor hele det her er så latterligt for jeg har jo været ok med den løsning hele tiden, så han misser en dag ud af tre mens han samtidig er der for mig.

Han virker så til gengæld til at være muggen nu. Det har jeg slet ikke overskud til. Han har ikke en skid at være sur over..


Nej, det virker noget barnligt og tarveligt at være muggen over det, når det er ham, der har været en røv i det hele. Orker du overhovedet have ham med, hvis han skal sidde og surmule? Jeg ved fra både min fars og min mors bisættelse, at jeg reelt ikke havde overskud til andet end min egen sorg. Jeg ville bestemt ikke have magtet, at skulle udvise overskud til en muggen partner.
Jeg synes sgu det er synd for dig, at du skal bruge energi på hans humør.


Jeg aner det faktisk ikke. Hvis han dukker op og surmuler så får han et los i røven og så er jeg ude af huset når han kommer fra Prag (bortset fra at jeg ingen steder har at tage hen :lol: ), men han er faktisk rigtig god til at lægge sådanne ting fra sig når han fysisk er der.
Hvor jeg bliver ved med at være tvær og kold, ligger han det bare til side og så er han der ligesom 100% selvom han har været en røv over whatsapp.

Jeg tror bare lidt problemet nu er at jeg har brugt så meget energi på at være sur og ked af det over den konflikt med ham, at jeg helt har skubbet følelserne omkring min oldes død til side. Jeg er enten vred og ulykkelig over konflikten eller fuldkommen følelsesløs omkring alt andet. Så det bliver sjovt på fredag hvor jeg ikke kan undgå at blive konfronteret med det..
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Partråden

Indlægaf Fru Sunshine » 8. nov 2018, 08:12

Min mand kommer hjem i morgen.
Svigerfar er stadig i live, men det er kun lige. Det er gået sindssygt stærkt ned ad bakke siden forrige mandag, og her til morgen er palliativt team mødt op, for at fortælle om, hvordan den sidste tid kommer til at foregå.

Jeg har snakket med min mand om, hvordan han har det med, ikke at være der, når det sker (jeg har selv haft det ufatteligt svært med, at jeg selv var alene, og fik besked via telefon, mens mine søskende var hjemme hos ham sammen med min mor, da han døde. De ringede ikke, så jeg kunne nå derud. Det var et valg de traf, fordi de ikke mente, at jeg kunne gøre noget, og jeg har vist aldrig rigtigt tilgivet dem lige netop det.). Han siger, han er afklaret og at han siger farvel nu.
Han vil hjem til min datters fødselsdag, for som han siger:"Han trænger til noget, at glæde sig over i stedet for at gå rundt i konstant ked-af-det-tilstand."

Men åh altså.....
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Partråden

Indlægaf TinaW » 8. nov 2018, 08:37

Fru Sunshine skrev:Min mand kommer hjem i morgen.
Svigerfar er stadig i live, men det er kun lige. Det er gået sindssygt stærkt ned ad bakke siden forrige mandag, og her til morgen er palliativt team mødt op, for at fortælle om, hvordan den sidste tid kommer til at foregå.

Jeg har snakket med min mand om, hvordan han har det med, ikke at være der, når det sker (jeg har selv haft det ufatteligt svært med, at jeg selv var alene, og fik besked via telefon, mens mine søskende var hjemme hos ham sammen med min mor, da han døde. De ringede ikke, så jeg kunne nå derud. Det var et valg de traf, fordi de ikke mente, at jeg kunne gøre noget, og jeg har vist aldrig rigtigt tilgivet dem lige netop det.). Han siger, han er afklaret og at han siger farvel nu.
Han vil hjem til min datters fødselsdag, for som han siger:"Han trænger til noget, at glæde sig over i stedet for at gå rundt i konstant ked-af-det-tilstand."

Men åh altså.....


Det er også en svær beslutning at måtte træffe for din mand, men hvis han selv er afklaret med det, så er det jo hans valg.
Jeg nåede heller ikke frem da min mor døde, men det var nu ikke pga ond vilje fra min lillebrors side, det gik bare hurtigere, end nogen havde forudset.
Min far var alene da han døde, det nager mig stadig. Jeg havde været der et par timer forinden og sagt farvel og sagt at han godt måtte give slip og hele familien havde været der i løbet af dagen. Men i selve øjeblikket var han alene, bortset fra plejepersonale.
2
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Partråden

Indlægaf Rapfisk » 8. nov 2018, 10:00

TinaW skrev:
Fru Sunshine skrev:Min mand kommer hjem i morgen.
Svigerfar er stadig i live, men det er kun lige. Det er gået sindssygt stærkt ned ad bakke siden forrige mandag, og her til morgen er palliativt team mødt op, for at fortælle om, hvordan den sidste tid kommer til at foregå.

Jeg har snakket med min mand om, hvordan han har det med, ikke at være der, når det sker (jeg har selv haft det ufatteligt svært med, at jeg selv var alene, og fik besked via telefon, mens mine søskende var hjemme hos ham sammen med min mor, da han døde. De ringede ikke, så jeg kunne nå derud. Det var et valg de traf, fordi de ikke mente, at jeg kunne gøre noget, og jeg har vist aldrig rigtigt tilgivet dem lige netop det.). Han siger, han er afklaret og at han siger farvel nu.
Han vil hjem til min datters fødselsdag, for som han siger:"Han trænger til noget, at glæde sig over i stedet for at gå rundt i konstant ked-af-det-tilstand."

Men åh altså.....


Det er også en svær beslutning at måtte træffe for din mand, men hvis han selv er afklaret med det, så er det jo hans valg.
Jeg nåede heller ikke frem da min mor døde, men det var nu ikke pga ond vilje fra min lillebrors side, det gik bare hurtigere, end nogen havde forudset.
Min far var alene da han døde, det nager mig stadig. Jeg havde været der et par timer forinden og sagt farvel og sagt at han godt måtte give slip og hele familien havde været der i løbet af dagen. Men i selve øjeblikket var han alene, bortset fra plejepersonale.

Det er faktisk overraskende almindeligt, at folk dør alene. Måske vil de døende gerne det, eller måske skal man have ro til det. Jeg har i hvert fald fra en vågekone hørt, at det ikke er ualmindeligt, at folk dør, mens de lige er ude at hente en kop kaffe.

Og så skal man huske, som de siger i palliativt team, at dødsøjeblikket kun er ét øjeblik i et menneskes historie. Det vigtige for den døende er, at man har været der i livet. For os som pårørende er dødsøjeblikket tit vigtigt, og det er også helt reelt, men jeg syntes, det var en trøst at få at vide, at det var mit behov, og at jeg ikke havde svigtet en døende.

@Fru Sun: Sikke noget med din mand. Der er bare ingen gode løsninger, men på sin vis kan man heller ikke gøre noget forkert, hvis man følger sin mavefornemmelse. Jeg håber og tror, det bliver godt at få ham hjem.

Åh, altså :kram:
9
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Partråden

Indlægaf Fru Sunshine » 8. nov 2018, 10:06

Han er helt afklaret. Det er jeg slet ikke i tvivl om. Heller ikke, at det bliver godt for ham at komme hjem.
Men det er også hårdt for ham at gå og vente.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6972

Re: Partråden

Indlægaf Ladysparrow » 8. nov 2018, 10:14

Vi har siden weekenden ikke sets foruden når han er kommet hjem og gået i seng. Jeg synes fandme de arbejdstider stinker. Hans chef har ændret det sådan at han skal arbejde i morgen fredag.

Det vil sige at hans eneste fridag er på søndag.

Øv, jeg savner ham sgu.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Partråden

Indlægaf Sangius » 8. nov 2018, 10:20

Herhjemme bliver tingene lidt anderledes til januar. Der begynder de på faste vagter på min mands job, så han en uge af gangen har enten eftermiddag, formiddag eller nattevagt - og så hver 3. weekend. Før var det som vinden blæste, og altid kun med 4ugers varsel. Det gjorde det enormt svært at planlægge ting, og generelt bare lave aftaler.
Så vi håber det gør hverdagen mere struktureret.

Forholdet er virkelig også i baggrunden med en 2årig og en nyfødt. Men jeg er simpelthen så taknemmelig for ham for tiden. Har den dybeste respekt for enemødre, det må være død hårdt!
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6972

Re: Partråden

Indlægaf Ladysparrow » 8. nov 2018, 10:43

Sangius skrev:Herhjemme bliver tingene lidt anderledes til januar. Der begynder de på faste vagter på min mands job, så han en uge af gangen har enten eftermiddag, formiddag eller nattevagt - og så hver 3. weekend. Før var det som vinden blæste, og altid kun med 4ugers varsel. Det gjorde det enormt svært at planlægge ting, og generelt bare lave aftaler.
Så vi håber det gør hverdagen mere struktureret.

Forholdet er virkelig også i baggrunden med en 2årig og en nyfødt. Men jeg er simpelthen så taknemmelig for ham for tiden. Har den dybeste respekt for enemødre, det må være død hårdt!


Det er da også bedre med et fast skema. Her ændres hans skema efter forgodtbefindende. :badr: Ned til sidste uge inden det nye måneds skema træder i kraft.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Partråden

Indlægaf Sangius » 8. nov 2018, 10:51

Ladysparrow skrev:
Sangius skrev:Herhjemme bliver tingene lidt anderledes til januar. Der begynder de på faste vagter på min mands job, så han en uge af gangen har enten eftermiddag, formiddag eller nattevagt - og så hver 3. weekend. Før var det som vinden blæste, og altid kun med 4ugers varsel. Det gjorde det enormt svært at planlægge ting, og generelt bare lave aftaler.
Så vi håber det gør hverdagen mere struktureret.

Forholdet er virkelig også i baggrunden med en 2årig og en nyfødt. Men jeg er simpelthen så taknemmelig for ham for tiden. Har den dybeste respekt for enemødre, det må være død hårdt!


Det er da også bedre med et fast skema. Her ændres hans skema efter forgodtbefindende. :badr: Ned til sidste uge inden det nye måneds skema træder i kraft.


Har han ikke ret til at kende sine arbejdstider 4 uger før?
Det har min mand, men det overholdes nok kun ca halvdelen af tiden, fordi de er alt for få ansatte. :rulle:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6972

Re: Partråden

Indlægaf Ladysparrow » 8. nov 2018, 10:59

Sangius skrev:
Ladysparrow skrev:
Sangius skrev:Herhjemme bliver tingene lidt anderledes til januar. Der begynder de på faste vagter på min mands job, så han en uge af gangen har enten eftermiddag, formiddag eller nattevagt - og så hver 3. weekend. Før var det som vinden blæste, og altid kun med 4ugers varsel. Det gjorde det enormt svært at planlægge ting, og generelt bare lave aftaler.
Så vi håber det gør hverdagen mere struktureret.

Forholdet er virkelig også i baggrunden med en 2årig og en nyfødt. Men jeg er simpelthen så taknemmelig for ham for tiden. Har den dybeste respekt for enemødre, det må være død hårdt!


Det er da også bedre med et fast skema. Her ændres hans skema efter forgodtbefindende. :badr: Ned til sidste uge inden det nye måneds skema træder i kraft.


Har han ikke ret til at kende sine arbejdstider 4 uger før?
Det har min mand, men det overholdes nok kun ca halvdelen af tiden, fordi de er alt for få ansatte. :rulle:


Jo det har han. Men pub branchen er vel lidt sin egen. :stoned: Eller hans chef er - heldigvis er det kun deltid, men her i vintertiden arbejder han meget og det kan sgu mærkes når ikke man når at få snakket eller set hinanden.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Partråden

Indlægaf LaScrooge » 8. nov 2018, 11:19

TakeAChanceOnMe skrev:
TinaW skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
TinaW skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
Seance skrev:Så han vælger stadig at tage til Prag?


Ja. Han flyver til Danmark om morgenen og så videre til Prag om aftenen efter bisættelsen.


Det er jo fint, at han har indset at han har været en røv med ører og kommer og er der for dig til bisættelsen.
At han så vælger at tage videre, har mange nok en mening om, det vigtigste er hvordan du har det, med det?


Jeg har det fint nok med det. Det er også derfor hele det her er så latterligt for jeg har jo været ok med den løsning hele tiden, så han misser en dag ud af tre mens han samtidig er der for mig.

Han virker så til gengæld til at være muggen nu. Det har jeg slet ikke overskud til. Han har ikke en skid at være sur over..


Nej, det virker noget barnligt og tarveligt at være muggen over det, når det er ham, der har været en røv i det hele. Orker du overhovedet have ham med, hvis han skal sidde og surmule? Jeg ved fra både min fars og min mors bisættelse, at jeg reelt ikke havde overskud til andet end min egen sorg. Jeg ville bestemt ikke have magtet, at skulle udvise overskud til en muggen partner.
Jeg synes sgu det er synd for dig, at du skal bruge energi på hans humør.


Jeg aner det faktisk ikke. Hvis han dukker op og surmuler så får han et los i røven og så er jeg ude af huset når han kommer fra Prag (bortset fra at jeg ingen steder har at tage hen :lol: ), men han er faktisk rigtig god til at lægge sådanne ting fra sig når han fysisk er der.
Hvor jeg bliver ved med at være tvær og kold, ligger han det bare til side og så er han der ligesom 100% selvom han har været en røv over whatsapp.

Jeg tror bare lidt problemet nu er at jeg har brugt så meget energi på at være sur og ked af det over den konflikt med ham, at jeg helt har skubbet følelserne omkring min oldes død til side. Jeg er enten vred og ulykkelig over konflikten eller fuldkommen følelsesløs omkring alt andet. Så det bliver sjovt på fredag hvor jeg ikke kan undgå at blive konfronteret med det..


Ved du hvad? Du har AL RET til at være ked af det og dertil vred over hans adfærd. Du har AL RET til stadig at være berørt af den storm, du har været igennem. Der er INTET galt med dig, hvis du stadig er "tvær og kold" når han kommer - så længe han ikke råder ægte bod på det, så kan ingen - heller ikke du - forvente, at du bare kan lægge det fra dig fordi der er gået nogle dage. Det her BETYDER noget; det er et svigt. Det skal I begge anerkende - ham, så han ikke klandrer dig for stadig at være berørt af det, og dig selv, så du rent faktisk tager sig selv alvorligt og ikke bebrejder dig selv noget meget normalt og ganske forståeligt.

Kors, hvor er han tarvelig. Selvcentreret og egoistisk. Og jaja, fint at han kan være honky dory nogle dage efter, vand under broen etc., men det er sgu da heller ikke hans elskede familiemedlem der er afgået ved døden. Det er NU det gælder, ligesom det gjaldt i går og lige siden din kære Olde døde.
Shit, hvor har jeg ondt af dig. Ren medfølelse. Det er sindsygt ensomt at sørge og det er sindsygt ensomt at opdage, at man ikke kan regne med dem, der er tættest på, når man gør det.
9
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55655
Kontakt:

Re: Partråden

Indlægaf Ado » 8. nov 2018, 11:30

Jeg er fandeme ked af det. Min mor fik brystkræft for nogle år siden og har efterfølgende gået til kontrol. Alt har set fint ud. For knap et år siden var hun igennem den helt store kontrol og alt var fint. I sidste uge var hun afsted igen og hun har nu fået besked på at møde ind til ekstra undersøgelse på mandag, fordi mammografien viste ændringer.
Jeg véd godt, at det ikke behøver betyde, at det er noget ondartet. Jeg HÅBER det er godartet. Men for fanden, hvor har jeg nærmest ikke sovet i nat. Der må ikke være noget galt med min lille mor. :(
0
Donna Martin Graduates!

Tilbage til "Forhold og sex"