Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Kaffe
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4854

Re: Partråden

Indlægaf Kaffe » 16. feb 2020, 09:27

Viskelæder skrev:
Kaffe skrev:Måske er der mange herinde, der har været særligt heldige ikke at have oplevet et forhold med udfordringer, hvor de har strukket sig langt for at få det til at fungere. Måske har de ikke oplevet at ville ændre træk ved den anden eller at brokke sig over de sammen ting flere gange. Måske har de bare sagt ‘Det er træls, farvel’.



Jeg tror da, de fleste har haft forhold med udfordringer, hvor de vil strække sig langt. Det er vel også derfor, der er mange, der kommenterer på Boujes indlæg.
Så hvad er din pointe?


At hvis man ikke selv har oplevet noget tilsvarende, så kan det være svært at forstå. Der er jo en del negative svar til Bouje, og de må være negative af en grund.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Kaffe
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4854

Re: Partråden

Indlægaf Kaffe » 16. feb 2020, 09:28

Purple Haze skrev:
Kaffe skrev:Der er vist mulighed for at sætte folk på ignore, hvis man har det svært med, at de ikke bevæger sig i den retning, man synes, de bør.


Ja, eller oprette sin egen tråd hvor man lidt bedre kan sætte premisen og retningen for hvad diskussionerne skal handle om, end en “fællestråd” der ellers mest har en anden type mere “lette/hurtige” indlæg.
Tænker det muligvis også kan have betydning g for hvem der svarer og hvordan.


Jeg synes også, en særskilt tråd kunne være en god ide. Så kan det også være, at der kommer mindre irritation, fordi folk selv skal vælge at gå ind i tråden.
3
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Partråden

Indlægaf Viskelæder » 16. feb 2020, 09:38

Kaffe skrev:
Viskelæder skrev:
Kaffe skrev:Måske er der mange herinde, der har været særligt heldige ikke at have oplevet et forhold med udfordringer, hvor de har strukket sig langt for at få det til at fungere. Måske har de ikke oplevet at ville ændre træk ved den anden eller at brokke sig over de sammen ting flere gange. Måske har de bare sagt ‘Det er træls, farvel’.



Jeg tror da, de fleste har haft forhold med udfordringer, hvor de vil strække sig langt. Det er vel også derfor, der er mange, der kommenterer på Boujes indlæg.
Så hvad er din pointe?


At hvis man ikke selv har oplevet noget tilsvarende, så kan det være svært at forstå. Der er jo en del negative svar til Bouje, og de må være negative af en grund.


Og den grund kunne være den, som bliver forklaret igen og igen?
Det virker bare unødvendigt og underligt at komme med en “de ved nok ikke, hvordan det er at være i et svært forhold”-kommentar midt i, at debattører er ved at forklare netop den grund, du ikke kan se/forstå, til at de kan være “negative”.
10
Kaffe
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4854

Re: Partråden

Indlægaf Kaffe » 16. feb 2020, 09:51

Viskelæder skrev:
Kaffe skrev:
Viskelæder skrev:
Kaffe skrev:Måske er der mange herinde, der har været særligt heldige ikke at have oplevet et forhold med udfordringer, hvor de har strukket sig langt for at få det til at fungere. Måske har de ikke oplevet at ville ændre træk ved den anden eller at brokke sig over de sammen ting flere gange. Måske har de bare sagt ‘Det er træls, farvel’.



Jeg tror da, de fleste har haft forhold med udfordringer, hvor de vil strække sig langt. Det er vel også derfor, der er mange, der kommenterer på Boujes indlæg.
Så hvad er din pointe?


At hvis man ikke selv har oplevet noget tilsvarende, så kan det være svært at forstå. Der er jo en del negative svar til Bouje, og de må være negative af en grund.


Og den grund kunne være den, som bliver forklaret igen og igen?
Det virker bare unødvendigt og underligt at komme med en “de ved nok ikke, hvordan det er at være i et svært forhold”-kommentar midt i, at debattører er ved at forklare netop den grund, du ikke kan se/forstå, til at de kan være “negative”.


Jeg forstår ikke negativitet i denne kontekst. Heller ikke din.

Jeg tror lige netop, at rigtig mange udmærket kender situationen med at være i noget, som er svært og at blive i det meget længere, end de i bakspejlet synes er rimeligt. Alligevel irriteres de over Bouje, selvom der burde være en genkendelse. Det er dét, mit indlæg handlede om.
1
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
Pomelo
Indlæg: 252
Tilmeldt: 27. okt 2019, 23:17
Kort karma: 36
Likede indlæg: 911

Re: Partråden

Indlægaf Pomelo » 16. feb 2020, 10:08

Hvis man spørger om det samme gang på gang, vil man få de samme svar gang på gang. Det kan vel ikke undre nogen. På et eller andet tidspunkt vil der være nogen, som mister tålmodigheden, fordi det er en endeløs ring af samme dilemma. Måske det var en god idé med egen tråd, så denne kan komme tilbage på sporet.
11
Brugeravatar
Pomelo
Indlæg: 252
Tilmeldt: 27. okt 2019, 23:17
Kort karma: 36
Likede indlæg: 911

Re: Partråden

Indlægaf Pomelo » 16. feb 2020, 10:09

Purple Haze skrev:Nå men for at holde mig til trådens emne, så synes jeg ikke det går super for tiden.

Jeg tror (og håber) det bare er fordi vi begge to er ret pressede.
Manden begyndte nyt arbejde i januar som gør han skal op kl 4 om natten, det og så det at han er begyndt et nyt sted gør naturligvis at han er ret træt og ikke har så meget overskud.
Jeg har så stort set ikke været hjemme i år, måske sammenlagt halvanden uge, og har rigtig meget jeg skal forholde mig til og ordne, i forbindelse med mine forældres død. Så har heller ikke et kæmpe overskud.

Synes det har resulteret i at vi er lidt små vrissende overfor hinanden, hvor vi plejer at kramme de dårlige ting væk, det er ærgerligt.

Og sådan noget som at han roder mere fordi han er træt, kombineret med at jeg bliver mindre tilgivende overfor det fordi jeg er presset og gerne bare vil kunne slappe af når jeg endelig er hjemme, det er en dårlig kombi.


Det lyder ikke rart. Kan I tage et par fridage sammen snart og finde hinanden igen?
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8874
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25434

Re: Partråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 16. feb 2020, 10:10

Kender i det, at man mærker lykken i hele kroppen, glæden der bobler, overskuddet det gør at verden bare kan komme an, den der helt grundlæggende følelse af at her er alt godt, glæden og trygheden.
Åh hvor er jeg vild med det.

Ligger i min seng, med snåsnorkende mand ved min side.
Jeg har sovet virkeligt godt, normalt kan det at dele seng med et "nyt menneske" godt være svært for mig, og jeg sover let og uroligt.
At falde i søvn hvor de sidste ord var "jeg elsker dig"
:lun: der er det bedste i verden.

2 nætter i træk har han ligget der, og jeg ved at jeg kommer til at savne ham virkeligt meget i nat hvor sengen er tom igen.

Igår var pefekt! Det var bare dovne dag, hvilket jeg virkelig trængte til. Vi lå bare på sofaen og så film og serier. Fik lige strukket os til at få smækket en gang burgerboller sammen, sat en flæskesteg i ovnen, så der var smovse mad til aften.

Efter mad stod den på kortspil og biograftur, alt sammen i en super god og hyggelig stemning. Kærsten griner bare af ældstebarnet, der et godt fremme i skoene med div kække bemærkninger, og går med på jargonen.
I bio kom han til at betale for drengenes cola, og den store er smart i en fart og siger for sjov "ingen kvaler, papfar betaler" kærsten hører det som farfar, jeg retter og han griner og siger det var godt for kaldte de han farfar så havde han fanme konfiskeret colaerne.

Hold nu kæft hvor er jeg vild med ham, og det vi har :love:
En helt perfekt weekend! En helt perfekt uperfekt mand til mig :lun:
18
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Bouje
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 12. jan 2016, 19:36
Kort karma: 878
Likede indlæg: 5688

Re: Partråden

Indlægaf Bouje » 16. feb 2020, 10:19

Jeg tænker at løsningen er, at jeg ikke skriver om mit forhold herinde. Der er ikke nok progression, jeg sætter ikke grænser nok, når jeg sætter grænser, så vil jeg ændre manden, selv når jeg har skrevet positive opdateringer herinde tidligere, har folk påpeget negative ting. Ja, godt at I andre har styr på jeres forhold og ikke vil finde jer i noget som helst. Samtidig skriver mange debattører om egne forhold, som kan være i lignende tilstande og alligevel fortsætter de deres forhold. Hvorfor mon? Måske følelser har noget med det at gøre? Måske er det ikke så nemt at sige "farvel og tak", som man gør det til for andre? Måske man skulle tillægge den følelsesmæssig aspekt noget mere værdi, ligesom man netop gør ved sit eget forhold. Måske elsker jeg faktisk manden og vil flytte store dele af min verden for ham, men jeg kan ikke flytte alt pga. min søn, og derfor kæmper jeg for at finde den gyldne middelvej.

Der var en debattør, som skrev på et tidspunkt, at det måtte være ulideligt for mig. Jeg rettede hende ikke og det var nok en fejl, men mit liv er ikke ulideligt. Der var også en, som skrev at et forhold ikke kan basere sig på to timers hygge på en uge og igen var det en fejl ikke at rette hende, for der er vi heller ikke. Vi er faktisk slet ikke et sted, hvor man kan sige "stakkels barn" som der blev skrevet for nyligt. Det har jeg endda sagt flere gange og jeg er efterhånden på 3. år af læreruddannelsen, så jeg har faktisk også noget viden i bagagen, som gør, at jeg kan sige, at min vurdering er valid.

Jeg er helt okay, min søn er helt okay, min kæreste kæmper med nogle ting og vores forhold er skrøbeligt, men vi elsker hinanden og prøver at finde ud af det. Det er ikke så forskelligt fra andre herinde, men forskellen har så været, at jeg har været for usikker og delt alt for meget herinde. Både fordi jeg har delt for meget til at starte med, men også fordi jeg har svært ved ikke at svare, når folk så spørger yderligere ind og så bliver det hele bare meget langtrukket og problemerne kommer til at fylde rigtigt meget. Og det er ikke for at sige, at problemerne ikke eksisterer, for det gør de bestemt, men når de diskuteres herinde, så får de tillagt så meget mere værdi og kommer til at fylde mere end de egentligt gør i virkeligheden og det er et problem i sig selv.

Sådan sat groft op, så er der nu et narrativ om at jeg er i et ulideligt forhold, hvor jeg kun får to timers nærvær om ugen og mit barn tager skade. Hvorfor skrider hun ikke fra det, råber debatten? Det gør jeg jo så ikke, fordi det ikke er min virkelighed. Den er sjovt nok mere nuanceret end hvad der kan beskrives på et debatforum og mon ikke, at de fleste egentligt godt ved det, for de ved det i forhold til deres eget forhold. Men af en eller anden grund, så skal jeg makke ret og gøre som debatten ønsker og når jeg ikke gør, så får jeg at vide, at ... ja, læs bare Summers indlæg, hun skriver det jo så fint. Andre gange er det Irma-pigen eller Aragorn, der skriver det. Det er som regel lidt de samme folk, som skriver det, for de har jo gennemskuet, hvordan jeg fungerer. Eller de synes i hvert fald selv, at de har. Men de har dog ret i en ting og det er, at jeg selv sætter det hele i gang, og løsningen må være at lade være med det, selvom jeg synes, at jeg får meget god og brugbar feedback.
1
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Partråden

Indlægaf Viskelæder » 16. feb 2020, 10:22

Kaffe skrev:
Viskelæder skrev:
Kaffe skrev:
Viskelæder skrev:
Kaffe skrev:Måske er der mange herinde, der har været særligt heldige ikke at have oplevet et forhold med udfordringer, hvor de har strukket sig langt for at få det til at fungere. Måske har de ikke oplevet at ville ændre træk ved den anden eller at brokke sig over de sammen ting flere gange. Måske har de bare sagt ‘Det er træls, farvel’.



Jeg tror da, de fleste har haft forhold med udfordringer, hvor de vil strække sig langt. Det er vel også derfor, der er mange, der kommenterer på Boujes indlæg.
Så hvad er din pointe?


At hvis man ikke selv har oplevet noget tilsvarende, så kan det være svært at forstå. Der er jo en del negative svar til Bouje, og de må være negative af en grund.


Og den grund kunne være den, som bliver forklaret igen og igen?
Det virker bare unødvendigt og underligt at komme med en “de ved nok ikke, hvordan det er at være i et svært forhold”-kommentar midt i, at debattører er ved at forklare netop den grund, du ikke kan se/forstå, til at de kan være “negative”.


Jeg forstår ikke negativitet i denne kontekst. Heller ikke din.

Jeg tror lige netop, at rigtig mange udmærket kender situationen med at være i noget, som er svært og at blive i det meget længere, end de i bakspejlet synes er rimeligt. Alligevel irriteres de over Bouje, selvom der burde være en genkendelse. Det er dét, mit indlæg handlede om.


Du skriver, at Bouje får negative svar, og at debattører er negative, og at det må være af den grund, at de ikke har været i forhold med udfordringer, hvor de ville strække sig langt. Det er det, du skriver?
Og så svarer jeg, at mange HAR været i forhold med udfordringer (og det i øvrigt virker unødvendigt at påstå, at andre ikke forstår). De er "negative" af den grund, der forklares igen og igen, nemlig at mange har den opfattelse, at Bouje har det med at vende på en tallerken og pludselig trække alt i land og virke fornærmet, efter at mange debattører har brugt meget tid på at svare.
Derfor giver din kommentar ikke mening og virker bare mavesur.

(Jeg uddyber ikke det her for at være efter dig eller Bouje eller køre rundt i det, men fordi du nu virker til ikke at vide, hvad du selv skrev? Jeg er forvirret.)
6
Brugeravatar
Pomelo
Indlæg: 252
Tilmeldt: 27. okt 2019, 23:17
Kort karma: 36
Likede indlæg: 911

Re: Partråden

Indlægaf Pomelo » 16. feb 2020, 10:32

Jeg tænker, det er en god idé at holde sig fra at skrive personlige ting på debatten, hvis man ikke vil debattere sit forhold. Jeg ville aldrig gøre det selv.

Du har mange gange sagt, at nu vil du ikke skrive mere, men du vender altid tilbage og bliver skuffet og kommer i konflikt med folk igen og igen. Jeg tror ikke, du kan få flere gyldne råd eller kommentarer, så emnet er nok udtømt debatmæssigt, så mon ikke du fremover skal snakke med veninder om det? De kender dig jo og kan bedre give dig den type svar, du søger. De kan måske bedre se det hele billede/acceptere stilstand, hvor vi herinde ser en debattør, der render hovedet mod den samme mur gang på gang, men ikke vil gå udenom eller flytte muren - og hvorfor skal man så debattere, hvis der ikke ønskes en ændring.
20
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Partråden

Indlægaf Fru Sunshine » 16. feb 2020, 10:46

Men Bouje, vi kan jo kun tage udgangspunkt i det, du beskriver.

Og det lyder ofte som om, han skal ændre sig helt vildt og rette ind, for at det kan fungere mellem jer.
Jeg tror, at det handler om den gyldne middelvej. Du skal sætte grænser og respektere hans - og vice versa. Spørgsmålet er vel, om I kan mødes på midten, når I er så langt fra hinanden, som det lader til ud fra dine beskrivelser.

(Jeg skriver kun yderst sjældent om min mand herinde, med mindre det er noget rart og hyggeligt, som det som regel er med ham, netop for at undgå at debatten dømmer ham ud fra nogle øjeblikkes frustration fra min side.)
6
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Bouje
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 12. jan 2016, 19:36
Kort karma: 878
Likede indlæg: 5688

Re: Partråden

Indlægaf Bouje » 16. feb 2020, 10:53

Fru Sunshine skrev:Men Bouje, vi kan jo kun tage udgangspunkt i det, du beskriver.

Og det lyder ofte som om, han skal ændre sig helt vildt og rette ind, for at det kan fungere mellem jer.
Jeg tror, at det handler om den gyldne middelvej. Du skal sætte grænser og respektere hans - og vice versa. Spørgsmålet er vel, om I kan mødes på midten, når I er så langt fra hinanden, som det lader til ud fra dine beskrivelser.

(Jeg skriver kun yderst sjældent om min mand herinde, med mindre det er noget rart og hyggeligt, som det som regel er med ham, netop for at undgå at debatten dømmer ham ud fra nogle øjeblikkes frustration fra min side.)


Det er jo også dét, som vi skal finde ud af det næste stykke tid, nu hvor jeg endelig er i stand til at sætte ordentligt grænser. Set i bakspejlet har jeg simpelthen været for påvirket af min fars sygdom og død, så jeg har ladet stå til, mens hans tossede søvnmønster udviklede sig i efteråret. Nu skal vi så se om vi kan spore os ind på et liv, som fungerer for os begge. Måske vi ikke kan og så skal vi videre hver for sig, men det skal også have lov at få lidt tid for at se om vi kan. Vi har begge to fået vaner, som vi ikke lige kan ændre fra den ene dag til den anden.

Og nu vil jeg tage min søn med i svømmehallen :)
0
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6930

Re: Partråden

Indlægaf MrMister » 16. feb 2020, 10:54

Bouje skrev:Jeg tænker at løsningen er, at jeg ikke skriver om mit forhold herinde.
...
igen var det en fejl ikke at rette hende...
...
Det har jeg endda sagt flere gange og jeg er efterhånden på 3. år af læreruddannelsen, så jeg har faktisk også noget viden i bagagen, som gør, at jeg kan sige, at min vurdering er valid.
...
Men de har dog ret i en ting og det er, at jeg selv sætter det hele i gang, og løsningen må være at lade være med det, selvom jeg synes, at jeg får meget god og brugbar feedback.


Slettet for at udvise mere menneskelighed (taget til efterretning. Tak (oprigtigt!) til kaffe for at holde fokus og løfte min barre).
Senest rettet af MrMister 16. feb 2020, 11:49, rettet i alt 1 gang.
6
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
Bouje
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 12. jan 2016, 19:36
Kort karma: 878
Likede indlæg: 5688

Re: Partråden

Indlægaf Bouje » 16. feb 2020, 11:11

MrMister skrev:
Bouje skrev:Jeg tænker at løsningen er, at jeg ikke skriver om mit forhold herinde.
...
igen var det en fejl ikke at rette hende...
...
Det har jeg endda sagt flere gange og jeg er efterhånden på 3. år af læreruddannelsen, så jeg har faktisk også noget viden i bagagen, som gør, at jeg kan sige, at min vurdering er valid.
...
Men de har dog ret i en ting og det er, at jeg selv sætter det hele i gang, og løsningen må være at lade være med det, selvom jeg synes, at jeg får meget god og brugbar feedback.


Dit afskedsindlæg og adfærd med et behov for konstant at forklare, forsvare og fastholde din forståelse som den rette, harmonerer dårligt med en debat, hvor det må forventes folk debatterer. Hvis man ikke vil ændre sig, tillægger sit perspektiv ekstra validitet pga undervisning i didaktik og dansk grammatik, og føler behov for at forsvare sig mod alt, der ikke bekræftet ens perspektiv, er en debat jo heller ikke konstruktiv.

Det er nu nok engang konstateret, nok engang er der smækket med “døren”, nok engang er andre debattører hængt ud med navns nævnelse. Lad nu døren forblive lukket denne gang og start din egen dagbogs-tråd, ignorere brugere, der irriterer dig og frigiv denne tråd til det, den er til; parforhold i flertal, ikke parforhold i ental.

Ps. Og lad for alles skyld være med at returnere om 2-3 mdr med endnu en ny bruger og samme problemer, samme exit - blot for at gentage dén cirkel igen-og-igen-og


Og nu svarer jeg og burde lade være, men didaktik og dansk grammatik har intet med sagen at gøre og jeg har aldrig lavet nye brugere herinde (har ændret mit brugernavn en gang for at undgå at blive genkendt, men skrev i mit første indlæg bagefter hvorfor og beholdt min avatar, så folk vidste hvem jeg var).

Men det er godt, at du ved så meget bedre om mit barn.

Det er i øvrigt ny information, at jeg som debattør ikke må bruge partråden til mit parforhold og det er egentligt lidt sjovt, at det nævnes af to debattører, som har brugt den på lignende måde indenfor få dage. Morale er godt. Dobbeltmoral er dobbelt så godt. Jeg skal nok lade være med at belemre debatten og partråden med mit forhold for eftertiden.
0
Kakadu
Indlæg: 3478
Tilmeldt: 7. jul 2019, 20:27
Kort karma: 572
Likede indlæg: 10256

Re: Partråden

Indlægaf Kakadu » 16. feb 2020, 11:15

Bouje skrev:Sådan sat groft op, så er der nu et narrativ om at jeg er i et ulideligt forhold, hvor jeg kun får to timers nærvær om ugen og mit barn tager skade. Hvorfor skrider hun ikke fra det, råber debatten? Det gør jeg jo så ikke, fordi det ikke er min virkelighed. Den er sjovt nok mere nuanceret end hvad der kan beskrives på et debatforum og mon ikke, at de fleste egentligt godt ved det, for de ved det i forhold til deres eget forhold. Men af en eller anden grund, så skal jeg makke ret og gøre som debatten ønsker og når jeg ikke gør, så får jeg at vide, at ... ja, læs bare Summers indlæg, hun skriver det jo så fint. Andre gange er det Irma-pigen eller Aragorn, der skriver det. Det er som regel lidt de samme folk, som skriver det, for de har jo gennemskuet, hvordan jeg fungerer. Eller de synes i hvert fald selv, at de har. Men de har dog ret i en ting og det er, at jeg selv sætter det hele i gang, og løsningen må være at lade være med det, selvom jeg synes, at jeg får meget god og brugbar feedback.



Den der tradition hvor du skriver noget nederen om din kæreste, og vi så svarer, at det går da ikke og det bør du handle på, og du så bliver sur, fordi vi kun synes det, fordi vi ikke kender hele historien - den er ved at være lidt trættende :)


^
Sådan skrev jeg til dig i december. Og du sidder stadig fast i samme cyklus.
3
Hvis hesten er død, så stå af.

Tilbage til "Forhold og sex"