Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Partråden

Indlægaf Summer » 15. feb 2020, 20:47

Bouje skrev:
IrmaPigen skrev:
Bouje skrev:
Ego81 skrev:
I bund og grund finder jeg det virkelig provokerende, at du har det her forandringsprojekt i gang. Jeg kunne forstå det, hvis jeg han selv var kommet til dig og sagt, at hans levemåde er et problem, og han ved ikke, hvad han skal stille op. Men det er igen dig, som er initiativtager her. Jeg bliver provokeret, fordi jeg selv gjorde det samme med min eks. Jeg ville så gerne finde forklaringer og løsninger og klippe en hæl og hugge en tå, for så skulle tingene nok ændre sig og blive godt. Jeg tog også initiativ til at gå i parterapi, og at han kom i individuel terapi, og ja, på mit initiativ, for han synes jo ikke, at han skulle ændre sig (og det skulle han heller ikke...der var ikke noget galt med ham; vi ville bare forskellige ting med vores liv). I den individuelle terapi fandt han hurtigt frem til, at vi ikke passede sammen, og han behøvede ikke at ændre noget, og bum! så var det forhold slut.

Jeg fortryder egentlig ikke, at jeg prøvede, og at vi og han gik i terapi. Men jeg fortryder, at jeg ikke kunne acceptere, at han var, som han var, og det konstant var mig, som var speederen, og han var bremsen. Sådan et forhold vil jeg ikke have igen.


Hvis du bliver så provokeret af min situation kan du jo putte mig på ignore. Jeg tvinger ham ikke til noget. Han er fri til at flytte, hvis han vil. Men han vil faktisk gerne have en uddannelse og han vil faktisk gerne have en familie, så jeg går i hvert fald ikke imod hans ønsker. I sidste ende gør jeg reelt heller ikke særligt meget. Jeg forholder mig til at han har nogle vanskeligheder og prøver at blive bedre til at kommunikere med ham. Jeg sætter mine egne grænser op, som han må forholde sig til og mere gør jeg ikke. At andre opfatter det som et forandringsprojekt er ikke mit problem. Jeg er ked af at høre, at din eks valgte at smutte fra forholdet, mens du kæmpede, men jeg ved ikke rigtigt hvad det har med mig at gøre.


Jeg ser da bestemt ligheder.

Det forhold at din kærester ønsker børn osv betyder jo ikke at han ønsker at gøre det på din måde.


Ja, der er ligheder, men der er ligheder med så mange debattørers forhold (åh, I skulle lige vide hvor tit jeg tænker "det her er jo i samme boldgade, som jeg oplever eller endda værre" og det går folk ikke i spåner over, som de gør med mit forhold). Men ligefrem at være "virkelig provokeret"? Det er ens eget valg at læse, hvad jeg skriver og jeg har ikke skrevet noget træls til hende personligt. Selv da jeg svarede skrev jeg ikke noget træls til hende, men bare at det ikke havde noget at gøre med mig. Jeg mener i øvrigt, at jeg er ked af det på hendes veje, men kan bare ikke se, hvorfor jeg skal påduttes, at jeg er i gang med et forandringsprojekt, fordi hun har de oplevelser, som hun har. Det har jeg ikke gjort mod hende og det eneste jeg reelt har gjort "mod" min kæreste er at sige, at vi ikke skal være kærester, hvis han sover hele dagen og er oppe hele natten. Han er et voksent menneske og kan selv sige fra, hvis det er så forfærdeligt og tro mig, min kæreste er stædig nok til at sige fra.

Men tak for de røde kort, Ego og Irma. Det er så fin en farve.


Folk går ikke i spåner over dit forhold. De kommer med deres synspunkter, erfaringer, meninger osv. på det du vælger at skrive om herinde. Hvis dette er så træls, og du synes at folk er negative mht. dit forhold (som du jo har beklaget dig over flere gange), hvorfor bliver du så ved med at skrive om dit forhold herinde igen og igen, og om de samme ting? Jeg spørger fordi du efter kort tid - når du har skrevet et indlæg om dit forhold - virker utrolig irriteret over de svar og spørgsmål du får.
13
Brugeravatar
Bouje
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 12. jan 2016, 19:36
Kort karma: 878
Likede indlæg: 5688

Re: Partråden

Indlægaf Bouje » 15. feb 2020, 20:55

Summer skrev:
Bouje skrev:
IrmaPigen skrev:
Bouje skrev:
Ego81 skrev:
I bund og grund finder jeg det virkelig provokerende, at du har det her forandringsprojekt i gang. Jeg kunne forstå det, hvis jeg han selv var kommet til dig og sagt, at hans levemåde er et problem, og han ved ikke, hvad han skal stille op. Men det er igen dig, som er initiativtager her. Jeg bliver provokeret, fordi jeg selv gjorde det samme med min eks. Jeg ville så gerne finde forklaringer og løsninger og klippe en hæl og hugge en tå, for så skulle tingene nok ændre sig og blive godt. Jeg tog også initiativ til at gå i parterapi, og at han kom i individuel terapi, og ja, på mit initiativ, for han synes jo ikke, at han skulle ændre sig (og det skulle han heller ikke...der var ikke noget galt med ham; vi ville bare forskellige ting med vores liv). I den individuelle terapi fandt han hurtigt frem til, at vi ikke passede sammen, og han behøvede ikke at ændre noget, og bum! så var det forhold slut.

Jeg fortryder egentlig ikke, at jeg prøvede, og at vi og han gik i terapi. Men jeg fortryder, at jeg ikke kunne acceptere, at han var, som han var, og det konstant var mig, som var speederen, og han var bremsen. Sådan et forhold vil jeg ikke have igen.


Hvis du bliver så provokeret af min situation kan du jo putte mig på ignore. Jeg tvinger ham ikke til noget. Han er fri til at flytte, hvis han vil. Men han vil faktisk gerne have en uddannelse og han vil faktisk gerne have en familie, så jeg går i hvert fald ikke imod hans ønsker. I sidste ende gør jeg reelt heller ikke særligt meget. Jeg forholder mig til at han har nogle vanskeligheder og prøver at blive bedre til at kommunikere med ham. Jeg sætter mine egne grænser op, som han må forholde sig til og mere gør jeg ikke. At andre opfatter det som et forandringsprojekt er ikke mit problem. Jeg er ked af at høre, at din eks valgte at smutte fra forholdet, mens du kæmpede, men jeg ved ikke rigtigt hvad det har med mig at gøre.


Jeg ser da bestemt ligheder.

Det forhold at din kærester ønsker børn osv betyder jo ikke at han ønsker at gøre det på din måde.


Ja, der er ligheder, men der er ligheder med så mange debattørers forhold (åh, I skulle lige vide hvor tit jeg tænker "det her er jo i samme boldgade, som jeg oplever eller endda værre" og det går folk ikke i spåner over, som de gør med mit forhold). Men ligefrem at være "virkelig provokeret"? Det er ens eget valg at læse, hvad jeg skriver og jeg har ikke skrevet noget træls til hende personligt. Selv da jeg svarede skrev jeg ikke noget træls til hende, men bare at det ikke havde noget at gøre med mig. Jeg mener i øvrigt, at jeg er ked af det på hendes veje, men kan bare ikke se, hvorfor jeg skal påduttes, at jeg er i gang med et forandringsprojekt, fordi hun har de oplevelser, som hun har. Det har jeg ikke gjort mod hende og det eneste jeg reelt har gjort "mod" min kæreste er at sige, at vi ikke skal være kærester, hvis han sover hele dagen og er oppe hele natten. Han er et voksent menneske og kan selv sige fra, hvis det er så forfærdeligt og tro mig, min kæreste er stædig nok til at sige fra.

Men tak for de røde kort, Ego og Irma. Det er så fin en farve.


Folk går ikke i spåner over dit forhold. De kommer med deres synspunkter, erfaringer, meninger osv. på det du vælger at skrive om herinde. Hvis dette er så træls, og du synes at folk er negative mht. dit forhold (som du jo har beklaget dig over flere gange), hvorfor bliver du så ved med at skrive om dit forhold herinde igen og igen, og om de samme ting? Jeg spørger fordi du efter kort tid - når du har skrevet et indlæg om dit forhold - virker utrolig irriteret over de svar og spørgsmål du får.


Det har jeg sjovt nok svaret på før, men jeg skriver det da lige en gang mere. Jeg skriver herinde for at få indput til situationerne og jeg værdsætter de fleste svar, men på et tidspunkt er der enkelte debattører, som stormer frem og fortolker ting, som er forkerte og når jeg så påpeger at det er forkert, så er der debattører - og ofte de samme - som stormer frem igen og siger "Nu trækker hun alt tilbage og vil ikke kendes ved det". Hvor jeg ikke trækker alt tilbage, men anerkender alle de gode indlæg jeg har fået, men reagerer kun på fejlfortolkningerne, men det mener de her debattører ikke. De ved nemlig godt at de har ret - igen. For de ved jo lige netop alt om mit liv. Eller noget.
0
Brugeravatar
Pomelo
Indlæg: 252
Tilmeldt: 27. okt 2019, 23:17
Kort karma: 36
Likede indlæg: 911

Re: Partråden

Indlægaf Pomelo » 15. feb 2020, 20:58

De punkter handler jo om at være ansvarlig for sit liv, at have noget drive og fremdrift og ikke bare lade stå til. De punkter er små symboler på dybereliggende ting og personlighedstræk/måder at leve sit liv på.
5
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6930

Re: Partråden

Indlægaf MrMister » 15. feb 2020, 22:12

Der er at søge inputs og lytte til råd. Og der er at søge bekræftelse / anerkendelse i ens eget narrativ. Sjældent er man i tvivl.

Stockholmssyndrom, selvvalgt masochisme eller blot en re-enactment af noget skørt. Who knows. Bottomline er, at din kæreste og dig er dårlige sammen, hvad enten det skyldes social angst, stress, depression, søvnbesvær, studiet og de mange, mange andre forklaringer. Du vil ikke have børn med ham. Han vil ikke ændre sig. I kan absolut ikke kommunikere sammen, endsige respektere hinanden (hint: selvdiagnosticering af ens kæreste er rimelig respektløst). Så enten søger I hjælp til dét og hvorfor I begge mener, at I fortjener et så dårligt parforhold, som der udtrykkes herinde. Eller også tænkes der, som mange herinde har påpeget, på det stakkels barn, som vokser op midt i det.

Hårdt sat op, men der er nul progression i dine indlæg om jeres forhold. I rykker jer ikke. Ihvertfald ikke uden hjælp til parforholdet foruden den hjælp i hver især får og behøver.
31
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Partråden

Indlægaf Summer » 15. feb 2020, 22:21

Bouje skrev:
Summer skrev:
Bouje skrev:
IrmaPigen skrev:
Bouje skrev:
Ego81 skrev:
I bund og grund finder jeg det virkelig provokerende, at du har det her forandringsprojekt i gang. Jeg kunne forstå det, hvis jeg han selv var kommet til dig og sagt, at hans levemåde er et problem, og han ved ikke, hvad han skal stille op. Men det er igen dig, som er initiativtager her. Jeg bliver provokeret, fordi jeg selv gjorde det samme med min eks. Jeg ville så gerne finde forklaringer og løsninger og klippe en hæl og hugge en tå, for så skulle tingene nok ændre sig og blive godt. Jeg tog også initiativ til at gå i parterapi, og at han kom i individuel terapi, og ja, på mit initiativ, for han synes jo ikke, at han skulle ændre sig (og det skulle han heller ikke...der var ikke noget galt med ham; vi ville bare forskellige ting med vores liv). I den individuelle terapi fandt han hurtigt frem til, at vi ikke passede sammen, og han behøvede ikke at ændre noget, og bum! så var det forhold slut.

Jeg fortryder egentlig ikke, at jeg prøvede, og at vi og han gik i terapi. Men jeg fortryder, at jeg ikke kunne acceptere, at han var, som han var, og det konstant var mig, som var speederen, og han var bremsen. Sådan et forhold vil jeg ikke have igen.


Hvis du bliver så provokeret af min situation kan du jo putte mig på ignore. Jeg tvinger ham ikke til noget. Han er fri til at flytte, hvis han vil. Men han vil faktisk gerne have en uddannelse og han vil faktisk gerne have en familie, så jeg går i hvert fald ikke imod hans ønsker. I sidste ende gør jeg reelt heller ikke særligt meget. Jeg forholder mig til at han har nogle vanskeligheder og prøver at blive bedre til at kommunikere med ham. Jeg sætter mine egne grænser op, som han må forholde sig til og mere gør jeg ikke. At andre opfatter det som et forandringsprojekt er ikke mit problem. Jeg er ked af at høre, at din eks valgte at smutte fra forholdet, mens du kæmpede, men jeg ved ikke rigtigt hvad det har med mig at gøre.


Jeg ser da bestemt ligheder.

Det forhold at din kærester ønsker børn osv betyder jo ikke at han ønsker at gøre det på din måde.


Ja, der er ligheder, men der er ligheder med så mange debattørers forhold (åh, I skulle lige vide hvor tit jeg tænker "det her er jo i samme boldgade, som jeg oplever eller endda værre" og det går folk ikke i spåner over, som de gør med mit forhold). Men ligefrem at være "virkelig provokeret"? Det er ens eget valg at læse, hvad jeg skriver og jeg har ikke skrevet noget træls til hende personligt. Selv da jeg svarede skrev jeg ikke noget træls til hende, men bare at det ikke havde noget at gøre med mig. Jeg mener i øvrigt, at jeg er ked af det på hendes veje, men kan bare ikke se, hvorfor jeg skal påduttes, at jeg er i gang med et forandringsprojekt, fordi hun har de oplevelser, som hun har. Det har jeg ikke gjort mod hende og det eneste jeg reelt har gjort "mod" min kæreste er at sige, at vi ikke skal være kærester, hvis han sover hele dagen og er oppe hele natten. Han er et voksent menneske og kan selv sige fra, hvis det er så forfærdeligt og tro mig, min kæreste er stædig nok til at sige fra.

Men tak for de røde kort, Ego og Irma. Det er så fin en farve.


Folk går ikke i spåner over dit forhold. De kommer med deres synspunkter, erfaringer, meninger osv. på det du vælger at skrive om herinde. Hvis dette er så træls, og du synes at folk er negative mht. dit forhold (som du jo har beklaget dig over flere gange), hvorfor bliver du så ved med at skrive om dit forhold herinde igen og igen, og om de samme ting? Jeg spørger fordi du efter kort tid - når du har skrevet et indlæg om dit forhold - virker utrolig irriteret over de svar og spørgsmål du får.


Det har jeg sjovt nok svaret på før, men jeg skriver det da lige en gang mere. Jeg skriver herinde for at få indput til situationerne og jeg værdsætter de fleste svar, men på et tidspunkt er der enkelte debattører, som stormer frem og fortolker ting, som er forkerte og når jeg så påpeger at det er forkert, så er der debattører - og ofte de samme - som stormer frem igen og siger "Nu trækker hun alt tilbage og vil ikke kendes ved det". Hvor jeg ikke trækker alt tilbage, men anerkender alle de gode indlæg jeg har fået, men reagerer kun på fejlfortolkningerne, men det mener de her debattører ikke. De ved nemlig godt at de har ret - igen. For de ved jo lige netop alt om mit liv. Eller noget.



Og nu læser jeg sjovt nok ikke hvert evig eneste indlæg du skriver om dit forhold. For så kunne jeg vitterligt ikke bruge tiden på andet.

Måske du værdsætter de fleste svar i starten. Men her er det så at det virker som om at du netop trækker alt tilbage igen efter lidt betænkningstid, og de svar/debattører du lidt tidligere var tilfreds/enig med, pludselig er nogle idioter og ingenting forstår. Så nej, jeg forstår virkelig ikke hvad du vil med dine indlæg. For det ender altid med at du mener, at alle og enhver er efter dig og dit forhold, og at det er det eneste folk går op i.

Kan ikke se at nogen har påstået at de ved alt om dit liv. Blot at folk deler deres synspunkter og eventuelt erfaringer ud fra det du skriver.
6
Brugeravatar
Bouje
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 12. jan 2016, 19:36
Kort karma: 878
Likede indlæg: 5688

Re: Partråden

Indlægaf Bouje » 15. feb 2020, 22:54

Summer skrev:Måske du værdsætter de fleste svar i starten. Men her er det så at det virker som om at du netop trækker alt tilbage igen efter lidt betænkningstid, og de svar/debattører du lidt tidligere var tilfreds/enig med, pludselig er nogle idioter og ingenting forstår. Så nej, jeg forstår virkelig ikke hvad du vil med dine indlæg. For det ender altid med at du mener, at alle og enhver er efter dig og dit forhold, og at det er det eneste folk går op i.

Kan ikke se at nogen har påstået at de ved alt om dit liv. Blot at folk deler deres synspunkter og eventuelt erfaringer ud fra det du skriver.


Jeg har været tilfreds og er enige med de fleste debattører undervejs, men det er rigtigt, at der kommer nogle til sidst, som jeg ikke er enige med, fordi de fortolker forkert. Men de er ikke de samme debattører, som jeg var og stadig er enige med undervejs. Det er helt andre debattører og det er sjovt nok nogle, som kommer valsende ind hver gang. Jeg fatter ikke, at de gider bruge tid på det. Så det narrativ, som du beskriver er ikke rigtigt og derudover har jeg aldrig kaldt nogen for idioter.

Og nu gider jeg ikke diskutere det her mere. Der er sikkert nogle som mener, at jeg tager fejl og dem om det.
0
Kaffe
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4855

Re: Partråden

Indlægaf Kaffe » 15. feb 2020, 23:18

Der er vist mulighed for at sætte folk på ignore, hvis man har det svært med, at de ikke bevæger sig i den retning, man synes, de bør.
12
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Partråden

Indlægaf Summer » 15. feb 2020, 23:19

Bouje skrev:
Summer skrev:Måske du værdsætter de fleste svar i starten. Men her er det så at det virker som om at du netop trækker alt tilbage igen efter lidt betænkningstid, og de svar/debattører du lidt tidligere var tilfreds/enig med, pludselig er nogle idioter og ingenting forstår. Så nej, jeg forstår virkelig ikke hvad du vil med dine indlæg. For det ender altid med at du mener, at alle og enhver er efter dig og dit forhold, og at det er det eneste folk går op i.

Kan ikke se at nogen har påstået at de ved alt om dit liv. Blot at folk deler deres synspunkter og eventuelt erfaringer ud fra det du skriver.


Jeg har været tilfreds og er enige med de fleste debattører undervejs, men det er rigtigt, at der kommer nogle til sidst, som jeg ikke er enige med, fordi de fortolker forkert. Men de er ikke de samme debattører, som jeg var og stadig er enige med undervejs. Det er helt andre debattører og det er sjovt nok nogle, som kommer valsende ind hver gang. Jeg fatter ikke, at de gider bruge tid på det. Så det narrativ, som du beskriver er ikke rigtigt og derudover har jeg aldrig kaldt nogen for idioter.

Og nu gider jeg ikke diskutere det her mere. Der er sikkert nogle som mener, at jeg tager fejl og dem om det.


Må jeg så indrømme at det ikke er min oplevelse når jeg ser dine indlæg og svar tilbage. Specielt fordi nogle af de som kommer til sidst og kommenterer på dine indlæg, mange gange skriver det samme som de andre før dem. Men når du kommer til kort, vender på en tallerken, lige pludselig har fået nok af folks kommentarer (eller hvad pokker det er der sker), så begynder du og trække kortet med, at alle er efter dig og dit forhold og at alle bare tror de ved bedre, men de ved rent faktisk ikke en disse.

Så når du ikke bryder dig om det folk skriver, så fatter du ikke at de gider og bruge tid på det?

Jeg har ikke sagt at du har kaldt nogen herinde for idiot. Det var en talemåde ift., at det virker som at du bliver irriteret, sur og fornærmet over det folk skriver.
3
Kaffe
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4855

Re: Partråden

Indlægaf Kaffe » 15. feb 2020, 23:28

Måske er der mange herinde, der har været særligt heldige ikke at have oplevet et forhold med udfordringer, hvor de har strukket sig langt for at få det til at fungere. Måske har de ikke oplevet at ville ændre træk ved den anden eller at brokke sig over de sammen ting flere gange. Måske har de bare sagt ‘Det er træls, farvel’.
7
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Partråden

Indlægaf Viskelæder » 15. feb 2020, 23:30

Kaffe skrev:Måske er der mange herinde, der har været særligt heldige ikke at have oplevet et forhold med udfordringer, hvor de har strukket sig langt for at få det til at fungere. Måske har de ikke oplevet at ville ændre træk ved den anden eller at brokke sig over de sammen ting flere gange. Måske har de bare sagt ‘Det er træls, farvel’.



Jeg tror da, de fleste har haft forhold med udfordringer, hvor de vil strække sig langt. Det er vel også derfor, der er mange, der kommenterer på Boujes indlæg.
Så hvad er din pointe?
12
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: Partråden

Indlægaf Purple Haze » 15. feb 2020, 23:57

Kaffe skrev:Der er vist mulighed for at sætte folk på ignore, hvis man har det svært med, at de ikke bevæger sig i den retning, man synes, de bør.


Ja, eller oprette sin egen tråd hvor man lidt bedre kan sætte premisen og retningen for hvad diskussionerne skal handle om, end en “fællestråd” der ellers mest har en anden type mere “lette/hurtige” indlæg.
Tænker det muligvis også kan have betydning g for hvem der svarer og hvordan.
5
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Pomelo
Indlæg: 252
Tilmeldt: 27. okt 2019, 23:17
Kort karma: 36
Likede indlæg: 911

Re: Partråden

Indlægaf Pomelo » 16. feb 2020, 08:42

Purple Haze skrev:
Kaffe skrev:Der er vist mulighed for at sætte folk på ignore, hvis man har det svært med, at de ikke bevæger sig i den retning, man synes, de bør.


Ja, eller oprette sin egen tråd hvor man lidt bedre kan sætte premisen og retningen for hvad diskussionerne skal handle om, end en “fællestråd” der ellers mest har en anden type mere “lette/hurtige” indlæg.
Tænker det muligvis også kan have betydning g for hvem der svarer og hvordan.


Der er lavet private tråden før i tiden, som ender på samme måde og evt bliver lukkede til sidst. Men god idé ellers.
1
Ego81
Indlæg: 562
Tilmeldt: 4. nov 2015, 14:35
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1500

Re: Partråden

Indlægaf Ego81 » 16. feb 2020, 09:01

Bouje; jeg havde egentlig besluttet mig for ikke at svare dig mere, men eftersom du har misforstået mit indlæg, som jeg trods alt brugte noget tid på, vil jeg gerne gøre det mere klart for dig.

1. Jeg starter med at spørge dig, om du ikke bliver træt af at skulle være initiativtageren til, at tingene bliver bedre. Det svarer du ikke på, men siden du fortsætter, må jeg antage, at nej, du bliver ikke træt af det.

2. Jeg skriver, at hans kommentar om vægttabet skyldes, at du skal indse, at nogle ting er svære at ændre. Det kan være hans måde at sige "du kan selv se, hvor svært det er at tabe sig, så mine ændringer kommer også til at tage tid". Eller også kunne det være et tegn på trods. At han ganske enkelt ikke gider at ændre noget, så længe du ikke gør.

3. Om du kalder det ændringer/krav/forandringsprojekt/sætte grænser whatever, så handler det om det samme. Du er ikke tilfreds med tingenes tilstand, og hvis noget ikke sker, så vil du ikke fortsætte forholdet. Hvordan kan dette være andet end et ønske om forandring??

4. Jeg fortæller dig historien om mig og min eks af flere årsager. Primært er det, at det nogle gange kan være bedst at acceptere, at folk er, som de er, og man skal ikke forsøge at ændre det og slet ikke, hvis de ikke selv har bedt om det. Nogle gange passer man ikke sammen, og det er helt ok! Kærlighed og parforhold er ikke nemt, men det skal altså heller ikke være svært og en evig kamp. Jeg kalder det provokeret, fordi det trigger noget i mig, og jeg forsøger at fortælle dig om min erfaring for at hjælpe dig. Der er også en tidsfaktor i det, fordi du ønsker børn. Hvis du var 25, ville tingene se anderledes ud, men det er du ikke, og du risikerer at spilde din tid og får ikke det barn, som du ønsker dig. Men det er jo op til dig.

Og endeligt...jeg tror, at ALLE herinde ønsker dig det bedste, og ingen skriver noget i ond mening. Det er derfor, at vi "gider at bruge tid" på at svare dig. Vi får ikke et kick ud af det. Vi kunne bruge vores tid på mange andre ting. Og det kommer jeg også til at gøre fremover. Jeg kommer ikke til at svare på ét eneste indlæg fra dig mere.

Held og lykke med det!
Senest rettet af Ego81 16. feb 2020, 09:07, rettet i alt 1 gang.
23
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: Partråden

Indlægaf Purple Haze » 16. feb 2020, 09:02

Pomelo skrev:
Purple Haze skrev:
Kaffe skrev:Der er vist mulighed for at sætte folk på ignore, hvis man har det svært med, at de ikke bevæger sig i den retning, man synes, de bør.


Ja, eller oprette sin egen tråd hvor man lidt bedre kan sætte premisen og retningen for hvad diskussionerne skal handle om, end en “fællestråd” der ellers mest har en anden type mere “lette/hurtige” indlæg.
Tænker det muligvis også kan have betydning g for hvem der svarer og hvordan.


Der er lavet private tråden før i tiden, som ender på samme måde og evt bliver lukkede til sidst. Men god idé ellers.



Helt sikkert, men så er der jo netop den mulighed at lukke tråden, hvis en diskussion bliver FOR afsporet.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: Partråden

Indlægaf Purple Haze » 16. feb 2020, 09:11

Nå men for at holde mig til trådens emne, så synes jeg ikke det går super for tiden.

Jeg tror (og håber) det bare er fordi vi begge to er ret pressede.
Manden begyndte nyt arbejde i januar som gør han skal op kl 4 om natten, det og så det at han er begyndt et nyt sted gør naturligvis at han er ret træt og ikke har så meget overskud.
Jeg har så stort set ikke været hjemme i år, måske sammenlagt halvanden uge, og har rigtig meget jeg skal forholde mig til og ordne, i forbindelse med mine forældres død. Så har heller ikke et kæmpe overskud.

Synes det har resulteret i at vi er lidt små vrissende overfor hinanden, hvor vi plejer at kramme de dårlige ting væk, det er ærgerligt.

Og sådan noget som at han roder mere fordi han er træt, kombineret med at jeg bliver mindre tilgivende overfor det fordi jeg er presset og gerne bare vil kunne slappe af når jeg endelig er hjemme, det er en dårlig kombi.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Forhold og sex"