Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23135

Re: Partråden

Indlægaf Aragorn » 30. jul 2019, 16:48

Zombie skrev:Jeg går pt. med lidt tanker om, hvordan vi indretter os i forholdet fremover, så vi begge to tilgodeses.

Min kæreste har en del veninder, jeg har mødt de fleste af dem og de er mega søde. En sjat af dem kendte jeg på forhånd og har min egen relation til.

Jeg skrev for noget tid siden om, at min kæreste var ude med en ny veninde og hvordan jeg følte usikkerhed. Den aften endte desværre ikke så fiks, for vi kom til at tale forbi og misforstå hinanden, hvilket første til frustration hos især mig.

Det er en generel ting jeg oplever med min kæreste, at når han er fokuseret på andre mennesker m/k, så glemmer han lidt alt omkring sig. Og det kan jeg godt synes er vanskeligt.
Et eksempel er, at han skriver "vi drikker én øl mere" og så hører jeg intet fra ham i en time. Når jeg så spørger ind til, hvad status er, så er de på vej videre i byen et andet sted.

(Det var præcis det, der gik galt, da han var ude med veninden. Hvilket førte til en snak om, hvorvidt man kan sige, man tager ud "et par timer" og så efter 3,5 time beslutter at tage videre i byen, uden at give besked, udover da man skrev "én øl mere", hvilket IMO giver et andet indtryk af ens planer end hvad reelt foregår.)

Jeg har et klart indtryk af, at min kæreste helst vil kunne leve sit sociale liv som dengang han var single (ikke ift dating eller sex).
Ikke tage hensyn eller give besked eller aftale noget eller stå til ansvar.
Og måske har han ret? Måske skal han bare tage ud og komme hjem når det passer ham, og jeg skal blande mig uden om.

Pt. er det ikke så nemt, fordi jeg er syg med abstinenser, som udover fysiske gener også fucker ekstremt meget med mit hoved.
Men hvad med når jeg er rask..? Hmm.


Tanker og input er velkomne. Vi snakker om det som voksne mennesker, når jeg har det bedre. :)


Prøv at høre:

Jeg ville altså være jaloux i din situation. Fremmed veninde som man ikke kender. Bare et par timer. 3.5 timer bliver til vi er på vej i byen.

Hvis min kæreste gjorde sådan, ville jeg faktisk have det ret slemt. Jeg ville ikke kende hans intentioner og jeg ville da efter så mange ændringer af planer også begynde at tvivle på min kærestes intentioner. Radiotavshed ville gøre det værre. Jeg ville blive frustreret og rasende og såret.

Jeg synes ikke det er en OK opførsel du bliver mødt med der. Og jeg kan ikke forstå manden, jeg synes han må være ved at være for gammel til den opførsel. Spørgsmålet er, om det hele tiden har været hans plan at komme sent hjem, men at det var nemmere at få tilgivelse en tilladelse, så han stikker dig en plade.

Og pas på at din sindslidelse ikke bliver brugt mod dig. Du sidder og tager forbehold for dine egne følelser: Medicinen giver seponeringssymtomer der påvirker mine kognitive evner, og sygdommen rykker også i mig, så det er nok bare mig. Jeg siger ikke han manipulerer dig, men jeg siger at du er der hvor det ville være let at gøre - ikke fordi du er ubegavet, men fordi du er udmattet og vil afvise mange af dine følelser som værende 'falske' i og med at du ikke føler at du er helt dig selv.

Hvor meget alkohol drikker han egentlig? Er han ikke ude at feste nærmest hele tiden? Er der noget lurende alkoholisme?

Jeg kan ikke sætte mig ind i, at han skal komme og gå som det passer ham. Jeg melder selv hvad jeg foretager mig og jeg koordinerer med min kæreste (altså i store træk), og hun gør det samme. Der sidder jo nogen derhjemme og de vil da blive bekymrede hvis de ikke hører fra én. Vi kan også begge sidde med planer som afhænger af den anden - min kæreste kan have brug for at jeg henter noget indkøb etc., og så fortæller man da hvad man gerne vil og hvor lang tid man cirka regner med det tager, inden man tager afsted.

Så kan man aftale at det er svært at sige, fordi det kan gå to veje, men at man lige skriver sammen når man ved mere.

Sidste weekend besøgte jeg en ven, og det var en god dag og vi havde det rart sammen, men sidst på aftenen ville jeg da bare hjem. Jeg savnede da min kæreste.
15

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7722
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11407

Re: Partråden

Indlægaf Kerrigan » 30. jul 2019, 17:14

Min mand har ændret sin flybillet, så han kommer hjem ti dage før end oprindeligt planlagt. Det er så vildt at han allerede kommer hjem på søndag. :love:
14
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Partråden

Indlægaf IrmaPigen » 30. jul 2019, 18:09

Æble skrev:
Zombie skrev:Jeg går pt. med lidt tanker om, hvordan vi indretter os i forholdet fremover, så vi begge to tilgodeses.

Min kæreste har en del veninder, jeg har mødt de fleste af dem og de er mega søde. En sjat af dem kendte jeg på forhånd og har min egen relation til.

Jeg skrev for noget tid siden om, at min kæreste var ude med en ny veninde og hvordan jeg følte usikkerhed. Den aften endte desværre ikke så fiks, for vi kom til at tale forbi og misforstå hinanden, hvilket første til frustration hos især mig.

Det er en generel ting jeg oplever med min kæreste, at når han er fokuseret på andre mennesker m/k, så glemmer han lidt alt omkring sig. Og det kan jeg godt synes er vanskeligt.
Et eksempel er, at han skriver "vi drikker én øl mere" og så hører jeg intet fra ham i en time. Når jeg så spørger ind til, hvad status er, så er de på vej videre i byen et andet sted.

(Det var præcis det, der gik galt, da han var ude med veninden. Hvilket førte til en snak om, hvorvidt man kan sige, man tager ud "et par timer" og så efter 3,5 time beslutter at tage videre i byen, uden at give besked, udover da man skrev "én øl mere", hvilket IMO giver et andet indtryk af ens planer end hvad reelt foregår.)

Jeg har et klart indtryk af, at min kæreste helst vil kunne leve sit sociale liv som dengang han var single (ikke ift dating eller sex).
Ikke tage hensyn eller give besked eller aftale noget eller stå til ansvar.
Og måske har han ret? Måske skal han bare tage ud og komme hjem når det passer ham, og jeg skal blande mig uden om.

Pt. er det ikke så nemt, fordi jeg er syg med abstinenser, som udover fysiske gener også fucker ekstremt meget med mit hoved.
Men hvad med når jeg er rask..? Hmm.


Tanker og input er velkomne. Vi snakker om det som voksne mennesker, når jeg har det bedre. :)


Du ved han glemmer alt omkring sig når han er ude. Du kan prøve at lave om på ham eller du kan acceptere. Det nemmeste og bedste i længden er nok at acceptere, selvom det ikke er optimalt. Da jeg var yngre *mimre* troede jeg at når man siger at man i et forhold skal slide interne af, så betød det at begge skulle ændre sig så man tilsidst passede sammen. Men har lært at man også skal accceptere den andens små særheder også selvom de er virkelig ufede. Lav en vurdering, er det nemmest at ændre eller lære at acceptere? Jeg gætter på at det også gælder når han er sammen med dig og dermed en egenskab som du sætter pris på også?

Konkret kunne jo være at når han går og siger han er hjemme om et par timer, så kan du sige ok, men selv ikke regne med at det passer. Du kan også sige: “Børge, du ved at når du siger et par timer, så regner jeg med at det er præcis max to timer og så lægger jeg planer efter det og venter på dig. Så er det irriterende hvis det bliver senere. Så kan du love at det er et par timer eller kunne det være at det blev til en bytur? Vil bare gerne vide det så jeg ikke sidder og venter og bliver nød til at sende dig irriterende sms’er. “

Synes godt du kan forvente at han tilgodeser dit behov for at være mere præcis, fx ved at sige at det bliver måske sent istedet for at sige 2 timer og så ikke kunne holde det. Men synes også du bør imødekomme ham og ikke Sidde derhjemme og kigge på uret.


Zombie, hånden på hjertet, vil du få det bedre af slet ikke at høre fra ham i sådan en situation?

Formentlig ikke.

Du presser ham til at give respons, og du ved også du nok ikke helt kan regne med ham med sikkerhed, når han har drukket. Og når det så ikke holder, bliver du også sur.

Hvis han slet ikke gav lyd fra sig eller ikke svarer dig, ville du nok også blive sur.

Hvad skal manden gøre for at du bliver tilfreds?

Det spørgsmål synes jeg du skal stille dig selv. Og når du så kender svaret, så må du meget klart og tydeligt fortælle hvad du vil have. Som i "for at jeg bliver tilfreds i det her, skal du gøre x, y og z".

Så kan han synes om det eller ej. Men alt det der fedtspilleri og tøsefornærmede miner bagefter, er simpelt ikke til at holde ud. Det får man ståpels af :tie:

Sig hvad du vil have!!
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Partråden

Indlægaf Zombie » 30. jul 2019, 20:00

Hey alle,

jeg håber, det er okay, at jeg lige svarer jer samlet. Jeg har fået en masse fin feedback, tusind tak for det! :kys:

Først og fremmest skal jeg for god ordens skyld understrege, at min kæreste ikke har et alkoholproblem. :) Han er meget social og tager ofte ud, men det er kun 1-3 gange om måneden, at det involverer et par øl og måske 4-6 gange om året, at der er tale om en regulær druktur i stedet for en tur med de 2 øl.

Min kæreste er også omsorgsfuld, omend jeg nogle gange savner noget omtanke. Efter at det gik op for ham, hvor dårligt jeg har det pga. abstinenser, har han droppet sine planer for det næste stykke tid og laver kun meget konservativt planer, hvor han også tager hensyn til, om jeg netop er gået ned i medicinmængde (og abstinenserne tiltager).


I forhold til at tage ud osv., så er der vist meget forskellige tilgange og tanker om emnet - og jeg er glad for at se flere forskellige vinkler på det. Flere beskriver, at de er mere casual i deres tilgang, mens min tilgang nok ligger mere op af Mistermor ift. kontakt og at vide hvor længe osv. Det afspejler sig også meget i min egen opførsel, hvor jeg holder min kæreste opdateret - og nok mere end han reelt selv har behov for, når han er den mere casual type.

Aragorn, dit indlæg var svært at læse, for du er meget inde på nogle af mine egne tanker om den aften. Men jeg er egentlig ret afklaret med en version, der handler om en blanding af, at han blev revet med af stemningen og - som nævnt - manglede omtanke, og så denne her casual tilgang til tingene, hvor man sagtens kan tage videre, hvis den anden part siger "Vi kunne også..."

Den helt store udfordring ligger i noget af det, Irmapigen skriver. Irma skriver noget, min kæreste også har sagt: At hvis jeg har brug for særlige hensyn, så skal jeg jo bare sige til. Det er nemmere at tage hensyn, hvis man ved behovet er der.
Mit problem er, at vi har meget forskellige syn på, hvad der er FORVENTELIGE og ALMINDELIGE hensyn, og hvad der er SÆRLIGE hensyn. Jeg mener f.eks. ikke, at jeg skal behøve at sige til ham, at han skal melde ærligt ud, hvad han vil med aftenen, inkl. om det kan trække ud. Jeg mener, at det er en helt almindelig ting, at man siger "Jeg ved sgu ikke lige, hvor sent det bliver" eller "Det er nok bare et par øl og et par timer, men det kan godt være, vi tager videre bagefter". Jeg mener også, at hvis man har sagt "et par timer" og det så IKKE bliver et par timer, så skriver eller ringer man lige. Det, mener jeg, er ikke et særligt hensyn.
Jeg mener også, at har man skrevet "Vi drikker bare lige én øl mere" og planerne ændrer sig, så er det igen også almindeligt hensyn lige at skrive eller ringe, og sige "Hov, vi tager faktisk videre".

Det, jeg egentlig gerne vil have, er at min kæreste bliver mere kongruent. Altså at de ting han udtrykker stemmer overens med de ting han rent faktisk siger og gør. At hvis han siger "et par timer", så er det bare et par timer. Og hvis planerne ændrer sig, så kontakter ham mig, når han ved de er ændret.

----- Jeg synes egentlig ikke, at jeg er tøsefornærmet, fordi jeg bliver frustreret over, at han siger én ting (flere gange), men gør noget andet. Og jeg synes heller ikke, at jeg burde bede om, at han ikke gjorde det, for at kunne forvente det.


Min kæreste er helt klart mere "Vi tager det som det kommer". Og det betyder desværre bare nogle gange, at han ikke lige får overvejet ting dybere.
5
aka Forbies

:gammel:
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Partråden

Indlægaf avdotja » 30. jul 2019, 20:16

Zombie, læste du grisebassens indlæg? Hvis det kunne tænkes at være sådan noget der gjorde at han ikke meldte klart ud fra starten, kunne det måske være en fordel enten at vise ham indlægget eller genfortælle det for ham. For når man ser det - sort på hvidt - kan man virkelig se hvor dumt det er, men faktum er ikke desto mindre at det er noget rigtig mange mennesker gør i større eller mindre grad.
2
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4980

Re: Partråden

Indlægaf Primerose » 31. jul 2019, 01:29

Jeg er faktisk virkelig glad og stolt over mændene i mit liv. Min eks og jeg fortsatte med at være bedste venner efter vi endte vores romantiske relation for halvandet års tid siden.
Da jeg mødte politimanden fortalte jeg dem hurtigt om hinanden og mødte kun lidt undren fra politimanden, og ellers fuld opbakning fra begge parter.
Siden har de mødt hinanden en del gange, senest til min 30-års fødselsdag, hvor jeg selvfølgelig også inviterede min bedste ven/ekskæreste og hans kæreste, som også er sød.
Vi har også i mellemtiden fundet ud af via slægtsbøger, at min kæreste (politimanden) og min eks faktisk er grandfætre. Deres to dele af familien har dog aldrig haft kontakt pga en konflikt tre generationer tilbage.
Det er ret syret.
Og nu skal min eks hjælpe min politimand med at træne intensivt op til en meget vigtig adgangsprøve (eks arbejder professionelt med træning af fx sportsatleter) og til gengæld min politimand lære min eks nogle andre ting som han ved en masse om.
Jeg er så vild med at hele den her konstellation fungerer så godt og gnidningsfrit, at de to vigtigste tilvalgte mænd i mit liv er så gode ved hinanden.
Der føler jeg mig altså enormt heldig :love2: :banan:
25
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41311

Re: Partråden

Indlægaf LaMariposa » 31. jul 2019, 07:58

kartoffelpizza skrev:
Zombie skrev:Jeg går pt. med lidt tanker om, hvordan vi indretter os i forholdet fremover, så vi begge to tilgodeses.

Min kæreste har en del veninder, jeg har mødt de fleste af dem og de er mega søde. En sjat af dem kendte jeg på forhånd og har min egen relation til.

Jeg skrev for noget tid siden om, at min kæreste var ude med en ny veninde og hvordan jeg følte usikkerhed. Den aften endte desværre ikke så fiks, for vi kom til at tale forbi og misforstå hinanden, hvilket første til frustration hos især mig.

Det er en generel ting jeg oplever med min kæreste, at når han er fokuseret på andre mennesker m/k, så glemmer han lidt alt omkring sig. Og det kan jeg godt synes er vanskeligt.
Et eksempel er, at han skriver "vi drikker én øl mere" og så hører jeg intet fra ham i en time. Når jeg så spørger ind til, hvad status er, så er de på vej videre i byen et andet sted.

(Det var præcis det, der gik galt, da han var ude med veninden. Hvilket førte til en snak om, hvorvidt man kan sige, man tager ud "et par timer" og så efter 3,5 time beslutter at tage videre i byen, uden at give besked, udover da man skrev "én øl mere", hvilket IMO giver et andet indtryk af ens planer end hvad reelt foregår.)

Jeg har et klart indtryk af, at min kæreste helst vil kunne leve sit sociale liv som dengang han var single (ikke ift dating eller sex).
Ikke tage hensyn eller give besked eller aftale noget eller stå til ansvar.
Og måske har han ret? Måske skal han bare tage ud og komme hjem når det passer ham, og jeg skal blande mig uden om.

Pt. er det ikke så nemt, fordi jeg er syg med abstinenser, som udover fysiske gener også fucker ekstremt meget med mit hoved.
Men hvad med når jeg er rask..? Hmm.


Tanker og input er velkomne. Vi snakker om det som voksne mennesker, når jeg har det bedre. :)

Hjemme hos os melder man klart ud hvad planen er - uanset om man har overarbejde, er i byen eller har gæster.
Og kender man ikke tidshorisonten siger man dét. At man ikke ved hvornår det slutter, men at man skriver på vej hjem.
No problems.
Vi bliver bekymrede hvis den anden bare “forsvinder” (især fordi min mand har en sygdom der reelt øger risikoen for at han kan ligge halv/heldød et sted), så derfor melder man ud. Og hvis meldingen er “jeg ved ikke hvornår jeg er hjemme, party on”.

Det er til gengæld helt ligegyldigt om der er tale om mænd, kvinder, familie, venner, kollegaer etc.


Sådan fungerer det også hjemme hos os (bortset fra, at min mand ikke har en sygdom, der kan lede til den form for bekymring). Hvis vi nogenlunde ved, hvor lang tid ting tager (f.eks. min træning), så melder vi lige en eta til den anden. Ellers gør vi ikke, med mindre, at vi skal et eller andet sammen. Planer kan ændre sig, når man er i gang med sin aftale, og sådan noget skal der være plads til.

Kan dog sagtens genkende din usikkerhed, Zombie, men mest de gange, jeg har været i et nyt forhold, hvor tingene ikke var helt på plads endnu. Det var slemt for mig, da mit forhold til min mand var helt nyt, og det var der stadig i løbet af de første par år, men det bundede i min egen usikkerhed på mig selv mere end i noget andet. Det aftog dog efter nogle år, og nu tænker jeg nærmest aldrig over det. I bor sammen og skal giftes lige om lidt, så der er jo dybest set ingen grund til at tvivle på, at han kommer hjem til dig, når han er færdig med at være i byen.

Måske kunne et forslag til en løsning være, at man lige tjekker ind en gang imellem, når man er ude selv? Så ved du, at du ikke skal bekymre dig. Ved godt, at han glemmer alt omkring sig, når han er ude, men måske kan han godt vænne sig til lige at tjekke ind en gang imellem.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Partråden

Indlægaf Fru Sunshine » 2. aug 2019, 06:20

Vi har 5 års bryllupsdag i dag.
33
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Partråden

Indlægaf Æble » 2. aug 2019, 06:58

Vi har kobberbryllup til februar. Jeg gad vildt godt holde en stor fest. Vi blev gift hemmeligt og afslørede det til en housewarming som så blev vores bryllupsfest. Så gad godt en “rigtig”’fest.

Det skal være på dagen fordi det er 29. Februar. Den findes rent faktisk næste år og ligger på en lørdag. Kan det blive mere perfekt?

Min mand er sådan lidt ligeglad. Han gider godt for min skyld, men vil helst en fest med drinks og dans. Jeg synes at det vil være lidt mærkeligt at holde kobberbryllup uden vores børn, men vi ville ikke gide at have alle vennernes børn med for så får vi ikke den fest vi helst vil.

Nogen gode ideer? Eller steder i Kbh/Sjælland der ville være gode?

Hvis det havde været om sommeren havde vi nok bare holdt det i haven.
1
Fynbo
Indlæg: 171
Tilmeldt: 21. aug 2015, 14:19
Kort karma: 36
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 444

Re: Partråden

Indlægaf Fynbo » 2. aug 2019, 11:06

Vores ældste barn bliver 30 år i dag :love2: :nerve:
12
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Partråden

Indlægaf Jedi » 2. aug 2019, 11:35

Zombie skrev:Jeg går pt. med lidt tanker om, hvordan vi indretter os i forholdet fremover, så vi begge to tilgodeses.

Min kæreste har en del veninder, jeg har mødt de fleste af dem og de er mega søde. En sjat af dem kendte jeg på forhånd og har min egen relation til.

Jeg skrev for noget tid siden om, at min kæreste var ude med en ny veninde og hvordan jeg følte usikkerhed. Den aften endte desværre ikke så fiks, for vi kom til at tale forbi og misforstå hinanden, hvilket første til frustration hos især mig.

Det er en generel ting jeg oplever med min kæreste, at når han er fokuseret på andre mennesker m/k, så glemmer han lidt alt omkring sig. Og det kan jeg godt synes er vanskeligt.
Et eksempel er, at han skriver "vi drikker én øl mere" og så hører jeg intet fra ham i en time. Når jeg så spørger ind til, hvad status er, så er de på vej videre i byen et andet sted.

(Det var præcis det, der gik galt, da han var ude med veninden. Hvilket førte til en snak om, hvorvidt man kan sige, man tager ud "et par timer" og så efter 3,5 time beslutter at tage videre i byen, uden at give besked, udover da man skrev "én øl mere", hvilket IMO giver et andet indtryk af ens planer end hvad reelt foregår.)

Jeg har et klart indtryk af, at min kæreste helst vil kunne leve sit sociale liv som dengang han var single (ikke ift dating eller sex).
Ikke tage hensyn eller give besked eller aftale noget eller stå til ansvar.
Og måske har han ret? Måske skal han bare tage ud og komme hjem når det passer ham, og jeg skal blande mig uden om.

Pt. er det ikke så nemt, fordi jeg er syg med abstinenser, som udover fysiske gener også fucker ekstremt meget med mit hoved.
Men hvad med når jeg er rask..? Hmm.


Tanker og input er velkomne. Vi snakker om det som voksne mennesker, når jeg har det bedre. :)


Min kæreste er som din, omend nok lidt værre. Forleden var det "jeg er ved Langebro nu, så er hos dig om under en time" (han var på gåben) og jeg så ham først fem timer og nogle opringninger fra ham af efter. Der dukker bare noget og nogen op hele tiden.
Jeg opfatter det som en hensigterklæring, at han gerne vil være sammen med mig og at han ikke søger væk fra mig ved at være sammen med andre. Og jeg vælger at lave noget andet dvs. jeg regner ikke med hvad han siger i de situationer. Det betyder ikke, at jeg ikke regner med ham som menneske - jeg laver bare andre ting som om vi ikke har en aftale. For ellers ville jeg blive indebrændt og føle at han pisser på min tid. Så må vi få fat i hinanden på mobilen, når vi er klar til at mødes.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Partråden

Indlægaf FruKuk » 2. aug 2019, 11:48

Fynbo skrev:Vores ældste barn bliver 30 år i dag :love2: :nerve:


Stort tillykke :sol:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Partråden

Indlægaf FruKuk » 2. aug 2019, 11:51

Æble skrev:Vi har kobberbryllup til februar. Jeg gad vildt godt holde en stor fest. Vi blev gift hemmeligt og afslørede det til en housewarming som så blev vores bryllupsfest. Så gad godt en “rigtig”’fest.

Det skal være på dagen fordi det er 29. Februar. Den findes rent faktisk næste år og ligger på en lørdag. Kan det blive mere perfekt?

Min mand er sådan lidt ligeglad. Han gider godt for min skyld, men vil helst en fest med drinks og dans. Jeg synes at det vil være lidt mærkeligt at holde kobberbryllup uden vores børn, men vi ville ikke gide at have alle vennernes børn med for så får vi ikke den fest vi helst vil.

Nogen gode ideer? Eller steder i Kbh/Sjælland der ville være gode?

Hvis det havde været om sommeren havde vi nok bare holdt det i haven.


Da vi holdt HrKuks 40 års fødselsdag, havde vi vores unger med de første par timer inden maden, så de lige kunne hilse på, og så driblede de hjem med farmor og farfar og hyggede, mens vi voksne festede.
3
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Partråden

Indlægaf Zombie » 2. aug 2019, 14:10

Jedi skrev:
Zombie skrev:Jeg går pt. med lidt tanker om, hvordan vi indretter os i forholdet fremover, så vi begge to tilgodeses.

Min kæreste har en del veninder, jeg har mødt de fleste af dem og de er mega søde. En sjat af dem kendte jeg på forhånd og har min egen relation til.

Jeg skrev for noget tid siden om, at min kæreste var ude med en ny veninde og hvordan jeg følte usikkerhed. Den aften endte desværre ikke så fiks, for vi kom til at tale forbi og misforstå hinanden, hvilket første til frustration hos især mig.

Det er en generel ting jeg oplever med min kæreste, at når han er fokuseret på andre mennesker m/k, så glemmer han lidt alt omkring sig. Og det kan jeg godt synes er vanskeligt.
Et eksempel er, at han skriver "vi drikker én øl mere" og så hører jeg intet fra ham i en time. Når jeg så spørger ind til, hvad status er, så er de på vej videre i byen et andet sted.

(Det var præcis det, der gik galt, da han var ude med veninden. Hvilket førte til en snak om, hvorvidt man kan sige, man tager ud "et par timer" og så efter 3,5 time beslutter at tage videre i byen, uden at give besked, udover da man skrev "én øl mere", hvilket IMO giver et andet indtryk af ens planer end hvad reelt foregår.)

Jeg har et klart indtryk af, at min kæreste helst vil kunne leve sit sociale liv som dengang han var single (ikke ift dating eller sex).
Ikke tage hensyn eller give besked eller aftale noget eller stå til ansvar.
Og måske har han ret? Måske skal han bare tage ud og komme hjem når det passer ham, og jeg skal blande mig uden om.

Pt. er det ikke så nemt, fordi jeg er syg med abstinenser, som udover fysiske gener også fucker ekstremt meget med mit hoved.
Men hvad med når jeg er rask..? Hmm.


Tanker og input er velkomne. Vi snakker om det som voksne mennesker, når jeg har det bedre. :)


Min kæreste er som din, omend nok lidt værre. Forleden var det "jeg er ved Langebro nu, så er hos dig om under en time" (han var på gåben) og jeg så ham først fem timer og nogle opringninger fra ham af efter. Der dukker bare noget og nogen op hele tiden.
Jeg opfatter det som en hensigterklæring, at han gerne vil være sammen med mig og at han ikke søger væk fra mig ved at være sammen med andre. Og jeg vælger at lave noget andet dvs. jeg regner ikke med hvad han siger i de situationer. Det betyder ikke, at jeg ikke regner med ham som menneske - jeg laver bare andre ting som om vi ikke har en aftale. For ellers ville jeg blive indebrændt og føle at han pisser på min tid. Så må vi få fat i hinanden på mobilen, når vi er klar til at mødes.


Jeg har en eks, der er som din kæreste Jedi. Jeg slog op efter et år, fordi jeg ikke kunne holde det ud. Min kæreste kender ham tilfældigvis og kender også til omstændighederne ved vores brud.

Min udfordring som jeg kæmper med, er at jeg er svigtet mange gange. Ord holder ikke betydning for mig længere. Skal jeg vurdere et menneske, ser jeg på hvad de gør og hvordan det stemmer overens med det billede, de prøver at give af dem selv som mennesker.

Min kæreste vil gerne have, at jeg har tillid til ham, men han har gjort ting, der bare ikke er tillidsskabende. Han vil have, at jeg skal kunne slappe af og stole på hans udmeldinger når han tager ud, samtidig med at hans udmeldinger ikke er til at regne med.

Han burde måske have fundet en mere boheme kæreste som dig. Jeg burde måske have fundet en mere stabil fyr. Men her er vi. Vi elsker hinanden, vi vil være sammen og vi skal finde en måde at få tingene til at fungere på.

Men jeg kan sige lige nu, at den med at spille efter min kærestes klaver 100%, den kan jeg ikke. Jeg kunne ikke med min eks, og jeg kan ikke nu. Min kæreste er nødt til at komme mig i møde på en eller anden måde. Samtidig vil jeg heller ikke, at han skal hoppe på tungen og jonglere med brændende fakler når han er ude, for at jeg kan hvile i det --- det er det der gyldne punkt i midten, hvor vi begge kan være i, og samtidig begge har givet noget, der skal findes.

Men det er rart at læse om uanset, det udfordrer og skaber perspektiv.
2
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16081
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29899

Re: Partråden

Indlægaf TinaW » 2. aug 2019, 14:22

Min mand har trasket rundt med spaden og gravet huller, der hvor jeg gerne ville have udplantet de to hortensiaer, som jeg håber overlever livet efter krukkerne, samt min nye sommerfuglebusk.
Og han synes inderst inde, det er så ligegyldigt med den slags, som der så bare skal slås græs rundt om :D
Han er også i gang med at plane er stykke jord ud, så vi dels kan få anlagt noget terrasse og dels få lavet et staudebed.
Lige den slags havearbejde gider jeg godt :fløjt:
0

Tilbage til "Forhold og sex"