Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 12177

Re: Partråden

Indlægaf achillaxedprune » 18. aug 2018, 07:03

Marioneta skrev:Jeg skal møde min kærestes familie for første gang i morgen. Jeg har været lidt betænksom ved det pga. vores problemer, fordi jeg jo bliver i tvivl om hvor meget han kan/vil med mig. Men han bliver ved med at invitere, så nu springer jeg ud i det og måske giver det mig noget mere ro.

Jeg fik fortalt ham om min tidligere fertilitetsbehandling. Han tog det, som jeg forventede. Han syntes, at det ikke var så relevant og det var helt i orden, at jeg ikke havde fortalt ham det.

Jeg har valgt at tage det roligere mht mit forhold og børn. Vi er slet ikke et sted, hvor det på nogen måde er på tale og jeg vil ikke presse på for at det kommer til at passe ind i mine planer. Få barn alene er altid en mulighed, som jeg ret hurtigt kan sætte i gang, fordi jeg er inde i systemet. Jeg har dog ikke planer om det lige nu.


Dejligt... Håber det bliver en rigtig god fornøjelse!
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Partråden

Indlægaf FruKuk » 18. aug 2018, 07:13

Her kører vi på pumperne. Manden har sit travleste tid på året på jobbet (som i, at han kun har været hjemme og sove fra midnat til 06.00 de sidste 8 dage), og jeg ryger ind og ud af sygehuset med en borrelia infektion, der driller :rulle: Al vores familie bor 200 km væk, så vi har måtte trække ret meget på vores og børnenes vennekreds for at få det hele til at hænge sammen. Men py man skal lige holde tungen lige i munden for ikke at ende med at lade sine frustrationer og bekymringer gå ud over hinanden.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41298

Re: Partråden

Indlægaf LaMariposa » 18. aug 2018, 07:30

FruKuk skrev:Her kører vi på pumperne. Manden har sit travleste tid på året på jobbet (som i, at han kun har været hjemme og sove fra midnat til 06.00 de sidste 8 dage), og jeg ryger ind og ud af sygehuset med en borrelia infektion, der driller :rulle: Al vores familie bor 200 km væk, så vi har måtte trække ret meget på vores og børnenes vennekreds for at få det hele til at hænge sammen. Men py man skal lige holde tungen lige i munden for ikke at ende med at lade sine frustrationer og bekymringer gå ud over hinanden.


:ae: Puha...

Hvor længe skal din mand arbejde så meget?
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Partråden

Indlægaf FruKuk » 18. aug 2018, 07:35

LaMariposa skrev:
FruKuk skrev:Her kører vi på pumperne. Manden har sit travleste tid på året på jobbet (som i, at han kun har været hjemme og sove fra midnat til 06.00 de sidste 8 dage), og jeg ryger ind og ud af sygehuset med en borrelia infektion, der driller :rulle: Al vores familie bor 200 km væk, så vi har måtte trække ret meget på vores og børnenes vennekreds for at få det hele til at hænge sammen. Men py man skal lige holde tungen lige i munden for ikke at ende med at lade sine frustrationer og bekymringer gå ud over hinanden.


:ae: Puha...

Hvor længe skal din mand arbejde så meget?


Han har en fridag på lørdag, og så kører han stramt program 13 dage igen, og så stilner det lidt af. Fra start oktober ser det helt fornuftigt ud. Det er sådan hvert år, men lige i år falder det så sammen med sygdom, og det er lidt presset :s
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41298

Re: Partråden

Indlægaf LaMariposa » 18. aug 2018, 07:39

FruKuk skrev:
LaMariposa skrev:
FruKuk skrev:Her kører vi på pumperne. Manden har sit travleste tid på året på jobbet (som i, at han kun har været hjemme og sove fra midnat til 06.00 de sidste 8 dage), og jeg ryger ind og ud af sygehuset med en borrelia infektion, der driller :rulle: Al vores familie bor 200 km væk, så vi har måtte trække ret meget på vores og børnenes vennekreds for at få det hele til at hænge sammen. Men py man skal lige holde tungen lige i munden for ikke at ende med at lade sine frustrationer og bekymringer gå ud over hinanden.


:ae: Puha...

Hvor længe skal din mand arbejde så meget?


Han har en fridag på lørdag, og så kører han stramt program 13 dage igen, og så stilner det lidt af. Fra start oktober ser det helt fornuftigt ud. Det er sådan hvert år, men lige i år falder det så sammen med sygdom, og det er lidt presset :s


Det er da også virkelig uheldigt. Håber I kommer godt igennem det.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7319
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23120

Re: Partråden

Indlægaf Aragorn » 18. aug 2018, 08:05

In_your_eyes skrev:Men hvorfor er det kun kvinden, der ved at sige til, skal ændre på at hun altid har taget the mental load?
Hvorfor skal manden ikke også ændre på, at han ikke har skulle tage det ansvar, og bare gøre det af sig selv? :gruble:


Fordi han får at vide han gør det forkert når han gør det, så den tør han ikke røre ved længere. Altså, det er trods alt noget som folk påtager sig, denne her 'mental load'. Og det er da klart. Det er dejligt at bestemme. Det kan alle lide. Det er også dejligt at have et martyrium hvor man kan brokke sig over at få lov til at styre alting. Det er ligesom Lars Ulrich i South Park der sidder græder fordi han på grund af piratkopiering ikke har råd til at få beklædt sin pool med guld, og må vente en måned mere, før han har penge nok.

Nogle kvinder har en tendens til at ramme der hvor manden ER forkert, ikke hvad han GØR forkert. Det kan gøre det ret ubehageligt at have en samtale med en partner, der ikke fokuserer på den konkrete ting man taler om, men i stedet lister alt der er galt med én op. Du kan ikke have en konstruktiv samtale med en person, der mener alt er galt, hvor i alverden skal man starte og slutte med at løse problemet? Sådan fungerer verden ikke.

Hvis man har en fornemmelse af at verden braser sammen hvis man ikke gør de ting man gør, og holder styr på de ting man styrer, så overvurderer man groft sin egen betydning. Giv slip og se hvad der sker. Naturligvis kommer der et par episoder, hvor man kan snakke om, hvorfor der ikke er mælk i køleskabet eller toiletpapir, men et voksent menneske skal forhåbentlig ikke opleve den slags særligt mange gange, førend vedkommende lige selv sørger for det er i orden.

Man går næppe på lokum i en uge og tørrer sig med sin højre sok hver gang, efter første gang kører man sandsynligvis lige en tur i Bilka og køber en økonomipakke. Med mindre man er seksuelt afsporet og hænger sokkerne op og arrangerer dem efter farve og klæbrighed og lader det tørre ind i stoffet og laver et sokkegalleri.

Og hvis man danner par med sådan en idiot, så er man altså selv ude om det.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16075
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1398
Likede indlæg: 29893

Re: Partråden

Indlægaf TinaW » 20. aug 2018, 09:09

Jeg er ikke en ret god kone for tiden. Syge dyr og min mors dødsfald har tappet al energi og jeg vil egentligt bare gerne nusse rundt og passe mig selv.
Samtidigt har min mand heller ikke det store overskud pt. pga et arbejde han er træt af og nogle familieproblemer med hans mors mand.
Så vi befinder os ganske vist på samme matrikel, men det er begrænset hvad vi laver sammen. Han er dog mere støttende end jeg formår at være.
Vi har dog talt om det og jeg ved at vi nok skal komme ud igen på den anden side.
3
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Partråden

Indlægaf Zombie » 20. aug 2018, 12:14

Aragorn skrev:
In_your_eyes skrev:Men hvorfor er det kun kvinden, der ved at sige til, skal ændre på at hun altid har taget the mental load?
Hvorfor skal manden ikke også ændre på, at han ikke har skulle tage det ansvar, og bare gøre det af sig selv? :gruble:


Fordi han får at vide han gør det forkert når han gør det, så den tør han ikke røre ved længere. Altså, det er trods alt noget som folk påtager sig, denne her 'mental load'. Og det er da klart. Det er dejligt at bestemme. Det kan alle lide. Det er også dejligt at have et martyrium hvor man kan brokke sig over at få lov til at styre alting. Det er ligesom Lars Ulrich i South Park der sidder græder fordi han på grund af piratkopiering ikke har råd til at få beklædt sin pool med guld, og må vente en måned mere, før han har penge nok.

Nogle kvinder har en tendens til at ramme der hvor manden ER forkert, ikke hvad han GØR forkert. Det kan gøre det ret ubehageligt at have en samtale med en partner, der ikke fokuserer på den konkrete ting man taler om, men i stedet lister alt der er galt med én op. Du kan ikke have en konstruktiv samtale med en person, der mener alt er galt, hvor i alverden skal man starte og slutte med at løse problemet? Sådan fungerer verden ikke.

Hvis man har en fornemmelse af at verden braser sammen hvis man ikke gør de ting man gør, og holder styr på de ting man styrer, så overvurderer man groft sin egen betydning. Giv slip og se hvad der sker. Naturligvis kommer der et par episoder, hvor man kan snakke om, hvorfor der ikke er mælk i køleskabet eller toiletpapir, men et voksent menneske skal forhåbentlig ikke opleve den slags særligt mange gange, førend vedkommende lige selv sørger for det er i orden.

Man går næppe på lokum i en uge og tørrer sig med sin højre sok hver gang, efter første gang kører man sandsynligvis lige en tur i Bilka og køber en økonomipakke. Med mindre man er seksuelt afsporet og hænger sokkerne op og arrangerer dem efter farve og klæbrighed og lader det tørre ind i stoffet og laver et sokkegalleri.

Og hvis man danner par med sådan en idiot, så er man altså selv ude om det.


Jeg synes, debatten om det bliver for karikeret - på begge fronter. Jeg kender ikke nogen, der er på nakken af deres partner over petitesser, selvom det let kan vinkles sådan. Og jeg kender heller ingen, der bare er dovne læs og prøver at snoge sig uden om alle sure pligter.

Faktisk kan jeg godt lide at snakke om det her emne, fordi jeg har oplevet, at bare det ar blive bevidst om det, kan være nok. Og det gælder begge parter. Sådan er det med mange uheldige mønstre: Man ser dem ikke, indtil man gør, og så er de faktisk ikke vildt svære at ændre på hvis begge vil det (og det vil de som regel gerne, hvis det er noget som skaber gnidninger og ufred).

Jeg synes, det er unødvendigt at gøre det til en kamp mellem kønnene, for det handler jo egentlig bare om at samarbejde bedst muligt - og så er konceptet også kendt fra homoseksuelle forhold, det er ikke altid en særlig mand/kvinde ting.
4
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 12177

Re: Partråden

Indlægaf achillaxedprune » 20. aug 2018, 12:49

Kan I ikke tage den snak i den oprettede tråd...? Irriterende.
12
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Partråden

Indlægaf FruKuk » 20. aug 2018, 17:09

TinaW skrev:Jeg er ikke en ret god kone for tiden. Syge dyr og min mors dødsfald har tappet al energi og jeg vil egentligt bare gerne nusse rundt og passe mig selv.
Samtidigt har min mand heller ikke det store overskud pt. pga et arbejde han er træt af og nogle familieproblemer med hans mors mand.
Så vi befinder os ganske vist på samme matrikel, men det er begrænset hvad vi laver sammen. Han er dog mere støttende end jeg formår at være.
Vi har dog talt om det og jeg ved at vi nok skal komme ud igen på den anden side.


Det lyder hårdt :ae: Godt, at I har talt om det.
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55650
Kontakt:

Re: Partråden

Indlægaf Ado » 20. aug 2018, 19:44

Noget jeg elsker inderligt er, når vi sidder og ser film og jeg drejer hovedet og ser, at han bare sidder der og kigger på mig og smiler. Jeg bliver helt blød. :lun:

Nå, men her går det godt. Altså mellem ham og mig. Det er så ukompliceret et forhold. Det er varmt og oprigtigt og fuld af så meget respekt. Og der er så meget latter.
Jeg elsker ham mere og mere og fatter virkelig ikke, at jeg er så heldig.


Jeg knækkede midt over rent mentalt for et par uger siden. Gennem de sidste måneder har der været nogle større problemer, som har tæret meget på mit mentale overskud. Min datter har haft meget brug for mig og der har været mange tidspunkter, hvor jeg har været nødt til at forholde mig til ting jeg gerne vil glemme. Alt med børnenes far og hvad han gjorde mod mig er blevet genoplivet rent mentalt, fordi...ja....fordi det har været nødvendigt for min datter at have min støtte. Og det har bygget sig op og har belastet mine mentale hylder mere end godt er.
Så lortet faldt ned. Der var åbenbart grænser for hvor meget jeg kunne proppe på dem.
Det var ligesom at tænde en kontakt; tårerne piblede ud og ville ikke stoppe. Jeg græd uafbrudt i tre dage - kun afbrudt af (sparsom) søvn. Meget skræmmende, for det var ikke en hulken. Det var bare tårer, der ikke ville stoppe. Og en mavepine, som resulterede i mavesårspiller.

Men min kæreste er fantastisk. Han har holdt om, han har lyttet - han er her for mig. Som et stort permanent kram hele tiden.
30
Donna Martin Graduates!
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Partråden

Indlægaf IrmaPigen » 22. aug 2018, 14:08

Min kæreste er lidt udfordret pt.

Hverdagen er jo begyndt igen og det betyder for ham at han skal have to børn op hver morgen, smøre madpakker, få dem i skole til tiden osv.

Især pigen på 9 år er en kamp. Hun nægter som hovedregel at stå op, og så kommer hun ofte op alt for sent, hvilket giver anledning til yderligere tudeture og raserianfald fra hendes side, for så kan hun jo pludselig ikke nå at få morgenmad osv. Og så vil hun yderligere gerne lige cykles i skole af farmand, hvilket han gerne gør, men nogle gange kan han ikke pga møder og så bryder helvede så løs igen.

Hele sidste skoleår var en kamp. Og den er åbenbart ikke forbi, endnu selvom hun nu går i 3. Klasse. Jeg tror vi begge vi havde håbet en sommerferie og alderen havde modnet hende lidt, men åbenbart ikke.

Nå men i morges kom han ind og lagde hovedet på mit bryst og lavede hulkelyde, da børnene var ude af døren, fordi han synes hun stadig er ret krævende om morgenen.

Jeg sagde at han da også fortjener en præmie for at køre det der show, som nok passerer 4 ud af 5 hverdagsmorgener.

Så nu overvejer jeg, om han ikke snart skal have en præmie i form af en tur til en fodterapeut for at få ordnet fødderne.
Senest rettet af IrmaPigen 22. aug 2018, 16:58, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2591
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3873

Re: Partråden

Indlægaf Anlewi » 22. aug 2018, 16:39

Zinde skrev:
IrmaPigen skrev:Min kæreste er lidt udfordret pt.

Hverdagen er jo begyndt igen og det betyder for ham at han skal have to børn op hver morgen, smøre madpakker, få dem i skole til tiden osv.

Især pigen på 9 år er en kamp. Hun nægter som hivedregel at stå op, og så kommer hun ofte op alt for sent, hvilket giver anledning til yderligere tudeture og raserianfald fra hendes side, for så kan hun jo pludselig ikke nå at få morgenmad osv. Og så vil hun yderligere gerne lige cykles i skole af farmand, hvilket han gerne gør, men nogle gange kan han ikke pga møder og så bryder helvede så løs igen.

Hele sidste skoleår var en kamp. Og den er åbenbart ikke forbi, endnu selvom hun nu går i 3. Klasse. Jeg tror vi begge vi havde håbet en sommerferie og alderen havde modnet hende lidt, men åbenbart ikke.

Nå men i morges kom han ind og lagde hovedet på mit bryst og lavede hulkelyde, da børnene var ude af døren, fordi han synes hun stadig er ret krævende om morgenen.

Jeg sagde at han da også fortjener en præmie for at køre det der show, som nok passere 4 ud af 5 hverdagsmorgener.

Så nu overvejer jeg, om han ikke snart skal have en præmie i form af en tur til en fodterapeut for at få ordnet fødderne.

Altså - han må jo sørge for, at hun kommer op til tiden, så morgenen ikke bliver så stresset for hende?

Og jeg forstår ikke det med hulkelydene? :genert:


Uha det gør jeg (forstår det med hulkelydene)
Det kommer også nogle gange ud min mund, når det har været en særdelses træls periode, med børn der ikke gør som forventet, selvom der er forklaret, med mere :-)
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Partråden

Indlægaf IrmaPigen » 22. aug 2018, 16:54

Anlewi skrev:
Zinde skrev:
IrmaPigen skrev:Min kæreste er lidt udfordret pt.

Hverdagen er jo begyndt igen og det betyder for ham at han skal have to børn op hver morgen, smøre madpakker, få dem i skole til tiden osv.

Især pigen på 9 år er en kamp. Hun nægter som hivedregel at stå op, og så kommer hun ofte op alt for sent, hvilket giver anledning til yderligere tudeture og raserianfald fra hendes side, for så kan hun jo pludselig ikke nå at få morgenmad osv. Og så vil hun yderligere gerne lige cykles i skole af farmand, hvilket han gerne gør, men nogle gange kan han ikke pga møder og så bryder helvede så løs igen.

Hele sidste skoleår var en kamp. Og den er åbenbart ikke forbi, endnu selvom hun nu går i 3. Klasse. Jeg tror vi begge vi havde håbet en sommerferie og alderen havde modnet hende lidt, men åbenbart ikke.

Nå men i morges kom han ind og lagde hovedet på mit bryst og lavede hulkelyde, da børnene var ude af døren, fordi han synes hun stadig er ret krævende om morgenen.

Jeg sagde at han da også fortjener en præmie for at køre det der show, som nok passere 4 ud af 5 hverdagsmorgener.

Så nu overvejer jeg, om han ikke snart skal have en præmie i form af en tur til en fodterapeut for at få ordnet fødderne.

Altså - han må jo sørge for, at hun kommer op til tiden, så morgenen ikke bliver så stresset for hende?

Og jeg forstår ikke det med hulkelydene? :genert:


Uha det gør jeg (forstår det med hulkelydene)
Det kommer også nogle gange ud min mund, når det har været en særdelses træls periode, med børn der ikke gør som forventet, selvom der er forklaret, med mere :-)


Ja, det var lige præcis sådan, det skulle forstås :lol:
Senest rettet af IrmaPigen 22. aug 2018, 16:58, rettet i alt 4 gange.
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2591
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3873

Re: Partråden

Indlægaf Anlewi » 22. aug 2018, 17:05

Zinde skrev:
Anlewi skrev:
Zinde skrev:
IrmaPigen skrev:Min kæreste er lidt udfordret pt.

Hverdagen er jo begyndt igen og det betyder for ham at han skal have to børn op hver morgen, smøre madpakker, få dem i skole til tiden osv.

Især pigen på 9 år er en kamp. Hun nægter som hivedregel at stå op, og så kommer hun ofte op alt for sent, hvilket giver anledning til yderligere tudeture og raserianfald fra hendes side, for så kan hun jo pludselig ikke nå at få morgenmad osv. Og så vil hun yderligere gerne lige cykles i skole af farmand, hvilket han gerne gør, men nogle gange kan han ikke pga møder og så bryder helvede så løs igen.

Hele sidste skoleår var en kamp. Og den er åbenbart ikke forbi, endnu selvom hun nu går i 3. Klasse. Jeg tror vi begge vi havde håbet en sommerferie og alderen havde modnet hende lidt, men åbenbart ikke.

Nå men i morges kom han ind og lagde hovedet på mit bryst og lavede hulkelyde, da børnene var ude af døren, fordi han synes hun stadig er ret krævende om morgenen.

Jeg sagde at han da også fortjener en præmie for at køre det der show, som nok passere 4 ud af 5 hverdagsmorgener.

Så nu overvejer jeg, om han ikke snart skal have en præmie i form af en tur til en fodterapeut for at få ordnet fødderne.

Altså - han må jo sørge for, at hun kommer op til tiden, så morgenen ikke bliver så stresset for hende?

Og jeg forstår ikke det med hulkelydene? :genert:


Uha det gør jeg (forstår det med hulkelydene)
Det kommer også nogle gange ud min mund, når det har været en særdelses træls periode, med børn der ikke gør som forventet, selvom der er forklaret, med mere :-)

Det var mere, om det skal forståes, som han var ked af det, eller som en slags parodi på barnet.


Hverken eller - ganske enkel kærlig frustration :-)
4
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:

Tilbage til "Forhold og sex"