Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Partråden

Indlægaf Sorenspige » 4. feb 2018, 18:53

Jeg har syntes, det var hårdt både at få første og andet barn, men på to helt forskellige måder.

Jeg har været meget mere afslappet over for barn nummer to, men søvnunderskuddet, skrigeriet og at der også var et andet barn, der skulle have tid, når den anden sov, har været meget hårdt for både mig og mit parforhold.

Heldigvis e nummer 2 18 måneder nu, og alting begyndt at være lettere.

Jeg er ikke særlig god til at have spædbørn og af samme grund, skal vi ikke have flere børn.
1
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8583

Re: Partråden

Indlægaf Raenil » 4. feb 2018, 19:01

Dikus skrev:
Zinde skrev:
KinderBueno skrev:
Zinde skrev:
KinderBueno skrev:Kan nu også bevidne, at en lille bebs slider lidt på parforholdet. Og hun er kun lidt over to måneder gammel. Fuck, hvor man bare ikke magter noget som helst, når man ikke har sovet i to måneder. Hvordan overlever folk at få flere børn? :gisp:


Det er kun den første, det er så hårdt med. Men der er det til gengæld også røv og nøgler!
Mht. parforholdet er det en god grundregel, at man ikke må gå slå op, før man er udhvilet.

Kram!


Hvad, hvordan bliver det ikke dobbelt så hårdt, når man har to børn (eller mere) i stedet for ét? :lol:

Haha, det lyder til gengæld som en rigtig smart leveregel. Den må jeg huske, når jeg har lyst til at kyle min kæreste ud af vinduet.

Tak :kys:


Fordi man ved, hvad man går ind til. Man ved, at baby ikke skal have bryst, så snart den siger en lyd, at man godt må sove om natten, selv om baby er vågen og ligger og kigger, at baby ikke bliver autist, selv om man ikke tilbyder øjenkontakt og anden stimuli 24/7 osv osv.

At blive forældre første gang er lidt som at starte nyt job eller at lære at køre bil (bare x 1000). Man er helt udmattet og tænker over alt, hvad man gør. Men når man har haft jobbet i noget tid eller kørt bil et stykke tid, er det ikke nær så krævende. Pludselig kører rigtig meget på rutinen.

Og så er der dem, der ved alt det første gang... Og får en udfordrende baby som nr 2.

Det der er ikke en universalsandhed.
Ikke alle førstegangsforældre er så blanke, som du får det til at lyde som.


Alt andet lige bliver de fleste ting vel nemmere med erfaringen.
3
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Partråden

Indlægaf Ladysparrow » 4. feb 2018, 19:44

Min kæreste har arbejdet hele weekenden og kom hjem kl 5 i morges for at tage afsted igen kl 12.30. Vi når at sige godmorgen og jeg sidder og drikker min kaffe på badeværelset mens står under bruseren. Bare for at få snakket lidt sammen. Synes det er røv at have så forskudte arbejdstider.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Partråden

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 4. feb 2018, 20:02

Ladysparrow skrev:Min kæreste har arbejdet hele weekenden og kom hjem kl 5 i morges for at tage afsted igen kl 12.30. Vi når at sige godmorgen og jeg sidder og drikker min kaffe på badeværelset mens står under bruseren. Bare for at få snakket lidt sammen. Synes det er røv at have så forskudte arbejdstider.


Sådan er det også hjemme hos os, omend det ikke er så slemt igen.
Når min kæreste arbejder 13-23 ser vi hinanden omkring en time om dagen. Jeg tager afsted mens han stadig sover og så kommer han hjem når jeg er (mere end) klar til at gå i seng. Ender for det meste med at holde mig vågen bare fordi jeg gerne vil bruge tid med ham.
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Partråden

Indlægaf Ladysparrow » 4. feb 2018, 20:09

TakeAChanceOnMe skrev:
Ladysparrow skrev:Min kæreste har arbejdet hele weekenden og kom hjem kl 5 i morges for at tage afsted igen kl 12.30. Vi når at sige godmorgen og jeg sidder og drikker min kaffe på badeværelset mens står under bruseren. Bare for at få snakket lidt sammen. Synes det er røv at have så forskudte arbejdstider.


Sådan er det også hjemme hos os, omend det ikke er så slemt igen.
Når min kæreste arbejder 13-23 ser vi hinanden omkring en time om dagen. Jeg tager afsted mens han stadig sover og så kommer han hjem når jeg er (mere end) klar til at gå i seng. Ender for det meste med at holde mig vågen bare fordi jeg gerne vil bruge tid med ham.


Jeg er også glad for at han ikke arbejder fuld tid. I hverdagene ses vi ikke hvis han arbejder. Så er det godmorgen og en snak på telefonen når jeg er på vej hjem og han er på vej på arbejde. Heldigvis er vi gode til at prioritere hinanden - og jeg kan godt lide alene tid. Men det er sgu sjovere når vi er sammen. Jeg kender godt til det med at holde sig vågen eller han står op med mig og drikker en kop kaffe for så at smutte i seng når jeg går... :blush2:
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8208

Re: Partråden

Indlægaf Anilara » 4. feb 2018, 20:41

Det gode ved forskudte arbejdstider er bedre samvittighed til at få en hund :lun:
Jeg vil ikke kunne bære at en hund var selv hjemme 7-8 timer 5 dage ugentligt, så jeg tilstræber lidt, at vi ikke begge har arbejde på samme tidspunkt.

... Det lyder lidt som om, at jeg prioriterer tid med en hund over kæreste :genert:
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Partråden

Indlægaf Bøtte » 4. feb 2018, 21:22

Zinde skrev:
KinderBueno skrev:
Zinde skrev:
KinderBueno skrev:Kan nu også bevidne, at en lille bebs slider lidt på parforholdet. Og hun er kun lidt over to måneder gammel. Fuck, hvor man bare ikke magter noget som helst, når man ikke har sovet i to måneder. Hvordan overlever folk at få flere børn? :gisp:


Det er kun den første, det er så hårdt med. Men der er det til gengæld også røv og nøgler!
Mht. parforholdet er det en god grundregel, at man ikke må gå slå op, før man er udhvilet.

Kram!


Hvad, hvordan bliver det ikke dobbelt så hårdt, når man har to børn (eller mere) i stedet for ét? :lol:

Haha, det lyder til gengæld som en rigtig smart leveregel. Den må jeg huske, når jeg har lyst til at kyle min kæreste ud af vinduet.

Tak :kys:


Fordi man ved, hvad man går ind til. Man ved, at baby ikke skal have bryst, så snart den siger en lyd, at man godt må sove om natten, selv om baby er vågen og ligger og kigger, at baby ikke bliver autist, selv om man ikke tilbyder øjenkontakt og anden stimuli 24/7 osv osv.

At blive forældre første gang er lidt som at starte nyt job eller at lære at køre bil (bare x 1000). Man er helt udmattet og tænker over alt, hvad man gør. Men når man har haft jobbet i noget tid eller kørt bil et stykke tid, er det ikke nær så krævende. Pludselig kører rigtig meget på rutinen.



Og man er så dødtræt at man sover om natten. Når babyen har spist (eller endda mens den spiser) falder man i søvn med det samme.

Jeg tror faktisk det mest afgørende er at man ‘mister’ mest ved det første barn. Man har mistet al den frihed, man har inden man får børn og man har vænnet sig til at komme i anden række. Der sker ikke samme indgriben i ens lic ved barn to.
Det kan stadig være røvhårdt. Men man får altså også lige en ekstra portion mor-skills ved barn to.


Og når man er gravid med barn to, begynder man at fatte hvad alle mente, når de sagde at man skulle nyde den første graviditet.
Der er slet ikke samme ro på anden gang. Og man kan endda komme i tvivl om hvor langt man er henne og præstere at glemme sin vj til både nf, første jm-konsultation OG md. :genert:
3
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Partråden

Indlægaf Bøtte » 4. feb 2018, 21:29

Dikus skrev:
Raenil skrev:
Dikus skrev:
Zinde skrev:
KinderBueno skrev:
Zinde skrev:
KinderBueno skrev:Kan nu også bevidne, at en lille bebs slider lidt på parforholdet. Og hun er kun lidt over to måneder gammel. Fuck, hvor man bare ikke magter noget som helst, når man ikke har sovet i to måneder. Hvordan overlever folk at få flere børn? :gisp:


Det er kun den første, det er så hårdt med. Men der er det til gengæld også røv og nøgler!
Mht. parforholdet er det en god grundregel, at man ikke må gå slå op, før man er udhvilet.

Kram!


Hvad, hvordan bliver det ikke dobbelt så hårdt, når man har to børn (eller mere) i stedet for ét? :lol:

Haha, det lyder til gengæld som en rigtig smart leveregel. Den må jeg huske, når jeg har lyst til at kyle min kæreste ud af vinduet.

Tak :kys:


Fordi man ved, hvad man går ind til. Man ved, at baby ikke skal have bryst, så snart den siger en lyd, at man godt må sove om natten, selv om baby er vågen og ligger og kigger, at baby ikke bliver autist, selv om man ikke tilbyder øjenkontakt og anden stimuli 24/7 osv osv.

At blive forældre første gang er lidt som at starte nyt job eller at lære at køre bil (bare x 1000). Man er helt udmattet og tænker over alt, hvad man gør. Men når man har haft jobbet i noget tid eller kørt bil et stykke tid, er det ikke nær så krævende. Pludselig kører rigtig meget på rutinen.

Og så er der dem, der ved alt det første gang... Og får en udfordrende baby som nr 2.

Det der er ikke en universalsandhed.
Ikke alle førstegangsforældre er så blanke, som du får det til at lyde som.


Alt andet lige bliver de fleste ting vel nemmere med erfaringen.


Ja. Alt andet lige. Den slags teori glemmer børn nogle gange - og så er de totalt forskellige :cool:

Og så er det bare ikke alle førstegangsforældre, der er så blanke, som det bliver beskrevet.


Jeg læser det nu ikke som om førstegangsforældre fremstilles som blanke. Nærmere som lidt mere bekymrede og ‘pylrede’.

Jeg kan sagtens genkende det Zinde skriver med at man holder sig vågen om natten, hvis den lille ikke sover, med barn 1. Eller gør sig bekymringer om øjenkontakten er god nok.
Det synes jeg ikke er at være blank. Overhovedet ikke.

Og hvis det er, er de fleste af vores venner heldigvis lige så blanke som os :-D
18
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Partråden

Indlægaf milisa » 4. feb 2018, 21:57

Dikus skrev:Jeg kender dog min andel, der syntes, det var en leg set få børn. Ind til de fik nr. 2, som var syg, havde kolik, ikke sov i dette intervaller, havde et stort temperament what ever.

At tage det som en selvfølge, at en mor, der har det hårdt nok bare er lidt pyldret, synes jeg er ualmindeligt flabet.


Jeg læser slet ikke Zindes pointer så hårdt? Jeg vil da mene, det er tæt på faktum, at 1. gangs forældre er noget kun mere pyldrede, usikre og overbeskyttende end ved nr 2 og derover. Dem, jeg kender, som har fået en "værre" nr 2 end 1, har da stadig været langt mere på stikkerne ved den første.
8
Tally-ho
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Partråden

Indlægaf Bøtte » 5. feb 2018, 04:58

Dikus skrev:
Bøtte skrev:
Dikus skrev:
Raenil skrev:
Dikus skrev:
Zinde skrev:
KinderBueno skrev:
Zinde skrev:
KinderBueno skrev:Kan nu også bevidne, at en lille bebs slider lidt på parforholdet. Og hun er kun lidt over to måneder gammel. Fuck, hvor man bare ikke magter noget som helst, når man ikke har sovet i to måneder. Hvordan overlever folk at få flere børn? :gisp:


Det er kun den første, det er så hårdt med. Men der er det til gengæld også røv og nøgler!
Mht. parforholdet er det en god grundregel, at man ikke må gå slå op, før man er udhvilet.

Kram!


Hvad, hvordan bliver det ikke dobbelt så hårdt, når man har to børn (eller mere) i stedet for ét? :lol:

Haha, det lyder til gengæld som en rigtig smart leveregel. Den må jeg huske, når jeg har lyst til at kyle min kæreste ud af vinduet.

Tak :kys:


Fordi man ved, hvad man går ind til. Man ved, at baby ikke skal have bryst, så snart den siger en lyd, at man godt må sove om natten, selv om baby er vågen og ligger og kigger, at baby ikke bliver autist, selv om man ikke tilbyder øjenkontakt og anden stimuli 24/7 osv osv.

At blive forældre første gang er lidt som at starte nyt job eller at lære at køre bil (bare x 1000). Man er helt udmattet og tænker over alt, hvad man gør. Men når man har haft jobbet i noget tid eller kørt bil et stykke tid, er det ikke nær så krævende. Pludselig kører rigtig meget på rutinen.

Og så er der dem, der ved alt det første gang... Og får en udfordrende baby som nr 2.

Det der er ikke en universalsandhed.
Ikke alle førstegangsforældre er så blanke, som du får det til at lyde som.


Alt andet lige bliver de fleste ting vel nemmere med erfaringen.


Ja. Alt andet lige. Den slags teori glemmer børn nogle gange - og så er de totalt forskellige :cool:

Og så er det bare ikke alle førstegangsforældre, der er så blanke, som det bliver beskrevet.


Jeg læser det nu ikke som om førstegangsforældre fremstilles som blanke. Nærmere som lidt mere bekymrede og ‘pylrede’.

Jeg kan sagtens genkende det Zinde skriver med at man holder sig vågen om natten, hvis den lille ikke sover, med barn 1. Eller gør sig bekymringer om øjenkontakten er god nok.
Det synes jeg ikke er at være blank. Overhovedet ikke.

Og hvis det er, er de fleste af vores venner heldigvis lige så blanke som os :-D


Jeg kender dog min andel, der syntes, det var en leg set få børn. Ind til de fik nr. 2, som var syg, havde kolik, ikke sov i dette intervaller, havde et stort temperament what ever.

At tage det som en selvfølge, at en mor, der har det hårdt nok bare er lidt pyldret, synes jeg er ualmindeligt flabet.



Det skrev jeg jo faktisk heller ikke. Jeg skrev ikke at man er pylret, fordi man synes det er hårdt. Jeg skrev det er hårdt, fordi man måske er lidt mere bekymret og ‘pylret’.

Jeg har da fået lidt mere ‘hård hud’ i forhold til at være mor fra første til andet barn og bekymrer mig ikke på samme måde.
Jeg skriver faktisk også i et andet indlæg, hvorfor jeg synes det var hårdt at få første barn og synes på ingen man er pylret, fordi man synes det.

Og jeg synes også det var hårdt at få barn 2. Hvilket jeg også skriver. Det er bare ikke dobbelt så hårdt (for mig og flere andre i tråden), og det synes jeg egentlig der forklares fint.


I øvrigt, jeg synes faktisk også det er temmelig flabet at kalde Zinde for blank.
15
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Partråden

Indlægaf Muuh » 6. feb 2018, 14:10

Min mand har så slæbt en kæmpe kabelrulle med hjem, som bare skulle smides ud, så han havde spurgt, om ikke han måtte få den.

Han synes det var et super krea projekt til mig og at vi kunne få et fantastisk bord ud af den. Jo jo det kan man da sikkert, jeg gider ærligtat bare ikke arbejdet det vil kræve :genert:

Men hvad faen stiller man så lige op med sådan en kæmpe tingest, har foreslået at vi bare stiller den et sted i haven lidt gemt, så kan kattene bruge den som udsigtspost :D Var han vist ikke helt enig i

Det er så typisk ham at komme hjem med et eller andet mærkeligt.
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Partråden

Indlægaf Muuh » 6. feb 2018, 15:02

Ellin skrev:
Muuh skrev:Min mand har så slæbt en kæmpe kabelrulle med hjem, som bare skulle smides ud, så han havde spurgt, om ikke han måtte få den.

Han synes det var et super krea projekt til mig og at vi kunne få et fantastisk bord ud af den. Jo jo det kan man da sikkert, jeg gider ærligtat bare ikke arbejdet det vil kræve :genert:

Men hvad faen stiller man så lige op med sådan en kæmpe tingest, har foreslået at vi bare stiller den et sted i haven lidt gemt, så kan kattene bruge den som udsigtspost :D Var han vist ikke helt enig i

Det er så typisk ham at komme hjem med et eller andet mærkeligt.


Det var da meget moderne for 5-10 år siden. :fløjt: :D

Nå, evt. sæt nogle hjul under og brug den som bord til et eller andet i haven?



Det bliver et højt bord så, kæmpe udendørs barbord :D
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Partråden

Indlægaf Muuh » 6. feb 2018, 15:17

Lemonella skrev:
Muuh skrev:
Ellin skrev:
Muuh skrev:Min mand har så slæbt en kæmpe kabelrulle med hjem, som bare skulle smides ud, så han havde spurgt, om ikke han måtte få den.

Han synes det var et super krea projekt til mig og at vi kunne få et fantastisk bord ud af den. Jo jo det kan man da sikkert, jeg gider ærligtat bare ikke arbejdet det vil kræve :genert:

Men hvad faen stiller man så lige op med sådan en kæmpe tingest, har foreslået at vi bare stiller den et sted i haven lidt gemt, så kan kattene bruge den som udsigtspost :D Var han vist ikke helt enig i

Det er så typisk ham at komme hjem med et eller andet mærkeligt.


Det var da meget moderne for 5-10 år siden. :fløjt: :D

Nå, evt. sæt nogle hjul under og brug den som bord til et eller andet i haven?



Det bliver et højt bord så, kæmpe udendørs barbord :D


Jeg troede da stadig de var på mode. :D http://www.tinadalboge.dk/boligindretning/kabeltromle


Så er det godt jeg ikke er med på moden, skal ikke have den ind i huset. At den er malet blå, gør det ikke bedre.

Kan da godt se at man sikkert kan lave nogle fede ting med sådan en, men jeg gider virkelig ikke arbejdet med at skulle til at slibe den og ombygge den til noget brugbart.
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Lykke
Indlæg: 6937
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Partråden

Indlægaf Lykke » 6. feb 2018, 16:38

Jeg læste det som kebabrulle :lol: og skulle lige til at blive fornærmet over at den skulle smides ud.
10
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Partråden

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 6. feb 2018, 16:48

Jeg har fået svar fra min klage til HR i dag. Havde ikke forventet meget, men de lyver hele vejen igennem og bliver næsten beskyldt for at have fundet på sexual harassment - bare fordi jeg er blevet fyret.

Efter at have været voldtaget, igennem seksuelt overgreb, hvor mine følelser blev negligeret og fejet af vejen, ramte det bare virkelig hårdt. Jeg har det som om de sidder og direkte siger jeg lyver. Hvilket de egentlig også gør ... Men hold nu op hvor gør det ondt. Min kæreste er selvfølgelig på arbejde til kl. 23 i aften, så kan ikke engang søge trøst der. Føler ellers jeg har brug for en ordentlig krammer og en kop te.

Men så er han til gengæld skide god til at sige at det skal jeg ikke lade mig gå på af, at det er tydeligt at se at de lyver (når nu man har været med i hele forløbet) og det er en fornærmelse mod mænd at kalde dem mænd. Så føler jeg mig lidt bedre tilpas. Stadig ikke godt på nogen måde, men en smule bedre.

Lige nu vil jeg bare gerne at han kommer hjem, så kan vi spise kage og drikke kakao og være sure over det hele sammen.
0

Tilbage til "Forhold og sex"