Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Partråden

Indlægaf JoyNips » 4. jun 2020, 12:13

Kan I ikke bo et andet sted og så netop få lidt ferie ud af det hvis det endelig er? Der må da kunne findes en airbnb, slåes et telt op eller soves i en bivuak?
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Bouje
Indlæg: 1568
Tilmeldt: 12. jan 2016, 19:36
Kort karma: 878
Likede indlæg: 5689

Re: Partråden

Indlægaf Bouje » 4. jun 2020, 12:25

JoyNips skrev:Kan I ikke bo et andet sted og så netop få lidt ferie ud af det hvis det endelig er? Der må da kunne findes en airbnb, slåes et telt op eller soves i en bivuak?


God ide, men så bliver økonomi igen et issue, tænker jeg. Han har heller ikke mange penge, så det er forståeligt nok, at han ikke har råd til sådan rigtig ferie. Jeg overskuer ikke rigtigt telt.
0
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2073
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 210
Likede indlæg: 6141

Re: Partråden

Indlægaf Contrast » 4. jun 2020, 12:31

Ikke på vilkår om jeg ville tage turen helt fra Nordjylland til Møn med det offentlige for at se svigerfamilien i alt for trængte omgivelser.

Jeg synes ikke det er kompliceret. Det er noget af en forespørgsel han kommer med, og i og med at han tænker så rigidt kan han ikke se det fra din side. Du har helt 100% ret til at stille det op sådan: Du vil gerne imødekomme ham ved at tage med i et par dage, selv under de noget uattraktive vilkår, men det bliver på de betingelser at I tager bilen. Hvis han ikke vil det, fordi det er for dyrt, så må han selv tage afsted med Flixbus. Du tvinger ham jo ikke til at betale flere penge end han vil, men han prøver derimod at guilttrippe dig til at bruge en masse tid og energi på noget, der er ret urimeligt.

Hvis I tager bilen, så er det helt rimeligt, at han betaler lige så stor en del som dig. Det er HANS familie. Og ja, selvfølgelig skal I da tage bilen, hvis I skal afsted sammen - det er en nobrainer med den lange tur I skal på. Din kæreste har slet ikke sans for det praktiske, hvis han ikke kan se det. Lad ham ikke give dig dårlig samvittighed, for det har du virkelig, virkelig ingen grund til at have.
24
Inge Færch Schott
Bergen
Indlæg: 7309
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11940

Re: Partråden

Indlægaf Bergen » 4. jun 2020, 12:33

Bouje skrev:
JoyNips skrev:Kan I ikke bo et andet sted og så netop få lidt ferie ud af det hvis det endelig er? Der må da kunne findes en airbnb, slåes et telt op eller soves i en bivuak?


God ide, men så bliver økonomi igen et issue, tænker jeg. Han har heller ikke mange penge, så det er forståeligt nok, at han ikke har råd til sådan rigtig ferie. Jeg overskuer ikke rigtigt telt.



På mig lyder det som om at det bedste ville være at sige fra, og lade ham besøge familien. Det virker bare ikke som om der er nogle gode kompromier i at tage afsted.
6
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Partråden

Indlægaf twinkle » 4. jun 2020, 12:35

Men Bouje, din kæreste er jo ikke bare stædig. Han er urimelig, synes jeg.
Jeg kan godt forstå han gerne vil have jer med, men så må i indgå et kompromis, som i alle kan være med på. Ellers havde jeg trukket "så tager jeg slet ikke med"-kortet. Ud fra det du skriver, virker han ikke en gang til at være minimalit interesseret i, at tingene skal foregå på en anden måde end han synes.
6
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Partråden

Indlægaf Æble » 4. jun 2020, 12:43

“Jeg vil gerne tage med til Møn og besøge din familie i et par dage. Det bliver kun et par dage for det bliver for meget for mig i længere tid end det især når huset ikke er større. Og så vil jeg køre i bil derover fordi det ellers bliver for bøvlet. Det er for din skyld jeg tager derover, og skal nok være sød og sjov og alt det der, men det er for din skyld og for at jeg kan få en hæderlig tur så bliver det to dage og i bil. Du kan evt blive lidt længere tid hvis du vil det. “

Hvis han så skaber sig over den besked så kan du sige:
“ Jeg forstår godt at det er træls at du ikke får det på den måde du helst vil have det. Men hvis jeg skal være i det bliver det sådan. Ellers har jeg ikke lyst til at tage med, hvilket også er helt fint og uden sure miner fra min side hvis det er den bedste løsning”
18
Brugeravatar
Bouje
Indlæg: 1568
Tilmeldt: 12. jan 2016, 19:36
Kort karma: 878
Likede indlæg: 5689

Re: Partråden

Indlægaf Bouje » 4. jun 2020, 12:44

twinkle skrev:Men Bouje, din kæreste er jo ikke bare stædig. Han er urimelig, synes jeg.
Jeg kan godt forstå han gerne vil have jer med, men så må i indgå et kompromis, som i alle kan være med på. Ellers havde jeg trukket "så tager jeg slet ikke med"-kortet. Ud fra det du skriver, virker han ikke en gang til at være minimalit interesseret i, at tingene skal foregå på en anden måde end han synes.


Som sagt, så er snakken ikke færdig omkring det, fordi jeg ville vente til efter eksamen. Men umiddelbart ville han jo gerne, at vi tog afsted alle sammen hele ugen, og at det også kunne være uden min søn, når han skulle i skole. Og når jeg så siger et par dage, syntes han at det var træls, at jeg aldrig kunne noget mere end et par dage, fordi jeg havde min søn (vi har prøvet det før, at jeg skulle enten hjem til min søn efter 2-3 dage eller vi kun kunne være afsted 2-3 dage, fordi min søn skulle hjem og til sin far). Og så bad jeg ham om at vi lige ventede til efter eksamen med at snakke om det igen, fordi jeg netop ved, at det ikke er en snak, som vil blive nem.

Lige nu prøver jeg også bare at blive enig med mig selv om, hvad jeg gerne vil, så jeg ligesom står mere fast, når vi skal have snakken. For selv hvis jeg ikke havde min søn, så har jeg ikke lyst til at tage afsted en uge. Så må vi se hvad vi kan blive enige om. Han skal aflevere i morgen, så det bliver først efter det (hans knald eller fald eksamen).
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Partråden

Indlægaf Æble » 4. jun 2020, 12:45

Og selvfølgelig skal han betale sin del. Du kan evt sige at du kun har råd til at betale halvdelen af bilturen, så hvis han ikke vil betale kan du ikke komme afsted. Og nej i kan ikke tage bussen for det har du ikke lyst til fordi det bliver for bøvlet.
5
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16243
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1409
Likede indlæg: 30224

Re: Partråden

Indlægaf TinaW » 4. jun 2020, 12:59

Bouje skrev:
twinkle skrev:Men Bouje, din kæreste er jo ikke bare stædig. Han er urimelig, synes jeg.
Jeg kan godt forstå han gerne vil have jer med, men så må i indgå et kompromis, som i alle kan være med på. Ellers havde jeg trukket "så tager jeg slet ikke med"-kortet. Ud fra det du skriver, virker han ikke en gang til at være minimalit interesseret i, at tingene skal foregå på en anden måde end han synes.


Som sagt, så er snakken ikke færdig omkring det, fordi jeg ville vente til efter eksamen. Men umiddelbart ville han jo gerne, at vi tog afsted alle sammen hele ugen, og at det også kunne være uden min søn, når han skulle i skole. Og når jeg så siger et par dage, syntes han at det var træls, at jeg aldrig kunne noget mere end et par dage, fordi jeg havde min søn (vi har prøvet det før, at jeg skulle enten hjem til min søn efter 2-3 dage eller vi kun kunne være afsted 2-3 dage, fordi min søn skulle hjem og til sin far). Og så bad jeg ham om at vi lige ventede til efter eksamen med at snakke om det igen, fordi jeg netop ved, at det ikke er en snak, som vil blive nem.

Lige nu prøver jeg også bare at blive enig med mig selv om, hvad jeg gerne vil, så jeg ligesom står mere fast, når vi skal have snakken. For selv hvis jeg ikke havde min søn, så har jeg ikke lyst til at tage afsted en uge. Så må vi se hvad vi kan blive enige om. Han skal aflevere i morgen, så det bliver først efter det (hans knald eller fald eksamen).


Din kæreste synes din søn sætter stopper for, at I gør nogle ting, men sådan er det jo at have børn.
Han har ret svært ved, at tilsidesætte egne behov, har han ikke?
Hvilket igen er noget man som forælder, ofte bliver nødt til. I hvert fald til en vis grænse.
Jeg synes det er fint, at du finder ud af, hvad du vil gå med til af antal dage, transportform osv og så står fast på det.
Så må din kæreste blive fornærmet og sur, hvis det er.
6
Bergen
Indlæg: 7309
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11940

Re: Partråden

Indlægaf Bergen » 4. jun 2020, 13:00

Bouje skrev:
twinkle skrev:Men Bouje, din kæreste er jo ikke bare stædig. Han er urimelig, synes jeg.
Jeg kan godt forstå han gerne vil have jer med, men så må i indgå et kompromis, som i alle kan være med på. Ellers havde jeg trukket "så tager jeg slet ikke med"-kortet. Ud fra det du skriver, virker han ikke en gang til at være minimalit interesseret i, at tingene skal foregå på en anden måde end han synes.


Som sagt, så er snakken ikke færdig omkring det, fordi jeg ville vente til efter eksamen. Men umiddelbart ville han jo gerne, at vi tog afsted alle sammen hele ugen, og at det også kunne være uden min søn, når han skulle i skole. Og når jeg så siger et par dage, syntes han at det var træls, at jeg aldrig kunne noget mere end et par dage, fordi jeg havde min søn (vi har prøvet det før, at jeg skulle enten hjem til min søn efter 2-3 dage eller vi kun kunne være afsted 2-3 dage, fordi min søn skulle hjem og til sin far). Og så bad jeg ham om at vi lige ventede til efter eksamen med at snakke om det igen, fordi jeg netop ved, at det ikke er en snak, som vil blive nem.

Lige nu prøver jeg også bare at blive enig med mig selv om, hvad jeg gerne vil, så jeg ligesom står mere fast, når vi skal have snakken. For selv hvis jeg ikke havde min søn, så har jeg ikke lyst til at tage afsted en uge. Så må vi se hvad vi kan blive enige om. Han skal aflevere i morgen, så det bliver først efter det (hans knald eller fald eksamen).


Jeg formoder, at han vidste, at du har en søn, da I fandt dammen og at børns behov går før fornøjelser?
Ærligt, han er urimelig og det ville få mig til at bakke ud.
5
Brugeravatar
Bouje
Indlæg: 1568
Tilmeldt: 12. jan 2016, 19:36
Kort karma: 878
Likede indlæg: 5689

Re: Partråden

Indlægaf Bouje » 4. jun 2020, 13:05

TinaW skrev:
Din kæreste synes din søn sætter stopper for, at I gør nogle ting, men sådan er det jo at have børn.
Han har ret svært ved, at tilsidesætte egne behov, har han ikke?
Hvilket igen er noget man som forælder, ofte bliver nødt til. I hvert fald til en vis grænse.
Jeg synes det er fint, at du finder ud af, hvad du vil gå med til af antal dage, transportform osv og så står fast på det.
Så må din kæreste blive fornærmet og sur, hvis det er.


Ja, sådan er det at have børn og til dels accepterer han det, men det er som regel med kommentarer og stikpiller og det er bare rigtigt træls. Så han kan godt tilsidesætte egne behov, for reelt gør han det, men han skal lige beklage sin nød undervejs, så det lyder som om han ikke vil og skal tvinges til det og det er også trættende i længden at blive ved med den dans, for i sidste ende gør han det alligevel, men det er bare altid så svært at komme til det punkt.
Senest rettet af Bouje 4. jun 2020, 13:15, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Partråden

Indlægaf Ado » 4. jun 2020, 13:14

Jeg bliver helt stresset på dine vegne, Bouje. Lyt til dig selv. Du lyder til at være den mest modne af jer to.
Jeg kan godt forstå, at han gerne vil have en samlet uge med dig. Jeg kan ikke forstå, at han ikke nøjes med at tænke, at han helst så din søn blev hjemme. Det er knap så charmerende af ham. Men som sagt; det er da forståeligt, at han gerne vil have hele ugen med dig. Men man kan ikke altid få hvad man ønsker.
5
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Bouje
Indlæg: 1568
Tilmeldt: 12. jan 2016, 19:36
Kort karma: 878
Likede indlæg: 5689

Re: Partråden

Indlægaf Bouje » 4. jun 2020, 13:18

Ado skrev:Jeg bliver helt stresset på dine vegne, Bouje. Lyt til dig selv. Du lyder til at være den mest modne af jer to.
Jeg kan godt forstå, at han gerne vil have en samlet uge med dig. Jeg kan ikke forstå, at han ikke nøjes med at tænke, at han helst så din søn blev hjemme. Det er knap så charmerende af ham. Men som sagt; det er da forståeligt, at han gerne vil have hele ugen med dig. Men man kan ikke altid få hvad man ønsker.


Han har heller ikke sagt, at han helst så, at min søn blev hjemme. Han sagde bare, da han fandt ud af, at han stadig var i skole (han havde ikke tænkt over det), at så kunne han vel være ved sin far, så jeg kunne tage med. Hans første tanke var at han skulle med.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Partråden

Indlægaf Ado » 4. jun 2020, 13:22

Bouje skrev:
Ado skrev:Jeg bliver helt stresset på dine vegne, Bouje. Lyt til dig selv. Du lyder til at være den mest modne af jer to.
Jeg kan godt forstå, at han gerne vil have en samlet uge med dig. Jeg kan ikke forstå, at han ikke nøjes med at tænke, at han helst så din søn blev hjemme. Det er knap så charmerende af ham. Men som sagt; det er da forståeligt, at han gerne vil have hele ugen med dig. Men man kan ikke altid få hvad man ønsker.


Han har heller ikke sagt, at han helst så, at min søn blev hjemme. Han sagde bare, da han fandt ud af, at han stadig var i skole (han havde ikke tænkt over det), at så kunne han vel være ved sin far, så jeg kunne tage med. Hans første tanke var at han skulle med.

Åh, okay. Så misforstod jeg det heldigvis. Sorry. :)
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16243
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1409
Likede indlæg: 30224

Re: Partråden

Indlægaf TinaW » 4. jun 2020, 13:27

Bouje skrev:
TinaW skrev:
Din kæreste synes din søn sætter stopper for, at I gør nogle ting, men sådan er det jo at have børn.
Han har ret svært ved, at tilsidesætte egne behov, har han ikke?
Hvilket igen er noget man som forælder, ofte bliver nødt til. I hvert fald til en vis grænse.
Jeg synes det er fint, at du finder ud af, hvad du vil gå med til af antal dage, transportform osv og så står fast på det.
Så må din kæreste blive fornærmet og sur, hvis det er.


Ja, sådan er det at have børn og til dels accepterer han det, men det er som regel med kommentarer og stikpiller og det er bare rigtigt træls. Så han kan godt tilsidesætte egne behov, for reelt gør han det, men han skal lige beklage sin nød undervejs, så det lyder som om han ikke vil og skal tvinges til det og det er også trættende i længden at blive ved med den dans, for i sidste ende gør han det alligevel, men det er bare altid så svært at komme til det punkt.


Jeg kan måske godt forstå, at det kan virke som større "ofre" man gør, når ikke man er den biologiske forælder til barnet.
Men igen, sådan er det jo i en periode, indtil barnet når en vis alder. Hvis ikke man kan leve med det, uden konstant brok og klagen, så skal man lade være med at finde sammen med en, der har barn/børn i forvejen.
0

Tilbage til "Forhold og sex"