Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Partråden

Indlægaf billiebean » 1. jan 2018, 11:12

Manden skal afsted i 2,5 uge på forretningsrejse om et par timer, og jeg sidder og småtuder i sofaen. Kommer sådan til at savne ham, øv. Det er det samme hver gang. Bliver sgu aldrig nemt! Men ved også at efter et par dage, så bliver det ok igen og man vænner sig til at være alene. Så kan mig og babyen i maven hygge os sammen og gøre lige det vi vil, indtil manden kommer hjem :)
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Partråden

Indlægaf Anilara » 1. jan 2018, 23:13

Hos os er vi begge 90% ligeglade med indretningen. Ingen af os har forstand på hvad der er flot (selvfølgelig afhænger det af smag, vi har bare ingen smag....)
Jeg ved, at jeg helst ikke vil have for mange synlige ledninger. Han ved han helst vil have så meget elektronik som muligt.
Vores hjem ligner vidst ret meget en ungkarls, men vi lever fint i det, fordi vi netop er ret ligeglade. Og så har vi lige mange møbler hver. Det synes jeg faktisk er rart, fordi jeg så føler det er noget vi begge har været enige om.

Desuden er det klart mig der roder mest. Jeg ville ønske jeg selv havde sådan et værelse/sted som I fortæller jeres mænd har fået til at rode i :love2:
3
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Partråden

Indlægaf Pandesteg » 2. jan 2018, 07:20

Det der med boligindretning er noget sjovt noget. Jeg ville være ret træt af, hvis min mand mente, at mine møbler var grimme og derfor pr. definition skulle ud. Hverken mænd eller kvinder har vel ikke patent på at mene/vide, hvad der er grimt eller pænt. Det er jo subjektivt.

Vi har været sammen så længe, at næsten alle vores møbler og ting er nogle, som vi har købt/fået fælles. Og heldigvis er vi vist også nogenlunde enige om hvad der er pænt og/eller praktisk.
4
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Partråden

Indlægaf Pandesteg » 2. jan 2018, 08:07

Maanii skrev:
Pandesteg skrev:Hverken mænd eller kvinder har vel ikke patent på at mene/vide, hvad der er grimt eller pænt. Det er jo subjektivt.


Jeg er for såvidt enig i at det ikke nødvendigvis er defineret af køn, og i princippet er det vel subjektivt.

Men jeg synes ikke man kan undervurdere at nogen bare har en bedre overordnet sans for æstetik. Jeg er personligt et meget visuelt orienteret menneske, jeg har bare en bedre sans for farvesammensætning og rummelighed end min mand, derudover bruger jeg væsentligt mere tid på at opsøge inspiration, og jeg er designuddannet.

Jeg går feks heller ikke ind og har en holdning omkring opsætning og vedligehold af vores IT når nu min mand har helt styr på det.:)


Jeg er helt sikkert enig i, at det giver god mening, at man bruger sine kompetencer bedst muligt i sit parforhold - jeg er bare ikke sikker på, at jeg synes, at fordi man har bedre æstetisk sans eller bedre smag eller hvad man nu kan kalde det, så har man ret til at være den, der bestemmer boligindretningen. Medmindre det er det man har aftalt indbyrdes selvfølgelig.
5
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Partråden

Indlægaf lillebjoern » 2. jan 2018, 10:28

Min kæreste går en del op i indretning... han er vild med en del grimme (synes jeg) ting, men der skal naturligvis være plads til hans ting også, ligesom han sikkert ikke er vild med alle mine ting. Jeg synes det er ret strengt at føle at man bestemmer over indretningen, fordi man selv mener, at man har bedre æstetisk sans. Det kan man sagtens have, men det er jo ligegyldigt for følelsen af at have en medbestemmelse i, hvad der skal være i ens fælles bolig.
2
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Partråden

Indlægaf LaMariposa » 2. jan 2018, 11:03

lillebjoern skrev:Min kæreste går en del op i indretning... han er vild med en del grimme (synes jeg) ting, men der skal naturligvis være plads til hans ting også, ligesom han sikkert ikke er vild med alle mine ting. Jeg synes det er ret strengt at føle at man bestemmer over indretningen, fordi man selv mener, at man har bedre æstetisk sans. Det kan man sagtens have, men det er jo ligegyldigt for følelsen af at have en medbestemmelse i, hvad der skal være i ens fælles bolig.


Er til dels enig... Men vi må så også bare sige, at nogle møbler er så absurd grimme, at man bare ikke kan holde dem ud, uanset hvor meget man så elsker sin kæreste.
3
:lun: Be brave
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2531
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8488

Re: Partråden

Indlægaf Raenil » 2. jan 2018, 11:14

Jeg ville gå til grunde i et hvidt minimalistisk design helvede. Uanset hvor mange boligindretningsblade min kone læste.
3
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Partråden

Indlægaf JoyNips » 2. jan 2018, 11:18

Min kæreste har desværre også en holdning til indretning. Og han kan godt lide alle regnbuens farver. Helst så klare som muligt! Som i “hvordan ville du indrette en børnehave”...
Jeg er mere til et farvetema på accessories og gerne lidt støvet og afdæmpet... vi går dog begge på kompromis, farverne er lidt klarere end jeg ville foretrække og der er lidt færre forskellige farver end han ville. Heldigvis skal vi snart købe hus og i den forbindelse have en masse nye møbler, så kan vi indrette lidt mere fra bunden og få lidt mere sammenhæng end nu, hvor det er meget sammenskudsgilde.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Partråden

Indlægaf Wizzze » 2. jan 2018, 12:14

JoyNips skrev:Min kæreste har desværre også en holdning til indretning. Og han kan godt lide alle regnbuens farver. Helst så klare som muligt! Som i “hvordan ville du indrette en børnehave”...
Jeg er mere til et farvetema på accessories og gerne lidt støvet og afdæmpet... vi går dog begge på kompromis, farverne er lidt klarere end jeg ville foretrække og der er lidt færre forskellige farver end han ville. Heldigvis skal vi snart købe hus og i den forbindelse have en masse nye møbler, så kan vi indrette lidt mere fra bunden og få lidt mere sammenhæng end nu, hvor det er meget sammenskudsgilde.


Jeg er lidt på samme hold med de klare farver, deraf f.eks. glæden ved Ralph Lauren poloer. Men frk W kan også lide visse klare farver. Så vores kompromiser har været det støvede/afdæmpede som hovedfarve og så en lidt mere farvet kontrastvæg. Eller tilbehør i klare farver, som f.eks. Eames kendte knagerække, eller de flerfarvede kugletæpper. Synes godt at man kan finde en indretning uden den ene helt overtager det hele.
Der er også blevet plads til mit drengede glas og stål :D Men bare i køkken og på badeværelse, hvor jeg måske også må indrømme, at det passer bedre. Men vitrineskabe, barskabe/glasskabe, er jo også en god måde at det med i stue/spisestue indretningen.
Vores største "kampe" indretningsmæssigt var indretning/placering omkring TV og højtalere, hvor jeg tænkte i det perfekte lydbillede, og hun tænkte mere i det perfekte BoBedre billede :lol:
Men selv her kan man også finde fine kompromiser. Lidt maling, en anden model højtaler, eller smarte trick til at "gemme" dem som del af indretningen.
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Partråden

Indlægaf Bøtte » 2. jan 2018, 12:41

LaMariposa skrev:
lillebjoern skrev:Min kæreste går en del op i indretning... han er vild med en del grimme (synes jeg) ting, men der skal naturligvis være plads til hans ting også, ligesom han sikkert ikke er vild med alle mine ting. Jeg synes det er ret strengt at føle at man bestemmer over indretningen, fordi man selv mener, at man har bedre æstetisk sans. Det kan man sagtens have, men det er jo ligegyldigt for følelsen af at have en medbestemmelse i, hvad der skal være i ens fælles bolig.


Er til dels enig... Men vi må så også bare sige, at nogle møbler er så absurd grimme, at man bare ikke kan holde dem ud, uanset hvor meget man så elsker sin kæreste.



Præcis. Fx er mørkbejset fyr bare ikke en ting, jeg gider have i mine stue.

Jeg bestemmer langt fra alt (desværre) blot fordi min mand har et værelse til sine ting. Stort set alt i vores stue er købt i fællesskab.

Men jeg bestemmer at jeg ikle gider glo på hans 500 dvd’er og alt for mange cd’er i min stue.
Vi indgår kompromisser om det, og det fungerer for os.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Partråden

Indlægaf lillebjoern » 2. jan 2018, 13:18

Smiling_Goat skrev:
lillebjoern skrev:Min kæreste går en del op i indretning... han er vild med en del grimme (synes jeg) ting, men der skal naturligvis være plads til hans ting også, ligesom han sikkert ikke er vild med alle mine ting. Jeg synes det er ret strengt at føle at man bestemmer over indretningen, fordi man selv mener, at man har bedre æstetisk sans. Det kan man sagtens have, men det er jo ligegyldigt for følelsen af at have en medbestemmelse i, hvad der skal være i ens fælles bolig.


Ja, desværre :nej:

Ej, der er vel ikke nogen, der tvinger deres partner til at leve med ting, de hader? Jeg tror ikke, nogen herinde mener, at de har suveræn RET til at bestemme, hvad der står i hjemmet, og så må partneren bare tørre øjnene og komme videre.


Nej, jeg håber da ikke der er nogen, der er sådan. Jeg mindes bare der var en debattør der skrev noget om, at man godt måtte "bestemme" mere end den anden, hvis man havde en bedre æstetisk sans. Og det er jeg ikke enig i, hvis begge parter har et ønske om at have en indflydelse på indretningen. :)
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Partråden

Indlægaf lillebjoern » 2. jan 2018, 13:22

LaMariposa skrev:
lillebjoern skrev:Min kæreste går en del op i indretning... han er vild med en del grimme (synes jeg) ting, men der skal naturligvis være plads til hans ting også, ligesom han sikkert ikke er vild med alle mine ting. Jeg synes det er ret strengt at føle at man bestemmer over indretningen, fordi man selv mener, at man har bedre æstetisk sans. Det kan man sagtens have, men det er jo ligegyldigt for følelsen af at have en medbestemmelse i, hvad der skal være i ens fælles bolig.


Er til dels enig... Men vi må så også bare sige, at nogle møbler er så absurd grimme, at man bare ikke kan holde dem ud, uanset hvor meget man så elsker sin kæreste.


Det er jeg med på. Jeg tror bare ikke det sker så ofte at kæresten har en så grim øjenbæ at man slet og ret MÅ have den ud :lol:
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Partråden

Indlægaf Mi55y » 2. jan 2018, 13:40

Min kæreste vil også meget gerne tage del i indretning og indkøb af møbler. Men han har samtidig også givet udtryk for, at han gerne vil springe ind sent i processen. Så jeg finder som regel nogle muligheder, og så er han med til at vælge.

Han kan dog godt nogen gange få nogle hjerneblødninger - som da vi flyttede ind i vores hus og han foreslog at sætte hjørnesofaen midt i stuen, så man kiggede ud i pejsestuen, som er i åben forbindelse i stedet for at have den i enden af stuen - en ende, som i øvrigt er meget mørk, da der kun er et enkelt lille vindue. Det ville betyde, at TV'et skulle stå midt i gangarealet mellem stue og pejsestue, hvis man skulle kunne se det fra sofaen - og at stuen ville blive skåret midt over og efterlade et meget mørkt hjørne nede i enden, som man ikke rigtig ville kunne bruge til noget. Det havde vi en længere diskussion om. Hans holdning var, at der jo ikke var skade i at prøve det i en periode - jeg nægtede at bo så uhensigtsmæssigt. Selvom jeg nok burde havde ladet ham gøre det, så han selv kunne se, hvor skørt det var.

Han har også for nyligt foreslået at flytte computeren fra kontoret og ind i stuen - fordi han føler sig isoleret, når han sidder på den. Mmmm ja, det er meget muligt, men det larmer sindsygt meget, når han spiller computer - også når han bruger hørebøffer, da han nogle gange spiller med andre over nettet. Og han spiller som regel, efter jeg er gået i seng, og soveværelset ligger op ad stuen. Så det bliver et direkte nej herfra - det var han heller ikke helt tilfreds med. Jeg har tilbudt ham, at han må låne min bærbare alt det han vil, når han laver andre ting på computeren, hvis han gerne vil være i rum med mig imens.

Men udover hjerneblødningerne, så er vi ret demokratiske! :lol:
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Partråden

Indlægaf Wizzze » 2. jan 2018, 13:42

2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Partråden

Indlægaf Vixen » 2. jan 2018, 15:01

Mi55y skrev:Min kæreste vil også meget gerne tage del i indretning og indkøb af møbler. Men han har samtidig også givet udtryk for, at han gerne vil springe ind sent i processen. Så jeg finder som regel nogle muligheder, og så er han med til at vælge.

Han kan dog godt nogen gange få nogle hjerneblødninger - som da vi flyttede ind i vores hus og han foreslog at sætte hjørnesofaen midt i stuen, så man kiggede ud i pejsestuen, som er i åben forbindelse i stedet for at have den i enden af stuen - en ende, som i øvrigt er meget mørk, da der kun er et enkelt lille vindue. Det ville betyde, at TV'et skulle stå midt i gangarealet mellem stue og pejsestue, hvis man skulle kunne se det fra sofaen - og at stuen ville blive skåret midt over og efterlade et meget mørkt hjørne nede i enden, som man ikke rigtig ville kunne bruge til noget. Det havde vi en længere diskussion om. Hans holdning var, at der jo ikke var skade i at prøve det i en periode - jeg nægtede at bo så uhensigtsmæssigt. Selvom jeg nok burde havde ladet ham gøre det, så han selv kunne se, hvor skørt det var.

Han har også for nyligt foreslået at flytte computeren fra kontoret og ind i stuen - fordi han føler sig isoleret, når han sidder på den. Mmmm ja, det er meget muligt, men det larmer sindsygt meget, når han spiller computer - også når han bruger hørebøffer, da han nogle gange spiller med andre over nettet. Og han spiller som regel, efter jeg er gået i seng, og soveværelset ligger op ad stuen. Så det bliver et direkte nej herfra - det var han heller ikke helt tilfreds med. Jeg har tilbudt ham, at han må låne min bærbare alt det han vil, når han laver andre ting på computeren, hvis han gerne vil være i rum med mig imens.

Men udover hjerneblødningerne, så er vi ret demokratiske! :lol:


Årh, jeg glæder mig SÅ meget til jeg kan smide min kæreste ind i et kontor/gamerværelse, når vi flytter i hus! Han er begyndt at spille et nyt spil sammen med en flok af hans bedste venner, hvor de spiller i hold med headset på. De har de skidesjovt, men jeg får spat af at høre på det, og jeg kan ikke flygte fra det i vores lille lejlighed! Aaaaaaaargh.

Vi har godt nok også været rasende uenige om indretning i årenes løb. Men nogle gange, når jeg har fået min vilje, så har han senere sagt, at det faktisk er rigtig pænt og hyggeligt, det jeg har gjort.

Da jeg flyttede ind hos ham, hang der et billede af hans søster, dennes mand og deres søn, midt på en kæmpe væg. Lille billede, midt i det hele, uden andet. Og de har allesammen solbriller på på billedet, så man kan ikke engang se dem ordentligt. :stoned: Det siger lidt om, hvor lidt energi, han lægger i indretning, men samtidig er han mega stædig omkring det. Ikke fair, altså!
2
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?

Tilbage til "Forhold og sex"