Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Partråden

Indlægaf Stitch » 15. apr 2018, 21:03

Aragorn skrev:Hende: Tænk hvis jeg fik en sygdom, hvor jeg kun kunne blive rask, hvis du fik pikken amputeret. Og jeg så sagde, at jeg jo altid bare kunne finde en anden med en stor pik som kunne klare dén del, og så kunne vi jo bare nusse. Hvad ville du så sige?

Mig: :ticks:


:ad!: :lol2: :lol:
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Partråden

Indlægaf Fru Sunshine » 16. apr 2018, 04:11

Dikus skrev:
LaScrooge skrev:Børn opfanger følelser og stemninger og reagerer på dem, men de ved ikke altid hvad de betyder eller hvad de relaterer til. Det kræver følelsesmæssig modning, de ikke har. Derfor kan børn fx finde på forklaringer som handler om, at det er deres skyld at forældrene er i dårligt humør. Det er i essensen det eneste, barnet kender til et godt stykke tid: mor elsker mig, mor elsker mig ikke [fordi mor fx skælder ud]. Nuancerne kommer med tiden. Derfor kan det være skadeligt for børn at være i et følelsesmæssigt uigennenskueligt miljø, hvor forældrene er utilfredse eller vrede (på hinanden og/eller over livet) uden at barnet ved hvorfor, og hvor forældrene, qua deres forsøg på (og tro på at de lykkes med det) at skjule for barnet hvad der foregår, heller ikke møder barnet i dets oplevelser og dermed heller ikke hjælper barnet med at forstå eller forholde sig til det, det oplever og de følelser det vækker i barnet.

Børn har stærke antenner men deres fortolkningsevne er begrænset. Deri ligger faren.


Og vupti. Såblev i enige, da abcd jo hele tiden har taæt om netop at møde barnet, hjælpe det og vlre nærværende og glad.

Det er de færreste, der er så gode skuespillere, at de kan spille nærværende og glade, hvis de ikke er det.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Partråden

Indlægaf LaScrooge » 16. apr 2018, 05:24

Fru Sunshine skrev:
Dikus skrev:
LaScrooge skrev:Børn opfanger følelser og stemninger og reagerer på dem, men de ved ikke altid hvad de betyder eller hvad de relaterer til. Det kræver følelsesmæssig modning, de ikke har. Derfor kan børn fx finde på forklaringer som handler om, at det er deres skyld at forældrene er i dårligt humør. Det er i essensen det eneste, barnet kender til et godt stykke tid: mor elsker mig, mor elsker mig ikke [fordi mor fx skælder ud]. Nuancerne kommer med tiden. Derfor kan det være skadeligt for børn at være i et følelsesmæssigt uigennenskueligt miljø, hvor forældrene er utilfredse eller vrede (på hinanden og/eller over livet) uden at barnet ved hvorfor, og hvor forældrene, qua deres forsøg på (og tro på at de lykkes med det) at skjule for barnet hvad der foregår, heller ikke møder barnet i dets oplevelser og dermed heller ikke hjælper barnet med at forstå eller forholde sig til det, det oplever og de følelser det vækker i barnet.

Børn har stærke antenner men deres fortolkningsevne er begrænset. Deri ligger faren.


Og vupti. Såblev i enige, da abcd jo hele tiden har taæt om netop at møde barnet, hjælpe det og vlre nærværende og glad.

Det er de færreste, der er så gode skuespillere, at de kan spille nærværende og glade, hvis de ikke er det.


Man skal netop ikke spille. Man skal gå ud fra at barnet fornemmer ens sindsstemning og så skal man forholde sig til det. Skuespil er netop lig med følelsesmæssigt uigennenskueligt.
3
And we both know: I will be delicious
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Partråden

Indlægaf Slettet bruger » 16. apr 2018, 06:32

Fru Sunshine skrev:Det er de færreste, der er så gode skuespillere, at de kan spille nærværende og glade, hvis de ikke er det.


Tit vil det dårlige humør forsvinde hvis man træffer en beslutning og finder fred med den. F.eks. hvis man beslutter at man beholder arbejdet man ikke er glad for fordi det er bedst for børnene. Så er det besluttet, man skal bare troppe op på arbejde og holde det ud, så behøver man ikke bruge mere energi på at være utilfreds med det, man kan trække på skuldrene. Eller hvis man finder fred med at man ikke er enig med konen om ret meget længere. Drop diskussionerne, accepter at det er sådan uden at forvente at forholdet skal være perfekt. Og tal pænt. Juster forventningerne til virkeligheden. Så kommer humøret nok igen.

Personligt synes jeg det kan være helt befriende at beslutte noget som ikke har en selv som centrum. Vi har f.eks. besluttet at vi bor i vores hus minimum indtil børnene er voksne for at give dem en stabil opvækst uden flytten rundt. Det ville vi aldrig have gjort hvis vi boede alene. Jeg kan da godt mærke at jeg gerne ville prøve noget nyt: Et nyt arbejde, måske bo i udlandet. Men nu er det ikke det jeg skal, jeg har besluttet noget andet som ikke handler om mine behov, og det kan jeg godt lide.
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Partråden

Indlægaf Sophaya » 16. apr 2018, 06:42

I morges var vi ved at være klar til at gå, da jeg sagde til min kæreste at den bluse virkelig klædte ham. Han svar: “Alt klær dig..” og så lige så tørt: “Bortset fra den der blomstrede kimono, du har. Den er hæslig. Men du ser godt ud! Især i dag!”

Tusind tak skat :lol:
12
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Partråden

Indlægaf Rapfisk » 16. apr 2018, 06:55

Sophaya skrev:I morges var vi ved at være klar til at gå, da jeg sagde til min kæreste at den bluse virkelig klædte ham. Han svar: “Alt klær dig..” og så lige så tørt: “Bortset fra den der blomstrede kimono, du har. Den er hæslig. Men du ser godt ud! Især i dag!”

Tusind tak skat :lol:

Den gode gamle burgermetode for fuld udblæsning :dåne: Først noget pænt, så konstruktiv kritik, og så noget pænt igen.
10
Livslinjen: 70 201 201
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Partråden

Indlægaf Slettet bruger » 16. apr 2018, 06:58

Rapfisk skrev:
Sophaya skrev:I morges var vi ved at være klar til at gå, da jeg sagde til min kæreste at den bluse virkelig klædte ham. Han svar: “Alt klær dig..” og så lige så tørt: “Bortset fra den der blomstrede kimono, du har. Den er hæslig. Men du ser godt ud! Især i dag!”

Tusind tak skat :lol:

Den gode gamle burgermetode for fuld udblæsning :dåne: Først noget pænt, så konstruktiv kritik, og så noget pænt igen.


Det hedder vist også "negs" hvis man er gamer.
1
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8237

Re: Partråden

Indlægaf Fru Himmelblå » 16. apr 2018, 06:58

Jeg skal ud og se en andelslejlighed i dag. Desværre er jeg allerede solgt på den - og den er lige lidt for dyr :whine: Jeg hader at vi skal flytte. Det er alt for besværligt.
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Partråden

Indlægaf Fru Sunshine » 16. apr 2018, 07:08

Dikus skrev:
Fru Sunshine skrev:
Dikus skrev:
LaScrooge skrev:Børn opfanger følelser og stemninger og reagerer på dem, men de ved ikke altid hvad de betyder eller hvad de relaterer til. Det kræver følelsesmæssig modning, de ikke har. Derfor kan børn fx finde på forklaringer som handler om, at det er deres skyld at forældrene er i dårligt humør. Det er i essensen det eneste, barnet kender til et godt stykke tid: mor elsker mig, mor elsker mig ikke [fordi mor fx skælder ud]. Nuancerne kommer med tiden. Derfor kan det være skadeligt for børn at være i et følelsesmæssigt uigennenskueligt miljø, hvor forældrene er utilfredse eller vrede (på hinanden og/eller over livet) uden at barnet ved hvorfor, og hvor forældrene, qua deres forsøg på (og tro på at de lykkes med det) at skjule for barnet hvad der foregår, heller ikke møder barnet i dets oplevelser og dermed heller ikke hjælper barnet med at forstå eller forholde sig til det, det oplever og de følelser det vækker i barnet.

Børn har stærke antenner men deres fortolkningsevne er begrænset. Deri ligger faren.


Og vupti. Såblev i enige, da abcd jo hele tiden har taæt om netop at møde barnet, hjælpe det og vlre nærværende og glad.

Det er de færreste, der er så gode skuespillere, at de kan spille nærværende og glade, hvis de ikke er det.


Men hvorfor skulle man være mindre glad på den måde som abcd beskriver i forhold til et set up, hvor man skal undvære sine børn i længere perioder resten af livet?

Hvis man kan, er det jo fint.
Jeg kunne ikke.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Partråden

Indlægaf Alphilia » 16. apr 2018, 08:52

Vi har ferie og smutter på en tur til Berlin i morgen. Det bliver så skønt efter nogle uger hvor energien har været lidt i bund og dagene travle
8
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Partråden

Indlægaf TinaW » 16. apr 2018, 09:18

Vi skal til Sam Smith koncert på fredag og lad os bare sige at det ikke lige er den genre musik, manden normalt hører.
Jeg havde skaffet Metallica billetter til ham sidste år, hvor jeg bad ham tage hans bror med. Den blev så desværre aflyst.
Jeg har hele tiden sagt, at jeg ikke gider høre på brok over musikken, for så tager jeg hellere af sted med en veninde, men han påstår han godt kan “udholde” koncerten. Og det bliver da også rart med lidt tid hjemmefra og overnatning på hotel.
Har så sendt ham et par link med de mest kendste S. S. sange og han dør vist langsomt af at lytte til dem. Det skal da nok blive en oplevelse for ham på fredag :fløjt:
3
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Partråden

Indlægaf LaMariposa » 16. apr 2018, 09:42

Vi skal også på ferie lige om lidt. Glæder mig mega meget til nogle afslappende dage uden koordinering og logistik og med fokus på OS :love:

Hold kæft, hvor har det der voksen trukket tænder ud på det seneste :genert:
4
:lun: Be brave
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Partråden

Indlægaf Ado » 16. apr 2018, 13:10

Vi skal kigge på og finde feriehus i Frankrig i aften. :lun: Årh, hvor jeg glæder mig! Vi tager en uge i feriehuset med vores børn. De flyver ned til os - vi kører selv til Frankrig og tager afsted ugen før og så overnatter vi på div. små bed & breakfast og hygger på vinslotte og små markeder. Og når vores børn flyver hjem igen, tager vi en lille uges tid mere alene, hvor vi triller rundt i i det franske og får set alle de små snørklede hyggelige steder.
25
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Partråden

Indlægaf Stitch » 16. apr 2018, 19:05

Vi har lige været en forlænget weekend i Spanien. Det var så dejligt. Og tiltrængt. Har hygget mig så meget.
7
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Partråden

Indlægaf Rapfisk » 16. apr 2018, 20:27

Vi skal til Jylland i bededagsferien :D
6
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Forhold og sex"