Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Partråden

Indlægaf Æble » 8. jul 2018, 14:19

Maanii skrev:
Æble skrev:Han er så også en masse fantastiske ting. Skør og sjov og romantisk, gentleman uden at være chauvinistisk og en fantastisk far.


Jeg tænker det er her fokus skal være

Den perfekte mand findes ikke, og hvis han endelig gør er han ikke far til dine børn og det vil ALTID komplicere et forhold.

Jeg har altid holdt hårdt på at overholde en aftale jeg har lavet med mig selv, om at jeg skal prøve at se det gode i min mand. Altid.

Selvfølgelig har han fejl og sider jeg kan lide mindre end andre, men jeg vil ikke lade det fylde, for jeg har set hvad det gør ved forhold og hvordan kvinder ender med at sidde i rundkreds og lege find 5 fejl ved deres mænd.

Jeg ville virkelig gå langt for at slå de tanker ud af hovedet før de avler sig større.
Fokuserer på alt det han kan i stedet. Fremavl det ved at rose ham. Fortæl andre gode historier om ham.

Stå ved at du har valgt lige præcis ham, og det er et valg der hverken kan eller skal laves om – og læg din energi i af få det absolut bedste ud af det.


Tak! Præcis hvad jeg havde brug for!
1
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Partråden

Indlægaf Stitch » 8. jul 2018, 14:51

Rapfisk skrev:Hr. Rap: Havde du tænkt dig at gå i bad nu?
Mig: Næ, det havde jeg tænkt mig at gøre i morgen tidlig
...
Mig: Synes du, jeg skulle gå i bad i aften?
Hr. Rap: Ja, lidt

:tie: :ninja: :nerve:


Det lyder som en samtale vi har :lol:. Efterfulgt af:

Ham: siger du jeg lugter?
Mig: nej da Lille gris. Jeg siger, at du dufter mindre godt.
2
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Partråden

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 8. jul 2018, 16:07

Vi er lige kommet hjem fra stævne - eller her for 20 minutter siden. Hesten besluttede sig for at være æsel lige inden første klasse og begynde at hoppe rundt og lægge an til stejl. Det betød at jeg bad ham gå fremad med store bogstaver og han derfor skød frem i galop. Det havde min kæreste ikke lige fanget, så han blev lidt bange på mine vegne :genert:

Første klasse snakker vi ikke om overhovedet. Hold op noget bras. Godt det kun var gårdstævne, ellers var vi disket x2 :lol:
Anden klasse derimod, wauw vi var seje :love: Det var meningen at det skulle være 90-100, men det var nærmere 100-110. Har aldrig sprunget så højt på kræet før og han var en sand ven. Fejlfri indtil allersidste spring og så tog vi en bom. Æv æv. Nå i omspringningen alligevel og der var nogle linjer der bestemt ikke hørte til i en LC, men det var egentlig okay. Vi gjorde det godt og så tog vi en bom på sidste spring IGEN. Men placeret som nr. 2 :cool:

Min kæreste er ikke så god til alt det der hestenoget, så han optog selvfølgelig første klasse og undlod anden. Til gengæld virkede han faktisk halv stolt efter anden klasse og fortalte at han havde overhørt folk snakke om hvor godt jeg red C i den anden klasse :lun: .
Han så også en skuespiller fra Coronation Street som har sine heste på vores gård. Det synes han var lidt sjovt :lol:

Jeg har virkelig nydt at have ham med og fangede ham i at give hesten godbidder også. Derefter tog vi i Tesco og købte is. Det har været SÅ hyggelig en dag og han har virkelig gjort en indsats for at være hjælpsom og være involveret :lun:
26
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 667
Likede indlæg: 21050

Re: Partråden

Indlægaf catnip » 8. jul 2018, 17:08

Maanii skrev:
Æble skrev:Han er så også en masse fantastiske ting. Skør og sjov og romantisk, gentleman uden at være chauvinistisk og en fantastisk far.


Jeg tænker det er her fokus skal være

Den perfekte mand findes ikke, og hvis han endelig gør er han ikke far til dine børn og det vil ALTID komplicere et forhold.

Jeg har altid holdt hårdt på at overholde en aftale jeg har lavet med mig selv, om at jeg skal prøve at se det gode i min mand. Altid.

Selvfølgelig har han fejl og sider jeg kan lide mindre end andre, men jeg vil ikke lade det fylde, for jeg har set hvad det gør ved forhold og hvordan kvinder ender med at sidde i rundkreds og lege find 5 fejl ved deres mænd.

Jeg ville virkelig gå langt for at slå de tanker ud af hovedet før de avler sig større.
Fokuserer på alt det han kan i stedet. Fremavl det ved at rose ham. Fortæl andre gode historier om ham.

Stå ved at du har valgt lige præcis ham, og det er et valg der hverken kan eller skal laves om – og læg din energi i af få det absolut bedste ud af det.


Jeg ville like det her indlæg tusind gange hvis jeg kunne!
1
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Partråden

Indlægaf FruKuk » 8. jul 2018, 18:27

TakeAChanceOnMe skrev:Vi er lige kommet hjem fra stævne - eller her for 20 minutter siden. Hesten besluttede sig for at være æsel lige inden første klasse og begynde at hoppe rundt og lægge an til stejl. Det betød at jeg bad ham gå fremad med store bogstaver og han derfor skød frem i galop. Det havde min kæreste ikke lige fanget, så han blev lidt bange på mine vegne :genert:

Første klasse snakker vi ikke om overhovedet. Hold op noget bras. Godt det kun var gårdstævne, ellers var vi disket x2 :lol:
Anden klasse derimod, wauw vi var seje :love: Det var meningen at det skulle være 90-100, men det var nærmere 100-110. Har aldrig sprunget så højt på kræet før og han var en sand ven. Fejlfri indtil allersidste spring og så tog vi en bom. Æv æv. Nå i omspringningen alligevel og der var nogle linjer der bestemt ikke hørte til i en LC, men det var egentlig okay. Vi gjorde det godt og så tog vi en bom på sidste spring IGEN. Men placeret som nr. 2 :cool:

Min kæreste er ikke så god til alt det der hestenoget, så han optog selvfølgelig første klasse og undlod anden. Til gengæld virkede han faktisk halv stolt efter anden klasse og fortalte at han havde overhørt folk snakke om hvor godt jeg red C i den anden klasse :lun: .
Han så også en skuespiller fra Coronation Street som har sine heste på vores gård. Det synes han var lidt sjovt :lol:

Jeg har virkelig nydt at have ham med og fangede ham i at give hesten godbidder også. Derefter tog vi i Tesco og købte is. Det har været SÅ hyggelig en dag og han har virkelig gjort en indsats for at være hjælpsom og være involveret :lun:


Hvor lyder det skønt
0
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Partråden

Indlægaf bluetof1 » 8. jul 2018, 22:02

Bliver I andre betragtet som en del af jeres svigerfamilie eller er det mere et spørgsmål om at I eksisterer ved siden af hinanden uden noget egentligt fællesskab?
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Partråden

Indlægaf Sangius » 8. jul 2018, 22:04

bluetof1 skrev:Bliver I andre betragtet som en del af jeres svigerfamilie eller er det mere et spørgsmål om at I eksisterer ved siden af hinanden uden noget egentligt fællesskab?


Jeg tror da jeg betragtes som en del af familien. Men er i tvivl om hvor du skiller grænsen?
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Partråden

Indlægaf bluetof1 » 8. jul 2018, 22:14

Sangius skrev:
bluetof1 skrev:Bliver I andre betragtet som en del af jeres svigerfamilie eller er det mere et spørgsmål om at I eksisterer ved siden af hinanden uden noget egentligt fællesskab?


Jeg tror da jeg betragtes som en del af familien. Men er i tvivl om hvor du skiller grænsen?


Det er jeg egentlig også selv. Det har aldrig været et issue før, men det er det nu hvor Kokken er på ferie med sin familie. De er nemlig afsted for at fejre hans mors runde fødselsdag og det blev understreget at jeg ikke var inviteret fordi det kun var for familien. Det er selvfølgelig hendes valg og jeg er da heller ikke sur eller noget (misundelig, men jeg skal heller ikke selv på ferie i år :-D ), men jeg synes bare det er lidt mærkeligt.
Jeg tror min mor ville have inviteret ham med hvis det var hendes runde fødselsdag og hun er om muligt endnu mere privat anlagt end min "svigermor".
Jeg har hele tiden haft en meget klar fornemmelse af at hun ikke kan lide mig og at hun ingen intention har om at revidere den holdning og hvis det er rigtigt så vil jeg nok altid bare eksistere ved siden af familien i stedet for at være en del af den. Det ville selvfølgelig være et noget større problem hvis vi boede sammen, men jeg synes nu stadig det er lidt ærgerligt og temmelig underligt.
Jeg har, så vidt jeg ved, ikke gjort eller sagt noget komplet utilgiveligt.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Re: Partråden

Indlægaf Purple » 8. jul 2018, 22:37

bluetof1 skrev:
Sangius skrev:
bluetof1 skrev:Bliver I andre betragtet som en del af jeres svigerfamilie eller er det mere et spørgsmål om at I eksisterer ved siden af hinanden uden noget egentligt fællesskab?


Jeg tror da jeg betragtes som en del af familien. Men er i tvivl om hvor du skiller grænsen?


Det er jeg egentlig også selv. Det har aldrig været et issue før, men det er det nu hvor Kokken er på ferie med sin familie. De er nemlig afsted for at fejre hans mors runde fødselsdag og det blev understreget at jeg ikke var inviteret fordi det kun var for familien. Det er selvfølgelig hendes valg og jeg er da heller ikke sur eller noget (misundelig, men jeg skal heller ikke selv på ferie i år :-D ), men jeg synes bare det er lidt mærkeligt.
Jeg tror min mor ville have inviteret ham med hvis det var hendes runde fødselsdag og hun er om muligt endnu mere privat anlagt end min "svigermor".
Jeg har hele tiden haft en meget klar fornemmelse af at hun ikke kan lide mig og at hun ingen intention har om at revidere den holdning og hvis det er rigtigt så vil jeg nok altid bare eksistere ved siden af familien i stedet for at være en del af den. Det ville selvfølgelig være et noget større problem hvis vi boede sammen, men jeg synes nu stadig det er lidt ærgerligt og temmelig underligt.
Jeg har, så vidt jeg ved, ikke gjort eller sagt noget komplet utilgiveligt.
Hvor længe har I været sammen? Men.. umiddelbart lyder det godt nok sært! Jeg ville, som dig, syntes det var mystisk, hvis I er et "fast par" - holder de fødselsdag i DK eller udlandet?
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Partråden

Indlægaf LadyFox » 8. jul 2018, 23:58

bluetof1 skrev:
Sangius skrev:
bluetof1 skrev:Bliver I andre betragtet som en del af jeres svigerfamilie eller er det mere et spørgsmål om at I eksisterer ved siden af hinanden uden noget egentligt fællesskab?


Jeg tror da jeg betragtes som en del af familien. Men er i tvivl om hvor du skiller grænsen?


Det er jeg egentlig også selv. Det har aldrig været et issue før, men det er det nu hvor Kokken er på ferie med sin familie. De er nemlig afsted for at fejre hans mors runde fødselsdag og det blev understreget at jeg ikke var inviteret fordi det kun var for familien. Det er selvfølgelig hendes valg og jeg er da heller ikke sur eller noget (misundelig, men jeg skal heller ikke selv på ferie i år :-D ), men jeg synes bare det er lidt mærkeligt.
Jeg tror min mor ville have inviteret ham med hvis det var hendes runde fødselsdag og hun er om muligt endnu mere privat anlagt end min "svigermor".
Jeg har hele tiden haft en meget klar fornemmelse af at hun ikke kan lide mig og at hun ingen intention har om at revidere den holdning og hvis det er rigtigt så vil jeg nok altid bare eksistere ved siden af familien i stedet for at være en del af den. Det ville selvfølgelig være et noget større problem hvis vi boede sammen, men jeg synes nu stadig det er lidt ærgerligt og temmelig underligt.
Jeg har, så vidt jeg ved, ikke gjort eller sagt noget komplet utilgiveligt.

Jeg ville være ked af at have det sådan med en svigerfamilie. Selvfølgelig vælger man ikke selv sin svigerfamilie, så jeg ville jo blive nødt til at leve med det men jeg ville synes at det var rigtig ærgerligt. For jeg er selv stort familiemenneske og vil gerne inkluderes i en partners familie. Heldigvis var min ekskærestes familie ekstremt inkluderende, og meget familie-agtige alle sammen.
Jeg bliver stadig inviteret med til alle familiefesterne, og til kaffe og kage jævnligt, og når jeg siger tak fordi jeg måtte komme så får jeg altid "selvfølgelig, du er jo familie så vi kunne ikke forestille os andet".

Noget af det jeg "frygter" aller mest ved at skulle finde en ny kæreste er at skulle have en ny svigerfamilie, for denne familie er svær at hamle op med, og jeg ville så gerne have et lige så godt forhold med en ny.

Hvad siger din kæreste til dit forhold til svigerfamilien er som det er?
0
...
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Partråden

Indlægaf JoyNips » 9. jul 2018, 05:30

bluetof1 skrev:Bliver I andre betragtet som en del af jeres svigerfamilie eller er det mere et spørgsmål om at I eksisterer ved siden af hinanden uden noget egentligt fællesskab?


Jeg er helt klart en del af familien og min svigermor ringer fx lige så gerne til mig som til min kæreste.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Partråden

Indlægaf Sangius » 9. jul 2018, 06:52

Blue - det er ikke sådan at de har har booket billetter og lavet bordplan eller whatever før I mødtes? Jeg kan slet ikke huske hvor længe I har været sammen.

Jeg havde også været rigtig ked af, ikke at blive inkluderet :(
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Partråden

Indlægaf LaScrooge » 9. jul 2018, 07:05

bluetof1 skrev:
Sangius skrev:
bluetof1 skrev:Bliver I andre betragtet som en del af jeres svigerfamilie eller er det mere et spørgsmål om at I eksisterer ved siden af hinanden uden noget egentligt fællesskab?


Jeg tror da jeg betragtes som en del af familien. Men er i tvivl om hvor du skiller grænsen?


Det er jeg egentlig også selv. Det har aldrig været et issue før, men det er det nu hvor Kokken er på ferie med sin familie. De er nemlig afsted for at fejre hans mors runde fødselsdag og det blev understreget at jeg ikke var inviteret fordi det kun var for familien. Det er selvfølgelig hendes valg og jeg er da heller ikke sur eller noget (misundelig, men jeg skal heller ikke selv på ferie i år :-D ), men jeg synes bare det er lidt mærkeligt.
Jeg tror min mor ville have inviteret ham med hvis det var hendes runde fødselsdag og hun er om muligt endnu mere privat anlagt end min "svigermor".
Jeg har hele tiden haft en meget klar fornemmelse af at hun ikke kan lide mig og at hun ingen intention har om at revidere den holdning og hvis det er rigtigt så vil jeg nok altid bare eksistere ved siden af familien i stedet for at være en del af den. Det ville selvfølgelig være et noget større problem hvis vi boede sammen, men jeg synes nu stadig det er lidt ærgerligt og temmelig underligt.
Jeg har, så vidt jeg ved, ikke gjort eller sagt noget komplet utilgiveligt.


Jeg ville personligt betragte dig som en del af familien, men man skal ikke underkende menneskelig særhed. Det er ikke sikkert at det er personligt på den måde du tænker, der er en chance for, at hun generelt er menneskehader. Det er også muligt, at det er at økonomiske årsager, men at hun er for stolt til at indrømme at hun er økonomisk begrænset og derfor finder en anden forklaring.
Under alle omstændigheder så synes jeg ikke du skal give op endnu. Nogle familier er lukkede og det kan tage år at blive accepteret sådan rigtigt, uden at det har det mindste at gøre med én personligt. Du skal helt sikkert nok vinde deres hjerter en dag.
0
And we both know: I will be delicious
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Partråden

Indlægaf bluetof1 » 9. jul 2018, 07:15

Purple skrev:
bluetof1 skrev:
Sangius skrev:
bluetof1 skrev:Bliver I andre betragtet som en del af jeres svigerfamilie eller er det mere et spørgsmål om at I eksisterer ved siden af hinanden uden noget egentligt fællesskab?


Jeg tror da jeg betragtes som en del af familien. Men er i tvivl om hvor du skiller grænsen?


Det er jeg egentlig også selv. Det har aldrig været et issue før, men det er det nu hvor Kokken er på ferie med sin familie. De er nemlig afsted for at fejre hans mors runde fødselsdag og det blev understreget at jeg ikke var inviteret fordi det kun var for familien. Det er selvfølgelig hendes valg og jeg er da heller ikke sur eller noget (misundelig, men jeg skal heller ikke selv på ferie i år :-D ), men jeg synes bare det er lidt mærkeligt.
Jeg tror min mor ville have inviteret ham med hvis det var hendes runde fødselsdag og hun er om muligt endnu mere privat anlagt end min "svigermor".
Jeg har hele tiden haft en meget klar fornemmelse af at hun ikke kan lide mig og at hun ingen intention har om at revidere den holdning og hvis det er rigtigt så vil jeg nok altid bare eksistere ved siden af familien i stedet for at være en del af den. Det ville selvfølgelig være et noget større problem hvis vi boede sammen, men jeg synes nu stadig det er lidt ærgerligt og temmelig underligt.
Jeg har, så vidt jeg ved, ikke gjort eller sagt noget komplet utilgiveligt.
Hvor længe har I været sammen? Men.. umiddelbart lyder det godt nok sært! Jeg ville, som dig, syntes det var mystisk, hvis I er et "fast par" - holder de fødselsdag i DK eller udlandet?


Vi har været sammen i 2,5 år. Hun fejrer sin fødselsdag ved at invitere familien til Italien på kør-selv ferie. De har så givet opholdet på campingpladsen, som vist er ret high-end.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Partråden

Indlægaf bluetof1 » 9. jul 2018, 07:17

LadyFox skrev:
bluetof1 skrev:
Sangius skrev:
bluetof1 skrev:Bliver I andre betragtet som en del af jeres svigerfamilie eller er det mere et spørgsmål om at I eksisterer ved siden af hinanden uden noget egentligt fællesskab?


Jeg tror da jeg betragtes som en del af familien. Men er i tvivl om hvor du skiller grænsen?


Det er jeg egentlig også selv. Det har aldrig været et issue før, men det er det nu hvor Kokken er på ferie med sin familie. De er nemlig afsted for at fejre hans mors runde fødselsdag og det blev understreget at jeg ikke var inviteret fordi det kun var for familien. Det er selvfølgelig hendes valg og jeg er da heller ikke sur eller noget (misundelig, men jeg skal heller ikke selv på ferie i år :-D ), men jeg synes bare det er lidt mærkeligt.
Jeg tror min mor ville have inviteret ham med hvis det var hendes runde fødselsdag og hun er om muligt endnu mere privat anlagt end min "svigermor".
Jeg har hele tiden haft en meget klar fornemmelse af at hun ikke kan lide mig og at hun ingen intention har om at revidere den holdning og hvis det er rigtigt så vil jeg nok altid bare eksistere ved siden af familien i stedet for at være en del af den. Det ville selvfølgelig være et noget større problem hvis vi boede sammen, men jeg synes nu stadig det er lidt ærgerligt og temmelig underligt.
Jeg har, så vidt jeg ved, ikke gjort eller sagt noget komplet utilgiveligt.

Jeg ville være ked af at have det sådan med en svigerfamilie. Selvfølgelig vælger man ikke selv sin svigerfamilie, så jeg ville jo blive nødt til at leve med det men jeg ville synes at det var rigtig ærgerligt. For jeg er selv stort familiemenneske og vil gerne inkluderes i en partners familie. Heldigvis var min ekskærestes familie ekstremt inkluderende, og meget familie-agtige alle sammen.
Jeg bliver stadig inviteret med til alle familiefesterne, og til kaffe og kage jævnligt, og når jeg siger tak fordi jeg måtte komme så får jeg altid "selvfølgelig, du er jo familie så vi kunne ikke forestille os andet".

Noget af det jeg "frygter" aller mest ved at skulle finde en ny kæreste er at skulle have en ny svigerfamilie, for denne familie er svær at hamle op med, og jeg ville så gerne have et lige så godt forhold med en ny.

Hvad siger din kæreste til dit forhold til svigerfamilien er som det er?


Min kæreste mener det kun foregår i mit hoved og at jeg er nøjagtig lige så velkommen som alle andre svigerbørn i familien. Det kan også sagtens være at det er rigtigt.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.

Tilbage til "Forhold og sex"