Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2975
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6645

Re: Partråden

Indlægaf Sophaya » 7. jul 2018, 08:18

Jeg ville heller ikke synes en ridehal var det optimale sted at afholde min weekend, men hvis det betød noget for min kæreste var jeg der. Og jeg ved, han ville være der for mig. Vi er et team og en familie (ja, også selvom vi kun er os to), og det betyder at vi altid støtter hinanden.
6
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16307
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1411
Likede indlæg: 30298

Re: Partråden

Indlægaf TinaW » 7. jul 2018, 08:51

Der er vel ingen der siger at kæresten skal stå på sidelinien i en ridehal hver evig eneste weekend, men når det er første stævne på ny partshest og Take a chance gerne vil have ham med, så kunne han vel nok løsrive sig fra sin computer de timer.
Særligt når nu, hun ikke ligefrem har den helt store omgangskreds.
Jeg var til World tølt med en flok ridebekendte i februar, det gad manden da heller ikke. Men jeg er sikker på, at havde jeg ikke haft nogen at følges med og det betød meget for mig, at komme af sted, så var han taget med.
Ligesom han tog med til Sam Smith koncert, selv om han nok hellere ville have hørt stort set enhver anden.
Han kan jo godt bruge tid sammen med hende, når det kommer ham til gavn.
6
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5925
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14744

Re: Partråden

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 7. jul 2018, 09:00

Han har rigtig mange gode kvaliteter og oftest er det da også der er mest dominerende. Jeg tror bare vi begge er rigtig stressede for tiden og vi coper på forskellige måder. Han slapper af foran computeren med hans venner, jeg tager i stalden og har øget behov for fysisk kontakt og opmærksomhed generelt.

Jeg vækkede ham faktisk i går og spurgte indtil aftensmaden, men på det tidspunkt var han så træt at der ikke var nogen hjemme alligevel. Så det er ikke fordi jeg bare holder det for mig selv og så brokker mig herinde. Jeg siger også konsekvent til ham når jeg føler at han bruger for meget tid på computeren, for det meste hjælper det - andre gange ikke så meget.
Han vågnede senere på natten da jeg stadig var vågen, der sagde jeg også til ham at jeg synes han var en røv, at vi ikke brugte tid sammen og at jeg var ret ked af det over hestens ejer. Der snakkede vi og jeg fik lidt af den fysiske kontakt jeg mangler (det er 30 grader+, begrænset hvor meget fysisk kontakt der skal være). Så det er altså ikke sådan at jeg render rundt og forventer at han er tankelæser når jeg er utilfreds.

Der er heller ikke tale om en ridehal - det er skide lækre faciliter ude i solen. Der er blevet arrangeret grill og er sikker på at han ville kunne drikke en kold øl. Derudover ville det ikke være mere end et par timer og så ville han have resten af dagen til whatever han gerne vil.
Men han har da skiftet mening om at komme med nu, så håber da det bliver en hyggelig dag.

Buller skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
I dag har vi brugt tid sammen fordi han har ondt i nakken, skulderen og det kilder i hans fingre. Så det skulle jeg jo kigge på, diagnosticere og lave initial rehab for. Derefter spillede han computer, så jeg tog til hesten. Vi snakkede på vej hjem, han lovede at lave aftensmad. Da jeg kom hjem (2 minutter efter samtalen endte) var han gået i seng.
)


Det var vel let nok, spil mindre computer, bevæg dig mere.

Så får i også mere tid til at lave ting sammen i stedet for at han er i et forhold med sin computer.


At det kilder i hans fingre er et neurologisk symptom og kommer højest sandsynlig fordi hans generelle postur er ret ringe. Det vil hjælpe at skrue ned på computeren, men det ville højest sandsynlig ikke løse problemet helt. Heller ikke fordi han er kontorarbejder og de oftest er mere udsatte for denne type problemer.

Han løber gerne hver anden til hver tredje dag - langsom optrapning - så han er altså ikke bare en sofakartoffel.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7099
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13322

Re: Partråden

Indlægaf Rapfisk » 7. jul 2018, 09:12

TakeAChanceOnMe skrev:Jeg føler mig single for tiden. Vi har arbejdet skæve tider i starten af ugen, så der sås vi sådan cirka kun til aftensmaden.

Jeg havde inviteret ham med til undervisning ved hesten tirsdag aften, for det betød utrolig meget for mig. Det gad han ikke. Så sad han hjemme og spillede computer i stedet.

Så brugte han onsdagaften på at skælde mig ud over at jeg havde fået en smule sol. Og derefter spille computer.
Torsdag, jeg arbejdede sent. Vi spiste sammen, gik derefter omkuld begge to.

I dag har vi brugt tid sammen fordi han har ondt i nakken, skulderen og det kilder i hans fingre. Så det skulle jeg jo kigge på, diagnosticere og lave initial rehab for. Derefter spillede han computer, så jeg tog til hesten. Vi snakkede på vej hjem, han lovede at lave aftensmad. Da jeg kom hjem (2 minutter efter samtalen endte) var han gået i seng.

Har spurgt ham om han vil med til stævne på søndag. Det er første stævne med den nye hest, jeg vil mega gerne vise ham hvor fin han er og hvor gode vi er sammen. Det gider han ikke. Og når ja. Så snorkbobler han endnu:

Så kan jeg sidde for mig selv og synes han er en dum røv. Hvilket han nok skal få at vide i morgen. Har lyst til bare at smide en spand vand i hovedet på ham og kræve opmærksomhed :genert:
(Jeg pms’er kun en bette smule...)

Min kæreste har været til koncert med mit kor én gang. Jeg er sikker på, at han hellere vil slå græsplænen fire gange end at komme igen. Det er vigtigt for mig, men jeg forstår godt, at det ikke er vigtigt for ham. Han spørger til min oplevelse, når jeg kommer hjem, og det får han nok også mere ud af. Han kan ikke høre, hvad der gik godt og skidt med den ene og den anden sats uanset hvor mange gange, han kommer.

Jeg tænker også lidt, at din kæreste ikke vil kunne se, hvor fine, du og din nye hest er sammen, hvis han ikke er hestesportsinteresseret. Jeg synes, han skal tage med, hvis det er vigtigt for dig, men i dit sted ville jeg også vælge mine kampe med omhu. Jeg læser det som om, du har brug for opmærksomhed og interesse fra ham, og det er hesten blevet symbol på. Måske kan I få talt om i stedet at (gen)optage en fælles interesse eller bare gå nogle ture sammen. Det gør min kæreste for min skyld, men det giver mere mening end koncerterne, fordi det faktisk er kvalitetstid, vi bruger sammen.

Jeg forstår udmærket, du føler dig alene - og det er godtnok et faretegn, I begge skal tage alvorligt. Efter sådan en uge ville jeg i hvert fald forvente, at min kæreste savnede mig og var interesseret i at finde noget, vi kunne lave sammen.
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Lumin
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. okt 2015, 14:26
Kort karma: 13
Likede indlæg: 180

Re: Partråden

Indlægaf Lumin » 7. jul 2018, 09:17

Vi tager på spa ophold for at pleje forholdet lidt efter at have været lidt små uvenner de første to uger af vores ferie med renovering oveni. Så det glæder jeg mig til, for nu har vi begge fået talt ud og er klar til at nyde hinanden hele weekenden.
4
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5925
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14744

Re: Partråden

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 7. jul 2018, 09:58

Altså det er ret nemt at se til stævne om det gik godt - hvis alle bommene stadig er i holderne, så er det gået fint :lol: .
9
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Partråden

Indlægaf Buller » 7. jul 2018, 11:40

Hvis han arbejder på med computer til dagligt er det da endnu vigtigere at han ikke bare fortsætter med det hjemme.

Klart han får dårlig holdning hvis han sidder 10+ timer om dagen foroverbøjet med skuldrene fremad.
2
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Partråden

Indlægaf Ladysparrow » 7. jul 2018, 14:10

Vi havde en super hyggelig aften ude i går. Nu sidder vi på tagterrassen og ser kampen mellem Sverige og England - er trukket i Englands trøje og drikker øl, jeg elsker at være kæreste med min englænder. Så meget at jeg frivilligt ser en fodbold kamp.
4
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2975
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6645

Re: Partråden

Indlægaf Sophaya » 7. jul 2018, 16:10

Ladysparrow skrev:Vi havde en super hyggelig aften ude i går. Nu sidder vi på tagterrassen og ser kampen mellem Sverige og England - er trukket i Englands trøje og drikker øl, jeg elsker at være kæreste med min englænder. Så meget at jeg frivilligt ser en fodbold kamp.


Haha, vi har også set den herhjemme. Han er ellers ikke interesseret i fodbold normalt, men han bliver alligevel patriot når det er det engelske hold :lol: Vi joker med, at jeg så er English by extention :P
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9667
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29293

Re: Partråden

Indlægaf Sangius » 7. jul 2018, 17:12

Min mand arbejder 16-24 hele ugen og her i weekenden. Så fra mandag af ses vi først igen lørdag, da jeg jo arbejder 8-15.30.
Vi plejer at ringe sammen i vores pauser, og lige høre hvordan det går.

Synes det er lidt ekstra hårdt denne gang, da min morfar lige døde i dag.
Det kom lidt som en chok, selvom han har været gammel og svagelig længe - men alligevel, der var mange andre gange hvor vi troede han ville dø - men denne gang var der ikke rigtig noget der lagde op til det.
Ville egentlig gerne ud til min mormor, men min datter sover jo, og jeg magter ikke bus og tog med en overtræt lille pige og en tung baby i maven.

Men nu er manden på arbejde, baby er puttet og jeg vil smutte ned i køkkenet og varme mig en frysepizza.

Kunne ellers have været rart med lidt selskab, sådan en aften :trist:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Partråden

Indlægaf bluetof1 » 7. jul 2018, 22:03

Min åndssvage kæreste er på ferie med sin familie. Vi har ikke set hinanden et par uger og der går et par uger før vi ses igen.
Han er da vældig sød og sådan, men ikke en eneste gang har han sagt at han savner mig og glæder sig til at se mig, kun konstateret at der er dejlig meget plads i sengen og at han rigtig ligger og breder sig.
Nå? Jamen, tillykke med det da. Lige nu er jeg så indebrændt at jeg har lyst til at spørge om ikke han bare skal have lov at brede sig i sin egen seng fremover også for jeg synes egentlig det er lidt træls med "bla bla bla... teenagedatter har været virkelig irriterende overfor sin søster... bla bla bla... lang kø... masser af vejarbejde... bla bla bla... vi sidder lige og spiser lækker mad... nå, jeg vil i seng, den er dejligt stor og jeg kan rigtig brede mig når jeg ligger her alene :D "
Han har ikke spurgt til mig overhovedet og han ved at jeg er hundesyg. Jeg spurgte om han ikke glædede sig til et par uger sammen med sine børn og sin familie og det gjorde han så ikke engang. Han ville lige så gerne bare være blevet hjemme.
Så det vil sige at jeg skal høre på alt det brok om en rigtig møgtur på vejen derned, føle mig totalt ignoreret herhjemme og så glæder han sig ikke engang til at være på ferie med familien?! Altså, hvad fanden :forvirret:
Jeg synes det er træls at han er afsted i 14 dage, men jeg synes da det er endnu mere træls når han åbenbart hellere ville være fri.
Det mest irriterende er at hvis jeg sagde det her til ham så ville han bare glo på mig med store sårede hundeøjne og sige at selvfølgelig savner han mig. Ja, det ved jeg da godt, din skovl, men ville det slå dig i ihjel at sige det? Ad dig selv? Man føler sig altså bare lidt mere værdsat når man ikke skal fiske efter den slags.
9
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7099
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13322

Re: Partråden

Indlægaf Rapfisk » 7. jul 2018, 22:05

Hr. Rap: Havde du tænkt dig at gå i bad nu?
Mig: Næ, det havde jeg tænkt mig at gøre i morgen tidlig
...
Mig: Synes du, jeg skulle gå i bad i aften?
Hr. Rap: Ja, lidt

:tie: :ninja: :nerve:
11
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6664
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 869
Likede indlæg: 18906

Re: Partråden

Indlægaf Æble » 8. jul 2018, 03:06

Rapfisk skrev:Hr. Rap: Havde du tænkt dig at gå i bad nu?
Mig: Næ, det havde jeg tænkt mig at gøre i morgen tidlig
...
Mig: Synes du, jeg skulle gå i bad i aften?
Hr. Rap: Ja, lidt

:tie: :ninja: :nerve:


Det er da bare fordi han vil i nærkontakt senere :slem:
2
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6664
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 869
Likede indlæg: 18906

Re: Partråden

Indlægaf Æble » 8. jul 2018, 03:17

Jeg har sådan nogle lidt - hmm- dumme eller mærkelige tanker om min mand. Kan ikke finde ud af om det er reelt eller bare mig der ikke er normal i hovedet.

Jeg tænker nogle gange at han ikke helt er god nok til mig. Det er særligt når han viser nogle af sine mindre gode sider. Fx bliver han hurtigt gal (og også hurtigt gid igen), men jeg bryder mig egentlig ikke om mennesker der ikke kan holde hovedet koldt og bevare roen. Så er han også lidt asocial, hvilket jeg også er, men vi diskuterer altid hvem der skal spørge om vej eller ringe og bestille mad og sådan nogle ligegyldige ting. De seneste år kan jeg mærke at jeg er blevet mere udadvendt og det irriterer mig lidt at han trækker mig i den anden retning. Han har heller aldrig været interesseret i at have fællesvenner så parmiddage osv er noget vi gør meget lidt og altid på min opfordring.

Han er så også en masse fantastiske ting. Skør og sjov og romantisk, gentleman uden at være chauvinistisk og en fantastisk far.

Jeg har en tendens til altid at se hullerne i osten, glasset som halvt fuldt. Og er i tvivl om det er hvad jeg gør eller om der findes en der er et bedre match til mig. Har på fornemmelsen at jeg altid vil søge det perfekte og derfor aldrig vil være helt tilfreds. Og så kan jeg jo ligeså godt blive sammen med ham jeg elsker og har det dejligt sammen med og har børn med. På den anden side er det sq lidt ærgerligt at tænke over om græsset mon er grønnere...
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Partråden

Indlægaf Slettet bruger » 8. jul 2018, 07:09

Æble skrev:Så er han også lidt asocial, hvilket jeg også er, men vi diskuterer altid hvem der skal spørge om vej eller ringe og bestille mad og sådan nogle ligegyldige ting. De seneste år kan jeg mærke at jeg er blevet mere udadvendt og det irriterer mig lidt at han trækker mig i den anden retning.


Min hustru får også altid mig til de ting. Jeg gider faktisk heller ikke, jeg er også asocial, så hvis hun gjorde det, ville jeg være glad for at være fri. Men jeg gider bare heller ikke være en der bruger tid på den slags ligegyldigheder, og jeg gider ikke fremstå som en svag mand der skal have min kone til at gøre simple ting for mig. Så jeg gør det uden diskussion og tøven. Og jeg tænker modsat af dig at det trækker mig i en mere udadvendt retning fordi jeg ikke kan putte mig bag at hun sørger for det.

Men der er måske også en kønsrolle-ting her. Jeg føler tilfredsstillelse ved at kunne være den handlekraftige der uden problemer sørger for de ting som hun er utryg ved. Hvor du måske føler irritation ved at din mand ikke udviser handlekraft. Begge dele kunne være styret af en fælles mere eller mindre bevidst opfattelse af at manden helst skal være den mest handlekraftige i et forhold.
2

Tilbage til "Forhold og sex"