Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Partråden

Indlægaf Krølle » 24. jan 2018, 16:52

Det ville jeg for øvrigt sætte pris på, at en potentiel kæreste også gjorde. Udslidte natbusser med hængerøv har for mig en ret begrænset sexyness-faktor.
1
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Partråden

Indlægaf IrmaPigen » 24. jan 2018, 17:22

Min ser irriterende pæn ud hver dag. Han er et par år yngre end mig, så jeg må oppe mig lidt.

Han har været så streng at låne min lånebil ud andre end mig. Så nu kan jeg ikke komme ud til ham. Har dog lige skrevet til ham og spurgt om jeg skal tage en bus ud til ham. Jeg gider egentlig ikke. Men jeg savner ham.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Partråden

Indlægaf Slettet bruger » 24. jan 2018, 17:23

Hunkat skrev:
abcd skrev:
Lykke skrev:
Rosa Espinosa skrev:Vi står og er på vej ud af døren til en fødselsdag, hvor vi blandt andet er inviteret ud og spise og det tøj kæresten har valgt at tage på, er det hverdagstøj han har haft på de sidste to dage. Ikke en gang en kam har han gidet køre igennem håret. Jeg gider ikke kommentere på det længere, jeg er ikke hans mor.
Jeg forstår godt mange mænd bliver overrasket når de bliver forladt af en kæreste, for de ser ikke selv at de har kørt i det samme spor i mange år og ikke længere gider gøre en indsats.


Hvor længe har I været sammen?
Frygter sådan noget. At man stopper med at gøre sig umage.


Jeg tror ikke det har så meget med parforholdet at gøre, mere bare at man bliver ældre og mere ligeglad. Når man er ung, interesserer man sig alt for meget for andres vurdering af ens udseende og gøren og laden. Når man bliver ældre, tænker man fuck it jeg gider ikke skifte tøj, og jeg er ligeglad med hvad andre synes jeg burde have på. Se det som en mand der hviler i sig selv.


Hvis begge parter hviler så meget i sig selv at de slet ikke bekymrer sig om hvad den anden tænker om dem (eller tænder på den jf. personlig hygiejne) så ryger ideen med et parforhold lidt?


Jeg synes man skal skelne imellem at holde et niveau så man ikke er til gene for andre, og at gøre en helt masse ud af det. At hvile i sig selv betyder selvfølgelig ikke at man stinker af sved, eller kommer anstigende til sin vens bryllup i joggingtøj. Det ville være en gene for andre mennesker. Men er der mon nogen der er blevet utilpasse af at Rosas mand ikke har gidet at deltage i udklædningskonkurrencen til fødselsdagen, men bare er mødt op i sit dagligdags tøj? Han har vel bare lignet en helt almindelig mand.
1
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Partråden

Indlægaf Hunkat » 24. jan 2018, 17:36

abcd skrev:
Hunkat skrev:
abcd skrev:
Lykke skrev:
Rosa Espinosa skrev:Vi står og er på vej ud af døren til en fødselsdag, hvor vi blandt andet er inviteret ud og spise og det tøj kæresten har valgt at tage på, er det hverdagstøj han har haft på de sidste to dage. Ikke en gang en kam har han gidet køre igennem håret. Jeg gider ikke kommentere på det længere, jeg er ikke hans mor.
Jeg forstår godt mange mænd bliver overrasket når de bliver forladt af en kæreste, for de ser ikke selv at de har kørt i det samme spor i mange år og ikke længere gider gøre en indsats.


Hvor længe har I været sammen?
Frygter sådan noget. At man stopper med at gøre sig umage.


Jeg tror ikke det har så meget med parforholdet at gøre, mere bare at man bliver ældre og mere ligeglad. Når man er ung, interesserer man sig alt for meget for andres vurdering af ens udseende og gøren og laden. Når man bliver ældre, tænker man fuck it jeg gider ikke skifte tøj, og jeg er ligeglad med hvad andre synes jeg burde have på. Se det som en mand der hviler i sig selv.


Hvis begge parter hviler så meget i sig selv at de slet ikke bekymrer sig om hvad den anden tænker om dem (eller tænder på den jf. personlig hygiejne) så ryger ideen med et parforhold lidt?


Jeg synes man skal skelne imellem at holde et niveau så man ikke er til gene for andre, og at gøre en helt masse ud af det. At hvile i sig selv betyder selvfølgelig ikke at man stinker af sved, eller kommer anstigende til sin vens bryllup i joggingtøj. Det ville være en gene for andre mennesker. Men er der mon nogen der er blevet utilpasse af at Rosas mand ikke har gidet at deltage i udklædningskonkurrencen til fødselsdagen, men bare er mødt op i sit dagligdags tøj? Han har vel bare lignet en helt almindelig mand.


Jeg læser det lidt anderledes. Tøj han har haft på i to dage og uredt hår er ikke "afslappet" i min bog men netop svedlugtende og lidt ulækkert. Hvis det bare var fordi han havde en t-shirt på i stedet for en skjorte havde det nok ikke gjort det store (med mindre de skal til fødelsdag i kongehuset). Men jeg læser så at vi lige er et skridt længere ud på overdrevet og det ville nok også skuffe mig hvis min mand ikke engang gad køre en hånd gennem håret før vi går ud et sted som par.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Partråden

Indlægaf Slettet bruger » 24. jan 2018, 17:52

Hunkat skrev:Jeg læser det lidt anderledes. Tøj han har haft på i to dage og uredt hår er ikke "afslappet" i min bog men netop svedlugtende og lidt ulækkert. Hvis det bare var fordi han havde en t-shirt på i stedet for en skjorte havde det nok ikke gjort det store (med mindre de skal til fødelsdag i kongehuset). Men jeg læser så at vi lige er et skridt længere ud på overdrevet og det ville nok også skuffe mig hvis min mand ikke engang gad køre en hånd gennem håret før vi går ud et sted som par.


O.k., der er selvfølgelig en del plads til fortolkning, men jeg antog at han var en almindeligt soigneret mand. Jeg kan sagtens have det samme tøj på i 2 dage uden det lugter af noget, jeg går jævnligt i bad, og jeg har et stillesiddende arbejde, så jeg oparbejder ikke svedlugt. Men hvis man arbejder i en kulmine, ville det selvfølgelig være passende lige at skifte tøjet.

Og det var en kam han ikke kørte igennem håret - jeg gætter på han netop har kørt en hånd igennem.
4
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1628
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2697

Re: Partråden

Indlægaf KIM K » 25. jan 2018, 05:30

Mange mænd går ikke op i tøj.
Selv hader jeg at købe det, og jeg tror min hustru har stået for ca. 90 pct. af indkøbene til min garderobe, eller har tvunget mig ind i en tøjforretning hvor der er købt ind under hendes opsyn og vejledning. Jeg er en knold til farvesammensætning og hvad der tager sig godt ud på mig, det ved vi begge.
Der findes også kvinder der føler sig intimideret eller føler det er lidt for feminint hvis manden bruger mere tid på at gøre sig i stand til en bytur end hende.

I er sgu ikke nemme at gøre tilfredse :-)
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Partråden

Indlægaf Hunkat » 25. jan 2018, 05:39

KIM K skrev:Mange mænd går ikke op i tøj.
Selv hader jeg at købe det, og jeg tror min hustru har stået for ca. 90 pct. af indkøbene til min garderobe, eller har tvunget mig ind i en tøjforretning hvor der er købt ind under hendes opsyn og vejledning. Jeg er en knold til farvesammensætning og hvad der tager sig godt ud på mig, det ved vi begge.
Der findes også kvinder der føler sig intimideret eller føler det er lidt for feminint hvis manden bruger mere tid på at gøre sig i stand til en bytur end hende.

I er sgu ikke nemme at gøre tilfredse :-)


Er det ikke bare lidt ligesom mænd som vil ha' en naturlig kvinde som hviler i sig selv men hvis hun ikke barberer ben et par måneder så gør hun heller aldrig noget ud af sig selv længere? :fløjt: :wink3:

Hvis det andet køn var nemt så ville det slet ikke være sjovt. :lol:
7
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Partråden

Indlægaf IrmaPigen » 25. jan 2018, 07:03

KIM K skrev:Mange mænd går ikke op i tøj.
Selv hader jeg at købe det, og jeg tror min hustru har stået for ca. 90 pct. af indkøbene til min garderobe, eller har tvunget mig ind i en tøjforretning hvor der er købt ind under hendes opsyn og vejledning. Jeg er en knold til farvesammensætning og hvad der tager sig godt ud på mig, det ved vi begge.
Der findes også kvinder der føler sig intimideret eller føler det er lidt for feminint hvis manden bruger mere tid på at gøre sig i stand til en bytur end hende.

I er sgu ikke nemme at gøre tilfredse :-)


Sikke noget fis at skrive.

Du nævner to yderligheder, og når kvinder så gerne vil have en gylden middelvej, så er de "ikke nemme at gøre tilfredse".
3
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Partråden

Indlægaf Akehurst2 » 25. jan 2018, 07:39

Maanii skrev:Jeg synes min mand er crazy pæn og sexet når han er velklædt. Jeg ville blive ret ked af det hvis han ikke havde lyst til at gøre sig umage for at jeg finder ham attraktiv.



Ja, han behøver ikke nødvendigvis gå vildt meget op i, hvad andre synes, men jeg vil da gerne have, at han går op i, hvad jeg synes :-D
6
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Partråden

Indlægaf Mi55y » 25. jan 2018, 07:42

Min kæreste går heller ikke det mindste op i tøj og udseende - i en grad hvor han går rundt i T-shirts med huller under armene, og hvor han venter så længe med at blive klippet, at han er på nippet til at kunne lave en Trump (han er tynd i toppen). Hvis vi skal ud eller til fødselsdag beder jeg ham altid tage en skjorte på - ofte har han så fundet en skovmandsskjorte frem, som jeg altså ikke ligefrem anser som "pænt antræk".

Det har så bare resulteret i, at af mit gavebudget til ham, går størstedelen til tøj. Hvis han vil have mere "legetøj" af mig, så må han blive bedre til selv at opdatere hans garderobe. Derudover spænder jeg gerne hans lasede boksershorts ud på hans computerskærm, når jeg har vasket dem. Så tager han som regel hentydningen og smider dem ud.

Det er en af de ting ved min kæreste, som jeg lever med. Jeg satser på, at jeg via ovenstående strategi får udskiftet hele hans garderobe på et tidspunkt. :devil:
6
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Partråden

Indlægaf Muuh » 25. jan 2018, 08:41

Rosa Espinosa skrev:Vi står og er på vej ud af døren til en fødselsdag, hvor vi blandt andet er inviteret ud og spise og det tøj kæresten har valgt at tage på, er det hverdagstøj han har haft på de sidste to dage. Ikke en gang en kam har han gidet køre igennem håret. Jeg gider ikke kommentere på det længere, jeg er ikke hans mor.
Jeg forstår godt mange mænd bliver overrasket når de bliver forladt af en kæreste, for de ser ikke selv at de har kørt i det samme spor i mange år og ikke længere gider gøre en indsats.


Det der kender jeg desværre alt for godt, hvis ikke jeg nævner det, går min mand ud af døren i en af hans arbejdstrøjer.
Har for længst opgivet at få ham til at se pæn ud, når vi skal noget, dog forsøger jeg lige med fingrene at sætte hans hår, som de sidste 6 mdr har trængt til at blive klippet. Han ligner en eller andet forhutlet hulemand, hvis ikke lige jeg gør noget ved håret og det nægter jeg altså at følges med :genert: Selv er han bedøvende ligeglad og det irritere mig.
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Partråden

Indlægaf Æble » 25. jan 2018, 08:47

Sjovt når man finder ud af at man tager ting for givet...Min mand er god til at gøre sig lækker. Han er faktisk pæn i tøjet og har pænt hår hver dag på arbejdet. Ofte når han kommer hjem skifter han til joggers og t shirt og det synes jeg er lidt nedern, men jeg når som regel lige at få et snærv af manden i skjorten :lun: Og han gør sig tit pæn for mig. Har aldrig rigtig tænkt over at det var noget særligt.
8
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Partråden

Indlægaf lillebjoern » 25. jan 2018, 09:18

Men... hvorfor skal den ene partner pludselig bestemme, hvordan den anden går klædt? Jeg kunne forstå det, hvis det 1) var en date, man skulle på, eller 2) hvis personen decideret var usoigneret, beskidt eller lugtede. Jeg kan da også synes at min kæreste bør tage en skjorte på, hvis vi fx skal hjem til mine forældre til en halvfin middag, men det er da ham selv, der bestemmer. Jeg har svært ved at se, hvordan det kan komme til "Han gør sig ikke lækker for mig mere". Jeg ville blive uendelig træt af, hvis min kæreste mente at jeg skulle tage en kjole og høje sko på, hvis jeg virkelig bare havde lyst til jeans og flade sko. Som sagt kunne jeg forstå, hvis man skulle på date eller på en romantisk weekend, men det har jo ikke noget med dig at gøre - Rosa E - at han ikke tager pænt tøj på ud til nogle venner?
4
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17183
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3573
Likede indlæg: 41760

Re: Partråden

Indlægaf LaMariposa » 25. jan 2018, 09:39

lillebjoern skrev:Men... hvorfor skal den ene partner pludselig bestemme, hvordan den anden går klædt? Jeg kunne forstå det, hvis det 1) var en date, man skulle på, eller 2) hvis personen decideret var usoigneret, beskidt eller lugtede. Jeg kan da også synes at min kæreste bør tage en skjorte på, hvis vi fx skal hjem til mine forældre til en halvfin middag, men det er da ham selv, der bestemmer. Jeg har svært ved at se, hvordan det kan komme til "Han gør sig ikke lækker for mig mere". Jeg ville blive uendelig træt af, hvis min kæreste mente at jeg skulle tage en kjole og høje sko på, hvis jeg virkelig bare havde lyst til jeans og flade sko. Som sagt kunne jeg forstå, hvis man skulle på date eller på en romantisk weekend, men det har jo ikke noget med dig at gøre - Rosa E - at han ikke tager pænt tøj på ud til nogle venner?


Det tænker jeg heller ikke, at man skal, men jeg kan sagtens forstå det. Min kæreste synes da også, at det er lækrere, når jeg vimser rundt i stiletter og en kjole, end når jeg har joggingtøj på. Det betyder ikke, at han vil bestemme, hvad jeg tager på, men når jeg nu ved, at han elsker, når jeg går klædt på en bestemt måde, hvorfor så ikke gøre det en gang imellem? Jeg synes, at det hører med til at gøre sig umage, at man at og til gør noget, fordi man ved, at det glæder ens partner.
10
:lun: Be brave
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Partråden

Indlægaf lillebjoern » 25. jan 2018, 09:51

LaMariposa skrev:
lillebjoern skrev:Men... hvorfor skal den ene partner pludselig bestemme, hvordan den anden går klædt? Jeg kunne forstå det, hvis det 1) var en date, man skulle på, eller 2) hvis personen decideret var usoigneret, beskidt eller lugtede. Jeg kan da også synes at min kæreste bør tage en skjorte på, hvis vi fx skal hjem til mine forældre til en halvfin middag, men det er da ham selv, der bestemmer. Jeg har svært ved at se, hvordan det kan komme til "Han gør sig ikke lækker for mig mere". Jeg ville blive uendelig træt af, hvis min kæreste mente at jeg skulle tage en kjole og høje sko på, hvis jeg virkelig bare havde lyst til jeans og flade sko. Som sagt kunne jeg forstå, hvis man skulle på date eller på en romantisk weekend, men det har jo ikke noget med dig at gøre - Rosa E - at han ikke tager pænt tøj på ud til nogle venner?


Det tænker jeg heller ikke, at man skal, men jeg kan sagtens forstå det. Min kæreste synes da også, at det er lækrere, når jeg vimser rundt i stiletter og en kjole, end når jeg har joggingtøj på. Det betyder ikke, at han vil bestemme, hvad jeg tager på, men når jeg nu ved, at han elsker, når jeg går klædt på en bestemt måde, hvorfor så ikke gøre det en gang imellem? Jeg synes, at det hører med til at gøre sig umage, at man at og til gør noget, fordi man ved, at det glæder ens partner.


Okay - der er jeg bare anderledes, tror jeg. Men det er vel også hvad man ønsker fra ens partner. Ja, hvis man har sagt til sin partner, at det gør én glad at han stadser sig ud, så kan jeg godt forstå at det er trættende, hvis han aldrig gør de, men jeg kan ikke bedømme ud fra indlægget fra Rosa E, om det er noget, hun udtrykkeligt har bedt ham om, eller om hun overhovedet har ytret noget til ham omkring at hun godt kan lide, at han går pænt klædt. Jeg er ret ligeglad om min kæreste tager pænt tøj på (selvfølgelig medmindre han taget hawaiiskjorte på til en begravelse), og han har det på samme måde som mig - han synes endda jeg kan stadse mig for meget ud, når vi "bare" skal til en middag. Jeg ville bare komme med et indspark omkring, at man ikke automatisk kan gå ud fra, at ens partner går op i, om man går pænt klædt. Men selvfølgelig, hvis man har udtrykt et behov for, at ens partner går pænt klædt, så er det da problematisk.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:

Tilbage til "Forhold og sex"