Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6166
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16116

Re: Partråden

Indlægaf Urtekussen » 22. jan 2020, 07:13

Bouje, jeg tænker om det vil være intimiderende for ham, at det skal være DIN psykolog. Hun kender dig i forvejen, og måske vil han føle at hun tager dit parti.

Jeg synes I skal finde en ny, som er JERES
29
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Partråden

Indlægaf FormerlyKnownAs » 22. jan 2020, 07:18

IrmaPigen skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
IrmaPigen skrev:
Bouje skrev:Jeg vil lige komme med en opdatering, da rigtigt mange herinde har hjulpet med gode råd :)

Først og fremmest så blev jeg irriteret over det sidste spørgsmål om sex, fordi vi havde været igennem det en gang før og jeg havde sagt noget om det, så jeg undlod at svare og så kom en anden debattør og svarede med hendes fortolkning af det, jeg havde skrevet, hvilket var unødvendigt, men også lidt forkert. Sandheden er at selvom frekvensen ikke er som, jeg ville ønske det, så er vores sexliv faktisk ret godt fungerende. Han er faktisk en ret nærværende elsker og jeg tror, at det netop skyldes hans sort/hvide tankegang, hans "all or nothing" tilgang, så når vi er intime, så er det altså med manér :lol:

Efter vores snak og før han tog afsted skete der et par ting. For det første så rettede han fuldstændigt ind mht. søvnmøsteret og ændrede det med det samme. Point for det. Han prøvede også at initiere sex, som jeg jo havde sagt, at jeg gerne ville oftere. Point for det. Han prøvede det så kl. 4 om natten og blev sur over, at jeg hellere ville sove, når nu jeg havde beklaget mig over manglende intimitet og nu forsøgte han jo. Så igen et eksempel på den rigide tankegang. Derefter gik det ikke godt imellem os, men det var ikke kun hans skyld, da jeg var godt træt af ham. Han tog sur til Skotland og jeg var glad for at blive fri for ham.

Jeg har nu brugt noget tid til at tænke over situationen. Jeg fik en afbudstid ved min psykolog og vendte situationen med hende. Jeg fortalte hende, at jeg selv mistænkte autisme, men jeg var for nyligt blevet opmærksom på om det kunne være personlighedsforstyrrelse. Hun mente begge dele var muligt og spurgte mere ind og endte med at sige, at hendes bud var autisme, for der var flere tegn på det. Jeg fortalte hende, at jeg havde overvejet parterapi, men jeg vidste ikke, om det ville nytte noget og hun fortalte, at hun havde par til parterapi, hvor den ene part var udfordret af evt. diagnose og det havde faktisk god effekt, så det syntes hun bestemt var en mulighed, men det krævede selvfølgelig villighed fra hans side og en parterapeut, som har forstand på autisme. Hun mener også, at han har virkelig brug for hjælp, fordi han kan slet ikke forstå mig og han kan ikke organisere sin tid, så derfor går det galt med skolearbejdet. Han har simpelthen ikke forudsætninger for at klare livet på nuværende tidspunkt og det er ærgerligt, for der er hjælp at hente, hvis han ønsker det. Hun var selvfølgelig også ærlig omkring, at jeg skulle gøre mig klar over, om jeg ville fortsætte, for det var hårdt for mig, men generelt var hun dog positiv og mente, at hvis han ønskede hjælp, så var der muligheder for bedring. Både for ham selv, men også for os. Men han/vi skal have hjælp.

Jeg er helt og aldeles afklaret om, at jeg ikke vil fortsætte, som det er nu. Jeg er klar til at tage konsekvensen, hvis han ikke vil ændre noget. Det har jeg ikke været tidligere og jeg har været varsom med ikke at bluffe. Samtidig er jeg også en person, som er lang tid om at tænke over og forholde mig til ting og derfor har det taget sin tid at komme hertil. Jeg fordøjer simpelthen ikke samtaler så hurtigt som andre og derfor er min reaktionstid også langsommere. Det gør også, at det er svært for mig at sætte grænser, fordi jeg jo lige skal tænke lidt ekstra over det. Måske det også skyldes et manglende selvværd og en mistillid til mig selv, som Viskelæder har skrevet, at jeg simpelthen må tænke efter i lang tid, hvad jeg egentligt føler, mener og vil have. Der er jo også en grund til at jeg selv går til psykolog i forvejen og det er noget, som jeg arbejder med.

Men nu er jeg ved at være afklaret og jeg kan mærke helt præcist hvad der skal ske, hvis vi på nogen måde skal kunne overleve. Jeg skal selvfølgelig selv arbejde på mine ting, men han skal gøre fire konkrete ting.

1. Han skal til lægen og have en henvisning til psykiater, så han kan blive udredet for autisme.
2. Vi skal til parterapi hos min psykolog.
3. Han skal opsøge skolens psykolog og opstarte et forløb i forhold til hans skoleproblemer.
4. Han skal købe en elcykel.

Desværre er der lang ventetid på udredning heroppe i Nordjylland, men vi må køre efter den psykiater med det korteste tid. Parterapi er nok bedst med en psykolog, når der er autisme inde over det og min egen er i hvert fald god, ved jeg. Han bliver også nødt til at arbejde med sig selv med en psykolog og det er muligt at gøre gratis en 8-10 gange på skolen, så det er en god start. Han kan ikke organisere sin tid, så det er en belastning at skulle nå en bus, men med en elcykel kan han være på skolen på 20 minutter. Han har snakket om den i et halvt år nu og det bliver simpelthen nødt til at ske. Det fylder så meget i vores konflikter, at han er afhængig af bus eller at vi skal dele bilen. Han har brug for den frihed at kunne komme omkring selv.

Hvis han gør de her ting og tager ansvar for sit liv ved at søge hjælp, så er det en start og så må vi se, hvad der sker. Jeg vil ikke dele livet med ham, når det er, som det er nu, men jeg ved også godt, at han ikke gør de her ting for at være ond. Jeg ved også godt, at han elsker mig og generelt godt vil mig. Der er stadig nogle ting omkring beliggenhed, som han skal forholde sig til og det gør vi i parterapi. Men hvis han kan indse, at han har brug for hjælp og han tager imod den, så har vi måske en fremtid sammen. Men det kræver også, at han arbejder intensivt med sig selv (og jeg også gør, for jeg har også mine ting at arbejde med). Spørgsmålet er jo så om han vil. Det finder jeg ud af i weekenden, når han kommer hjem. Så har vi en børnefri weekend, hvor jeg endelig vil adressere elefanten i rummet, som jeg har været alt for konfliktsky til at gøre før, men nu er jeg klar. Nu skal det siges og det bliver enten enden på vores forhold nu eller starten på en meget lang vej til forhåbentligt bedring, hvor kun tiden vil vise om det bliver sammen eller hver for sig.


Jamen det lyder da også superrealistisk, alt sammen :rulle:


Ej undskyld, men bliver du vitterligt aldrig træt af at konstant være efter Bouje? Det er alle aspekter om hendes liv som hun skriver om herinde hvor det virker utroligt magtpåliggende for dig at kommentere på det.


Jeg synes hun er utrolig naiv. Og det havde jeg syntes uanset om profilen hedder Bouje, X, Y eller Z. Og uanset om det han været en mand eller kvinde.

Og ja, jeg synes det er synd at holde liv i et dyr der ikke har det godt. Uanset om profilen hedder dit, dut eller dat.


Men du går jo konstant efter hende. Det handler ikke om “om profilen hedder Bouje, X, Y eller Z. Og uanset om det han været en mand eller kvinde.” Det handler om hvad det oftes synes som en decideret jagt på Bouje konstant og hakke på hende, underminere, gøren grin med og være strid i mod. Du virker faktisk som en mobber. Det er virkelig absurd at observere.
51
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Partråden

Indlægaf FormerlyKnownAs » 22. jan 2020, 07:19

Urtekussen skrev:Bouje, jeg tænker om det vil være intimiderende for ham, at det skal være DIN psykolog. Hun kender dig i forvejen, og måske vil han føle at hun tager dit parti.

Jeg synes I skal finde en ny, som er JERES


Enig. Det tænkte jeg også. Jeg ville sidde men tanke om at terapeuten var biased hvis jeg var i hans sko.
4
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Partråden

Indlægaf Ado » 22. jan 2020, 07:22

IrmaPigen skrev:
Jamen det lyder da også superrealistisk, alt sammen :rulle:


Irma, det der er simpelthen under lavmålet. Jeg forstår ikke, at du vil udstille dig selv på den måde. I andre debatter er du ofte saglig, så hvad adskiller denne tråd fra de andre? Du behøver ikke være enig med Bouje (eller andre for den sags skyld), men at smide den der smiley, hiver dig ned på et niveau, hvor det lyser langt væk af hvad du mener om hende.

Jeg er dælme glad for, at jeg ikke har parforholdsproblemer. Og hvis jeg havde, ville jeg aldrig nogensinde skrive om dem herinde, for det virker til, at der sidder nogen og keder sig og bare venter på at kunne dissekere et indlæg og tage ejerskab over rigtigt og forkert.
19
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Partråden

Indlægaf TinaW » 22. jan 2020, 07:22

Urtekussen skrev:Bouje, jeg tænker om det vil være intimiderende for ham, at det skal være DIN psykolog. Hun kender dig i forvejen, og måske vil han føle at hun tager dit parti.

Jeg synes I skal finde en ny, som er JERES


Det kunne jeg også godt forestille mig, at han vil modsætte sig.
Jeg er heller ikke overbevist om, at du får ham til at udføre de 4 konkrete tiltag du har listet op, men så må du jo tage den derfra.
Igen, hatten af for, at du kæmper for forholdet, men jeg kan dog ikke helt lade være med at tænke, at du kæmper så meget fordi du måske ikke rigtigt kan overskue at skulle finde en anden?
At det ikke så meget er HAM du gerne vil det her forhold med, som det er selve tanken om forholdet, evt. familieforøgelse osv?
Men det er nok mest fordi, jeg slet ikke kan se, at han har ret meget at byde på som partner og der ved jeg godt, at vi jo kun har dine indlæg at gå ud fra og de har primært omhandlet hans negative sider.
8
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Partråden

Indlægaf IrmaPigen » 22. jan 2020, 07:22

FormerlyKnownAs skrev:
IrmaPigen skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
IrmaPigen skrev:
Bouje skrev:Jeg vil lige komme med en opdatering, da rigtigt mange herinde har hjulpet med gode råd :)

Først og fremmest så blev jeg irriteret over det sidste spørgsmål om sex, fordi vi havde været igennem det en gang før og jeg havde sagt noget om det, så jeg undlod at svare og så kom en anden debattør og svarede med hendes fortolkning af det, jeg havde skrevet, hvilket var unødvendigt, men også lidt forkert. Sandheden er at selvom frekvensen ikke er som, jeg ville ønske det, så er vores sexliv faktisk ret godt fungerende. Han er faktisk en ret nærværende elsker og jeg tror, at det netop skyldes hans sort/hvide tankegang, hans "all or nothing" tilgang, så når vi er intime, så er det altså med manér :lol:

Efter vores snak og før han tog afsted skete der et par ting. For det første så rettede han fuldstændigt ind mht. søvnmøsteret og ændrede det med det samme. Point for det. Han prøvede også at initiere sex, som jeg jo havde sagt, at jeg gerne ville oftere. Point for det. Han prøvede det så kl. 4 om natten og blev sur over, at jeg hellere ville sove, når nu jeg havde beklaget mig over manglende intimitet og nu forsøgte han jo. Så igen et eksempel på den rigide tankegang. Derefter gik det ikke godt imellem os, men det var ikke kun hans skyld, da jeg var godt træt af ham. Han tog sur til Skotland og jeg var glad for at blive fri for ham.

Jeg har nu brugt noget tid til at tænke over situationen. Jeg fik en afbudstid ved min psykolog og vendte situationen med hende. Jeg fortalte hende, at jeg selv mistænkte autisme, men jeg var for nyligt blevet opmærksom på om det kunne være personlighedsforstyrrelse. Hun mente begge dele var muligt og spurgte mere ind og endte med at sige, at hendes bud var autisme, for der var flere tegn på det. Jeg fortalte hende, at jeg havde overvejet parterapi, men jeg vidste ikke, om det ville nytte noget og hun fortalte, at hun havde par til parterapi, hvor den ene part var udfordret af evt. diagnose og det havde faktisk god effekt, så det syntes hun bestemt var en mulighed, men det krævede selvfølgelig villighed fra hans side og en parterapeut, som har forstand på autisme. Hun mener også, at han har virkelig brug for hjælp, fordi han kan slet ikke forstå mig og han kan ikke organisere sin tid, så derfor går det galt med skolearbejdet. Han har simpelthen ikke forudsætninger for at klare livet på nuværende tidspunkt og det er ærgerligt, for der er hjælp at hente, hvis han ønsker det. Hun var selvfølgelig også ærlig omkring, at jeg skulle gøre mig klar over, om jeg ville fortsætte, for det var hårdt for mig, men generelt var hun dog positiv og mente, at hvis han ønskede hjælp, så var der muligheder for bedring. Både for ham selv, men også for os. Men han/vi skal have hjælp.

Jeg er helt og aldeles afklaret om, at jeg ikke vil fortsætte, som det er nu. Jeg er klar til at tage konsekvensen, hvis han ikke vil ændre noget. Det har jeg ikke været tidligere og jeg har været varsom med ikke at bluffe. Samtidig er jeg også en person, som er lang tid om at tænke over og forholde mig til ting og derfor har det taget sin tid at komme hertil. Jeg fordøjer simpelthen ikke samtaler så hurtigt som andre og derfor er min reaktionstid også langsommere. Det gør også, at det er svært for mig at sætte grænser, fordi jeg jo lige skal tænke lidt ekstra over det. Måske det også skyldes et manglende selvværd og en mistillid til mig selv, som Viskelæder har skrevet, at jeg simpelthen må tænke efter i lang tid, hvad jeg egentligt føler, mener og vil have. Der er jo også en grund til at jeg selv går til psykolog i forvejen og det er noget, som jeg arbejder med.

Men nu er jeg ved at være afklaret og jeg kan mærke helt præcist hvad der skal ske, hvis vi på nogen måde skal kunne overleve. Jeg skal selvfølgelig selv arbejde på mine ting, men han skal gøre fire konkrete ting.

1. Han skal til lægen og have en henvisning til psykiater, så han kan blive udredet for autisme.
2. Vi skal til parterapi hos min psykolog.
3. Han skal opsøge skolens psykolog og opstarte et forløb i forhold til hans skoleproblemer.
4. Han skal købe en elcykel.

Desværre er der lang ventetid på udredning heroppe i Nordjylland, men vi må køre efter den psykiater med det korteste tid. Parterapi er nok bedst med en psykolog, når der er autisme inde over det og min egen er i hvert fald god, ved jeg. Han bliver også nødt til at arbejde med sig selv med en psykolog og det er muligt at gøre gratis en 8-10 gange på skolen, så det er en god start. Han kan ikke organisere sin tid, så det er en belastning at skulle nå en bus, men med en elcykel kan han være på skolen på 20 minutter. Han har snakket om den i et halvt år nu og det bliver simpelthen nødt til at ske. Det fylder så meget i vores konflikter, at han er afhængig af bus eller at vi skal dele bilen. Han har brug for den frihed at kunne komme omkring selv.

Hvis han gør de her ting og tager ansvar for sit liv ved at søge hjælp, så er det en start og så må vi se, hvad der sker. Jeg vil ikke dele livet med ham, når det er, som det er nu, men jeg ved også godt, at han ikke gør de her ting for at være ond. Jeg ved også godt, at han elsker mig og generelt godt vil mig. Der er stadig nogle ting omkring beliggenhed, som han skal forholde sig til og det gør vi i parterapi. Men hvis han kan indse, at han har brug for hjælp og han tager imod den, så har vi måske en fremtid sammen. Men det kræver også, at han arbejder intensivt med sig selv (og jeg også gør, for jeg har også mine ting at arbejde med). Spørgsmålet er jo så om han vil. Det finder jeg ud af i weekenden, når han kommer hjem. Så har vi en børnefri weekend, hvor jeg endelig vil adressere elefanten i rummet, som jeg har været alt for konfliktsky til at gøre før, men nu er jeg klar. Nu skal det siges og det bliver enten enden på vores forhold nu eller starten på en meget lang vej til forhåbentligt bedring, hvor kun tiden vil vise om det bliver sammen eller hver for sig.


Jamen det lyder da også superrealistisk, alt sammen :rulle:


Ej undskyld, men bliver du vitterligt aldrig træt af at konstant være efter Bouje? Det er alle aspekter om hendes liv som hun skriver om herinde hvor det virker utroligt magtpåliggende for dig at kommentere på det.


Jeg synes hun er utrolig naiv. Og det havde jeg syntes uanset om profilen hedder Bouje, X, Y eller Z. Og uanset om det han været en mand eller kvinde.

Og ja, jeg synes det er synd at holde liv i et dyr der ikke har det godt. Uanset om profilen hedder dit, dut eller dat.


Men du går jo konstant efter hende. Det handler ikke om “om profilen hedder Bouje, X, Y eller Z. Og uanset om det han været en mand eller kvinde.” Det handler om hvad det oftes synes som en decideret jagt på Bouje konstant og hakke på hende, underminere, gøren grin med og være strid i mod. Du virker faktisk som en mobber. Det er virkelig absurd at observere.


Du er da berettiget til at have din holdning :P

Jeg har egentlig ikke yderligere at tilføje. Og jeg ser ingen grund til at starte en catfight over noget, der ikke er superrelevant for tråden.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Partråden

Indlægaf LaMariposa » 22. jan 2020, 07:22

FormerlyKnownAs skrev:
Urtekussen skrev:Bouje, jeg tænker om det vil være intimiderende for ham, at det skal være DIN psykolog. Hun kender dig i forvejen, og måske vil han føle at hun tager dit parti.

Jeg synes I skal finde en ny, som er JERES


Enig. Det tænkte jeg også. Jeg ville sidde men tanke om at terapeuten var biased hvis jeg var i hans sko.


Jeg vil bare erklære mig enig her også. Tænker, at det er rigtig vigtigt at finde en, der ikke kender dig i forvejen, og som kan lære jer at kende som par.
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Partråden

Indlægaf Ado » 22. jan 2020, 07:24

FormerlyKnownAs skrev:
Urtekussen skrev:Bouje, jeg tænker om det vil være intimiderende for ham, at det skal være DIN psykolog. Hun kender dig i forvejen, og måske vil han føle at hun tager dit parti.

Jeg synes I skal finde en ny, som er JERES


Enig. Det tænkte jeg også. Jeg ville sidde men tanke om at terapeuten var biased hvis jeg var i hans sko.

Dette. Og så ville jeg temmelig sikkert også blive meget rasende, hvis en psykolog - uden at have set mig eller talt med mig - havde proppet en personlighedsforstyrrelse på mig.

Bouje, jeg håber I får en god og konstruktiv snak, når han kommer hjem. Og at han måske også har gået og tænkt lidt over det hele.
10
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Partråden

Indlægaf FormerlyKnownAs » 22. jan 2020, 07:26

IrmaPigen skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
IrmaPigen skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
IrmaPigen skrev:
Jamen det lyder da også superrealistisk, alt sammen :rulle:


Ej undskyld, men bliver du vitterligt aldrig træt af at konstant være efter Bouje? Det er alle aspekter om hendes liv som hun skriver om herinde hvor det virker utroligt magtpåliggende for dig at kommentere på det.


Jeg synes hun er utrolig naiv. Og det havde jeg syntes uanset om profilen hedder Bouje, X, Y eller Z. Og uanset om det han været en mand eller kvinde.

Og ja, jeg synes det er synd at holde liv i et dyr der ikke har det godt. Uanset om profilen hedder dit, dut eller dat.


Men du går jo konstant efter hende. Det handler ikke om “om profilen hedder Bouje, X, Y eller Z. Og uanset om det han været en mand eller kvinde.” Det handler om hvad det oftes synes som en decideret jagt på Bouje konstant og hakke på hende, underminere, gøren grin med og være strid i mod. Du virker faktisk som en mobber. Det er virkelig absurd at observere.


Du er da berettiget til at have din holdning :P

Jeg har egentlig ikke yderligere at tilføje. Og jeg ser ingen grund til at starte en catfight over noget, der ikke er superrelevant for tråden.


Stop nu. Det handler ikke om catfight. Det ved du også godt. Det handler om du opfører dig modbydeligt når det kommer til Bouje. Den del ved du også godt. Hvad end der er årsag til at du så konstant går efter hende, så er det uskønt og du devaluerer dig selv og andres opfattelse af dig.
18
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Partråden

Indlægaf TinaW » 22. jan 2020, 07:44

Bouje skrev:Har du nogensinde oplevet min hund? Så synes jeg du skal lade være med at gætte på om han har det godt eller skidt. Du har absolut intet belæg for at vide det. Havde du derimod undersøgt sagen, så ville du vide, at hunde kan sagtens klare sig uden alle deres tænder og selv der er min hund ikke. Han har 20 tilbage og er frisk og frejdig. Hans almen tilstand er virkelig god.

Og tilbage til tråden. Ja, jeg tror uden tvivl også at det er bedst at finde en psykolog til parterapi, som ikke er min, men når jeg leder efter parterapueter, så er de som regel ikke uddannet psykologer og det er altså vigtigt med en psykolog, når han har de udfordringer. Derudover ved jeg fra tidligere at det er svært at komme ind ved psykologer i Aalborg pga. ventetid, men jeg undersøger lige yderligere om der er noget, som vi kan gøre i stedet for min psykolog.

Derudover så er det da sikkert naivt, men det er det, som der skal til, hvis vi skal have en chance for at kunne lykkes. Vi er nødt til at tage meget fast om de her problemer. Men det er jo ikke ensbetydende med at det kan lykkes. Det betyder dog ikke, at jeg gør det, fordi jeg ikke kan finde en anden. Jeg vil faktisk gerne ham og han har også nogle gode sider. Men hvis vi ikke kommer videre, så får jeg bare barn alene. Jeg er ikke afhængig af ham på den måde, som nogle af jer tror, fordi I tror, at jeg så meget vil et forhold med en anden eller mand. Sådan er jeg slet ikke. Jeg trives alene og har ikke noget imod at få barn alene. Jeg giver ham chancen, fordi jeg rent faktisk gerne vil ham som person.


Fair nok. Jeg mente nu ikke at du var afhængig af ham, for at få dit ønske om et evt. barn mere opfyldt, men at det måske alligevel gjorde at du gav ham flere chancer, end du ellers ville have gjort.
I min optik bør de gode sider dog langt opveje de dårlige og ikke bare være "nogle gode sider".
Vi har alle vores knap så gode sider, men hvis ikke de er i undertal, så er man bare ikke en særligt attraktiv partner.
4
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Partråden

Indlægaf Zombie » 22. jan 2020, 09:05

Bouje skrev:Ingen tvivl om at de gode sider skal fylde mest og det gør de ikke for tiden. Det skal der ændres på, ellers skal vi videre hver for sig.


Din akilleshæl - ok, de fleste menneskers - er dog gråzonerne. Når han er træls, men ikke træls nok eller lige gør en eller anden ting, der dog er positiv.

Mit spørgsmål er, om du har overvejet, om det er alt eller intet. Hvad hvis han gør 2/4 ting, og bare snakker om resten uden der sker noget?
Får han en deadline til at få styr på tingene? Hvad nu hvis hans undskyldning er, det er svært at finde en psykolog, og der er 3 måneders ventetid, hvor tingene så stadig sejler?
Vil du rent faktisk vente de 3 måneder, eller er det bare "surt Kurt" for ham?

Der kan reelt gå et år eller mere før han er udredt. Har du overvejet, om du kan klare den tid i sumpen eller hvordan du vil afgøre, at nu er det tid til at gå, selvom han måske forsøger at rykke lidt på noget af det?


Jeg synes tit, det er dit vægelsind, der trækker tingene ud. Sådan er det sgu for os alle sammen, livet var nemmere hvis det var sort/hvidt.
Spørgsmålet er, hvordan du vil deale med dit?
9
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Partråden

Indlægaf KitKat » 22. jan 2020, 09:33

Bouje skrev: tag


Det er muligt at listen med de 4 punkter virker voldsom for nogle, men jeg tror faktisk du har fat i noget rigtigt.

Med den sort/hvide tankegang du beskriver hos din kæreste tror jeg at en så konkret og præcis liste med målbare mål er meget nemmere for ham at forholde sig til.


Måske er det værd at overveje at sætte dine egne indsatsområder op på en tilsvarende liste, i samme konkrete, målbare form så han kan se at du også har intentioner om at komme ham i møde, at I begge to har punkter at arbejde på.

Så han ikke føler, at det "igen" bare er ham der skal komme dig i møde?

(måske har du gjort det allerede og uanset, så foreslår jeg ikke at du gør det herinde, men bare for dig selv og til ham)
10
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Partråden

Indlægaf KitKat » 22. jan 2020, 10:41

Bouje skrev: Han forstår fx ikke, da jeg sagde til ham, at jeg ikke ville flytte min søn til København, mens han stadig har brug for sin far. Han forstod derimod, da jeg sagde, at vi blev nødt til at blive boende i Nordjylland de næste 8 år indtil min søn er færdig med gymnasiet. "Nu har du endelig sagt det", sagde han.



Jeg griber lige fat i en enkelt lille ting (og sig til hvis du gerne vil have citatet slettet igen, det var bare nemmest lige sådan :) )

Jeg synes det her er et rigtig fint eksempel på hvordan, eller hvorfor, I har haft så mange misforståelser igennem tiden, og jeg tror umiddelbart at du selv er ved at se det og har fået fat i en god tråd.

Det første "mens han stadig har brug for sin far" er tidsubestemt, ukonkret. Hvornår har han ikke længere brug for sin far? Hvilken dato?
Det andet er præcist, målbart, konkret. Din kæreste kan regne sig frem til en helt specifik dato.

Det stiller nogle krav og kræver noget tilvænning på din side, men jeg tror helt sikkert I kan lære at kommunikere og fungere sammen når først du for alvor får knækket koden.

Min brors søn har de samme udfordringer. Juleaften fx, kunne være én lang frustration for ham, og mest af alt en aften han frygtede og forbandt med ubehag. For: "Hvornår skal vi spise? Og hvornår skal vi have gaver?"
-og "Vi spiser når maden er færdig, efter maden skal vi om juletræet og så får vi gaver" var bare alt, ALT for diffust for ham, det gjorde ham usikker og ubehagelig tilpas. Han har brug for helt konkrete, målbare punkter at forholde sig til for at føle sig tryg og godt tilpas, og da vi fangede det og i stedet svarede: "Vi sætter os til bordet mellem kl. 18 og 18.15, og vi begynder at pakke gaver ud senest kl. 21" så fik han nogle svar som han kunne forholde sig til, og gled alting meget lettere og vi hyggede os meget mere sammen :)

Det er en læring, det kan være skide svært at være så konkret og det glipper stadig af og til, men jo mere vi er bevidste om at han ikke er "på tværs" med vilje men simpelthen fordi han har behov for nogle bestemte rammer for at fungere, jo nemmere går det.
-Og jo mere får vi hans gode sider og fantastiske personlighed at se :lun:
5
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Partråden

Indlægaf girl_beat » 22. jan 2020, 11:39

Bouje skrev:Det er en rigtig god ide med en liste for mine indsatsområder. Det vil jeg tænke over og skrive noget konkret ned, som jeg vil gøre og fortælle ham. Min psykolog har også givet mig noget konkret, som jeg har kunne gøre, men det har jeg bare heller ikke fået gjort i løbet af efteråret, selvom jeg har vist, at det muligvis ville hjælpe. Så det er heller ikke fordi jeg er en engel.

Han forstår mig virkelig ikke, selvom jeg siger ting til ham. Han forstår fx ikke, da jeg sagde til ham, at jeg ikke ville flytte min søn til København, mens han stadig har brug for sin far. Han forstod derimod, da jeg sagde, at vi blev nødt til at blive boende i Nordjylland de næste 8 år indtil min søn er færdig med gymnasiet. "Nu har du endelig sagt det", sagde han. Ja, det har jeg så sagt rigelige gange, men det er rigtigt at jeg ikke har sagt det så ufatteligt konkret og skåret ud i pap før, men jeg har altså sagt det.

Når jeg siger, at jeg ikke vil fortsætte under de her vilkår, så kan han slet ikke forstå hvad der skal laves om, hvis jeg ikke fortæller ham det konkret. Jo, han forstår at han skal stå tidligere op, men det er virkelig også det eneste og han ændrede det også med det samme, da han fik det at vide i sidste uge. Og det var første gang jeg sagde det så konkret, at jeg ikke ville fortsætte, hvis han blev ved med det. Men resten har han slet ikke forudsætning for at kunne forstå, hvis jeg ikke fortæller ham det meget konkret, hvad han skal gøre. Så det er hvad jeg bliver nødt til at gøre.

Og mht om han vil gøre det og hvad hvis han kun gør 2 ud af 4 ting, som Zombie skriver. Det er nemlig svært, når det er nuanceret, men jeg vil blive nødt til at holde på de her ting. Udredning tager mindst et år og det kan jeg ikke gøre meget ved, men psykologen på skolen er forhåbentligt tilgængelig med ikke alt for meget ventetid (har hørt om en, der har brugt hende allerede). Parterapeut kan vi jo prøve at finde sammen, så er jeg selv en del af det og sørger for at det kommer til at ske og elcyklen er så konkret, at jeg kan tage ham med i Bilka og få den købt. Cyklen er nok det nemmeste punkt, tænker jeg. Parterapi har han ikke afvist endnu, så det tror jeg heller ikke bliver et problem, selvom han næppe synes det er fedt. Skolens psykolog er gratis og han har tidligere hentydet til, at han burde få hjælp til skoleproblemerne, så det tror jeg også, at han accepterer.

Men det store spørgsmål er om han accepterer teorien om, at han måske har autisme og vil udredes. Det er samtidig også denne accept, som er nøglen til bedring, for hvis han ikke accepterer den teori og arbejder ud fra den det næste år inden han kan blive udredt, så kommer vi ingen veje. Så er det spildte kræfter i sidste ende, tænker jeg. Men det må tiden vise, hvordan han reagerer, når vi har taget den snak.

Har du de seneste uger tænkt over, hvor ufatteligt meget (spildt?) energi, du bruger på jeres forhold? Energi som går fra din søn, dine egne fritidsinteresser, uddannelse osv. fordi du skal gentænke alle samtaler og formuleringer i forsøget på at få bare lidt voksen handling fra din kæreste?

Uanset hvordan udfaldet bliver for jer, så håber jeg, at du vil have det i baghovedet. Lad være med at kaste gode penge efter dårlige, siger et ordsprog. Jeg kom til at tænke på det efter at have læst dine seneste indlæg, simpelthen fordi du trækker et unfair læs ift. at bruge virkelig meget krudt på en masse problemer, som din kæreste alligevel ikke kan se nogen problemer i.
15
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8238

Re: Partråden

Indlægaf Fru Himmelblå » 22. jan 2020, 11:45

Jeg har købt fødselsdagsgave til kæresten. Et lidt vovet valg af gave, da jeg ikke er sikker på, at han har ment det, når han har talt om, at han gerne vil læse nogle af de helt store standalone tegneserier. Nu har jeg købt 5 forskellige, under kyndig vejledning fra en medarbejder i Fantask.
Håber han kan lide dem. Han har ikke læst nær så mange tegneserier som mig. Så er faktisk lidt spændt på, hvad han synes om dem.
14
Vir prudens non contra ventum mingit

Tilbage til "Forhold og sex"