Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Partråden

Indlægaf Fru Sunshine » 8. nov 2018, 11:36

Min mand har lige ringet. Svigerfar er gået ind i den terminale fase. Hans fødder er begyndt at blive blåmarmorerede.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Partråden

Indlægaf Stitch » 8. nov 2018, 11:39

Fru Sunshine skrev:Min mand har lige ringet. Svigerfar er gået ind i den terminale fase. Hans fødder er begyndt at blive blåmarmorerede.


Åh for helvede det er jeg ked af at høre. Stort kram :ae:
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14693

Re: Partråden

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 8. nov 2018, 19:12

LaScrooge skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
TinaW skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
TinaW skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
Seance skrev:Så han vælger stadig at tage til Prag?


Ja. Han flyver til Danmark om morgenen og så videre til Prag om aftenen efter bisættelsen.


Det er jo fint, at han har indset at han har været en røv med ører og kommer og er der for dig til bisættelsen.
At han så vælger at tage videre, har mange nok en mening om, det vigtigste er hvordan du har det, med det?


Jeg har det fint nok med det. Det er også derfor hele det her er så latterligt for jeg har jo været ok med den løsning hele tiden, så han misser en dag ud af tre mens han samtidig er der for mig.

Han virker så til gengæld til at være muggen nu. Det har jeg slet ikke overskud til. Han har ikke en skid at være sur over..


Nej, det virker noget barnligt og tarveligt at være muggen over det, når det er ham, der har været en røv i det hele. Orker du overhovedet have ham med, hvis han skal sidde og surmule? Jeg ved fra både min fars og min mors bisættelse, at jeg reelt ikke havde overskud til andet end min egen sorg. Jeg ville bestemt ikke have magtet, at skulle udvise overskud til en muggen partner.
Jeg synes sgu det er synd for dig, at du skal bruge energi på hans humør.


Jeg aner det faktisk ikke. Hvis han dukker op og surmuler så får han et los i røven og så er jeg ude af huset når han kommer fra Prag (bortset fra at jeg ingen steder har at tage hen :lol: ), men han er faktisk rigtig god til at lægge sådanne ting fra sig når han fysisk er der.
Hvor jeg bliver ved med at være tvær og kold, ligger han det bare til side og så er han der ligesom 100% selvom han har været en røv over whatsapp.

Jeg tror bare lidt problemet nu er at jeg har brugt så meget energi på at være sur og ked af det over den konflikt med ham, at jeg helt har skubbet følelserne omkring min oldes død til side. Jeg er enten vred og ulykkelig over konflikten eller fuldkommen følelsesløs omkring alt andet. Så det bliver sjovt på fredag hvor jeg ikke kan undgå at blive konfronteret med det..


Ved du hvad? Du har AL RET til at være ked af det og dertil vred over hans adfærd. Du har AL RET til stadig at være berørt af den storm, du har været igennem. Der er INTET galt med dig, hvis du stadig er "tvær og kold" når han kommer - så længe han ikke råder ægte bod på det, så kan ingen - heller ikke du - forvente, at du bare kan lægge det fra dig fordi der er gået nogle dage. Det her BETYDER noget; det er et svigt. Det skal I begge anerkende - ham, så han ikke klandrer dig for stadig at være berørt af det, og dig selv, så du rent faktisk tager sig selv alvorligt og ikke bebrejder dig selv noget meget normalt og ganske forståeligt.

Kors, hvor er han tarvelig. Selvcentreret og egoistisk. Og jaja, fint at han kan være honky dory nogle dage efter, vand under broen etc., men det er sgu da heller ikke hans elskede familiemedlem der er afgået ved døden. Det er NU det gælder, ligesom det gjaldt i går og lige siden din kære Olde døde.
Shit, hvor har jeg ondt af dig. Ren medfølelse. Det er sindsygt ensomt at sørge og det er sindsygt ensomt at opdage, at man ikke kan regne med dem, der er tættest på, når man gør det.


Lige nu er jeg bare skide forvirret og vred stadig. Jeg kan slet ikke forstå hvordan han kunne gå så galt af mig, når han normalt er så opmærksom og omsorgsfuld. Det passer slet ikke sammen i mit hoved med hans normale adfærd og hvordan jeg havde troet han ville reagere.
Jeg har svært ved at forstå det og så bliver jeg endnu mere frustreret og forvirret.

Oven i det har det bare været en rigtig skod dag. Jeg har virkelig haft det svært og synes alle har været dumme. Hvad jeg havde det fint med i mandags, har jeg det ikke fint med nu og ville egentlig rigtig gerne at min kæreste var her længere end bare otte timer.
Samtidig vil jeg bare gerne se ham så jeg kan råbe af ham. Muligvis også kyle noget efter ham. Gerne noget tungt. Er virkelig splittet i mellem gerne at ville være sammen med ham fordi 95% af tiden er han fantastisk og at synes han er det mest usympatiske menneske jeg kender. Kunne godt bruge en facitliste der viser hvad den rigtige beslutning er..
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Partråden

Indlægaf Fru Sunshine » 9. nov 2018, 11:15

Jeg står på en rasteplads og ryger en cigaret.
Jeg er blevet sendt hjem fra arbejde.

Min svigerfar er død, og jeg kan ikke holde op med at græde.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55652
Kontakt:

Re: Partråden

Indlægaf Ado » 9. nov 2018, 11:18

Fru Sunshine skrev:Jeg står på en rasteplads og ryger en cigaret.
Jeg er blevet sendt hjem fra arbejde.

Min svigerfar er død, og jeg kan ikke holde op med at græde.

:( :ae: :ae: :ae: Det gør mig så ondt, Sun.
1
Donna Martin Graduates!
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Partråden

Indlægaf Summer » 9. nov 2018, 13:49

Kæresten har haft fri i dag, og har ordnet det sidste rengøring i huset. Så dejligt at komme hjem fra arbejde og ikke skulle røre en pind. :fløjt:
Derudover ringede han tidligere i dag og fortalte at han i dag ville køre til Aarhus for at besøge min far som er indlagt. Han ville blot høre om han skulle vente til jeg kom hjem hvis jeg ville med. Synes det er så pænt af ham, at han vil køre 1,5 time hver vej for at besøge min far, uanset om jeg var med eller ej. :lun:
4
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7322
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23132

Re: Partråden

Indlægaf Aragorn » 9. nov 2018, 19:48

Jeg har købt blomster til min kæreste. Jeg brugte tid på at vælge dem. Jeg ved ikke hvad det er for nogen. Det ligner på en måde lidt noget ukrudt. Store grønne blade, kraftige stilke. Men også store blomster, og mange af dem, som jeg syntes var pæne. De har sådan en sart farve, nok hvad en kvinde vil kalde rosa, men jeg synes mere de er skiftevis hvide og lyserøde.

Jeg har lige spist aftensmad - en slam-pizza fra den lokale grill. Alene. Ikke værdigt for en mand i slutningen af 30. Måske ikke for nogen. Absolut ikke festligt. Min kæreste er på arbejde, uden for de normale tider. Måske sover jeg når hun kommer hjem, og vi ses først i morgen.

Turen hjem fra arbejde bragte mig 20 kilometer i den forkerte retning af hjem, fordi jeg valgte at køre ud til en kunde og løse et problem der ellers havde ligget og ventet til begyndelsen af næste uge. Et ældre par - omkring de 70. Han havde kræft, det havde hun fortalt flere gange. Hun snakkede så hendes røv var ved at falde af.

Mit job har et bredt spænd. Nogle gange er jeg i direkte kontakt med Hr. og Fru. Hansen der ikke ved noget som helst om computere, og i dag havde jeg sådan en opgave. Generelt kan jeg lidt at hjælpe folk, og ikke mindst rent faktisk at se det øjeblik hvor mennesker forstår noget nyt, så det generer mig ikke at tale med mennesker for hvem en computer lige så godt kunne være magi.

Damen talte op ad stolper og ned ad vægge om, hvad der var galt med hendes computer. Jeg vidste det naturligvis allerede, og spekulerede på hvorvidt jeg kunne løse problemet med en offline WSUS. Jeg havde efter 2 sekunder fattet, hvad der var galt og for mit indre blik flød samtlige elementer i Windows 7 kontrolpanel og services.msc, men hun lod mig ikke få et ord indført. Jeg ved ikke om hun forestillede sig, at jeg simpelthen ikke vidste hvordan det ser ud når Windows 7 ikke kan installere opdateringer, og jeg ved heller ikke, om hun reelt troede, at jeg ikke vidste hvordan mit eget firmas hjemmeside så ud, siden hun i detaljer beskrev alt indhold på siden. Jeg syntes hun var en idiot, sagt uden omsvøb.

Hvis hun havde holdt sin kæft, var vi blevet noget hurtigere færdige. Manden lyttede til hvad jeg sagde. Han forstod. Jeg er ikke sikker på han vidste, at jeg vidste, han havde kræft. Jeg kunne ikke se sygdommen på ham. Han var ikke mager eller benet, virkede ikke fjern eller træt. Jeg kunne heller ikke sorgen eller frygten. Han var ikke tæt nok på, til at jeg ville kunne have lugtet en terminal lungecancer i hans ånde heller.

Da jeg trådte ud i mørket, og der var virkelig mørkt derude på landet, mørkt og tomt, så tænkte jeg at jeg fandme også ville få kræft hvis jeg skulle høre på hendes idiotiske snak konstant. At hun måtte kunne ødelægge mit helbred med sin ekstremt forfejlede logik: Det virker på min iPhone og min computer, så er det da mærkeligt det ikke virker på min tablet! ... Nej. Det er ikke mærkeligt. Det er det modsatte af mærkeligt. Det er logisk. Det er tre forskellige systemer. Jeg morede mig ved min egen sorte humor.

Nogle gange er jeg bange for at få en hjerneblødning af sådanne fejlslutninger, eller også er jeg sikker på jeg allerede har fået én, fordi jeg hører noget så dumt jeg ikke kan tro et menneske har tænkt det.

Jeg kørte hjem i mørket og regnen, og det slog mig: Det var ikke hende der havde talt så kræften voksede frem. Kræften voksede frem, og hun begyndte at tale, fordi hun skulle holde styr på e-boks og behandlinger og indkaldelser, prøveresultater og prognoser. Hendes mand har noget af det ledeste lort der findes, og hun prøver at holde sammen på det hele, inklusive angsten hos dem begge. Da jeg sad der og kørte hjem på en mørk landevej efter en lang uge og det eneste lys i mørket var de hurtigt forbifarende modkørende billister, da var det mig der forstod noget nyt. Det havde man kunnet se på mit ansigt, hvis der havde været lys nok, og nogen havde kigget på det. Og jeg syntes pludseligt det var mig, der var idioten. Jeg var endda ret sikker på, det forholdt sig akkurat således.

Så jeg har købt blomster til min kæreste, for sådan nogle ting får hun for lidt af. Stilken ligner ukrudt, og jeg har ikke købt dem for deres navn, og det er ikke roser, den blomst der har patent på kærlighed og ømhed, men de lange stilke har nogle blomster som jeg selv synes er smukke og der er mange af dem og de virker stærke, og de skærer et hul igennem den elendighed som stoffet virkeligheden nogle gange er vævet af, ligesom hun gør.

Min medfølelse med alle der sørger i aften.

Jeg gør ikke, og det gør mig mere heldig end mange andre. Jeg prøver at huske det.
63

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Partråden

Indlægaf Fru Sunshine » 10. nov 2018, 16:33

Tusind tak for alle kort og hilsner. :lun:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Partråden

Indlægaf Ladysparrow » 10. nov 2018, 20:09

Vi har snakket vielse og fest. Vi har valgt at dele det, da vores familie og venner er spredt ud over Europa. Vielsen bliver i Stockholm da vi gerne vil have at hans gamle mormor kan være med. Festen vil vi gerne holde i den lille landsby i Sydsverige hvor vi bor, i et stort telt, ganske nede på jorden. Men vi skal altså giftes næste sommer.... :lun:
10
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16079
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Partråden

Indlægaf TinaW » 12. nov 2018, 10:25

Jeg har snart fødselsdag og det er jo også snart jul, så min mand sendte mig en mail om, ikke at kigge for meget på evt. pakker der måtte ankomme, inden han kommer hjem igen.
Skulle så sætte en vinduespudserregning til betaling fra hans konto og så er det jo lidt svært at undgå at se, hvortil der er trukket penge indenfor de sidste par dage :D
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Partråden

Indlægaf avdotja » 12. nov 2018, 19:20

TinaW skrev:Jeg har snart fødselsdag og det er jo også snart jul, så min mand sendte mig en mail om, ikke at kigge for meget på evt. pakker der måtte ankomme, inden han kommer hjem igen.
Skulle så sætte en vinduespudserregning til betaling fra hans konto og så er det jo lidt svært at undgå at se, hvortil der er trukket penge indenfor de sidste par dage :D

Men nu kan du med god samvittighed sige at du hverken har haft fingrene i nogen pakker eller på nogen måde været det mindste fristet til at undersøge dem :afro:
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16079
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Partråden

Indlægaf TinaW » 12. nov 2018, 20:50

avdotja skrev:
TinaW skrev:Jeg har snart fødselsdag og det er jo også snart jul, så min mand sendte mig en mail om, ikke at kigge for meget på evt. pakker der måtte ankomme, inden han kommer hjem igen.
Skulle så sætte en vinduespudserregning til betaling fra hans konto og så er det jo lidt svært at undgå at se, hvortil der er trukket penge indenfor de sidste par dage :D

Men nu kan du med god samvittighed sige at du hverken har haft fingrene i nogen pakker eller på nogen måde været det mindste fristet til at undersøge dem :afro:


Det er selvfølgelig rigtigt :fløjt:
Men nu er jeg jo bare endnu mere nysgerrig efter, HVAD det er han har købt.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16989
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Partråden

Indlægaf LaMariposa » 13. nov 2018, 07:58

Maanii skrev:Det er nok sjovest hvis man kender mig.

Men min mand sagde i går at jeg muligvis var meget ung da vi mødte hinanden men at jeg altid har haft en personlighed som en 68 årig buschauffører.

Det er virkelig spot-on. :genert:


Min mand plejer at sige, at jeg er 80 år indvendigt :genert: Det er ikke helt skævt :lol:
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Partråden

Indlægaf Hunkat » 13. nov 2018, 08:00

Jeg er i seriøst råddent humør for tiden og jeg forudser at det nemt kan komme til at gå ud over ham derhjemme. Jeg tror bare jeg holder lav profil et par dage og prøver ikke at eksploderer på nogen
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55652
Kontakt:

Re: Partråden

Indlægaf Ado » 13. nov 2018, 08:16

Min kæreste er guld værd. Jeg sendte ham en besked i går med de dårlige nyheder om min mor og han tog direkte hjem fra arbejde til mig. Han er guld værd. Helt ind i hjertet.

Og ja, min mor er syg igen og jeg er helt ødelagt. Hun fik fjernet højre bryst for otte år siden og nu er der noget i venstre bryst. :( På fredag skal hun i den store scanner og på tirsdag ved vi hvordan de helt præcist står til med hende. Om det har spredt sig.
Jeg er så ulykkelig og bange. Min krop er øm over det hele fordi jeg er så anspændt. Det er virkelig grimt. Jeg kan mærke hvordan mit nervesystem står og vibrerer.
5
Donna Martin Graduates!

Tilbage til "Forhold og sex"