Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: Partråden

Indlægaf Sophaya » 19. sep 2018, 12:00

Eftersom vi mødtes online og boede i hvert sit land, havde vi kendt hinanden i halvandet år, før han mødte min familie og næsten to år, før jeg mødte hans. For mig var det ret voldsomt, da han boede hjemme og jeg derfor måtte bo hos svigerforældrene i 4 dage, første gang jeg mødte dem :lol:
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: Partråden

Indlægaf Sophaya » 19. sep 2018, 12:02

Hunkat skrev:Så kom opholdstilladelsen i hus! (Næsten, der er lige noget papirarbejde men som udgangspunkt er den god nok).

Det er bare så kæmpe en lettelse, jeg begyndte næsten at græde i går. Så stod vi bare i køkkenet og krammede indtil han foreslog at vi blæste på aftenmaden og gik ud og spiste i stedet. Det var bare virkelig dejligt og hyggeligt og lige det vi havde brug for. Og så hjem til LF bagefter :D



Tillykke! Jeg synes lidt, at man går og holder vejret meget af tiden ifht myndigheder og en udenlandsk mand :stoned: Hvor dejligt for jer, at der er styr på det.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10391

Re: Partråden

Indlægaf lillebjoern » 19. sep 2018, 12:17

Jeg tror jeg mødte min kærestes mor et par måneder efter vi begyndte at være seriøse kærester. Så mødte jeg hans søster og hendes familie tre måneder efter, måske. Det er faktisk ret hurtigt, nu hvor jeg tænker over det... Men det føltes helt naturligt :)
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Partråden

Indlægaf AgentPixie » 19. sep 2018, 12:27

MissB skrev:
Primerose skrev:Jeg er jo for nyligt blevet officielt kærester med den her søde, dejlige og mega flotte politimand. I søndags var vi på besøg hos mine forældre - og det gik super godt. Min mor plejer at være positiv og snakkesalig over for mine kærester, men min far har altid været lidt mere reserveret og det tror jeg bunder i noget beskyttertrang. Men jeg kunne bare tydeligt mærke at min far synes politimanden var sympatisk og interessant at tale med, og min far endte endda med at fortælle en lille anekdote om noget min morfar havde sagt til mine forældres bryllup, og bandt en lille knude til det, at han synes politimanden var værd at holde på.
I den kommende weekend har politimanden så inviteret mig en tur til sin hjemby, så jeg kan møde hans familie. Hans mor er alvorligt syg, så han vil gerne, at jeg møder hende inden hun får det værre. Så på fredag efter arbejde har han booket en plads på et fly, så jeg kan komme over til dem nemt og hurtigt, og så følges vi hjem søndag.
Jeg er godt nok lidt nervøs, og jeg håber ikke de synes at jeg er alt for Københavner-agtig. Desuden har politimanden “advaret” mig om ret kraftig dialekt, så jeg håber ikke, at jeg skal sige “hva’?” og ligne et spørgsmålstegn alt for meget :genert:
Ja, og så håber jeg bare at det går godt og de kan lide mig og jeg kan lide dem....

Hvordan var det første gang I mødte jeres partners familier?


Jeg er også københavner og min kæreste er vestjyde. Og jeg frygtede også dén kombination samt det med dialekten. Det er dog kun ganske få gange i løbet af de snart to år vi har været sammen at jeg har været nødt til at bede nogen gentage sig. Min kæreste mødte mine forældre efter max et par uger. Jeg kunne mærke at det var vigtigt for især min far, da jeg tidligere har været i et psykisk voldeligt forhold, så de havde et stort behov for at “se ham an”. Det var min kæreste helt med på. Jeg mødte hans mor kort tid efter da hun var på besøg hos familie i Nordsjælland. Så tog vi derop og spiste og det var super hyggeligt, og egentlig meget rart at møde svigerforældrene en ad gangen. Jeg var dog mest bekymret for at møde svigerfar, da jeg ikke tidligere har haft et godt forhold til sådan én. Min kæreste havde “advaret” mig om at hans far jo var “rigtig vestjyde” og ikke sådan lige krammede folk første gang han mødte dem (som ellers er noget jeg instinktivt helst gør), men det nåede jeg slet ikke at overveje før svigerfar havde krammet mig :love: det var et par måneder efter vi var blevet kærester, og der besøgte vi hans forældre i 3-4 dage.

Min svigerfamilie er meget vestjyske. Jeg fik også et kram som det første :lun:
2
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: Partråden

Indlægaf Sophaya » 19. sep 2018, 12:30

Mine svigerforældre er forresten fra Nordengland, så de taler "geordie-engelsk". Det var virkelig svært at forstå hinanden i starten, og min mand måtte flere gange oversætte. Men man kan slippe af sted med meget, hvis man undskylder sig med at man ikke hørte det :fløjt: :lol:
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14615

Re: Partråden

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 19. sep 2018, 13:05

Sophaya skrev:Mine svigerforældre er forresten fra Nordengland, så de taler "geordie-engelsk". Det var virkelig svært at forstå hinanden i starten, og min mand måtte flere gange oversætte. Men man kan slippe af sted med meget, hvis man undskylder sig med at man ikke hørte det :fløjt: :lol:


Åh nej, de er vel ikke sådan nogle der kalder sweets for ket? :lol: . Det havde jeg meget svært ved at acceptere at geordierne på studiet gjorde. Ket blev nemlig også efterspurgt af dem der skulle have lidt sjov i weekenden :fløjt:

Ej, jeg kan ikke sige noget. Min englænder er fra Stockport og de er ikke ligefrem kendt for hvor godt accenten lyder :lol:
0
limitededition
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1782

Re: Partråden

Indlægaf limitededition » 19. sep 2018, 13:07

Jeg mødte mine svigerforældre + svigerinde og hendes mand inden vi blev kærester. Var lige blevet single, og skulle bestemt ikke have en kæreste, så jeg var bare hjemme hos ham som en ven. Men en måned senere var vi kærester :lol:
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3749
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 553
Likede indlæg: 8167

Re: Partråden

Indlægaf Anilara » 19. sep 2018, 13:36

Min far giver stadig min kæreste hånden, efter 6 år. Han giver også mig hånden... :-D
1
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4980

Re: Partråden

Indlægaf Primerose » 19. sep 2018, 16:10

Tak for alle jeres mange svar!! I er geniale :preggo1:

Nu er jeg faktisk en smule mindre nervøs, ihvertfald når det kommer til dialektproblemerne, for jeg kan jo se at I har klaret samme problematik fint.

Nogle af jer nævner at I skulle være hos svigerforældrene i nogle dage. Det skal jeg jo også fra fredag til søndag, da det jo er mange år siden politimanden flyttede hjemmefra og væk fra byen. Så vi skal bo i forældrenes hus i et gæsteværelse :genert:
0
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Partråden

Indlægaf Slettet bruger » 19. sep 2018, 16:41

kartoffelpizza skrev:
Anilara skrev:Min far giver stadig min kæreste hånden, efter 6 år. Han giver også mig hånden... :-D

Sådan en morbror har jeg. Han giver alle hånd pånær sin kone :lol: jeg fik dog et kram til
Vores bryllup! Trods alt :lol:


Er det standard at kramme sin morbror? Det er der vist ingen der bruger i min familie, der går man rundt og giver hånd, uanset hvor tæt man er i familie.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Partråden

Indlægaf Bøtte » 19. sep 2018, 17:08

abcd skrev:
kartoffelpizza skrev:
Anilara skrev:Min far giver stadig min kæreste hånden, efter 6 år. Han giver også mig hånden... :-D

Sådan en morbror har jeg. Han giver alle hånd pånær sin kone :lol: jeg fik dog et kram til
Vores bryllup! Trods alt :lol:


Er det standard at kramme sin morbror? Det er der vist ingen der bruger i min familie, der går man rundt og giver hånd, uanset hvor tæt man er i familie.


Jeg er i hvert fald på kram med både min morbror, farbror og mine to onkler :)
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6677

Re: Partråden

Indlægaf 1234 » 19. sep 2018, 17:14

abcd skrev:
kartoffelpizza skrev:
Anilara skrev:Min far giver stadig min kæreste hånden, efter 6 år. Han giver også mig hånden... :-D

Sådan en morbror har jeg. Han giver alle hånd pånær sin kone :lol: jeg fik dog et kram til
Vores bryllup! Trods alt :lol:


Er det standard at kramme sin morbror? Det er der vist ingen der bruger i min familie, der går man rundt og giver hånd, uanset hvor tæt man er i familie.


Jeg tror lidt er en ting som er påvirket af geografisk og alder.
Min far fra vestjylland krammer fx kun små børn og når jeg tvinger ham til give mig en krammer ved særlige lejligheder :lol:
Når jeg fortæller nogle af mine venner fra byen den slags bliver de lidt chokeret :fløjt:
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Partråden

Indlægaf Slettet bruger » 19. sep 2018, 18:13

1234 skrev:
abcd skrev:
kartoffelpizza skrev:
Anilara skrev:Min far giver stadig min kæreste hånden, efter 6 år. Han giver også mig hånden... :-D

Sådan en morbror har jeg. Han giver alle hånd pånær sin kone :lol: jeg fik dog et kram til
Vores bryllup! Trods alt :lol:


Er det standard at kramme sin morbror? Det er der vist ingen der bruger i min familie, der går man rundt og giver hånd, uanset hvor tæt man er i familie.


Jeg tror lidt er en ting som er påvirket af geografisk og alder.
Min far fra vestjylland krammer fx kun små børn og når jeg tvinger ham til give mig en krammer ved særlige lejligheder :lol:
Når jeg fortæller nogle af mine venner fra byen den slags bliver de lidt chokeret :fløjt:


Det er det nok. Jeg er af jysk bondefamilie på begge sider, det ville være temmelig chokerende hvis nogen af mine forældres søskende begyndte at kramme mig, jeg ville nok tænke at de stod for døden - jeg er ikke engang på kram med mine forældre. De krammer børnene - ligesom din far - men det er det.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6677

Re: Partråden

Indlægaf 1234 » 19. sep 2018, 18:15

abcd skrev:
Det er det nok. Jeg er af jysk bondefamilie på begge sider, det ville være temmelig chokerende hvis nogen af mine forældres søskende begyndte at kramme mig, jeg ville nok tænke at de stod for døden - jeg er ikke engang på kram med mine forældre. De krammer børnene - ligesom din far - men det er det.


Jeg krammer heller ikke mine tanter og onkler i dag.
Eller jo hende der er meget syg af parkinson, men I min kærestes familie krammer de alle sammen.
Tror jeg har krammet hans onkler og tanter mere end mine egne :lol:
0
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7395

Re: Partråden

Indlægaf bluetof1 » 19. sep 2018, 18:26

Min svigerinde VIL kramme. Det er så akavet, men hun er sød og jeg sætter stor pris på hende så jeg gør det. Det betyder mere for hende at kramme end det gør for mig at slippe. Jeg kan dog bedre med mine svigerforældres tilgang. De krammer deres børn og børnebørn og det er det.
Jeg har en fornemmelse at jeg kunne komme "på kram" med min svigerfar engang, men aldrig med min svigermor. Hun synes jeg er SÅ træls og hun er virkelig dårlig til at skjule det så jeg tror bare vi giver hånd og sætter os ved hver sin ende af bordet og så lader det være fint med det :lol:
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.

Tilbage til "Forhold og sex"