Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12922
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3532
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55522
Kontakt:

Re: Partråden

Indlægaf Ado » 18. sep 2018, 16:00

TinaW skrev:
Ado skrev:Jeg tror ikke min kæreste nogensinde vil giftes igen. Jeg har selvfølgelig stillet en del ledende spørgsmål. :D Altså - det HAR jo været en kæmpe drøm for mig i mange år. Men drømmen (og visheden) om at have en kæreste så dejlig som ham, er vigtigere. Så jeg fik lidt ondt af mig selv og havde lidt Kaj-mund, da jeg var alene. Men det er heldigivs drevet over igen.

Jeg er også så åndet. Jeg dagdrømmer om alt muligt og et bryllup var allerede dagdrømt ned til mindste detalje. Men det er fint nok at vide det. Så skal jeg ikke drømme mere om det.:D


Jeg troede heller ikke jeg skulle giftes igen. Men da min mand (dengang kæreste forstås) udtrykte nærmest panik angst overfor ordet ægteskab, så gik det op for mig, at jeg egentligt gerne ville giftes med ham.
Og det gik jo ikke anderledes, end jeg fik min vilje :fløjt:
Og nej, jeg har hverken truet, lokket eller snydt ham, han skiftede mening hen ad vejen :lun:
Men havde vi nu endt med, ikke at blive gift, så havde det også været ok.

Det er jo det. Det vigtigste for mig er også ham og os. Os to altid. Og heldigvis har vi mange andre drømme og mål. Jeg skulle bare lige fordøje det. :genert:
0
Donna Martin Graduates!
MissB
Indlæg: 2328
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 252
Likede indlæg: 2117

Re: Partråden

Indlægaf MissB » 18. sep 2018, 16:24

Maanii skrev:Jeg har altid været sært sentimental omkring min mand.

I går ramte det nye højder hvor jeg kom til at græde lidt fordi min mand, som en indskudt bemærkning i en samtale, nævner at han engang havde syet en frø i håndarbejde.

Jeg kunne bare lige se for mig det her lille perfekte menneske stå stolt med sin hjemmelavede frø.

:stoned:


Sådan har jeg det også når min svigermor fortæller mig ting om min kæreste som barn. Og det er bare blevet endnu værre efter jeg er blevet gravid med vores søn. Så er der blevet knebet et par tårer et par gange. Det tror jeg heldigvis bare hun ser som værende sødt og et udtryk af hvor meget han betyder for mig :D
0
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4980

Re: Partråden

Indlægaf Primerose » 18. sep 2018, 19:01

Jeg er jo for nyligt blevet officielt kærester med den her søde, dejlige og mega flotte politimand. I søndags var vi på besøg hos mine forældre - og det gik super godt. Min mor plejer at være positiv og snakkesalig over for mine kærester, men min far har altid været lidt mere reserveret og det tror jeg bunder i noget beskyttertrang. Men jeg kunne bare tydeligt mærke at min far synes politimanden var sympatisk og interessant at tale med, og min far endte endda med at fortælle en lille anekdote om noget min morfar havde sagt til mine forældres bryllup, og bandt en lille knude til det, at han synes politimanden var værd at holde på.
I den kommende weekend har politimanden så inviteret mig en tur til sin hjemby, så jeg kan møde hans familie. Hans mor er alvorligt syg, så han vil gerne, at jeg møder hende inden hun får det værre. Så på fredag efter arbejde har han booket en plads på et fly, så jeg kan komme over til dem nemt og hurtigt, og så følges vi hjem søndag.
Jeg er godt nok lidt nervøs, og jeg håber ikke de synes at jeg er alt for Københavner-agtig. Desuden har politimanden “advaret” mig om ret kraftig dialekt, så jeg håber ikke, at jeg skal sige “hva’?” og ligne et spørgsmålstegn alt for meget :genert:
Ja, og så håber jeg bare at det går godt og de kan lide mig og jeg kan lide dem....

Hvordan var det første gang I mødte jeres partners familier?
15
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9485
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 990
Likede indlæg: 26526

Re: Partråden

Indlægaf Santa » 18. sep 2018, 19:07

Vi nåede at bo sammen i et halvt år, før jeg mødte hans forældre. Som boede ti min væk.
Men han er meget privat, og vi flyttede sammen efter meget kort bekendtskab, så det er en del af forklaringen.

Det foregik hos os, og vi klikkede med det samme, svigermor og jeg. Vi har samme erhverv, så der var nok at tale om. I dag synes jeg dog hun er til træls i længden.
Mine forældre mødte han noget før, kan ikke helt huske hvornår og hvordan, men eftersom de bor på Fyn var det med overnatning enten hos os eller dem.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Partråden

Indlægaf FruKuk » 18. sep 2018, 21:21

Min mand havde fået arrangeret, at hans forældre ville komme til eftermiddagskaffe (vi nåede at flytte sammen, inden vi havde hilst på hinandens forældre), og så brillierede han med ikke at være hjemme grundet arbejde i den anden ende af landet. Husker mødet som akavet men nok ikke værre, end hvis han havde været hjemme.
1
MissB
Indlæg: 2328
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 252
Likede indlæg: 2117

Re: Partråden

Indlægaf MissB » 19. sep 2018, 04:33

Primerose skrev:Jeg er jo for nyligt blevet officielt kærester med den her søde, dejlige og mega flotte politimand. I søndags var vi på besøg hos mine forældre - og det gik super godt. Min mor plejer at være positiv og snakkesalig over for mine kærester, men min far har altid været lidt mere reserveret og det tror jeg bunder i noget beskyttertrang. Men jeg kunne bare tydeligt mærke at min far synes politimanden var sympatisk og interessant at tale med, og min far endte endda med at fortælle en lille anekdote om noget min morfar havde sagt til mine forældres bryllup, og bandt en lille knude til det, at han synes politimanden var værd at holde på.
I den kommende weekend har politimanden så inviteret mig en tur til sin hjemby, så jeg kan møde hans familie. Hans mor er alvorligt syg, så han vil gerne, at jeg møder hende inden hun får det værre. Så på fredag efter arbejde har han booket en plads på et fly, så jeg kan komme over til dem nemt og hurtigt, og så følges vi hjem søndag.
Jeg er godt nok lidt nervøs, og jeg håber ikke de synes at jeg er alt for Københavner-agtig. Desuden har politimanden “advaret” mig om ret kraftig dialekt, så jeg håber ikke, at jeg skal sige “hva’?” og ligne et spørgsmålstegn alt for meget :genert:
Ja, og så håber jeg bare at det går godt og de kan lide mig og jeg kan lide dem....

Hvordan var det første gang I mødte jeres partners familier?


Jeg er også københavner og min kæreste er vestjyde. Og jeg frygtede også dén kombination samt det med dialekten. Det er dog kun ganske få gange i løbet af de snart to år vi har været sammen at jeg har været nødt til at bede nogen gentage sig. Min kæreste mødte mine forældre efter max et par uger. Jeg kunne mærke at det var vigtigt for især min far, da jeg tidligere har været i et psykisk voldeligt forhold, så de havde et stort behov for at “se ham an”. Det var min kæreste helt med på. Jeg mødte hans mor kort tid efter da hun var på besøg hos familie i Nordsjælland. Så tog vi derop og spiste og det var super hyggeligt, og egentlig meget rart at møde svigerforældrene en ad gangen. Jeg var dog mest bekymret for at møde svigerfar, da jeg ikke tidligere har haft et godt forhold til sådan én. Min kæreste havde “advaret” mig om at hans far jo var “rigtig vestjyde” og ikke sådan lige krammede folk første gang han mødte dem (som ellers er noget jeg instinktivt helst gør), men det nåede jeg slet ikke at overveje før svigerfar havde krammet mig :love: det var et par måneder efter vi var blevet kærester, og der besøgte vi hans forældre i 3-4 dage.
2
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Partråden

Indlægaf Sof » 19. sep 2018, 05:55

Vi mødte hinandens forældre inden for den første måned, det var december og så føltes det lidt mærkeligt ikke at have sin kæreste med til nogen af familiebesøgende.

Tror han mødte mine forældre da vi havde været kærester i max 2 uger, tog ham med hjem da jeg skulle aflevere adventspakkerne, havde ikke sagt noget på forhånd, for gad ikke rigtig svage på spørgsmål :lol2: Det var semi-akavet. Min mor åbnede døren og jeg sagde “hej mor, det her er min kæreste Lars. Giver i en kop kaffe?”.
Skulle jeg gøre det igen, ville jeg nok lige advare, for min far havde ikke bukser på :-D

Min svigerforældre inviterede mig til at komme med til en julefrokost ude på en restaurant med svigerinder og faster og onkel, så havde spurgt min kæreste om vi ikke lige kunne besøge hans forældre først, så jeg ikke følte mig som en komplet fremmed. De bor et par timer væk, men det fungerede ret fint bare hurtigt at svinge forbi en aften. De er også ret landlige og jeg følte mig meget storbyagtig, men de var flinke nok, selvom de tydeligvis ikke fattede hvad jeg snakkede om, når de spurgte ind til min uddannelse. Det var lidt for smart, tror jeg.
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Partråden

Indlægaf Fru Sunshine » 19. sep 2018, 05:58

Ado skrev:Jeg tror ikke min kæreste nogensinde vil giftes igen. Jeg har selvfølgelig stillet en del ledende spørgsmål. :D Altså - det HAR jo været en kæmpe drøm for mig i mange år. Men drømmen (og visheden) om at have en kæreste så dejlig som ham, er vigtigere. Så jeg fik lidt ondt af mig selv og havde lidt Kaj-mund, da jeg var alene. Men det er heldigivs drevet over igen.

Jeg er også så åndet. Jeg dagdrømmer om alt muligt og et bryllup var allerede dagdrømt ned til mindste detalje. Men det er fint nok at vide det. Så skal jeg ikke drømme mere om det.:D

Jeg ville heller aldrig nogensinde giftes igen.
Man har et standpunkt og alt det der...
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Partråden

Indlægaf Fru Sunshine » 19. sep 2018, 06:01

Primerose skrev:Jeg er jo for nyligt blevet officielt kærester med den her søde, dejlige og mega flotte politimand. I søndags var vi på besøg hos mine forældre - og det gik super godt. Min mor plejer at være positiv og snakkesalig over for mine kærester, men min far har altid været lidt mere reserveret og det tror jeg bunder i noget beskyttertrang. Men jeg kunne bare tydeligt mærke at min far synes politimanden var sympatisk og interessant at tale med, og min far endte endda med at fortælle en lille anekdote om noget min morfar havde sagt til mine forældres bryllup, og bandt en lille knude til det, at han synes politimanden var værd at holde på.
I den kommende weekend har politimanden så inviteret mig en tur til sin hjemby, så jeg kan møde hans familie. Hans mor er alvorligt syg, så han vil gerne, at jeg møder hende inden hun får det værre. Så på fredag efter arbejde har han booket en plads på et fly, så jeg kan komme over til dem nemt og hurtigt, og så følges vi hjem søndag.
Jeg er godt nok lidt nervøs, og jeg håber ikke de synes at jeg er alt for Københavner-agtig. Desuden har politimanden “advaret” mig om ret kraftig dialekt, så jeg håber ikke, at jeg skal sige “hva’?” og ligne et spørgsmålstegn alt for meget :genert:
Ja, og så håber jeg bare at det går godt og de kan lide mig og jeg kan lide dem....

Hvordan var det første gang I mødte jeres partners familier?

Forvirrende! Jeg mødte jo nærmest dem allesammen på en gang, og jeg fattede hat af deres bergensdialekt. Pludselig forstod jeg, hvordan en københavner har det med vendelbomål.
Men de var (og er) søde og dejlige mennesker, som virkelig lagde sig i selen, for at jeg skulle føle mig velkommen.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Partråden

Indlægaf Hunkat » 19. sep 2018, 06:25

Så kom opholdstilladelsen i hus! (Næsten, der er lige noget papirarbejde men som udgangspunkt er den god nok).

Det er bare så kæmpe en lettelse, jeg begyndte næsten at græde i går. Så stod vi bare i køkkenet og krammede indtil han foreslog at vi blæste på aftenmaden og gik ud og spiste i stedet. Det var bare virkelig dejligt og hyggeligt og lige det vi havde brug for. Og så hjem til LF bagefter :D
31
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Partråden

Indlægaf Stitch » 19. sep 2018, 06:34

Apropos have svært ved dialekter. Kæresten overtalte mig igår til at se "gutter på kutter". Jeg var nødt til at sætte underteksterne til via tekst-tv, for ellers forstod jeg ikke, hvad de sagde :lol2: . Der var især 2, der var helt i hegnet.
2
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6969

Re: Partråden

Indlægaf Ladysparrow » 19. sep 2018, 10:11

Primerose skrev:Jeg er jo for nyligt blevet officielt kærester med den her søde, dejlige og mega flotte politimand. I søndags var vi på besøg hos mine forældre - og det gik super godt. Min mor plejer at være positiv og snakkesalig over for mine kærester, men min far har altid været lidt mere reserveret og det tror jeg bunder i noget beskyttertrang. Men jeg kunne bare tydeligt mærke at min far synes politimanden var sympatisk og interessant at tale med, og min far endte endda med at fortælle en lille anekdote om noget min morfar havde sagt til mine forældres bryllup, og bandt en lille knude til det, at han synes politimanden var værd at holde på.
I den kommende weekend har politimanden så inviteret mig en tur til sin hjemby, så jeg kan møde hans familie. Hans mor er alvorligt syg, så han vil gerne, at jeg møder hende inden hun får det værre. Så på fredag efter arbejde har han booket en plads på et fly, så jeg kan komme over til dem nemt og hurtigt, og så følges vi hjem søndag.
Jeg er godt nok lidt nervøs, og jeg håber ikke de synes at jeg er alt for Københavner-agtig. Desuden har politimanden “advaret” mig om ret kraftig dialekt, så jeg håber ikke, at jeg skal sige “hva’?” og ligne et spørgsmålstegn alt for meget :genert:
Ja, og så håber jeg bare at det går godt og de kan lide mig og jeg kan lide dem....

Hvordan var det første gang I mødte jeres partners familier?


Vi mødte hinandens forældre hurtigt efter vi blev kærester, vores forældre bor ikke i Sverige så vi tog chancen så snart de var i landet.
1
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1419
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4859

Re: Partråden

Indlægaf Patience » 19. sep 2018, 10:29

Vi var langsomme. Vi var ca 1,5 år om at erkende at vi faktisk var kærester, så i den tid mødte vi hverken hinandens venner eller familier.
Første gang min kæreste mødte mine forældre var til min fødselsdag og det gik bare så fint. Jeg var på forhånd vildt nervøs fordi min mor var et meget specielt menneske . Hun var en skøn og en dejlig kvinde, men også bare virkelig anderledes og ret MEGET. Men min kæreste håndterede det bare så fint og håndterede hende perfekt. Min far er nem, så der havde jeg ikke forventet problemer, og det holdt stik.
Da jeg skulle møde min kærestes forældre var jeg vildt vildt nervøs, men jeg klikkede bare med hans mor lige med det samme, selvom vi egentlig er ret forskellige. Min kærestes far - som desværre er død nu - var en elskelig og lettere dement mand på det tidspunkt jeg lærte ham at kende, og ham kunne man kun holde af.
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Partråden

Indlægaf Stitch » 19. sep 2018, 11:02

Hunkat skrev:Så kom opholdstilladelsen i hus! (Næsten, der er lige noget papirarbejde men som udgangspunkt er den god nok).

Det er bare så kæmpe en lettelse, jeg begyndte næsten at græde i går. Så stod vi bare i køkkenet og krammede indtil han foreslog at vi blæste på aftenmaden og gik ud og spiste i stedet. Det var bare virkelig dejligt og hyggeligt og lige det vi havde brug for. Og så hjem til LF bagefter :D



Yay! Sådan! Stort tillykke!
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14621

Re: Partråden

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 19. sep 2018, 11:12

Jeg mødte min kærestes søster til hans fødselsdag, et par måneder efter vi startede med at ses. Dagen efter mødte jeg hans far. Det var bare sådan lidt "Hej, jeg er A.." ikke så meget andet. Ikke så længe efter var vi på ferie i Spanien og brugte en del tid med dem. Det var skide hyggeligt. En måned efter flyttede jeg ind i hans hus hos min kæreste :lol:

Min kæreste mødte hele min familie på én weekend. Vi var hjemme til min fødselsdag - hos min mors side af familien lørdag aften, min fars om søndagen. Han mødte min (eks)bonusfamilie + min BFF samme weekend også. Stakkels mand. Han var også en smule kørt over da vi fløj tilbage til Nordengland. Tror han mødte min mor mens hun besøgte mig herovre på et tidspunkt.
Nu har han mødt absolut ALLE - inkl. bonusmors familie. Jeg har haft det relativt nemt i forhold til ham :genert:
1

Tilbage til "Forhold og sex"