Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Partråden

Indlægaf 1234 » 25. apr 2018, 18:32

Jeg må indrømme det med slik og usunde ting faktisk også er en diskussion herhjemme.
Der er ingen af os der er i nærheden af at være overvægtige overhoved, men jeg vil nok bare gerne være lidt tyndere end min kæreste vil plus jeg har et stillesiddende job, mens han ikke har. Og det kan godt give lidt diskussion om hvor meget vi skal købe af den slags :lol:
Resultatet er så at min kæreste køber slik hver gang han er alene hjemme :lol:
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Partråden

Indlægaf Zombie » 25. apr 2018, 21:21

Vi havde en ret alvorlig snak i dag; kan ikke kalde det skænderi. Men temmelig alvorligt. Jeg ved godt, det her tangerer vague-booking som på Facebook, men jeg vil ikke lige gå i detaljer med det.

Til gengæld kunne vi snakke om tingene og også finde ind til hinanden igen. Selvom det var rigtig træls mens det stod på, så synes jeg vi landede den flot. Der er konkrete aftaler/løsninger, og jeg blev hængende selvom vi egentlig havde aftalt, jeg skulle tage hjem i dag. Vi gik en lang tur med hunden, spiste lagkage- og sushirester fra hans fødselsdag i går, og delte en lille pizza mens vi cuddlede i sofaen og så nogle afsnit af New Girl, som vi elsker at se sammen.

Vi blev bekræftet i, at vi vil hinanden - det vidste vi nu godt. Men endnu bedre er, at vi kan kommunikere om de svære ting på en rigtig god måde.
Og jeg har stadig min ro og tro på, det her er godt. At han er en god mand, og at vi kan snakke om tingene.

Så en mega træls situation var ikke så træls som den kunne have været. Og nu er det overstået.

I weekenden skal vi se på lejligheder og besøge familie på Fyn. :lun:
Jeg føler, vi kan klare det hele. Sammen.
15
aka Forbies

:gammel:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Partråden

Indlægaf Slettet bruger » 26. apr 2018, 09:23

Raenil skrev:
LaMariposa skrev:Jeg kan godt se, at det er problematisk, hvis ens kæreste har slik til at ligge, hvis man ikke kan lade det være. Men synes egentlig heller ikke, at det er fair, hvis parteren ikke må købe slik og have det i huset, fordi den anden ikke kan styre det?


I vores ægteskab hjælper vi hinanden med at styre hinandens svagheder.
Er det rimeligt? Mjae - det gør i hvert fald at hverdagen er lidt nemmere. Og min kone vil hellere hjælpe med at holde os sunde end at holde på sin ret til at have usunde ting liggende.


Det må handle om at have regler omkring det. Du kan formentlig godt styre dig hvis din kollega har en pose slik til at ligge på sit skrivebord, den tager du ikke af uden at blive tilbudt.

Tilsvarende må det kunne lade sig gøre at have regler i hjemmet som man respekterer. Hvis man f.eks. aftaler at slikkassen er partnerens, og det er ikke o.k. at tage af den.
2
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Partråden

Indlægaf Buller » 26. apr 2018, 09:42

abcd skrev:
Raenil skrev:
LaMariposa skrev:Jeg kan godt se, at det er problematisk, hvis ens kæreste har slik til at ligge, hvis man ikke kan lade det være. Men synes egentlig heller ikke, at det er fair, hvis parteren ikke må købe slik og have det i huset, fordi den anden ikke kan styre det?


I vores ægteskab hjælper vi hinanden med at styre hinandens svagheder.
Er det rimeligt? Mjae - det gør i hvert fald at hverdagen er lidt nemmere. Og min kone vil hellere hjælpe med at holde os sunde end at holde på sin ret til at have usunde ting liggende.


Det må handle om at have regler omkring det. Du kan formentlig godt styre dig hvis din kollega har en pose slik til at ligge på sit skrivebord, den tager du ikke af uden at blive tilbudt.

Tilsvarende må det kunne lade sig gøre at have regler i hjemmet som man respekterer. Hvis man f.eks. aftaler at slikkassen er partnerens, og det er ikke o.k. at tage af den.


jaja, men nu er det åbenbart meget lettere at opdrage og rette på partneren end det er at opdrage og rette på sig selv. Man spiser jo lissom kun slikket fordi han kom med det ikke... totalt hans skyld der.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Partråden

Indlægaf Slettet bruger » 26. apr 2018, 09:52

Buller skrev:jaja, men nu er det åbenbart meget lettere at opdrage og rette på partneren end det er at opdrage og rette på sig selv. Man spiser jo lissom kun slikket fordi han kom med det ikke... totalt hans skyld der.


Ja... En anden helt simpel måde at tage ansvar for det selv uden at kræve at partneren afstår fra at have slik i huset, ville være at bede ham lægge alle søde sager i en aflåst kasse som kun han har låsen eller koden til.
0
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8583

Re: Partråden

Indlægaf Raenil » 26. apr 2018, 10:09

Buller skrev:
abcd skrev:
Raenil skrev:
LaMariposa skrev:Jeg kan godt se, at det er problematisk, hvis ens kæreste har slik til at ligge, hvis man ikke kan lade det være. Men synes egentlig heller ikke, at det er fair, hvis parteren ikke må købe slik og have det i huset, fordi den anden ikke kan styre det?


I vores ægteskab hjælper vi hinanden med at styre hinandens svagheder.
Er det rimeligt? Mjae - det gør i hvert fald at hverdagen er lidt nemmere. Og min kone vil hellere hjælpe med at holde os sunde end at holde på sin ret til at have usunde ting liggende.


Det må handle om at have regler omkring det. Du kan formentlig godt styre dig hvis din kollega har en pose slik til at ligge på sit skrivebord, den tager du ikke af uden at blive tilbudt.

Tilsvarende må det kunne lade sig gøre at have regler i hjemmet som man respekterer. Hvis man f.eks. aftaler at slikkassen er partnerens, og det er ikke o.k. at tage af den.


jaja, men nu er det åbenbart meget lettere at opdrage og rette på partneren end det er at opdrage og rette på sig selv. Man spiser jo lissom kun slikket fordi han kom med det ikke... totalt hans skyld der.


Det handler ikke om skyld. Det handler om at hjælpe hinanden. Hvilket vi forsøger at gøre i vores hjem.
Om andre vil holde på deres ret, det må folk da selv om. Men statistikken fortæller, at for en ret stor mængde mennesker at det svært - gående mod umuligt - at tage sig sammen hele tiden.

Prøv at høre den podcast jeg henviser til.
6
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Partråden

Indlægaf Hunkat » 26. apr 2018, 17:19

Jeg har simpelthen så meget kvalme i dag, jeg kan slet ikke være nogen steder :/
Manden har købt cola.
Jeg fortæller ham om store bededag og traditionen med hveder som vi dog ikke har i huset.
Han tager sko på igen og går ned efter hveder (Det er jo tradition!).

Han er nu meget sød.
10
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Partråden

Indlægaf Sangius » 27. apr 2018, 17:20

No1 skrev:Min kæreste synes det danske sprog er ret sært. Han grinte i dag længe af, at det hedder en hunhund og en hanhund. (Det hollandske sprog er jo meget mere logisk... :D)


Hvad hedder det da på hollandsk?
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Partråden

Indlægaf Sorenspige » 27. apr 2018, 19:23

Egentlig hedder en hunhund vel en tæve?
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Partråden

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 27. apr 2018, 21:11

No1 skrev:Min kæreste synes det danske sprog er ret sært. Han grinte i dag længe af, at det hedder en hunhund og en hanhund. (Det hollandske sprog er jo meget mere logisk... :D)


Min kæreste griner også tit af dansk. Enten griner han eller også er han en ret god efterligning af denne :panik: han siger kvinde på samme måde som jeg gjorde da jeg lærte at tale. Og æble bliver til ay-blet. Det er ret sødt! :lun:
5
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Partråden

Indlægaf Fru Sunshine » 27. apr 2018, 21:20

Min mand har også sat sig i hovedet, at han vil lære dansk, så nu vil han have, at jeg retter ham, når han bruger norske ord og norsk ordstilling.
Det er ret festligt, når han øver bløde d'er.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Partråden

Indlægaf Rapfisk » 27. apr 2018, 22:48

Fru Sunshine skrev:Min mand har også sat sig i hovedet, at han vil lære dansk, så nu vil han have, at jeg retter ham, når han bruger norske ord og norsk ordstilling.
Det er ret festligt, når han øver bløde d'er.

Det sidste var en kamp for min tyske eks. Det stakkels menneske måtte gøre vold på sin tunge for at bestille en fadøl.
4
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Partråden

Indlægaf Fru Sunshine » 28. apr 2018, 07:02

Rapfisk skrev:
Fru Sunshine skrev:Min mand har også sat sig i hovedet, at han vil lære dansk, så nu vil han have, at jeg retter ham, når han bruger norske ord og norsk ordstilling.
Det er ret festligt, når han øver bløde d'er.

Det sidste var en kamp for min tyske eks. Det stakkels menneske måtte gøre vold på sin tunge for at bestille en fadøl.

:lol:
Det er det samme her. Det er faktisk førsteklasses underholdning.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12726
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 916
Likede indlæg: 12457

Re: Partråden

Indlægaf Guilded_Lily » 28. apr 2018, 13:58

Manden har lige slået fire vinbjergsnegle ihjel. Jeg er sur!
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Partråden

Indlægaf FruKuk » 28. apr 2018, 14:30

Smiling_Goat skrev:Jeg er på vej hjem fra min kæreste igen. Jeg er lidt trist.

Til gengæld har vi virkelig fået drømt og lagt planer, så nu er jeg endnu mere utålmodig over at flytte over til ham.

Han insisterer også på at tage det halve af en evt. Barsel :lun: Jeg føler mig altså ret heldig nogle gange


Det er altid røv og nøgler at sige farvel. Er der længe til I skal ses igen?

Og måske har du skrevet det, men hvorfor er det nu, at du først flytter senere?
0

Tilbage til "Forhold og sex"