Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Partråden

Indlægaf Mi55y » 11. jan 2023, 07:04

Iforbifarten skrev:
Mi55y skrev:Svigermor har efterspurgt snart at få ungerne på overnatning igen. Det kan kun lade sig gøre en fredag, hvor jeg har planer om aftenen. Men vi kunne stadig godt tænke os at presse lidt kærestetid ind. Så hvad ville I finde på, hvis I havde en lørdag børnefri indtil midt eftermiddag? Vi bor ved Århus og skal hente børn i Horsens...


Absolut mindst muligt. Ligge i sengen så længe man kunne. Have planlagt mad, der kunne være både morgenmad, brunch og frokost alt efter hvornår man kom i gear. Og sove en middagslur. Gå en tur hvis man havde lyst. Sørge for at mad etc var klar til lørdag aften også, så det ikke blev en hektisk aften efter man havde hentet børnene.


Det her er lige i min ånd - men min kæreste er desværre typen, hvor der skal "ske noget". :rulle: :lol:

Men sove længe og så måske brunch/frokost ude kombineret med en slentretur kunne være et fint kompromis. Og så kunne han evt. selv køre efter børn, mens jeg får handlet og forberedt aftensmaden.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Iforbifarten
Indlæg: 569
Tilmeldt: 23. aug 2017, 09:33
Kort karma: 37
Likede indlæg: 992

Re: Partråden

Indlægaf Iforbifarten » 11. jan 2023, 07:52

Mi55y skrev:
Iforbifarten skrev:
Mi55y skrev:Svigermor har efterspurgt snart at få ungerne på overnatning igen. Det kan kun lade sig gøre en fredag, hvor jeg har planer om aftenen. Men vi kunne stadig godt tænke os at presse lidt kærestetid ind. Så hvad ville I finde på, hvis I havde en lørdag børnefri indtil midt eftermiddag? Vi bor ved Århus og skal hente børn i Horsens...


Absolut mindst muligt. Ligge i sengen så længe man kunne. Have planlagt mad, der kunne være både morgenmad, brunch og frokost alt efter hvornår man kom i gear. Og sove en middagslur. Gå en tur hvis man havde lyst. Sørge for at mad etc var klar til lørdag aften også, så det ikke blev en hektisk aften efter man havde hentet børnene.


Det her er lige i min ånd - men min kæreste er desværre typen, hvor der skal "ske noget". :rulle: :lol:

Men sove længe og så måske brunch/frokost ude kombineret med en slentretur kunne være et fint kompromis. Og så kunne han evt. selv køre efter børn, mens jeg får handlet og forberedt aftensmaden.


Kan han ikke stå tidligt op og slentre rundt for sig selv, så det er overstået? :-D

Men god ide med, at han henter og du kan forberede imens. Jeg har hørt brunch på Malling Kro skulle være godt, men ved ikke om det ligger godt i forhold til kompromis og jeres rute fra syd for Århus og Horsens.
2
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Partråden

Indlægaf Mi55y » 11. jan 2023, 08:06

Iforbifarten skrev:
Mi55y skrev:
Iforbifarten skrev:
Mi55y skrev:Svigermor har efterspurgt snart at få ungerne på overnatning igen. Det kan kun lade sig gøre en fredag, hvor jeg har planer om aftenen. Men vi kunne stadig godt tænke os at presse lidt kærestetid ind. Så hvad ville I finde på, hvis I havde en lørdag børnefri indtil midt eftermiddag? Vi bor ved Århus og skal hente børn i Horsens...


Absolut mindst muligt. Ligge i sengen så længe man kunne. Have planlagt mad, der kunne være både morgenmad, brunch og frokost alt efter hvornår man kom i gear. Og sove en middagslur. Gå en tur hvis man havde lyst. Sørge for at mad etc var klar til lørdag aften også, så det ikke blev en hektisk aften efter man havde hentet børnene.


Det her er lige i min ånd - men min kæreste er desværre typen, hvor der skal "ske noget". :rulle: :lol:

Men sove længe og så måske brunch/frokost ude kombineret med en slentretur kunne være et fint kompromis. Og så kunne han evt. selv køre efter børn, mens jeg får handlet og forberedt aftensmaden.


Kan han ikke stå tidligt op og slentre rundt for sig selv, så det er overstået? :-D

Men god ide med, at han henter og du kan forberede imens. Jeg har hørt brunch på Malling Kro skulle være godt, men ved ikke om det ligger godt i forhold til kompromis og jeres rute fra syd for Århus og Horsens.


Malling Kro er et kvarters kørsel fra os - lige så langt væk som midtbyen, så det er bestemt et godt bud!
4
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Partråden

Indlægaf 1234 » 25. jan 2023, 14:40

Ens arbejdsfordeling bliver virkelig tydelig, når den ene bliver ukampdygtig. Jeg har haft bækkensmerter og plukveer i 1,5 måned, hvilket har gjort min huslig indsats meget lille. Og det er meget tydelig, at hvor min mand tager mange af de store ting såsom madlavning, indkøb og gulvvask, så tager jeg alle de små bække sætter en maskine over, rydder op, så der ikke er ting overalt i vores lille lejlighed, støvsuger efter støvler med jord osv.
Heldigvis har vi aldrig diskuteret den slags, men det nu alligevel lidt sjovt at se, hvor tydeligt det er på trods af vi aldrig har aftalt en arbejdsfordeling.
2
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Partråden

Indlægaf FruKuk » 26. jan 2023, 17:27

Jeg håber virkelig, at min mand værdsætter, at jeg ikke involverer ham i, hvor røv nederen det er, at yngstebarnet lagde sig med influenza nærmest i det sekund hrKuk trillede mod Østrig for at stå på ski på sit arbejde. Altså han kan jo ikke værdsætte det endnu, eftersom han ikke ved det, men jeg håber, at han vil værdsætte, når han er retur, at han bare har fået fred til at passe sit job og ikke har skullet bruge krudt på at rumme, at jeg er træt af feber, bræk og koordinering.
20
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Partråden

Indlægaf TinaW » 27. jan 2023, 08:04

FruKuk skrev:Jeg håber virkelig, at min mand værdsætter, at jeg ikke involverer ham i, hvor røv nederen det er, at yngstebarnet lagde sig med influenza nærmest i det sekund hrKuk trillede mod Østrig for at stå på ski på sit arbejde. Altså han kan jo ikke værdsætte det endnu, eftersom han ikke ved det, men jeg håber, at han vil værdsætte, når han er retur, at han bare har fået fred til at passe sit job og ikke har skullet bruge krudt på at rumme, at jeg er træt af feber, bræk og koordinering.


Det er så typisk, at det lige falder sammen.

Min mand arbejder ude i 4 uger og er hjemme i uger.
Hver gang, der er noget med skolen (arrangementer osv.) er det når han er ude og arbejde.
I næste uge skal de have "brobygning" og afsted med færgen hver morgen hele ugen. De kommer først hjem sidst på eftermiddagen, så jeg er presset med at nå hjem og lufte hunde og ordne ved mine heste, inden der skal hentes ved bussen (og så skal jeg hjem og lave mad)
Min mand kommer hjem ugen efter.
1
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Partråden

Indlægaf Luffegås » 28. jan 2023, 11:57

Jeg har lige købt valentinesgave fra Etsy. Det bliver et cover til hans Nintendo Switch. Derudover tænker jeg at jeg også skal give massage, da det er noget han virkelig elsker at få.
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Smiling_Goat
Indlæg: 2725
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:29
Kort karma: 1282
Likede indlæg: 12237

Re: Partråden

Indlægaf Smiling_Goat » 28. jan 2023, 16:01

Jeg tror, jeg giver blomster og chokolade til min kæreste på Valentines. Han kommer til at hade det, men så kan jeg i det mindste brokke mig over, at han ikke giver mig noget, og svare "ja" hvis folk spørger mig, om jeg selv har givet ham blomster :lol:
6
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 667
Likede indlæg: 21049

Re: Partråden

Indlægaf catnip » 28. jan 2023, 17:06

Smiling_Goat skrev:Jeg tror, jeg giver blomster og chokolade til min kæreste på Valentines. Han kommer til at hade det, men så kan jeg i det mindste brokke mig over, at han ikke giver mig noget, og svare "ja" hvis folk spørger mig, om jeg selv har givet ham blomster :lol:


Nederdrægtigt. Jeg elsker det :devil:
3
- Nevertheless she persisted -
MissB
Indlæg: 2339
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 253
Likede indlæg: 2121

Re: Partråden

Indlægaf MissB » 28. jan 2023, 18:11

Smiling_Goat skrev:Jeg tror, jeg giver blomster og chokolade til min kæreste på Valentines. Han kommer til at hade det, men så kan jeg i det mindste brokke mig over, at han ikke giver mig noget, og svare "ja" hvis folk spørger mig, om jeg selv har givet ham blomster :lol:


Genialt :D
0
Smiling_Goat
Indlæg: 2725
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:29
Kort karma: 1282
Likede indlæg: 12237

Re: Partråden

Indlægaf Smiling_Goat » 28. jan 2023, 19:14

Han er så heldig med mig :D
3
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Partråden

Indlægaf IrmaPigen » 31. jan 2023, 07:27

Smiling_Goat skrev:Han er så heldig med mig :D


Sjovt, sådan er det også her :lol: :fløjt:
0
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 667
Likede indlæg: 21049

Re: Partråden

Indlægaf catnip » 3. feb 2023, 12:24

Ham: Hey, jeg har signet os up til Disney+, så kan vi lige prøve det af i en måned...
Mig: Sweet! De har Criminal Minds!!! *starter straks med at binge fra sæson 1...ren nostalgi*

Ham, en ugestid senere, total henkastet, mens han laver strækøvelser på gulvet før sengetid: Du...øh...jeg tænkte på...hvor mange mennesker ser du egentlig blve slået ihjel på en uge? Sådan gennemsnitligt?
Mig: :genert:
13
- Nevertheless she persisted -
didaa
Indlæg: 1698
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: Partråden

Indlægaf didaa » 3. feb 2023, 13:17

catnip skrev:Ham: Hey, jeg har signet os up til Disney+, så kan vi lige prøve det af i en måned...
Mig: Sweet! De har Criminal Minds!!! *starter straks med at binge fra sæson 1...ren nostalgi*

Ham, en ugestid senere, total henkastet, mens han laver strækøvelser på gulvet før sengetid: Du...øh...jeg tænkte på...hvor mange mennesker ser du egentlig blve slået ihjel på en uge? Sådan gennemsnitligt?
Mig: :genert:


Alt for få skal svaret være :D
5
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 667
Likede indlæg: 21049

Re: Partråden

Indlægaf catnip » 3. feb 2023, 13:23

didaa skrev:
catnip skrev:Ham: Hey, jeg har signet os up til Disney+, så kan vi lige prøve det af i en måned...
Mig: Sweet! De har Criminal Minds!!! *starter straks med at binge fra sæson 1...ren nostalgi*

Ham, en ugestid senere, total henkastet, mens han laver strækøvelser på gulvet før sengetid: Du...øh...jeg tænkte på...hvor mange mennesker ser du egentlig blve slået ihjel på en uge? Sådan gennemsnitligt?
Mig: :genert:


Alt for få skal svaret være :D


I see what you did there!
0
- Nevertheless she persisted -

Tilbage til "Forhold og sex"