Er det affærer?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Er det affærer?

Indlægaf Slettet bruger » 27. jun 2017, 16:27

Ok tæller det som affærer/sidespring hvis den ene part i en sexuel relation knalder en person, der ikke er med i den sexuelle relation hvis

1: Man er i startfasen hvor det ikke er defineret med ord at man er i et forhold, men man ses hele tiden og har middage og tandbørster hos hinanden.

2: Man har været i forhold, hvor man aftaler at holde en pause, uden at det siges eksplicit om pausen er så pause-agtig at der må knaldes andre.

3: Man har slået op og flytter fra hinanden, men får så tilbagefald, og begynder at ses igen, hvor man sover hos hinanden jævnligt og knalder, men uden at man siger "nu er vi i forhold igen", og mindst en af parterne ser det som en slags eksperiment/tidsfordrivelse/ikke ved hvad det går ud på.
0
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2531
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8488

Re: Er det affærer?

Indlægaf Raenil » 27. jun 2017, 16:32

Det er en affære, hvis man tænker at den anden vil blive ked af det og såret. Og man må gerne gøre en indsats for at gennemtænke det.
11
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Er det affærer?

Indlægaf Sangius » 27. jun 2017, 16:36

For mig, så ja, så er det i alle tre tilfælde en affære.

Jeg tolerer aldrig at en jeg dater, har andre end mig. Allerede fra første date vil jeg være the only one.
5
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Citronmåne
Indlæg: 44
Tilmeldt: 5. aug 2016, 15:24
Kort karma: 4
Likede indlæg: 131

Re: Er det affærer?

Indlægaf Citronmåne » 27. jun 2017, 16:38

Ja.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Er det affærer?

Indlægaf LadyFox » 27. jun 2017, 16:50

Umiddelbart nej til dem alle. Men der er massere af gråzoner.
1
...
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Er det affærer?

Indlægaf Lurende Peber » 27. jun 2017, 16:56

LadyFox skrev:Umiddelbart nej til dem alle. Men der er masser af gråzoner.

Teknisk enig i 3*nej.
100% enig vedr gråzoner.
Man kan godt være et røvhul, uden at det bliver defineret som en affære.
Hvis man ved, at den anden vil blive såret.
3
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Er det affærer?

Indlægaf Zombie » 28. jun 2017, 20:02

Jeg er egentlig ligeglad med, om man kalder det en sutsko. Man er en stor, fed lort i langt de fleste af de tilfælde, hvis vi antager der ikke er en røvfuld men'er.
0
aka Forbies

:gammel:
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Er det affærer?

Indlægaf Hewlett » 29. jun 2017, 20:52

Uha. Bum bum. Startfasen. I min verden er man kommet lidt ud over den, hvis man har tandbørste stående hos hinanden.

Jeg skal date en fyr for 5. gang i denne weekend. Jeg ville ikke have nogle skrupler ved at ses med én af mine "hygge-venner" ved siden af. Og jeg har ellers en nultolerance over for utroskab og affærer.
Spørger min date om jeg stadig ses med andre ville han også få et ærligt svar. Så kan vi tage den derfra.
0
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Er det affærer?

Indlægaf fisken80 » 30. jun 2017, 07:49

Hewlett skrev:Uha. Bum bum. Startfasen. I min verden er man kommet lidt ud over den, hvis man har tandbørste stående hos hinanden.

Jeg skal date en fyr for 5. gang i denne weekend. Jeg ville ikke have nogle skrupler ved at ses med én af mine "hygge-venner" ved siden af. Og jeg har ellers en nultolerance over for utroskab og affærer.
Spørger min date om jeg stadig ses med andre ville han også få et ærligt svar. Så kan vi tage den derfra.


Helt enig. Hvis man ikke har aftalt at man er kærester kan man altså ikke forvente at man ikke dater eller knalder med andre.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1926
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Er det affærer?

Indlægaf Tanten » 30. jun 2017, 08:12

Jeg vil ikke kalde det affærer, fordi jeg opfatter det som en længerevarende relation ved siden af et veletableret forhold.

Den eneste, som jeg ville finde tilnærmelsesvis ok er dog nr. 2.

Der kan sagtens i starten af en relation være tvivl om, hvorvidt det er noget, der skal fortsætte, og om man ser andre - men så har man s'gu ikke en tandbørste stående.

Og man burde tage så meget hensyn til hinanden, at man ikke går ind i 3, med mindre man er dedikeret til det.
0
Brugeravatar
Corvida
Indlæg: 55
Tilmeldt: 27. apr 2016, 19:35
Kort karma: 5
Likede indlæg: 155

Re: Er det affærer?

Indlægaf Corvida » 30. jun 2017, 11:38

Hvis jeg blev udsat for nogen af de tre tilfælde ville jeg i hvert fald ikke blive længe nok til at diskutere den nærmere definition. Det er i alle tre tilfælde hensynsløs opførsel, som med stor sandsynlighed sårer mindst et andet menneske, og derfor ikke ok.

Personligt ville jeg nok blive allermest skuffet over nr. 1. Jeg synes det er så uromantisk og udtryk for et værdisæt, som ligger meget langt fra mit eget, at folk skal have en aftale/mærkat på plads for at vide, at man ikke knalder én person imens man gør kur til en anden.
4
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27069

Re: Er det affærer?

Indlægaf ajnaM » 30. jun 2017, 13:22

Jeg er ligeglad med, om det er affærer eller ej - et forhold er ikke en aftale eller en kontrakt, man kan binde hinanden op på. Et forhold skal helst bunde i følelser. Og hvis fyren ikke føler det samme som mig, er det svært at være i et forhold.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Er det affærer?

Indlægaf Ado » 30. jun 2017, 14:33

Jeg er fuldstændig ligeglad med termen. Jeg ville blive voldsomt ked af det, hvis jeg var udsat for alle tre eksempler.
0
Donna Martin Graduates!
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Er det affærer?

Indlægaf Summer » 3. jul 2017, 20:44

1. Både ja og nej. Det kommer jo an på hvad man har aftalt/om man ved, at det er okay for den anden part at man ser/knalder andre imens man dater. Jeg kan huske da min kæreste og jeg begyndte at ses. Da klirrede vi ret hurtigt, at vi begge helst ikke ville have at den anden så andre.
Jeg ville dog aldrig finde sammen med en fyr som så andre imens han datede mig - for jeg ville have det som om, at han ikke havde nok i mig og lige skulle sikre sig, at det ikke kom et bedre bud.

Jeg kender en fyr som gik i seng/så flere forskellige piger hver uge, samtidig med at han datede sin nuværende kæreste. Jeg kan huske, at der i vennekredsen blev vist billeder af de her piger han nu datede, og hvem der lå i forrest i rækken til at blive hans kæreste. I mine øjne blev de altså vurderet fra en skala fra 1-10 og måtte den bedste pige vinde.
Jeg kan ikke lade være med at have ondt af hans kæreste. :/

2. For mit vedkommende ville det være et sidespring. For mig ville en pause ikke være det samme som at have slået op, men fordi at man måske havde haft en dårlig periode sammen og evt havde brug for luft fra hinanden eller lignende. Så de samme regler ville stadig gælde.

3. Nej. For man har ikke aftalt om man er sammen rigtigt. Men jeg ville synes, at det var ufedt gjort og jeg ville blive frygtelig såret over det.
0

Tilbage til "Forhold og sex"