Dårlig start

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Dårlig start

Indlægaf Zombie » 25. jun 2017, 19:26

Hey Chanel.

Det her bliver en lang og mærkelig rant. :)

Det er sådan, at vi i dette samfund bliver lidt opdraget til, at vi på den ene side ikke bare må hoppe ud i det og have sex. Det er især hos yngre, man må hører udtrykket "nem" - det må man helst ikke være.
Men vi lærer også, at vi helst heller ikke må sige nej til sex, hvis en fyr vi dater, rigtig gerne vil. Kender du udtrykket narrefisse? Det er også rigtig slemt at være.

Vi bliver opdraget med, at overskrides vores grænser, så er det lidt vores egen skyld. Vi skulle have sagt tydeligt fra. Vi skulle ikke have datet hjemme endnu. Hvad havde vi på og hvilke signaler sendte vi? Vi snakker med vores unge piger om, hvad de kan gøre for at forhindre at blive udsat for overgreb. Mig bekendt er det få, der snakker med de unge mænd om, hvad de kan gøre for at undgå at begå dem.

Vi har også en fiks idé om, hvordan nederen grænseoverskridende typer er. Sådan nogle lidt smarte i en fart typer.
Men de er alle slags. De er også hyggelige nørder og rolige bamsefædre.

Nej betyder nej. Én ting er, at dit nej blev til et ja. Det er jo bare lækkert og fedt nok, hvis det sker af sig selv. Men i det her tilfælde siger du nej og bakker det op verbalt flere gange. Han vælger at overhøre det. Han presser på.

På Youtube findes en tegnefilm, som forklarer samtykke - consent på engelsk - via en te-analogi. Og havde I drukket te og ikke haft sex, så havde han jo flere gange forsøgt at hælde te ned i halsen på dig, selvom du havde sagt nej tak. Og det er jo grundlæggende forkert, uagtet om det er te eller sex.

Du kan se den her: https://youtu.be/oQbei5JGiT8
Den forklarer det meget godt. Jeg tror, du bedre vil kunne forstå, hvorfor det var et slags overgreb, selvom du gjorde dit og dat, og endte med at sige ja.

Det er ikke fordi jeg tror, fyren er ond eller forfærdelig. Jeg tror, han er sød; folk er sjældent kun én ting. Men han gjorde det her. HAN gjorde det. Og jeg syntes altså ikke, det var i orden.
4
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Chanel
Indlæg: 371
Tilmeldt: 7. maj 2016, 11:59
Kort karma: 17
Likede indlæg: 139

Re: Dårlig start

Indlægaf Chanel » 25. jun 2017, 19:43

Tusind tak Zombie.. Nogle gange skal man også bare høre det udefra når veninder fx siger at de nok havde blevet ved med at ses osv... Jeg må nok hellere holde den og droppe chancen :) Det er nok den mest ærgerlige sex han nogensinde har haft, men så lærte han måske af det..
0
Brugeravatar
Chanel
Indlæg: 371
Tilmeldt: 7. maj 2016, 11:59
Kort karma: 17
Likede indlæg: 139

Re: Dårlig start

Indlægaf Chanel » 25. jun 2017, 19:48

Jeg vil så også indskyde at jeg skrev med en jeg fandt meget interessant, men havde fra start sagt, at jeg ikke ønskede at snakke sex inden et møde, da det ikke skulle fylde om vi var et match eller ej. Han blev ved med at ville skrive om diverse sex relaterede ting og jeg blev ved med at sige jeg ikke gad det, så vi faktisk endte i diskussioner. Det resulterede så i jeg ikke havde lyst til at mødes.. Enten er mænd bare røvhuller og er ligeglade, eller også er jeg bare en sex snerpe altså
1
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Dårlig start

Indlægaf Zombie » 25. jun 2017, 19:52

Chanel skrev:Tusind tak Zombie.. Nogle gange skal man også bare høre det udefra når veninder fx siger at de nok havde blevet ved med at ses osv... Jeg må nok hellere holde den og droppe chancen :) Det er nok den mest ærgerlige sex han nogensinde har haft, men så lærte han måske af det..


Dine veninder er som de fleste andre. Det ligger dybt i mange af os, at sådan kan det bare ske.

Men igen, det virker ret godt at sætte noget andet i stedet for sex. Hvis du var på slankekur og havde gjort det klart, og han så bliver ved og ved med at forsøge at fodre dig med kage, så kan du nok se, hvor træls og plagede og pres hans opførsel er. Og det at du gav efter til sidst, er jo ikke udtryk for, at så er hans opførsel op til bare jætte-fin.

Igen, jeg tror ikke han er et forfærdeligt menneske, men jeg mener han gjorde noget forkert og jeg mener ikke, du skal tilgive det og bare ignorere, hvor ufedt du syntes det var.
Ville andre gøre det, nå. Der synes jeg måske, man skulle overveje en ting eller to om dynamikker og behandling af sig selv. Men folks grænser er forskellige og derfor oplever de det måske anderledes. Det gør ikke din oplevelse ændre værd.

Jeg ved i hvert fald, at for mig handler det om, at jeg bare ikke vil være i forhold med en fyr, der presser mine grænser på den måde. Min kæreste støtter mig i at mærke og fastholde mine grænser, og det er måske mindre vigtigt for andre at have i deres forhold, men ikke for mig. Hvis jeg siger nej, respekteres det, og sender jeg miksede signaler, er det godt at min kæreste har hørt mit nej tidligere, for så er det jo ikke svært for ham at regne ud, hvilke af de miksede signaler han skal forlade sig på.
3
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Chanel
Indlæg: 371
Tilmeldt: 7. maj 2016, 11:59
Kort karma: 17
Likede indlæg: 139

Re: Dårlig start

Indlægaf Chanel » 25. jun 2017, 20:00

Tror også bare der er mange andre hunkøn der ødelægger det for os andre der taler ligeud af posen. Får tit at vide at "vi" siger nej når vi mener ja osv.. Men sådan er jeg bare ikke. Det er svært at vide når man ikke kender hinanden, det ved jeg, men synes bare mere at min slags er det normale og de andre trunter der siger "nej der er ikke noget galt hmpff!!" er forkert på den og lærer mænd noget forkert
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Dårlig start

Indlægaf Sophies-mor » 25. jun 2017, 22:53

Jeg går lidt modstrøms.
Hvad var der sket, hvis du havde gentaget dit nej - i stedet for at bøje af og gå all in...?
Var han så stoppet?
Jeg er RET splittet, netop fordi mange kvinder siger nej, men mener ja. Og noget andet er, .... man kan altså godt starte med at sige nej (af 100 forskellige årsager) og skifte mening undervejs, netop fordi det er dejligt.
Bondeanger bagefter kan man ikke bruge til noget.

Så som sagt, jeg er meget splittet.
Selv havde jeg ikke hentet en dyne at putte under, hvis jeg havde sagt nej. Så havde det været "cuddle på sofaen" uden dyne.
Men det er mig.
Nu skriver du, at det er normalt for dig, så det med dynen står udelukkende for min egen regning.
Jeg havde nok - forhåbentlig - sagt nej og gentaget det flere gange. Men jeg kan ikke vide det. Det er bare, hvad jeg lige tænker, hvis jeg virkelig var 100% overbevist om mit nej.
Men jeg skal ikke snakke for højt. Har før brugt "for Gud, Konge (Dronning) og Fædreland" taktikken i mit ægteskab :rulle:
4
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Dårlig start

Indlægaf Sophies-mor » 25. jun 2017, 22:54

Og det er altså på ingen måde ondt ment, mit indlæg. Jeg tænker bare...
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Chanel
Indlæg: 371
Tilmeldt: 7. maj 2016, 11:59
Kort karma: 17
Likede indlæg: 139

Re: Dårlig start

Indlægaf Chanel » 26. jun 2017, 04:57

Dikus skrev:Det mest ærgerlige sex, han har haft?

Vil det sige, du bare lå stille, til det var overstået?

Ja han endte jo med at miste mig på det og det var jo ikke hans hensigt
0
Brugeravatar
Chanel
Indlæg: 371
Tilmeldt: 7. maj 2016, 11:59
Kort karma: 17
Likede indlæg: 139

Re: Dårlig start

Indlægaf Chanel » 26. jun 2017, 05:00

Sophies-mor skrev:Jeg går lidt modstrøms.
Hvad var der sket, hvis du havde gentaget dit nej - i stedet for at bøje af og gå all in...?
Var han så stoppet?
Jeg er RET splittet, netop fordi mange kvinder siger nej, men mener ja. Og noget andet er, .... man kan altså godt starte med at sige nej (af 100 forskellige årsager) og skifte mening undervejs, netop fordi det er dejligt.
Bondeanger bagefter kan man ikke bruge til noget.

Så som sagt, jeg er meget splittet.
Selv havde jeg ikke hentet en dyne at putte under, hvis jeg havde sagt nej. Så havde det været "cuddle på sofaen" uden dyne.
Men det er mig.
Nu skriver du, at det er normalt for dig, så det med dynen står udelukkende for min egen regning.
Jeg havde nok - forhåbentlig - sagt nej og gentaget det flere gange. Men jeg kan ikke vide det. Det er bare, hvad jeg lige tænker, hvis jeg virkelig var 100% overbevist om mit nej.
Men jeg skal ikke snakke for højt. Har før brugt "for Gud, Konge (Dronning) og Fædreland" taktikken i mit ægteskab :rulle:

Hvis jeg havde rejst mig i sengen og sagt nej var han jo stoppet. Men det er nok mere det, at han bliver ved at prøve der irriterede mig.
Jeg er jo selv ret splittet for ved ikke hvordan jeg skal komme over det svigt jeg føler jeg står med uanset hvad jeg har gjort eller sagt undervejs
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Dårlig start

Indlægaf Sophies-mor » 26. jun 2017, 05:38

Chanel skrev:
Sophies-mor skrev:Jeg går lidt modstrøms.
Hvad var der sket, hvis du havde gentaget dit nej - i stedet for at bøje af og gå all in...?
Var han så stoppet?
Jeg er RET splittet, netop fordi mange kvinder siger nej, men mener ja. Og noget andet er, .... man kan altså godt starte med at sige nej (af 100 forskellige årsager) og skifte mening undervejs, netop fordi det er dejligt.
Bondeanger bagefter kan man ikke bruge til noget.

Så som sagt, jeg er meget splittet.
Selv havde jeg ikke hentet en dyne at putte under, hvis jeg havde sagt nej. Så havde det været "cuddle på sofaen" uden dyne.
Men det er mig.
Nu skriver du, at det er normalt for dig, så det med dynen står udelukkende for min egen regning.
Jeg havde nok - forhåbentlig - sagt nej og gentaget det flere gange. Men jeg kan ikke vide det. Det er bare, hvad jeg lige tænker, hvis jeg virkelig var 100% overbevist om mit nej.
Men jeg skal ikke snakke for højt. Har før brugt "for Gud, Konge (Dronning) og Fædreland" taktikken i mit ægteskab :rulle:

Hvis jeg havde rejst mig i sengen og sagt nej var han jo stoppet. Men det er nok mere det, at han bliver ved at prøve der irriterede mig.
Jeg er jo selv ret splittet for ved ikke hvordan jeg skal komme over det svigt jeg føler jeg står med uanset hvad jeg har gjort eller sagt undervejs

Jeg forstår udmærket dine tanker. Hvad med en snak med ham?
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9079
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Dårlig start

Indlægaf Purple Haze » 26. jun 2017, 06:02

Jeg synes egentligt det mest ærgerlige er at du havde lyst til sex, og så bagefter fortryder og får det dårligt med det. Hvordan kan det være?
Hvorfor er det skidt at du skiftede mening og "gik med" til sex, selvom du startede med ikke at have lyst?

Jeg har faktisk svært ved at se ham som en skidt fyr der bare tromler derudaf, han lader da til at have været ret klar omkring hvad han havde lyst til.
Burde han have presset på? måske ikke - men det synes jeg da heller ikke det lyder til at han har gjort? Altså med mindre han var den eneste der var aktiv, men det synes jeg ikke beskrivelsen ligger op til.

Synes klart at det er et problem hvis dine grænser er blevet overtrådt, men er de det?
Du skrev at du havde lyst til sex, er det så forfærdeligt?
Er det skidt fordi du føler du ikke burde havde det?
Hvorfor burde du ikke have lyst, er det fordi han pressede på, fordi du startede med ikke at have lyst, fordi du havde sat dig for at du ikke ville men så ville alligevel (altså at din krop er en "forædder" som ikke gør hvad dit hoved fortæller den), eller noget helt andet?
15
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Dårlig start

Indlægaf Akehurst2 » 26. jun 2017, 09:52

Jeg kan godt forstå, du synes det var en ærgerlig start, at han pressede dig og at du lod dig overtale. Og hvis du overvejer, om du skal se ham igen, akn jeg kun tilslutte mig, at du skal have en ordentlig snak med ham, så han kan forstå, at når du siger stop, så mener du det, og at han skal lytte til, hvad du verbalt siger.

Jeg hæfter mig dog ved, at du skriver "Han lægger sig ved siden af mig og vi snakker et stykke tid. Vi får kysset lidt og det gejler ham op endnu engang og det ender med han begynder at pille og det fører så til sex. I situationen er det jo mega rart så jeg får det ikke stoppet, for egentlig havde jeg lyst, det var bare for tidligt til jeg kunne følge med."

Så har du sikkert sendt blandede signaler, for du havde lyst med kroppen, men ikke med hovedet, som jeg ser det. Og så tænker jeg, at du måske skal holde dig fra putte under dynen og blive puttet i seng-dates, til du selv er der, hvor du vil kunne lade dig rive med uden at du bagefter synes, det går for hurtigt. For dates, der er så intime, kan let medføre at man pludselig giver sig hen og så fortryder.
14
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9079
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Dårlig start

Indlægaf Purple Haze » 26. jun 2017, 10:21

Akehurst2 skrev:Jeg kan godt forstå, du synes det var en ærgerlig start, at han pressede dig og at du lod dig overtale. Og hvis du overvejer, om du skal se ham igen, akn jeg kun tilslutte mig, at du skal have en ordentlig snak med ham, så han kan forstå, at når du siger stop, så mener du det, og at han skal lytte til, hvad du verbalt siger.

Jeg hæfter mig dog ved, at du skriver "Han lægger sig ved siden af mig og vi snakker et stykke tid. Vi får kysset lidt og det gejler ham op endnu engang og det ender med han begynder at pille og det fører så til sex. I situationen er det jo mega rart så jeg får det ikke stoppet, for egentlig havde jeg lyst, det var bare for tidligt til jeg kunne følge med."

Så har du sikkert sendt blandede signaler, for du havde lyst med kroppen, men ikke med hovedet, som jeg ser det. Og så tænker jeg, at du måske skal holde dig fra putte under dynen og blive puttet i seng-dates, til du selv er der, hvor du vil kunne lade dig rive med uden at du bagefter synes, det går for hurtigt. For dates, der er så intime, kan let medføre at man pludselig giver sig hen og så fortryder.


Det er jo det.
Synes det er ret ærgerligt at manden nærmest skal beskyldes for at have begået overgreb, fordi TS ikke respektere sine egne grænser.
9
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Dårlig start

Indlægaf Sophies-mor » 26. jun 2017, 10:56

Purple Haze skrev:
Akehurst2 skrev:Jeg kan godt forstå, du synes det var en ærgerlig start, at han pressede dig og at du lod dig overtale. Og hvis du overvejer, om du skal se ham igen, akn jeg kun tilslutte mig, at du skal have en ordentlig snak med ham, så han kan forstå, at når du siger stop, så mener du det, og at han skal lytte til, hvad du verbalt siger.

Jeg hæfter mig dog ved, at du skriver "Han lægger sig ved siden af mig og vi snakker et stykke tid. Vi får kysset lidt og det gejler ham op endnu engang og det ender med han begynder at pille og det fører så til sex. I situationen er det jo mega rart så jeg får det ikke stoppet, for egentlig havde jeg lyst, det var bare for tidligt til jeg kunne følge med."

Så har du sikkert sendt blandede signaler, for du havde lyst med kroppen, men ikke med hovedet, som jeg ser det. Og så tænker jeg, at du måske skal holde dig fra putte under dynen og blive puttet i seng-dates, til du selv er der, hvor du vil kunne lade dig rive med uden at du bagefter synes, det går for hurtigt. For dates, der er så intime, kan let medføre at man pludselig giver sig hen og så fortryder.


Det er jo det.
Synes det er ret ærgerligt at manden nærmest skal beskyldes for at have begået overgreb, fordi TS ikke respektere sine egne grænser.

Enig
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Dårlig start

Indlægaf Zombie » 26. jun 2017, 11:57

Jeg synes, hans adfærd er grænseoverskridende fordi han bliver ved og ved og ved, efter der er afvist flere gange.

Jeg har også flere gange skrevet, at han sikkert er en sød fyr osv.

En ting er, at TS skifter mening. Det sker jo. Men jeg skriver, at det er hans opførsel op til, jeg primært har et problem med.
0
aka Forbies

:gammel:

Tilbage til "Forhold og sex"