Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf Zombie » 24. maj 2017, 11:59

Vlad Kalashnikov skrev:
Jasmin skrev:Ok drenge, nu har vi hørt jer.

Så påstanden er at kvindebevægelsen har ødelagt dynamikken kønnene imellem og fået kvinderne til at stille krav til mænd, som mændene dels ikke kan honorere, og som kvinderne, når det kommer til stykket, heller ikke har interesse i og derved trækker i nitten i sexlotteriet, bliver “friendzoned” og må se jer selv forbigået igen og igen. Jeg tror, det er rigtigt, at mange søde fyre virkelig kommer sidst over målstregen, men jeg tror, det har andre årsager, og tit skal man finde dem hos mændene selv.
Måske, men det er ikke det der er problemet (og I denne forbindelse er det nok så meget at det er krav som mændene ikke har nogen interesse i at honorere.)

Kvindebevægelsen (bland andet) har sat jer fri. I kan ikke længere te jer som børn og give alle andre skylden når det fucker up for jer. Kvinders egne valg skaber en række problemer for kvinder selv. Men det er jeres egne valg og egne præferencer. Foretag andre valg eller lev med konsekvenserne af jeres valg, jeg er ligeglad. Jeg gider bare ikke blive påduttet en skyld for i fucker op jeres liv. Jeg gider heller ikke høre på kvinders shaming-taktik for at få mig (mænd generelt) til at foretage andre valg for mit eget liv, så det evt. kan være optimalt i kvinders øjne.


Det er fint, men så gider vi ikke sprede ben for jer og vi kan få børn selv. Tud i din gokkesok og lad mig knalde de bad boys, jeg vil. Hej hej.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4083
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 109
Likede indlæg: 3690

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 24. maj 2017, 12:07

Zombie skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:
Jasmin skrev:Ok drenge, nu har vi hørt jer.

Så påstanden er at kvindebevægelsen har ødelagt dynamikken kønnene imellem og fået kvinderne til at stille krav til mænd, som mændene dels ikke kan honorere, og som kvinderne, når det kommer til stykket, heller ikke har interesse i og derved trækker i nitten i sexlotteriet, bliver “friendzoned” og må se jer selv forbigået igen og igen. Jeg tror, det er rigtigt, at mange søde fyre virkelig kommer sidst over målstregen, men jeg tror, det har andre årsager, og tit skal man finde dem hos mændene selv.
Måske, men det er ikke det der er problemet (og I denne forbindelse er det nok så meget at det er krav som mændene ikke har nogen interesse i at honorere.)

Kvindebevægelsen (bland andet) har sat jer fri. I kan ikke længere te jer som børn og give alle andre skylden når det fucker up for jer. Kvinders egne valg skaber en række problemer for kvinder selv. Men det er jeres egne valg og egne præferencer. Foretag andre valg eller lev med konsekvenserne af jeres valg, jeg er ligeglad. Jeg gider bare ikke blive påduttet en skyld for i fucker op jeres liv. Jeg gider heller ikke høre på kvinders shaming-taktik for at få mig (mænd generelt) til at foretage andre valg for mit eget liv, så det evt. kan være optimalt i kvinders øjne.


Det er fint, men så gider vi ikke sprede ben for jer og vi kan få børn selv. Tud i din gokkesok og lad mig knalde de bad boys, jeg vil. Hej hej.
Ja, sådan er det jo. Altså, lidt sjovt at du bliver så fornærmet over at mænd ikke skal lever deres liv på kvindernes præmisser - svært at forstå, men mener du virkeligt at det er optimalt at prøve at pådutte mænd en skyld for at kvinder ikke får de børn de gerne vil have eller at bruge shaming-takik mod mænd for at få dem til at rette ind? Eller hvad er det du er så uenig i? Jeg siger ikke andet end at mænd skal have lov til at leve deres eget liv på deres egne præmisser uden at skulle stå til ansvar for ikke at opfylde kvinders behov; på samme måde som kvinder skal have lov til at leve deres eget liv på deres egne præmisser uden at skulle stå til ansvar for ikke at opfylde mænds behov.

Og altså, personligt har jeg ikke haft noget problem med hverken at få piger eller børn. Kvinderne syntes derimod - ifølge artiklen - at have nogle problemer med at få de børn de vil have når de vil have dem.
Senest rettet af Vlad Kalashnikov 24. maj 2017, 12:12, rettet i alt 1 gang.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf Novella » 24. maj 2017, 12:11

Denne her tråd bliver bedre og bedre :popkorn:
1
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4083
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 109
Likede indlæg: 3690

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 24. maj 2017, 12:13

Novella skrev:I kan ikke LÆNGERE te jer som børn? :D

Fordi det gjorde min tipoldemor, da hun i 1905 skred med sine fem børn fra en voldelig mand og ernærede sig selv og ungerne som vaskekone. Det gjorde min mormor, da hun gik på arbejdsmarkedet i 1960'erne som enlig mor til fire unger efter min morfar og købte sit eget hus. Det gjorde min mor, da hun tog en akademisk uddannelse i fattigfirserne og lå og cyklede København tynd med os til børnehaven, mens min far var udsendt i Grønland.

Men vi kan ikke LÆNGERE gøre det. Javel ja :D
Det er barnagtigt at give andre skylden for egne fejltagelser. Det er barnagtigt at give mænd skylden for at kvinder ikke får børn.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf Novella » 24. maj 2017, 12:19

Vlad Kalashnikov skrev:
Novella skrev:I kan ikke LÆNGERE te jer som børn? :D

Fordi det gjorde min tipoldemor, da hun i 1905 skred med sine fem børn fra en voldelig mand og ernærede sig selv og ungerne som vaskekone. Det gjorde min mormor, da hun gik på arbejdsmarkedet i 1960'erne som enlig mor til fire unger efter min morfar og købte sit eget hus. Det gjorde min mor, da hun tog en akademisk uddannelse i fattigfirserne og lå og cyklede København tynd med os til børnehaven, mens min far var udsendt i Grønland.

Men vi kan ikke LÆNGERE gøre det. Javel ja :D
Det er barnagtigt at give andre skylden for egne fejltagelser. Det er barnagtigt at give mænd skylden for at kvinder ikke får børn.


Det er ikke andre menneskers skyld, at man ikke får børn. Det har jeg skrevet flere gange i tråden.

Skal vi så fortsætte med at diskutere?
1
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf Novella » 24. maj 2017, 12:21

I øvrigt er det ikke en artikel, du linker til. Det er en klumme. Et blogindlæg. En meningsytring. Det er værdiløst til nogen som helst form for belæg eller dokumentation i forhold til tendenser. Det er bare en dame, der mener noget - tilmed i et andet land.
4
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf Akehurst2 » 24. maj 2017, 12:30

Novella skrev:I øvrigt er det ikke en artikel, du linker til. Det er en klumme. Et blogindlæg. En meningsytring. Det er værdiløst til nogen som helst form for belæg eller dokumentation i forhold til tendenser. Det er bare en dame, der mener noget - tilmed i et andet land.


Men er vi ikke blevet enige om, at det er en dårlig ide, at damer mener så meget?
2
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf Zombie » 24. maj 2017, 12:46

Akehurst2 skrev:
Novella skrev:I øvrigt er det ikke en artikel, du linker til. Det er en klumme. Et blogindlæg. En meningsytring. Det er værdiløst til nogen som helst form for belæg eller dokumentation i forhold til tendenser. Det er bare en dame, der mener noget - tilmed i et andet land.


Men er vi ikke blevet enige om, at det er en dårlig ide, at damer mener så meget?


Det ender snart med, kvinder lever på samme vilkår som mænd. Nogen må gøre noget.
5
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf Novella » 24. maj 2017, 13:03

Zombie skrev:
Akehurst2 skrev:
Novella skrev:I øvrigt er det ikke en artikel, du linker til. Det er en klumme. Et blogindlæg. En meningsytring. Det er værdiløst til nogen som helst form for belæg eller dokumentation i forhold til tendenser. Det er bare en dame, der mener noget - tilmed i et andet land.


Men er vi ikke blevet enige om, at det er en dårlig ide, at damer mener så meget?


Det ender snart med, kvinder lever på samme vilkår som mænd. Nogen må gøre noget.

I min familie har kvinderne i hvert fald været forsørgere gennem flere generationer. Alle de formødre, jeg har mødt, har klaret sig selv. Det er ikke specielt uretfærdigt eller hårdt, fordi de var kvinder. Det var bare sådan det var. Nogen skulle jo betale huslejen. Den blev jo ikke betalt af, at de tussede rundt og arrangerede blomster i vaser, vel?
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4083
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 109
Likede indlæg: 3690

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 25. maj 2017, 00:15

Ekstrovert skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:
Novella skrev:I kan ikke LÆNGERE te jer som børn? :D

Fordi det gjorde min tipoldemor, da hun i 1905 skred med sine fem børn fra en voldelig mand og ernærede sig selv og ungerne som vaskekone. Det gjorde min mormor, da hun gik på arbejdsmarkedet i 1960'erne som enlig mor til fire unger efter min morfar og købte sit eget hus. Det gjorde min mor, da hun tog en akademisk uddannelse i fattigfirserne og lå og cyklede København tynd med os til børnehaven, mens min far var udsendt i Grønland.

Men vi kan ikke LÆNGERE gøre det. Javel ja :D
Det er barnagtigt at give andre skylden for egne fejltagelser. Det er barnagtigt at give mænd skylden for at kvinder ikke får børn.


Har du DRs dokumentar om barnløse mænd?
Det er en dokumentar hvor mænd bruger en masse tid på fortælle kvinder,, at de er skyld i de ikke fik børn. Så den slags ansvarsfralæggelse eksisterer hvis hos begge køn.
De er ligeså tåbelige naturligvis. Og jeg har heller ikke nogen medlidenhed med de søde "nice guys" som Jasmin taler om. Den slags nice guys er ofte ikke andet end underdanighed og white knights. Og hvis kvinder hellere vil date bad boys, så fint med mig. Så længe de ikke kommer bagefter og piver over at bad boys er bad boys.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf englishchannel » 25. maj 2017, 04:59

Kvinder tuder ikke en tyvendedel så meget over mænds opførsel som omvendt. Det er sjovt, at TS så gerne vil skabe en fortælling om, hvor desperate kvinder er og hvor meget, de giver mænd skylden for deres egne shortcomings, men i praksis er det ikke tilfældet for andre end et par få tosser (og dem kan man finde alle steder). Til gengæld er der fora dedikeret til, at mænd kan opfinde deres egne teorier om hvordan feminisme, ligestilling og sociale ydelser har ødelagt verden for mænd. Hvordan kvinder kun vil have alphaer og bad boys og hvor uretfærdigt det er for "almindelige mænd", at de ikke kan få casual sex med "almindelige kvinder" (og her skal "almindelige kvinder" forstås som "tynde kvinder under 30").

Disse meget aktive fora er dedikeret til at klage sig over kvinder. Der findes sikkert flere, jeg ikke kender:
https://www.reddit.com/r/MGTOW/
https://www.reddit.com/r/TheRedPill/
https://www.reddit.com/r/Incels/
https://www.reddit.com/r/PurplePillDebate/ (dette fungerer som debat, så der er også modstridende synspunkter)
http://lookism.net/
http://sluthate.com/

Hvad med at have fokus på, at der er en voksende bevægelse af kvindehadende, frustrerede mænd, frem for at fokusere på de få, frustrerede kvinder, der af og til skriver en enkelt blogpost?
2
Bad Samaritan
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. maj 2017, 19:17
Kort karma: 172
Likede indlæg: 3089

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf Bad Samaritan » 25. maj 2017, 05:24

Vlad Kalashnikov skrev:De er ligeså tåbelige naturligvis. Og jeg har heller ikke nogen medlidenhed med de søde "nice guys" som Jasmin taler om. Den slags nice guys er ofte ikke andet end underdanighed og white knights. Og hvis kvinder hellere vil date bad boys, så fint med mig. Så længe de ikke kommer bagefter og piver over at bad boys er bad boys.


Er det dér egentlig ikke bare kønsdebattens svar på den klassiske "Altså, jeg er jo IKKE racist, MEN..."? :lol:

Humlen i det er vel den dér tankegang om, at man selv er the real deal, mens alle andre gør hvad end de nu gør af alle mulige ikke-særligt-altruistiske årsager, og den heraf affødte fornemmelse af at skulle have krav på alt muligt. Om ikke på ægte kærlighed og jomfruelig fisse, så i det mindste på at give udtryk for schadenfreude, når en lidt pænere douchebag med lidt mere selvtillid behandler tilfældige piger som lort.

Either way er det totalt åndssvagt, ansvarsfraskrivende og udtryk for en form for selvforherligelse, man normalt kun finder i 5-årige og garvede narcissister. Så for nu at koge det hele lidt ned: Der findes mere end 3.500.000.000 kvinder på planeten. Hvis ikke een eneste af dem gider dig længe nok til at der kommer børn ud af det, så ER det dig, den er gal med - og ikke et eller andet forestillet femi-nazistisk friblødende fælleskab.
4
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4083
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 109
Likede indlæg: 3690

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 25. maj 2017, 05:45

Bad Samaritan skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:De er ligeså tåbelige naturligvis. Og jeg har heller ikke nogen medlidenhed med de søde "nice guys" som Jasmin taler om. Den slags nice guys er ofte ikke andet end underdanighed og white knights. Og hvis kvinder hellere vil date bad boys, så fint med mig. Så længe de ikke kommer bagefter og piver over at bad boys er bad boys.


Er det dér egentlig ikke bare kønsdebattens svar på den klassiske "Altså, jeg er jo IKKE racist, MEN..."? :lol:
Aner det ikke. Faktisk aner jeg slet ikke hvad du bavler om lol Men jov, det er tåbeligt og ansvarsfraskrivende at give andre skylden for man ikke kan finde en mand at få børn med, når der nu er mere end 3.500.000.000 mænd på planeten. Det kan vi godt være enige i.
0
Grab them by the pussy
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf Slettet bruger » 25. maj 2017, 06:16

englishchannel skrev:Kvinder tuder ikke en tyvendedel så meget over mænds opførsel som omvendt. Det er sjovt, at TS så gerne vil skabe en fortælling om, hvor desperate kvinder er og hvor meget, de giver mænd skylden for deres egne shortcomings, men i praksis er det ikke tilfældet for andre end et par få tosser (og dem kan man finde alle steder). Til gengæld er der fora dedikeret til, at mænd kan opfinde deres egne teorier om hvordan feminisme, ligestilling og sociale ydelser har ødelagt verden for mænd. Hvordan kvinder kun vil have alphaer og bad boys og hvor uretfærdigt det er for "almindelige mænd", at de ikke kan få casual sex med "almindelige kvinder" (og her skal "almindelige kvinder" forstås som "tynde kvinder under 30").

Disse meget aktive fora er dedikeret til at klage sig over kvinder. Der findes sikkert flere, jeg ikke kender:
https://www.reddit.com/r/MGTOW/
https://www.reddit.com/r/TheRedPill/
https://www.reddit.com/r/Incels/
https://www.reddit.com/r/PurplePillDebate/ (dette fungerer som debat, så der er også modstridende synspunkter)
http://lookism.net/
http://sluthate.com/

Hvad med at have fokus på, at der er en voksende bevægelse af kvindehadende, frustrerede mænd, frem for at fokusere på de få, frustrerede kvinder, der af og til skriver en enkelt blogpost?


Kvinder råber ikke så meget i tosseforums på internettet, ligesom de ikke drikker så meget som mænd og hopper så meget ud fra broer som mænd. Sådan har det alle dage været, internettet giver bare nye muligheder for at reagere udad.

Men det fylder jo ikke noget i den offentlige debat, i de etablerede medier og på Christiansborg. De steder hvorfra samfundets retning kan ændres, er det kvinders behov der fylder. Kvinder skal have hjælp til at få bestyrelsesposter og stillinger som topledere, de skal have hjælp til at sikre ligeløn, de skal have hjælp til at få børn når de ikke kan finde en mand, osv.
0
Thomas31
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2398

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf Thomas31 » 25. maj 2017, 10:08

englishchannel skrev:Kvinder tuder ikke en tyvendedel så meget over mænds opførsel som omvendt. Det er sjovt, at TS så gerne vil skabe en fortælling om, hvor desperate kvinder er og hvor meget, de giver mænd skylden for deres egne shortcomings, men i praksis er det ikke tilfældet for andre end et par få tosser (og dem kan man finde alle steder). Til gengæld er der fora dedikeret til, at mænd kan opfinde deres egne teorier om hvordan feminisme, ligestilling og sociale ydelser har ødelagt verden for mænd. Hvordan kvinder kun vil have alphaer og bad boys og hvor uretfærdigt det er for "almindelige mænd", at de ikke kan få casual sex med "almindelige kvinder" (og her skal "almindelige kvinder" forstås som "tynde kvinder under 30").

Disse meget aktive fora er dedikeret til at klage sig over kvinder. Der findes sikkert flere, jeg ikke kender:
https://www.reddit.com/r/MGTOW/
https://www.reddit.com/r/TheRedPill/
https://www.reddit.com/r/Incels/
https://www.reddit.com/r/PurplePillDebate/ (dette fungerer som debat, så der er også modstridende synspunkter)
http://lookism.net/
http://sluthate.com/

Hvad med at have fokus på, at der er en voksende bevægelse af kvindehadende, frustrerede mænd, frem for at fokusere på de få, frustrerede kvinder, der af og til skriver en enkelt blogpost?


Sikke noget sludder. Dine links er til bizarre steder for tosser. Mgtow? Seriøst er det ikke mænd, der fuldstændig har fravalgt kvinder. Det er vel mildest talt en begrænset minoritet.man kan vel godt diskutere dem, men det er op tul dem.

Omvendt så tuder kvinder med ret stor opbakning fra officielt hold, både fra feministiske organisationer og synspunkter, der politisk er massivt overrepræsenteret og også en mere generel accept af, at mænd må man gerne skælde ud og presse.
" Mand dig op, få et arbejde, få nogle børn, gør din pligt. " osv kommer gerne fra helt main stream politisk hold baseret på de samme gamle holdninger til mænd, som feminister bliver rasende over, hvis rettet mod kvinder. Der hyles op over pension i en anden tråd på trods af, at der helt åbenlyst allerede overføres gigantiske summer fra mænd til kvinder. Det er bare ikke nok. Vi får charmerende svinske nye begreber, som toxic masculinity eller rape culture, der dæmoniserer mænd i en grad så de ikke længere kan være pædagoger uden opsyn.

Det egentlige formål er at begrænse mænd. Hvad enten man er bevidst om det eller ej. Mænd skulle nødigt indse, at de ikke behøver spille efter gamle regler.
1

Tilbage til "Forhold og sex"