Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4083
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 109
Likede indlæg: 3690

Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 16. maj 2017, 06:54

Mændene lever nemlig ikke op til kvindernes ønsker for hvad de vil have fra en mand. Endnu en uge, og endnu en artikel om hvordan det er mænds skyld at kvinder ikke får det liv de godt kunne tænke sig.

The trouble with all this finger pointing is that it leaves out half of the baby-making equation: men.

Women want an equal partner, but there are increasingly fewer candidates to choose from. The census reports that “the average adult woman in the US is more likely to be a college graduate than the average adult man.” Moreover, today’s young, childless female city-dwellers with college degrees are out-earning their male counterparts by 8 cents on the dollar. Their higher incomes may be why they are less likely (29 percent) to be living with their parents than single men (35 percent).

Today’s empowered young women are not only placing greater value on the importance of marriage and parenthood than the generation that precedes them, they also value high paying careers more than ever. And millennial men? They’re lagging behind.

This shift has caused a seesaw effect. “When women are in oversupply, men have the advantage and delay marriage and parenthood,” Jon Birger, author of “Date-onomics: How Dating Became a Lopsided Numbers Game,” told The Post. And when men are scarce, women put an even stronger focus on their careers so they can take care of themselves with a financial safety net. Meanwhile, men take a step back in their career ambition, no longer having to impress an oversupply of women with their financial prowess.
Childish men are to blame for women having kids late in life

Det kommer ovenpå en række artikler om at der bliver færre og færre unge mænd i arbejdsstyrken (The link between video games and unemployment --- Study finds young men are playing video games instead of getting jobs --- The U.S. labor force's guy problem: Lots of men don’t have a job and aren’t looking for one). Ikke svært at forstå herfra. Hvis mit valg var mellem 40-50 timer om ugen på et meningsløst arbejde på et kedeligt kontor for en lille løn som alligevel bliver spist op af skat og boligprisstigninger – vers. lidt løst arbejde, færre penge men meget fritid, så ville jeg også vælge det sidste. At kvinder så kalder det barnligt er hvad det er, mænd og kvinder har måske bare forskellige præferencer og mål i livet, men det kan da umuligt være mænds skyld at de ikke står til rådighed for at opfylde kvinderes præferencer og mål.
Senest rettet af Vlad Kalashnikov 16. maj 2017, 07:22, rettet i alt 1 gang.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7577
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1899
Likede indlæg: 24630

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf LaScrooge » 16. maj 2017, 07:19

:ae:
7
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4083
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 109
Likede indlæg: 3690

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 16. maj 2017, 07:28

LaScrooge skrev::ae:
Jeg tror jeg vil begynde at bruge samme strategi som disse kvinder. Dvs. give det andet køn skylden for ting der mislykkes i mit liv. Eller mere specifikt, give kvinden LaScrooge skylden. Faktisk er det din skyld jeg ikke er gift med tre blondiner med store bryster :cuss: :sur:
1
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf Pølsemix » 16. maj 2017, 07:51

Well, kvinder kan få børn selv så jeg kan ikke rigtig se problemet, ellers må de jo bare slække på deres krav til partner.
Tilsvarende for mænd, bortset fra de ikke kan få børn selv.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf Wizzze » 16. maj 2017, 07:58

Vlad Kalashnikov skrev:Mændene lever nemlig ikke op til kvindernes ønsker for hvad de vil have fra en mand. Endnu en uge, og endnu en artikel om hvordan det er mænds skyld at kvinder ikke får det liv de godt kunne tænke sig.

The trouble with all this finger pointing is that it leaves out half of the baby-making equation: men.

Women want an equal partner, but there are increasingly fewer candidates to choose from. The census reports that “the average adult woman in the US is more likely to be a college graduate than the average adult man.” Moreover, today’s young, childless female city-dwellers with college degrees are out-earning their male counterparts by 8 cents on the dollar. Their higher incomes may be why they are less likely (29 percent) to be living with their parents than single men (35 percent).

Today’s empowered young women are not only placing greater value on the importance of marriage and parenthood than the generation that precedes them, they also value high paying careers more than ever. And millennial men? They’re lagging behind.

This shift has caused a seesaw effect. “When women are in oversupply, men have the advantage and delay marriage and parenthood,” Jon Birger, author of “Date-onomics: How Dating Became a Lopsided Numbers Game,” told The Post. And when men are scarce, women put an even stronger focus on their careers so they can take care of themselves with a financial safety net. Meanwhile, men take a step back in their career ambition, no longer having to impress an oversupply of women with their financial prowess.
Childish men are to blame for women having kids late in life

Det kommer ovenpå en række artikler om at der bliver færre og færre unge mænd i arbejdsstyrken (The link between video games and unemployment --- Study finds young men are playing video games instead of getting jobs --- The U.S. labor force's guy problem: Lots of men don’t have a job and aren’t looking for one). Ikke svært at forstå herfra. Hvis mit valg var mellem 40-50 timer om ugen på et meningsløst arbejde på et kedeligt kontor for en lille løn som alligevel bliver spist op af skat og boligprisstigninger – vers. lidt løst arbejde, færre penge men meget fritid, så ville jeg også vælge det sidste. At kvinder så kalder det barnligt er hvad det er, mænd og kvinder har måske bare forskellige præferencer og mål i livet, men det kan da umuligt være mænds skyld at de ikke står til rådighed for at opfylde kvinderes præferencer og mål.


Artiklen inderholder jo ikke noget nyt er overraskende, især ikke som dansker, vi har vel vendt dette emne/problem i en 10års tid, ihvertfald :gruble:
Og artiklen indeholder jo også nogle sandheder, det må man indrømme. Selvfølgelig er det ikke kun mændenes skyld, men der skal nu en gang 2 til det der med børn (ja, jeg ved godt at kvinder efterhånden godt kan selv, med hjælp af sædbanken) og der er derfor 2 personers livssituationer der skal match op, og det er ikke altid lige let.

Til jeg var 35-36 havde jeg helt ærligt aldrig skænket børn en tanke, dels er jeg jo ikke under noget tidspres pga. biologien, dels var der jo ingen kvinde i verden, der ville være sindssyg nok til at have mig som far til noget som helst, og dels så havde jeg masser af ting at bruge min tid på, og ja herunder også computerspil ;) Så bortset fra at jeg ikke boede hjemme hos forældre, og havde en uddannelse og en karriere, så rammer artiklen lidt for tæt på :genert:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20477
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43944

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf paint » 16. maj 2017, 08:01

Men hvorom alting er:

THIS WILL RULE YOUR WORLD ;)

Billede
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21957
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. maj 2017, 08:13

Artikel og artikel. Det er vel nærmere et debatindlæg - og en promovering af skribentens seneste bog.
Det er formodentlig ikke kun på ugebasis, at nogen et eller andet sted på kloden sætter sig ned og skriver en mening ned, som nogen andre ikke er enige i. Herregud.
6
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29281

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf Sangius » 16. maj 2017, 08:18

Sådan overordnet passer det nogenlunde på mange jeg kender.
Jeg har f.eks. været klar på børn i en del år, men min mand var ikke endnu. Han er ellers 3 år ældre end mig.

Havde vi været samme alder, havde jeg måske skulle vente endnu længere.

Synes egentlig der godt kan være en tendens til at mange mænd ikke tænker så meget over, at det ikke er fryd og gammen at forsøge projekt baby med en kvinde i midt 30'erne.

Jeg har endnu til gode at møde en mand i 20erne som aktivt går og ønsker/tænker på børn. Selvom de da sikkert findes :)
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf Lykke » 16. maj 2017, 08:38

Jeg fandt en kæreste (nu mand), som er 6 år ældre end mig. Det passer åbenbart meget godt i forhold til at være klar til børn samtidigt. Ja i hvert fald i vores tilfælde.
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7577
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1899
Likede indlæg: 24630

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf LaScrooge » 16. maj 2017, 10:45

Vlad Kalashnikov skrev:
LaScrooge skrev::ae:
Jeg tror jeg vil begynde at bruge samme strategi som disse kvinder. Dvs. give det andet køn skylden for ting der mislykkes i mit liv. Eller mere specifikt, give kvinden LaScrooge skylden. Faktisk er det din skyld jeg ikke er gift med tre blondiner med store bryster :cuss: :sur:


Det gør du jo i forvejen. Det er ret synd for mændene, ikke. Renkogt offersuppe, med et tvist a la De andre synes jeg er skurken og det gør mig til det virkelige offer!
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20845

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf Zombie » 16. maj 2017, 11:13

Hvis de adspurgte kvinder angiver, at det er de oplevede manglende X kvaliteter hos mænd, som er skyld i, at de venter med at få børn - så er det jo fuldstændig korrekt beskrevet, at det er mændenes skyld.

Jeg har ikke læst linket, men vil blot understrege, at ovenstående ikke er det samme som, at det rent faktisk er mænds skyld og det er heller ikke det samme som, at mænd rent faktisk mangler X kvaliteter.
Blot at en gruppe af kvinder har denne opfattelse.

Jeg synes også, det lyder genkendeligt, at mænd er længere tid om at være modne på forskellig vis til redebyggeri. Men samtidig synes jeg også, at det har de da så sandelig lov til, for det skal de da helt selv bestemme. Ligesom kvinder så kan vurdere, om de vil vente med børn, droppe ideen om børn eller finde en mere moden (evt. ældre) mand at få børn med.
0
aka Forbies

:gammel:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf Slettet bruger » 16. maj 2017, 11:36

Den diskussion var vi igennem for 5-10 år siden på jubii :)

Grundproblemet er, at mændene har lavere uddannelse end kvinderne, derfor kan kønnene ikke matches op.

Det problem er allerede grundlagt når de er 16-18 år, man kan google tallene på ungdomsuddannelse.

Det er så noget der sker, fordi der åbenbart er noget ved undervisningssystemet der ikke fungerer for drengene.

Det eneste man kan gøre er at indføre noget kønsfordeling i skolesystemet.

Men det vil folk ikke, så det vil i stedet for blive til sæddonerer for kvinderne/thaikvinder for mændene.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf dgd2007 » 16. maj 2017, 11:46

eks-Maupassant skrev:[...]
Grundproblemet er, at mændene har lavere uddannelse end kvinderne, derfor kan kønnene ikke matches op.
[...]

For et par generationer siden, tror jeg, det meget mere almindelig, at manden var noget ældre end kvinden, så han mere eller mindre havde fået opbygget, hvad der skulle til for at "forsørge" familien. Altså fx at han var et godt stykke oppe i 20'erne, og hun var 19.
Sådan var det i hvert fald med mine bedsteforældre ... (jeg har dog ikke noget statistik om det).
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf Slettet bruger » 16. maj 2017, 11:54

dgd2007 skrev:
eks-Maupassant skrev:[...]
Grundproblemet er, at mændene har lavere uddannelse end kvinderne, derfor kan kønnene ikke matches op.
[...]

For et par generationer siden, tror jeg, det meget mere almindelig, at manden var noget ældre end kvinden, så han mere eller mindre havde fået opbygget, hvad der skulle til for at "forsørge" familien. Altså fx at han var et godt stykke oppe i 20'erne, og hun var 19.
Sådan var det i hvert fald med mine bedsteforældre ... (jeg har dog ikke noget statistik om det).


Den mulighed er overvejet, og den er blevet forkastet af kvinderne :)

Der var flere tråde om hvorfor kvinder ikke kunne gøre familietingen når de var omkring 20, men det vil de heller ikke. De vil tage uddannelsen færdig og så gøre familietingen i slut20erne, hvor mændene er hægtet af mht uddannelse/karriere.

Det er ret nemt at komme op med løsninger på det her problem, men de bliver alle sammen forkastet.

Så der er kun sæddoner/thaikvinde modellen tilbage. Det er det der vil ske, når vi ikke kan blive enige om noget.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf dgd2007 » 16. maj 2017, 11:59

eks-Maupassant skrev:Den mulighed er overvejet, og den er blevet forkastet af kvinderne :)

Der var flere tråde om hvorfor kvinder ikke kunne gøre familietingen når de var omkring 20, men det vil de heller ikke. De vil tage uddannelsen færdig og så gøre familietingen i slut20erne, hvor mændene er hægtet af mht uddannelse/karriere.

Det er ret nemt at komme op med løsninger på det her problem, men de bliver alle sammen forkastet.

Så der er kun sæddoner/thaikvinde modellen tilbage. Det er det der vil ske, når vi ikke kan blive enige om noget.

Nu var det jo ikke et løsningsforslag, bare en observation. :)
Dengang fik kvinder så heller ikke en uddannelse og fødte ofte mange flere børn i løbet af karrieren. Den ene af mine bedstefædre og min svigerfar var en ud af en flok på 8-10 stykker (give or take a few) :D
0

Tilbage til "Forhold og sex"