Kvindelig homoseksualitet er mere accepteret -hvorfor?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kvindelig homoseksualitet er mere accepteret -hvorfor?

Indlægaf Slettet bruger » 15. maj 2017, 14:54

LaScrooge skrev:
eks-Maupassant skrev:
LaScrooge skrev:
eks-Maupassant skrev:
Yes, det er også normalt at se berusede unge hetero-kvinder snave med hinanden i bylivet, det er mest noget de gør for at være kinky og få opmærksomhed og lave lidt sjovt i gaden. Og det er OK med alle, folk tænker ikke en gang de er lesbiske af den grund.


Det er præcis årsagen til, at kvindelig homseksualitet er mere accepteret end mandlig: to kvinder er jo bare sammen for at pirre mændene, ikke? Kvinders seksualitet er for mænds skyld.

Altså, hvis det er lækre kvinder. Hvis det er korthårede, mandhaftige betonlebber, så er de klamme og sandsynligvis mandehadende.

Selvom jeg er meget enig med Morgan Freeman, så er jeg overbevist om, at en del af kernen af homohadet er frygt: Frygt for afvisning.


Ikke nødvendigvis.

Der er kvinder der gør begge dele, og der er blandinger af det.

Der skal sikkert være nogen der tror det er som du siger der, men det betyder jo ikke at det ikke findes at teenagepiger kan finde på at snave hvis de vil booste deres opmærksomhed fra nogen fyre.


Pointen er, at tanken er der. Ideen om, at kvinder er sammen med andre kvinder for at pirre mænd. Hvordan det bliver opfattet af folk omkring dem tror jeg har allermest med miljøet at gøre. Miljøer der er queerbevidste vil i mindre grad antage, at 2 girls = 1 cup, og det er samtidig de miljøer, der er mindst homofobiske.


Jamen lol, du må altså bare leve med, at der er nogen kvinder der synes det er sjovt at pirre mænd, og derfor kan finde på at ty til "fake lesbian shows" eller hvad man skal kalde det.

Jeg troede faktisk først at de var lesbiske indtil jeg fandt ud af at det var en ting i bylivet med "fake lesbian shows"
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Kvindelig homoseksualitet er mere accepteret -hvorfor?

Indlægaf paint » 15. maj 2017, 14:59

Mit bud er, at der forholder sig anerledes for mænd end for kvinder, når det drejer sig om homoseksualitet. For en mand, drejer det sig om langt mere end bare seksualitet. Det drejer sig om hele hans selvopfattelse, som mand – som er en integreret del af hans samlede identitet.

Er det så ikke også det samme for kvinder, kunne man spørge? (med en vis ret). Nu kan jeg kun udtale mig med basis i de lesbiske kvinder jeg har talt med, og min opfattelse i den sammenhæng er, at det ikke er tilfældet i samme omfang, som for mænd.

'Kvinderollen' eller kvinders selvopfattelse, er langt mere fleksibel end mænds er. Der er ret vide rammer for hvad en kvinde kan foretage sig, uden at det ændrer ret meget ved hendes opfattelse af sig selv, og ikke mindst omverdens opfattelse af hende.

Som det allerede er nævnt, kan to kvinder godt stå og kysse hinanden på én eller anden bar, uden at nogen tager særligt notits af det. Det ville IKKE være tilfældet, hvis det var to mænd der gjorde det samme (med hinanden). Der ville straks komme et stempel: bøsse! Og så vil de fleste mænd (og formentlig også kvinder) lige skulle omkonfigurere deres syn på eller opfattelse af manden. Nu er han ikke en 'rigtig' mand længere, men en slags hybrid som man så lige skal finde ud af, hvordan man skal forholde sig til.
Mænd, har et adfærdskodeks overfor hinanden. Man kan uden videre aflæse den anden mand, via hans kropssprog, postitur mv. Det kan man ikke med en homoseksuel mand. Han har et andet adfærdskodeks; et andet 'sprog'. Ting man siger eller gør, kan betyde noget andet end overfor en heteroseksuel mand.
Der er tale om mixed signal's. Fysisk er det en mand, men adfærdsmæssigt og psykisk, udsender han signaler som en kvinde. Det kan skræmme en hel del heteroseksuelle mænd, eller gøre dem så usikre, at de bliver vrede (som en slags forsvar) fordi det opleves som en trussel.

(ovenstående, var den korte version)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kvindelig homoseksualitet er mere accepteret -hvorfor?

Indlægaf Slettet bruger » 15. maj 2017, 15:04

Zombie skrev:
eks-Maupassant skrev:
LaScrooge skrev:
eks-Maupassant skrev:
Yes, det er også normalt at se berusede unge hetero-kvinder snave med hinanden i bylivet, det er mest noget de gør for at være kinky og få opmærksomhed og lave lidt sjovt i gaden. Og det er OK med alle, folk tænker ikke en gang de er lesbiske af den grund.


Det er præcis årsagen til, at kvindelig homseksualitet er mere accepteret end mandlig: to kvinder er jo bare sammen for at pirre mændene, ikke? Kvinders seksualitet er for mænds skyld.

Altså, hvis det er lækre kvinder. Hvis det er korthårede, mandhaftige betonlebber, så er de klamme og sandsynligvis mandehadende.

Selvom jeg er meget enig med Morgan Freeman, så er jeg overbevist om, at en del af kernen af homohadet er frygt: Frygt for afvisning.


Ikke nødvendigvis.

Der er kvinder der gør begge dele, og der er blandinger af det.

Der skal sikkert være nogen der tror det er som du siger der, men det betyder jo ikke at det ikke findes at teenagepiger kan finde på at snave hvis de vil booste deres opmærksomhed fra nogen fyre.


Der findes også teenagepiger som snaver, fordi de har lyst til det. Hvis det så er offentligt, så bliver de skudt i skoene, at det er for at få opmærksomhed fra fyre.

Som yngre eksperimenterede jeg selv en del, og det var ret irriterende at ville jeg snave en fyr, kunne jeg bare gøre det, men var det en pige, måtte vi snige os væk. For fyrene antog altid, det var til deres ære og følte deres ego trådt på, når de fik en fed afvisning. Så var man jo alskens dårligt som narrefisse og attentionwhore.

De samme fyre ville den dag i dag måske påstå, at vi gjorde det for opmærksomhed. Jeg blev aldrig spurgt. Jeg tror ikke, mange af de piger som skydes det i skoene, nogensinde er blevet spurgt og derfor kan konceptet meget vel være fri fantasi 8/10 gange - hvilket jeg ikke finder usandsynligt.
De fleste homoseksuelle har også eksperimenteret på den måde, biseksuelle har også osv.

Jeg ved, de piger du omtaler findes, men jeg tror de er sjældnere end antaget og at mange piger bare kysser, fordi de har lyst og ikke for opmærksomhed.


Altså ja, det er jo heller ikke fordi det vælter med det, men det er alligevel noget man ser jævnligt hvis man er i byen på de steder hvor de spiller umpa-umpa-umpa ting.

Men det kommer vel lidt an på stedet. Hvis jeg var i *venstreorienteret Nørrebro-sted" så ville jeg mere tænke lesbiske, hvis jeg er på *umpa umpa i indre by* så tænker jeg fake lesbian show.

Ja og det kommer også an på hvordan de ser ud og sådan. Dem jeg har set gøre det er netop de der lidt Paradise-Hotel agtige segment, sådan dullet op "vi gik i gymnasium for ikke så lang tid siden", som godt kan lide at "pirre mænd", hvilket jo er noget de gør for deres egen tilfredsstillelses skyld :)
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Kvindelig homoseksualitet er mere accepteret -hvorfor?

Indlægaf LaScrooge » 15. maj 2017, 15:31

eks-Maupassant skrev:
LaScrooge skrev:
eks-Maupassant skrev:
LaScrooge skrev:
eks-Maupassant skrev:
Yes, det er også normalt at se berusede unge hetero-kvinder snave med hinanden i bylivet, det er mest noget de gør for at være kinky og få opmærksomhed og lave lidt sjovt i gaden. Og det er OK med alle, folk tænker ikke en gang de er lesbiske af den grund.


Det er præcis årsagen til, at kvindelig homseksualitet er mere accepteret end mandlig: to kvinder er jo bare sammen for at pirre mændene, ikke? Kvinders seksualitet er for mænds skyld.

Altså, hvis det er lækre kvinder. Hvis det er korthårede, mandhaftige betonlebber, så er de klamme og sandsynligvis mandehadende.

Selvom jeg er meget enig med Morgan Freeman, så er jeg overbevist om, at en del af kernen af homohadet er frygt: Frygt for afvisning.


Ikke nødvendigvis.

Der er kvinder der gør begge dele, og der er blandinger af det.

Der skal sikkert være nogen der tror det er som du siger der, men det betyder jo ikke at det ikke findes at teenagepiger kan finde på at snave hvis de vil booste deres opmærksomhed fra nogen fyre.


Pointen er, at tanken er der. Ideen om, at kvinder er sammen med andre kvinder for at pirre mænd. Hvordan det bliver opfattet af folk omkring dem tror jeg har allermest med miljøet at gøre. Miljøer der er queerbevidste vil i mindre grad antage, at 2 girls = 1 cup, og det er samtidig de miljøer, der er mindst homofobiske.


Jamen lol, du må altså bare leve med, at der er nogen kvinder der synes det er sjovt at pirre mænd, og derfor kan finde på at ty til "fake lesbian shows" eller hvad man skal kalde det.

Jeg troede faktisk først at de var lesbiske indtil jeg fandt ud af at det var en ting i bylivet med "fake lesbian shows"


Jamen, så lol lol da.
0
And we both know: I will be delicious
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kvindelig homoseksualitet er mere accepteret -hvorfor?

Indlægaf Slettet bruger » 15. maj 2017, 15:53

LaScrooge skrev:
eks-Maupassant skrev:
LaScrooge skrev:
eks-Maupassant skrev:
LaScrooge skrev:
eks-Maupassant skrev:
Yes, det er også normalt at se berusede unge hetero-kvinder snave med hinanden i bylivet, det er mest noget de gør for at være kinky og få opmærksomhed og lave lidt sjovt i gaden. Og det er OK med alle, folk tænker ikke en gang de er lesbiske af den grund.


Det er præcis årsagen til, at kvindelig homseksualitet er mere accepteret end mandlig: to kvinder er jo bare sammen for at pirre mændene, ikke? Kvinders seksualitet er for mænds skyld.

Altså, hvis det er lækre kvinder. Hvis det er korthårede, mandhaftige betonlebber, så er de klamme og sandsynligvis mandehadende.

Selvom jeg er meget enig med Morgan Freeman, så er jeg overbevist om, at en del af kernen af homohadet er frygt: Frygt for afvisning.


Ikke nødvendigvis.

Der er kvinder der gør begge dele, og der er blandinger af det.

Der skal sikkert være nogen der tror det er som du siger der, men det betyder jo ikke at det ikke findes at teenagepiger kan finde på at snave hvis de vil booste deres opmærksomhed fra nogen fyre.


Pointen er, at tanken er der. Ideen om, at kvinder er sammen med andre kvinder for at pirre mænd. Hvordan det bliver opfattet af folk omkring dem tror jeg har allermest med miljøet at gøre. Miljøer der er queerbevidste vil i mindre grad antage, at 2 girls = 1 cup, og det er samtidig de miljøer, der er mindst homofobiske.


Jamen lol, du må altså bare leve med, at der er nogen kvinder der synes det er sjovt at pirre mænd, og derfor kan finde på at ty til "fake lesbian shows" eller hvad man skal kalde det.

Jeg troede faktisk først at de var lesbiske indtil jeg fandt ud af at det var en ting i bylivet med "fake lesbian shows"


Jamen, så lol lol da.


Jeg synes det er sjovt at du partout vil bokse folk ned i dine kategorier.

Dit udgangspunktr, er piger der kysser fordi det tiltrækker dem sexuelt, hvor det slet ikke har noget med mænd at gøre.

Yes, selvfølgeligt findes det, og det er fint nok og alt det der.

Du behøver bare ikke gå derhen hvor de SKAL være det, og hvis det ikke ligner det, så skal vi få det ind i den kasse på en eller anden måde.

Der er bare nogen kvinder der gør noget andet - det er fint nok. Det er unødvendigt at gå agurk i teorier, for at bortforklare at de findes.

Det er jo lige meget. Folk kan gøre hvad de vil. Der findes alt fra kvinder der skal på feministisk ø-lejr, som slet ikke forstår nogen forbinder mænd og sex, til teen-cultpiger, der smider billeder op på face hvor de er nøgne piger sammen i skumbad for at få likes og brænde ind på fyrenes radar.

Ja og der er vel også folk der gør begge dele i perioder :)
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Kvindelig homoseksualitet er mere accepteret -hvorfor?

Indlægaf dgd2007 » 15. maj 2017, 21:37

Jasmin skrev:Jeg har en ven som er bøsse og han opfatter det som om langt de fleste har en forestilling om, at mandlig homoseksualitet kun drejer sig om fysisk tilfredsstillelse.

Det gør det vel også i nogle tilfælde?
Hvis det fx er mere udbredt i fængsler end i befolkningen som helhed, der det vel ikke fordi homoseksuelle er mere kriminelle og derfor overrepræsenterede der, men fordi det er eneste mulighed?
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Kvindelig homoseksualitet er mere accepteret -hvorfor?

Indlægaf dgd2007 » 15. maj 2017, 21:38

LaScrooge skrev:[...]Selvom jeg er meget enig med Morgan Freeman, så er jeg overbevist om, at en del af kernen af homohadet er frygt: Frygt for afvisning.

Hvordan det?
Frygt for at hvem afviser hvem?
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Kvindelig homoseksualitet er mere accepteret -hvorfor?

Indlægaf paint » 15. maj 2017, 22:10

dgd2007 skrev:
Jasmin skrev:Jeg har en ven som er bøsse og han opfatter det som om langt de fleste har en forestilling om, at mandlig homoseksualitet kun drejer sig om fysisk tilfredsstillelse.

Det gør det vel også i nogle tilfælde?
Hvis det fx er mere udbredt i fængsler end i befolkningen som helhed, der det vel ikke fordi homoseksuelle er mere kriminelle og derfor overrepræsenterede der, men fordi det er eneste mulighed


Det tror jeg er en skrøne, der sikkert stammer fra amerikanske fængselsfilm. Jeg tror simpelthen ikke på, at nogen vælger homoseksualitet i mangel af bedre/eneste mulighed.
Hvis der er mere udbredt i fængsler end andre steder, må det skyldes 'stærke fanger', der tvinger andre til det - hvilket man forøvrigt også hyppigt ser i amerikanske film. ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Kvindelig homoseksualitet er mere accepteret -hvorfor?

Indlægaf dgd2007 » 15. maj 2017, 22:20

paint skrev:Det tror jeg er en skrøne [...]

Det er muligt!
Det virker dog ikke helt usandsynligt. Også tidligere på andre steder, hvor der kun var mænd ... kasserner, drengeskoler osv.

Men jeg ved godt, det er en vigtig del af homeseksuel argumentation, at det er 100% indbygget/medfødt. Og modsat fra fx kristne grupper, at det er 100% noget, man er blevet forført til. Så det er svært at få facts på bordet, når det er så politisk ladet :gruble:

Jeg læste for øvrigt en gang en bog (af Germaine Greer), hvor der blev beskrevet et samfund et sted i verden (kan desværre ikke huske hvor), hvor man havde de omvendte forventninger til, hvad homoefrainger blandt mnd gjorde ved udøverne. De mente, at unge mænd ved at have sex med ældre mænd, netop blev mere mandige. Mens hvis de rendte med piger, blev de mere "tøsede" ;) Lidt OT her måske, men meget sjovt. Jeg er sikker på, at det begge steder er selvopfyldende profetier i mange tilfælde - altså om man anlægger løse håndled ellerføler sig gevaldig mandig efter sine erfaringer.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Kvindelig homoseksualitet er mere accepteret -hvorfor?

Indlægaf paint » 15. maj 2017, 22:33

dgd2007 skrev:
paint skrev:Det tror jeg er en skrøne [...]

Det er muligt!
Det virker dog ikke helt usandsynligt. Også tidligere på andre steder, hvor der kun var mænd ... kasserner, drengeskoler osv.

Men jeg ved godt, det er en vigtig del af homeseksuel argumentation, at det er 100% indbygget/medfødt. Og modsat fra fx kristne grupper, at det er 100% noget, man er blevet forført til. Så det er svært at få facts på bordet, når det er så politisk ladet :gruble:

Jeg læste for øvrigt en gang en bog (af Germaine Greer), hvor der blev beskrevet et samfund et sted i verden (kan desværre ikke huske hvor), hvor man havde de omvendte forventninger til, hvad homoefrainger blandt mnd gjorde ved udøverne. De mente, at unge mænd ved at have sex med ældre mænd, netop blev mere mandige. Mens hvis de rendte med piger, blev de mere "tøsede" ;) Lidt OT her måske, men meget sjovt. Jeg er sikker på, at det begge steder er selvopfyldende profetier i mange tilfælde - altså om man anlægger løse håndled ellerføler sig gevaldig mandig efter sine erfaringer.


Det var jeg faktisk ikke engang klar over at det var. Men jeg har hørt homoseksuelle mænd ( og kvinder) sige at det ikke var noget de valgte. Det var noget, der valgte dem. Kort sagt, var der ikke tale om et valg men snarere noget der skete. Noget de ikke kunne fravælge.

At heteroseksuelle, fordi der ikke er andre muligheder, pludselig skulle føle sig tiltrukket af eget køn, tror jeg ikke på er muligt. Men jeg kunne til gengæld sagtens forestille mig, at engelske kostskoler med en meget autoritær styreform, kunne trigge en latent biseksualitet. Samtidigt med, at der sikkert er de samme magtstrukturer (og dermed tvang) som i fængsler.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Kvindelig homoseksualitet er mere accepteret -hvorfor?

Indlægaf dgd2007 » 15. maj 2017, 22:50

paint skrev:[...] At heteroseksuelle, fordi der ikke er andre muligheder, pludselig skulle føle sig tiltrukket af eget køn, tror jeg ikke på er muligt. [...]

Nja, men denne tangent startede jo med spørgsmålet om, hvorvidt "mandlig homoseksualitet kun drejer sig om fysisk tilfredsstillelse". Ikke om hvorvidt man nødvendigvis var forelsket eller tiltrukket på same måde, som man kan være med kvinder.

Det findes jo blandt aber af typer, hvor den stærkeste sætter sig på alle hunnerne (jeg tror, det var bavianer, jeg læste om). Og ungersvendene sidder så i udkanten af flokken og spiller den af på sig selv og hinanden. Så jeg forholder mig indtil videre neutral mht. om man kan "blive" bøsse, eller det altid er 100% forprogrammeret fra naturens hånd. Men jo, det har altid været en pointe fra pro-homo-rettighedsgrupper, at det er det sidste.
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Kvindelig homoseksualitet er mere accepteret -hvorfor?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 16. maj 2017, 05:07

Det har at gøre med identitetspolitik og den omsiggribende seksualisering / fetichisering af alt og alle i nutidig vestlig kultur. Som de to russiske atleter der kyssede hinanden efter at have vundet medaljer ved De Olympiske Lege – og straks gik den samlede vestlige presse i selvsving og skreg ”lesbiske”, og protesthappening mod russisk lovforslag og hvad ved jeg. I virkelighede var de bare venner og glade – som de kunne være uden at de absolut skulle gøres til et freakshow & politisk handling, fordi russiske kultur er mindre besat af at seksualiserer alt end vestlig kultur er. Senest skal vi nu åbenbart til at tro at en hel masse heteroseksuelle mænd går rundt og har sex med hinanden. The “Bro Job”: Why “straight” men have sex with each other; The Phenomenon of ‘Bud Sex’ Between Straight Rural Men

Tidligere (før den seksuelle revolution) kunne mænd forme tætte venskaber uden at de blev anset for homoseksuelle (Bosom Buddies: A Photo History of Male Affection). Og i store dele af SØ-Asien er de stort set ligeglade med om folk er bøsser, eller lesbiske, ladyboys eller tomboys – for der er heller ikke denne seksualisering, så mænd (og kvinder) kan vise følelser for andre af samme køn uden konstant at blive skudt diverse seksualidentiteter i skoene. Men i og med at alt bliver seksualiseret skaber det en slags paranoia hvor selv rent venskabelige handlinger bliver udlagt som seksuelle. Kan du gå en tur med din ven uden at det er Bro Jobs? Kan du tage selfie med din ven uden at det er en bromance? Kan man tage på ferie med sin ven uden der som minimum er undertrykt homoerotiske følelser? Kan man være principielt imod homoægteskaber uden at have undertrykt sin egen homosexualitet?

No Homo – selvfølig!
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Kvindelig homoseksualitet er mere accepteret -hvorfor?

Indlægaf LadyFox » 16. maj 2017, 11:21

eks-Maupassant skrev:
Zombie skrev:
eks-Maupassant skrev:
LaScrooge skrev:
eks-Maupassant skrev:
Yes, det er også normalt at se berusede unge hetero-kvinder snave med hinanden i bylivet, det er mest noget de gør for at være kinky og få opmærksomhed og lave lidt sjovt i gaden. Og det er OK med alle, folk tænker ikke en gang de er lesbiske af den grund.


Det er præcis årsagen til, at kvindelig homseksualitet er mere accepteret end mandlig: to kvinder er jo bare sammen for at pirre mændene, ikke? Kvinders seksualitet er for mænds skyld.

Altså, hvis det er lækre kvinder. Hvis det er korthårede, mandhaftige betonlebber, så er de klamme og sandsynligvis mandehadende.

Selvom jeg er meget enig med Morgan Freeman, så er jeg overbevist om, at en del af kernen af homohadet er frygt: Frygt for afvisning.


Ikke nødvendigvis.

Der er kvinder der gør begge dele, og der er blandinger af det.

Der skal sikkert være nogen der tror det er som du siger der, men det betyder jo ikke at det ikke findes at teenagepiger kan finde på at snave hvis de vil booste deres opmærksomhed fra nogen fyre.


Der findes også teenagepiger som snaver, fordi de har lyst til det. Hvis det så er offentligt, så bliver de skudt i skoene, at det er for at få opmærksomhed fra fyre.

Som yngre eksperimenterede jeg selv en del, og det var ret irriterende at ville jeg snave en fyr, kunne jeg bare gøre det, men var det en pige, måtte vi snige os væk. For fyrene antog altid, det var til deres ære og følte deres ego trådt på, når de fik en fed afvisning. Så var man jo alskens dårligt som narrefisse og attentionwhore.

De samme fyre ville den dag i dag måske påstå, at vi gjorde det for opmærksomhed. Jeg blev aldrig spurgt. Jeg tror ikke, mange af de piger som skydes det i skoene, nogensinde er blevet spurgt og derfor kan konceptet meget vel være fri fantasi 8/10 gange - hvilket jeg ikke finder usandsynligt.
De fleste homoseksuelle har også eksperimenteret på den måde, biseksuelle har også osv.

Jeg ved, de piger du omtaler findes, men jeg tror de er sjældnere end antaget og at mange piger bare kysser, fordi de har lyst og ikke for opmærksomhed.


Altså ja, det er jo heller ikke fordi det vælter med det, men det er alligevel noget man ser jævnligt hvis man er i byen på de steder hvor de spiller umpa-umpa-umpa ting.

Men det kommer vel lidt an på stedet. Hvis jeg var i *venstreorienteret Nørrebro-sted" så ville jeg mere tænke lesbiske, hvis jeg er på *umpa umpa i indre by* så tænker jeg fake lesbian show.

Ja og det kommer også an på hvordan de ser ud og sådan. Dem jeg har set gøre det er netop de der lidt Paradise-Hotel agtige segment, sådan dullet op "vi gik i gymnasium for ikke så lang tid siden", som godt kan lide at "pirre mænd", hvilket jo er noget de gør for deres egen tilfredsstillelses skyld :)


Jeg har som teenager befundet mig flere miljøer, lige fra punk til Paradise-hotel agtige segment- i alle miljøer jeg har været i har piger kysset med hinanden i forbindelse med alkohol, men i alle miljøer har piger også kysset med hinanden når der ikke har været nogle fyre tilstede. Dermed ikke sagt at det ikke i nogle tilfælde kan være en bonus hvis det kan forarge nogle, eller at det kan pirre en fyr, men i bund og grund er jeg ikke i tvivl om det sjældent handler så meget om fyre, som det handler om at eksperimenterer.
2
...
Goozilla
Indlæg: 575
Tilmeldt: 30. apr 2016, 13:46
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1628

Re: Kvindelig homoseksualitet er mere accepteret -hvorfor?

Indlægaf Goozilla » 17. maj 2017, 16:55

Jeg ved sgu ikke, om kvindelig homoseksualitet er så meget mere accepteret end mandlig. Folk reagerer ofte forskelligt alt efter om det er et bøsse eller lesbisk par, men ingen af delene er en dans på roser i forhold til omverdenens syn på ens seksualitet.

Når det kommer til accept af homoseksuel adfærd, så synes jeg det er vigtigt at skelne imellem den seksuelle handling og så seksualitet.

Hvis vi snakker seksuel handling, så er jeg helt enig i trådens overskrift. Der synes at være en langt større accept af lesbisk sex, når det kommer til porno eller one-night stand, hvorimod sex imellem mænd får en noget hårdere medfart rent socialt og ses som noget, der tilhører den mere freaky afdeling.
I forhold til porno, så tror jeg, at det skyldes mænds større forbrug af porno generelt. Mænd tænder ofte mere visuelt end kvinder og derfor er flere kvinder snoet ind i hinanden et ophidsende fænomen for mange. Om det ligefrem er de lesbiske handlinger, der fyrer op under fantasien, ved jeg ikke, men som en anden siger i tråden, så er det nok nemmere at forholde sig til som mand, da man kan sætte sig i begge parters sted ved lesbisk sex. I forhold til accepten af biseksuelle kvinder, så tror jeg at pornoen har været med til at afmystificere dette og derfor kan kvindelig homoseksuel adfærd sagtens tolereres af de fleste.

Hvis vi derimod snakker reel homoseksualitet, så er det mit indtryk, at det hverken er lettere eller sværere for kvinder at springe ud over for venner og familie. Faktisk vil jeg påstå, at bøsser generelt er bedre til at råbe op om deres eksistens og derfor opleves det som en mindst lige så stor omvæltning eller måske større omvæltning, hvis ens datter kommer hjem og fortæller om sin kæreste Kirsten. Det er ihvertfald det indtryk jeg har fået fra de af mine venner, der har oplevet det selv.
Det er heller ikke min opfattelse, at lesbiske har det nemmere på fx arbejdspladsen end bøsser. Jeg har oplevet flere tåkrummende situationer, hvor mange (især mandlige) kollegaer simpelthen ikke fatter, hvor grænsen går - ganske enkelt fordi de har fundet ud af, at vedkommende er lesbisk. Det er måske ikke en voldelig adfærd, som bøsser ind imellem kan opleve det, men jeg tvivler på, at situationen er nemmere eller mindre ubehagelig.
2
ALD MAKT TEL DI ORBLENE!!!
Goozilla
Indlæg: 575
Tilmeldt: 30. apr 2016, 13:46
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1628

Re: Kvindelig homoseksualitet er mere accepteret -hvorfor?

Indlægaf Goozilla » 17. maj 2017, 20:54

Mavis skrev:
Det er jeg enig i. Der findes mange negative fordomme om lesbiske, som er blevet lidt mere afmystificerede for bøssernes vedkommende, hovedsageligt tror jeg fordi bøsser er langt mere repræsenterede i medierne som normale mennesker end lesbiske (Uffe Elbæk, Hans Pilgaard, Stephen Fry). Den eneste kendte lesbiske (som ikke er fra en pornofilm) jeg kan komme i tanke om på stående fod er Ellen fra The Ellen Show.

Nu hvor jeg tænker over det, fordomsmæssigt set vinder bøsser sgu...

Bøsser...
Er overdrevet lækre
Er kvinders bedsteste veninder
Er gode til kunst
Ved virkelig, hvordan man fester

Lesbiske...
Er grimme, tykke og karseklippede. Hvis de er lækre, er de ikke lesbiske, men biseksuelle der eksisterer for mændendes skyld
Hader mænd og er feminazier
Skriver bøger om hvor meget de hader mænd
Er absolut ikke festlige

Hm. God pointe.


Præcis!

Jeg må dog indrømme, at jeg har svært ved at komme i tanke om en direkte lesbisk pornoskuespillerinde. Mange er biseksuelle og en del af dem er det sandsynligvis kun, hvis der er penge involveret.
Omvendt så ved vi jo ikke, hvor mange kendte kvinder, der er homoseksuelle. Der kan jo ret beset være en del, der pga. ovennævnte fordomme vælger at holde den slags meget privat. Simpelthen fordi de ikke gider at tage diskussionen med omverdenen.

Du rammer lige én af mine helt store kæpheste, når du liner de velkendte fordomme omkring bøsser op. De der barnagtige Sex and the City fantasier om en homoven, som visse kvinder forguder og fremhæver som sin "veninde" i omgangskredsen. Det er om muligt den mest misforståede positive diskrimination, jeg overhovedet kan komme i tanke om! Jeg vælger ikke venner ud fra seksualitet og jeg ville sgu blive lige så såret over at blive valgt til, som at blive valgt fra pga. kønnet på den, jeg deler soveværelse med.
Og så ved jeg godt, at der nok skal være en masse argumenter om, at en bøsse som "veninde" ikke ser på én, som et seksualobjekt og derfor kan man snakke om så meget mere og kigge på fyre samtidig. Hvis det er kriteriet, så kunne det være, at man skulle overveje sin omgangskreds lidt nærmere og være mindre overfladisk i sine sorteringer. Det nytter ihvertfald ikke at fortsætte i samme overfladiske sorteringskriterier som fx seksualitet.
3
ALD MAKT TEL DI ORBLENE!!!

Tilbage til "Forhold og sex"