Skal jeg bruge mit frikort??

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Skal jeg bruge mit frikort??

Indlægaf Zombie » 28. apr 2017, 09:27

Ja altså, jeg kommer fra et enormt sexpositivt miljø og 80% af min omgangskreds er poly-something. Så jeg løfter knapt et øjenbryn over det her.

En ting jeg synes, du skal overveje, er også at udforske dit sexliv med konen. Jeg gider ærligt ikke knalde i en time. ;) Så bare en venlig reminder: Snak med konen om hvad der er godt og husk også at gå på udforskning med hende.

Og det er faktisk et trick jeg giver dig fra mine poly-venner. :) De siger, at det kan være en god idé at holde det eksperimenterende derhjemme, fordi det ellers godt kan falde lidt i baggrunden for det nye og spændende, man kan finde rundt omkring. Så udover at der selvfølgelig er en røvfuld følelser for din kone, så husk at holde JERES sexliv nyt og spændende også, ved ikke at henfalde til de samme 3-4 rutiner hver gang.
På den måde undgår du, at det nye og spændende skaber afstand mellem jer, fordi dit fokus flytter sig.

Og så synes jeg stadig, du fortsat skal snakke med din kone og lade være med at presse dig selv. Start med bare at kysse og lad være med at gå videre, før du har en god og glad fornemmelse i kroppen når du kysser med andre, fremfor en lille knude og følelsen af, at det er forkert.
Når du respekterer din egen fart, får du en bedre oplevelse og mindre risiko for problemer med præstationen senere - og din kone kan også følge med i dine små skridt og opmuntre dig, og bekræfte dig i, at det er helt okay, når du honorerer jeres aftale om at fortælle hende om de ting, du laver med andre.


Og så lige endnu en venlig reminder fra mine poly-venner: Går I igennem den mindste "rough patch" dropper du alle andre i den periode. Dit forhold og din kone kommer først, og har hun det træls i en periode eller har I skændtes eller hun har været ked af det - så kom tidlig hjem fra fest fremfor at jage sex med andre. Det er en gestus som betyder helt vildt meget, for selvom hun måske ikke ville modsætte sig, at du havde sex med andre - så ville det betyde rigtig meget, at du af dig selv lod være.


Så tag det roligt og lad være med at presse dig selv. :)
5
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Skal jeg bruge mit frikort??

Indlægaf Hunkat » 28. apr 2017, 09:30

Jeg synes du måske også skal overveje hvorfor det er så vigtigt for dig at overbevise total fremmende om hvor fantastisk jeres sexliv er (godt for jer) og samtidig mene at der mangler noget. Det skurrer lidt og det tror jeg er det mange herinde reagerer på når de stiller kritiske spørgsmål til jeres aftale.

Du sender meget modsatrettede signaler om det frikort, kan du selv se det?
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Skal jeg bruge mit frikort??

Indlægaf Zombie » 28. apr 2017, 10:04

Hunkat skrev:Jeg synes du måske også skal overveje hvorfor det er så vigtigt for dig at overbevise total fremmende om hvor fantastisk jeres sexliv er


Fordi vi spørger om det/kommenterer på det?
2
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Skal jeg bruge mit frikort??

Indlægaf sortkaffe » 28. apr 2017, 10:27

Jeg synes du lyder lidt som en umoden mand der er kommet i panikalder.
Ja undskyld for det direkte sprog.

Pas nu på at der i virkelig ikke er noget andet der er galt, som du så i dit hoved har fået til at handle om noget helt tredje.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Skal jeg bruge mit frikort??

Indlægaf LadyFox » 28. apr 2017, 10:47

Jeg forstår godt du har det som du har det - også selvom mange vil sige at du ikke er gået glip af noget/så meget. Det er jo sådan set lige meget om du reelt set er gået glip af noget, det føler du jo at du er - uanset hvad andre så ville mene. Folks oplevelse af at have sex med en fremmede og halv-fremmede er meget forskellige, nogle synes det er sådan lidt "meh" mens andre mennesker synes det har været fedt, så der ER jo ikke noget rigtigt og forkert i det spørgsmål.
Din kone har givet dig lov til at prøve det af, og derfor har du jo reelt set muligheden og det er jo super, jeg synes dog at du skal overveje det lidt mere nøje før du springer ud i det, for måske det vil bringe noget godt med sig, men det kan også ende omvendt, og når du først har gjort det er der ingen vej tilbage.
Først og fremmest så synes jeg det er vigtigt du er helt sikker på at din kone virkelig mener at hun har det okay med det, og det ikke er noget hun siger fordi hun føler sig presset og er bange for at miste dig. For hvis din kone kun er okay med det fordi hun er bange for alternativet, så vil det ikke ende godt. Så det synes jeg er meget vigtigt at være sikker på først.
Dernæst bør du gøre dig nogle tanker om, hvad nu hvis du finder ud af at græsset er grønnere på den anden side, og du faktisk synes det er fedt at have sex med alle mulige, mens du er sammen med din kone - på et eller andet tidspunkt vil hun jo nok ende med at synes at nu har du prøvet det af, og så kan i komme tilbage til normalt. Hvis du får det prøvet af, og får smag på det - vil du så kunne lægge det fra dig igen? Hvad hvis du aldrig føler du får løbet hornene af? Man får jo aldrig prøvet ALT.
Hvordan vil du have det hvis når du har prøvet det at din kone pludselig indser at hun alligevel ikke har det godt med det? Det er trods alt lettere at sige man er okay med noget, end det nødvendigvis er det i praksis. Vil du så føle dig snydt, begrænset? Vil du føle en aftale er en aftale, eller ville du faktisk synes det er rimeligt nok?
Hvis tingene ikke går som planlagt, er du så klar til at der kan komme en hård periode der handler om at kæmpe for at genvinde tillid, at træde lidt tilbage, bekræfte din kone og kæmpe sig igennem en krise?

Alle sådan nogle ting synes jeg at du skal overveje nøje, for selvom det i mange tilfælde kan fungerer, så er det ikke sikkert, så det er værd at tænke de værste konsekvenser der KAN ske igennem inden beslutningen tages. For det er noget lort at stå bagefter når det er gået galt og tænke at det ikke var konsekvenserne værd.
Det er jo svært for os herinde at spå om hvordan det vil gå, vi kender ikke jer, og jeres forhold. Jeg tror i hvert fald bare det er super vigtigt lige at få mærket grundigt efter, for jer begge en masse gange endnu.
Bare fordi du har fået muligheden behøver du jo ikke at gribe den lige med det samme.

Jeg håber i hvert fald i finder ud af det på den ene eller den anden måde. :)
2
...
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Skal jeg bruge mit frikort??

Indlægaf Tanten » 28. apr 2017, 10:49

MandMedFrikort skrev:@Crookshanks
Jeg kan se jeg har lavet en stor tastefejl.
""Så nu hvor man har styr på det, er der bare en trang til at "prøve" de med andre og få den oplevelse og beskæftigelse, jeg gik glip af som ung.""
Der skulle stå bekræftelse. :)

Så, Nej. Jeg er ikke ude på at prøvekøre damer. Det er mere at bekræfte overfor mig selv, at jeg er god nok... et sted.
Min kone har intet imod vores sexliv og roser det til skyerne. Det er bare desværre ikke nok til at fjerne følelsen.

Og til ""Hvad regner du med at alle andre gør?""
Så tror jeg de har et behov de ikke får snakket om det og ender i utroskab.


@Zombie og Tanten
Nej, vores sexliv fejler ikke noget og når vi er igang, går der altid mellem 30 minutter og én time. Nogle gange mere.
Så hun er helt færdig bagefter. :)


@Luffegås
Som jeg skrev vil jeg ikke tage i byen for at score eller bage på piger, men for at have det sjovt.
Men hvis man nu skulle danse lidt tættere, lade hænderne løbe eller gi et kys, er det da dejligt at have den frihed.

Kan godt se hvad du mener med, at jeg kommer til at se hvor meget mere dejlig hun er, hvis jeg engang gik i seng med en anden.
Det er noget jeg må tage til den tid. Men tak for din historie. :)

""Så vil nok nærmere vende den rundt og sige, hvorfor bliver du ved din kone?""
Jeg elsker min kone og hun mig. Hun skulle virkelig lave noget helt vanvittigt, hvis det skulle blive aktuelt.


@Mistermor
Det her er noget min kone og jeg har snakket om lidt efter lidt i, ja næsten to år.
Og selvom hun nu har givet mig lov, fik jeg denne følelse af svigt, efter jeg kyssede pigen i byen.
Det er derfor jeg har lavet opslaget og vil høre andres meninger og jeg synes I kommer med nogle gode nogen.

Sex er ikke et Tabu som det var engang og folk skrive sku mere mærkelige ting på nettet end min problemstilling.
Ja, det er meget personligt, men jeg føler bare ikke jeg kan snakke med mine venner om dette.
Bare det at skrive her, hjælper meget. Og den kritik eller forståelse er med til at sætte det mere i perspektiv.


Til det markerede: Ja, eller også så forstår de, at livet leves forlæns og forstås baglæns, og at man ikke kan genskabe en svunden ungdom ved at gøre de ting, man har en forestilling om, alle andre har gjort, eller som er "normale".

Hvordan ville du have det med, hvis din kone sagde "Fint, ja - lad os have et åbent forhold. Jeg har har også længe haft lyst til at være sammen med andre mænd". Og det er ment som et helt åbent spørgsmål uden fordømmelse - der er findes masser af åbne forhold og par, der swinger sammen med andre. I dit tilfælde lyder det bare ret "egocentreret" i mangel af bedre ord.
2
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Skal jeg bruge mit frikort??

Indlægaf Zombie » 28. apr 2017, 12:44

Tanten skrev:
MandMedFrikort skrev:@Crookshanks
Jeg kan se jeg har lavet en stor tastefejl.
""Så nu hvor man har styr på det, er der bare en trang til at "prøve" de med andre og få den oplevelse og beskæftigelse, jeg gik glip af som ung.""
Der skulle stå bekræftelse. :)

Så, Nej. Jeg er ikke ude på at prøvekøre damer. Det er mere at bekræfte overfor mig selv, at jeg er god nok... et sted.
Min kone har intet imod vores sexliv og roser det til skyerne. Det er bare desværre ikke nok til at fjerne følelsen.

Og til ""Hvad regner du med at alle andre gør?""
Så tror jeg de har et behov de ikke får snakket om det og ender i utroskab.


@Zombie og Tanten
Nej, vores sexliv fejler ikke noget og når vi er igang, går der altid mellem 30 minutter og én time. Nogle gange mere.
Så hun er helt færdig bagefter. :)


@Luffegås
Som jeg skrev vil jeg ikke tage i byen for at score eller bage på piger, men for at have det sjovt.
Men hvis man nu skulle danse lidt tættere, lade hænderne løbe eller gi et kys, er det da dejligt at have den frihed.

Kan godt se hvad du mener med, at jeg kommer til at se hvor meget mere dejlig hun er, hvis jeg engang gik i seng med en anden.
Det er noget jeg må tage til den tid. Men tak for din historie. :)

""Så vil nok nærmere vende den rundt og sige, hvorfor bliver du ved din kone?""
Jeg elsker min kone og hun mig. Hun skulle virkelig lave noget helt vanvittigt, hvis det skulle blive aktuelt.


@Mistermor
Det her er noget min kone og jeg har snakket om lidt efter lidt i, ja næsten to år.
Og selvom hun nu har givet mig lov, fik jeg denne følelse af svigt, efter jeg kyssede pigen i byen.
Det er derfor jeg har lavet opslaget og vil høre andres meninger og jeg synes I kommer med nogle gode nogen.

Sex er ikke et Tabu som det var engang og folk skrive sku mere mærkelige ting på nettet end min problemstilling.
Ja, det er meget personligt, men jeg føler bare ikke jeg kan snakke med mine venner om dette.
Bare det at skrive her, hjælper meget. Og den kritik eller forståelse er med til at sætte det mere i perspektiv.


Til det markerede: Ja, eller også så forstår de, at livet leves forlæns og forstås baglæns, og at man ikke kan genskabe en svunden ungdom ved at gøre de ting, man har en forestilling om, alle andre har gjort, eller som er "normale".

Hvordan ville du have det med, hvis din kone sagde "Fint, ja - lad os have et åbent forhold. Jeg har har også længe haft lyst til at være sammen med andre mænd". Og det er ment som et helt åbent spørgsmål uden fordømmelse - der er findes masser af åbne forhold og par, der swinger sammen med andre. I dit tilfælde lyder det bare ret "egocentreret" i mangel af bedre ord.


Det har han svaret på.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Skal jeg bruge mit frikort??

Indlægaf Tanten » 28. apr 2017, 13:20

Zombie skrev:
Tanten skrev:
MandMedFrikort skrev:@Crookshanks
Jeg kan se jeg har lavet en stor tastefejl.
""Så nu hvor man har styr på det, er der bare en trang til at "prøve" de med andre og få den oplevelse og beskæftigelse, jeg gik glip af som ung.""
Der skulle stå bekræftelse. :)

Så, Nej. Jeg er ikke ude på at prøvekøre damer. Det er mere at bekræfte overfor mig selv, at jeg er god nok... et sted.
Min kone har intet imod vores sexliv og roser det til skyerne. Det er bare desværre ikke nok til at fjerne følelsen.

Og til ""Hvad regner du med at alle andre gør?""
Så tror jeg de har et behov de ikke får snakket om det og ender i utroskab.


@Zombie og Tanten
Nej, vores sexliv fejler ikke noget og når vi er igang, går der altid mellem 30 minutter og én time. Nogle gange mere.
Så hun er helt færdig bagefter. :)


@Luffegås
Som jeg skrev vil jeg ikke tage i byen for at score eller bage på piger, men for at have det sjovt.
Men hvis man nu skulle danse lidt tættere, lade hænderne løbe eller gi et kys, er det da dejligt at have den frihed.

Kan godt se hvad du mener med, at jeg kommer til at se hvor meget mere dejlig hun er, hvis jeg engang gik i seng med en anden.
Det er noget jeg må tage til den tid. Men tak for din historie. :)

""Så vil nok nærmere vende den rundt og sige, hvorfor bliver du ved din kone?""
Jeg elsker min kone og hun mig. Hun skulle virkelig lave noget helt vanvittigt, hvis det skulle blive aktuelt.


@Mistermor
Det her er noget min kone og jeg har snakket om lidt efter lidt i, ja næsten to år.
Og selvom hun nu har givet mig lov, fik jeg denne følelse af svigt, efter jeg kyssede pigen i byen.
Det er derfor jeg har lavet opslaget og vil høre andres meninger og jeg synes I kommer med nogle gode nogen.

Sex er ikke et Tabu som det var engang og folk skrive sku mere mærkelige ting på nettet end min problemstilling.
Ja, det er meget personligt, men jeg føler bare ikke jeg kan snakke med mine venner om dette.
Bare det at skrive her, hjælper meget. Og den kritik eller forståelse er med til at sætte det mere i perspektiv.


Til det markerede: Ja, eller også så forstår de, at livet leves forlæns og forstås baglæns, og at man ikke kan genskabe en svunden ungdom ved at gøre de ting, man har en forestilling om, alle andre har gjort, eller som er "normale".

Hvordan ville du have det med, hvis din kone sagde "Fint, ja - lad os have et åbent forhold. Jeg har har også længe haft lyst til at være sammen med andre mænd". Og det er ment som et helt åbent spørgsmål uden fordømmelse - der er findes masser af åbne forhold og par, der swinger sammen med andre. I dit tilfælde lyder det bare ret "egocentreret" i mangel af bedre ord.


Det har han svaret på.


Det har jeg overset - kigger lige tråden igennem igen
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skal jeg bruge mit frikort??

Indlægaf Slettet bruger » 29. apr 2017, 23:06

MandMedFrikort skrev:Hej Debatten.
Jeg er en fyr i midten af 30`erne, er gift og har ét barn.
Min kone og jeg har hus og biler sammen og alt ser godt ud.
Men min ikke så aktive ungdom, har gjort at hver gang jeg ser en flot pige/kvinde, tænker "Jeg ku godt!"

Min kone og jeg har været sammen i 6 år nu og vi har talt meget om det. Ikke diskutere, men snakke. :)
Hun kan godt forstå jeg har det sådan, eftersom jeg ikke har fået "løbet hornene af".
Så vi er kommet frem til den aftale at jeg gerne må se andre kvinder, med den regel at der ikke er nogen følelser involveret overhovedet.
Det skal selvfølgelig ske med Kondom og jeg må ikke gå ned på dem, det vil hun ha for sig selv.

Jeg må gerne flirte og kysse i byen, da det er jo dejligt at få bekræftelse. Men min kone skal bare ha besked, hvis jeg har kysset en.
Jeg går ikke ofte i byen, så når jeg endelig tager afsted, er det med fuld skrald på. Her er det dejligt med den frihed. :)
Jeg har kun kysset én i byen indtil videre, men det var en mærkelig følelse.
I byen var det mega dejligt, jeg fik at vide jeg kyssede vildt godt og vi hyggede os. Men dagen efter var der 30% af mig som følte jeg svigtede min kone, selvom vi havde aftalen.

Jeg har aldrig prøvet engangs knald og har kun haft sex med 4 piger, inden jeg kom sammen med min Kone.
Så ialt tror jeg det er ca 15 gange sex, (lyder mærkeligt), inden min kone.
Min kone har ikke den sammen Sex lyst som jeg har, så hun er ok med at jeg gør det selv. Hvilket bliver til næsten hver dag.

Jeg har altid sagt, at jeg ikke vil være nogen pige utro og vil gøre alt for ikke at såre dem.
Men den følelse jeg har i maven er bare ikke til at slippe af med!!

Så vil ikke såre min kone, men jeg vil heller ikke sige nej til de gode oplevelser som måske ligger i vente.

Derfor har jeg nogle problemstillinger:
- Skal jeg bruge mit Frikort?
- Hvordan skal jeg bruge det?
- Hvor mange gange?
- Må jeg se den samme flere gange?
- Er jeg helt forkert på den?

Hilsen den Fortvivlede med et Frikort i hånden.



- Skal jeg bruge mit Frikort?


Hvorfor ikke når hun er OK med det?

- Hvordan skal jeg bruge det?

Vel bare sådan, hvis du render ind i en der er frisk.

- Hvor mange gange?

Kun nogen få, det er jo bare for at få bekræftet et eller andet, og ikke fordi du skal starte et helt nyt sexliv.

- Må jeg se den samme flere gange?

NEJ! Det bliver noget fucked rod. Ud med det samme, giv dem falsk nummer og ring ikke til dem.

- Er jeg helt forkert på den?

Mja, ikke helt forkert, men det var måske bare enklere at lade ungdom være ungdom og komme videre i livet.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skal jeg bruge mit frikort??

Indlægaf Slettet bruger » 29. apr 2017, 23:29

Nej ved nærmere eftertanke tænker jeg at hele projektet er en dårlig ide.

Det kommer til at give en masse rod og ballade i dit liv.

Synes mere du bare skal droppe det og blive med konen.

Man får en slags kynisme med i købet. Tror egl det vil være federe for dig at bevare den tanke at sex er noget specielt, end at finde ud af at det er bare en ret whatever ting.
3
MandMedFrikort
Indlæg: 5
Tilmeldt: 27. apr 2017, 09:51
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Re: Skal jeg bruge mit frikort??

Indlægaf MandMedFrikort » 1. maj 2017, 07:49

Tak for alles svar og meninger om mit problem. :)

Især en tak til dem som fortalte om deres egen erfaring eller hvad de har oplevet i omgangskredsen.
Det har hjulpet mig meget med at finde in anden vinkel på mit problem. ;)

Jeg tror jeg vil tage det stille og roligt med frikortet, ikke presse på med at få det overstået.
Tage det som det kommer og bare nyde at jeg har det.
Lytte meget til min mavefornemmelse og er skyldfølelsen der stadig, snakken med mere med min kone om den.
Jeg har snakket med hende om følelsen, efter det kysset i byen. Hun er stadig ok med det.

Skulle det engang ske at muligheden for sex med en anden bød sig, vil jeg ikke lyve om noget eller give falske oplysninger.
Hun skal være indforstået med situationen og vide at følelser er et no go.

Min kone vil ikke have noget imod at jeg så den samme flere gange, så længe det bare er sex.
Hun siger selv, at man skal jo lige lære hinandens behov at kende, for at sex bliver godt.
(Ja, jeg har verden dejligste kone) :love2:

Det har været rigtig rart at få det ud og kunne snakke om mit problem med nogen. :kram:

Det skal I ha mange tak for.

Hilsen den ikke så fortvivlet mere fyr :gogo:
1

Tilbage til "Forhold og sex"