Hvilke type feminist er du? Tag testen og få svaret!

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Hvilke type feminist er du? Tag testen og få svaret!

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 18. apr 2017, 06:50

dgd2007 skrev:
Novella skrev:Er denne tråd ikke fejlplaceret? Den hører vel til i Politik og Samfund og ikke Forhold og Sex?

Det kan være, TS tænder på marxistiske kvinder(?) ;)
Oh Yeah!
1
Grab them by the pussy
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: Hvilke type feminist er du? Tag testen og få svaret!

Indlægaf ajnaM » 18. apr 2017, 06:57

dgd2007 skrev:
ajnaM skrev: :D

Endnu en marxist! :panik:
Nej, jeg tror nu, amerikanerne har en lidt bredere definition af marxisme end den almindeligt anerkendte.


Der er masser af forskellige definitioner på feminisme. Grundlæggende bunder de alle i kønnenes ligestilling - derfra er der så mere eller mindre ekstreme forståelser af, hvad og hvor stort problemet er, hvad der kan virke, og hvor langt man skal gå for at fremme ligestillingen.


Og jeg tror i øvrigt, det marxistiske i min tilgang må være, at jeg ser kønsforskellene primært som en social konstruktion, og som man derfor kan og bør rykke ved - i sidste ende for at give mere frihed, og det er så der, den liberale søjle kommer ind.
Nogle ser køns'neutral' opdragelse som undertrykkende - jeg ser det som mere undertrykkende at presse prædefinerede kønsroller ned over børn, når man i stedet kan give dem frihed til bare at være sig selv.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…

Tilbage til "Forhold og sex"