Mærkværdige observationer på datingsider

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf cola » 20. jan 2018, 19:07

Juki skrev:Det er virkelig mærkeligt når folk føler det er nødvendigt at pointere at en kommende partner skal have hygiejnen i orden og være soigneret :wacko:

Hvordan tolker I det forresten når folk skriver at man skal "være fri af tidligere forhold"? Jeg ved ikke om jeg bare er naiv og tænker at de fleste vel er følelsesmæssigt afklarede med deres tidligere forhold, når de søger efter en ny kæreste, men derfor kan de jo godt stadig have et godt forhold. Især hvis de fx har børn sammen. Det kan også være der menes at man ikke må have en psykopat og jaloux ekskæreste :gruble:

Jeg ser "fri af tidligere forhold" som en "er du klar til et nyt forhold" for mange folk der splitter op skal lige finde sig selv efter et brud, især hvis de har haft et forhold i flere år, måske er de stadig forelsket i den anden part og håber bare at vedkommende ser det.

btw det er ikke altid åbenlyst at folk skal være renlige, jeg har fx mødt mange mænd hvor de ikke har været daglig barberet, hvor de har haft sorte negle eller hvor håret så ud til at være 3 dage gammelt med fedt.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf Juki » 20. jan 2018, 19:22

cola skrev:
Juki skrev:Det er virkelig mærkeligt når folk føler det er nødvendigt at pointere at en kommende partner skal have hygiejnen i orden og være soigneret :wacko:

Hvordan tolker I det forresten når folk skriver at man skal "være fri af tidligere forhold"? Jeg ved ikke om jeg bare er naiv og tænker at de fleste vel er følelsesmæssigt afklarede med deres tidligere forhold, når de søger efter en ny kæreste, men derfor kan de jo godt stadig have et godt forhold. Især hvis de fx har børn sammen. Det kan også være der menes at man ikke må have en psykopat og jaloux ekskæreste :gruble:

Jeg ser "fri af tidligere forhold" som en "er du klar til et nyt forhold" for mange folk der splitter op skal lige finde sig selv efter et brud, især hvis de har haft et forhold i flere år, måske er de stadig forelsket i den anden part og håber bare at vedkommende ser det.

btw det er ikke altid åbenlyst at folk skal være renlige, jeg har fx mødt mange mænd hvor de ikke har været daglig barberet, hvor de har haft sorte negle eller hvor håret så ud til at være 3 dage gammelt med fedt.

Men er det meget ualmindeligt at folk ikke er videre, når de opretter sig på datingsider osv.? Risikoen for at man ikke er kommet videre er der selvfølgelig altid, men jeg tænker det er meget logisk og ikke noget man behøver skrive man forventer af en kommende partner?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf Lys » 20. jan 2018, 19:25

Juki skrev:
cola skrev:
Juki skrev:Det er virkelig mærkeligt når folk føler det er nødvendigt at pointere at en kommende partner skal have hygiejnen i orden og være soigneret :wacko:

Hvordan tolker I det forresten når folk skriver at man skal "være fri af tidligere forhold"? Jeg ved ikke om jeg bare er naiv og tænker at de fleste vel er følelsesmæssigt afklarede med deres tidligere forhold, når de søger efter en ny kæreste, men derfor kan de jo godt stadig have et godt forhold. Især hvis de fx har børn sammen. Det kan også være der menes at man ikke må have en psykopat og jaloux ekskæreste :gruble:

Jeg ser "fri af tidligere forhold" som en "er du klar til et nyt forhold" for mange folk der splitter op skal lige finde sig selv efter et brud, især hvis de har haft et forhold i flere år, måske er de stadig forelsket i den anden part og håber bare at vedkommende ser det.

btw det er ikke altid åbenlyst at folk skal være renlige, jeg har fx mødt mange mænd hvor de ikke har været daglig barberet, hvor de har haft sorte negle eller hvor håret så ud til at være 3 dage gammelt med fedt.

Men er det meget ualmindeligt at folk ikke er videre, når de opretter sig på datingsider osv.? Risikoen for at man ikke er kommet videre er der selvfølgelig altid, men jeg tænker det er meget logisk og ikke noget man behøver skrive man forventer af en kommende partner?


Jeg opfatter den slags bemærkninger som “brændt barn”-udsagn. Altså at de lige har datet en, der ikke var færdig med eksen. Lidt i stil med når det efterspørges at man “ved hvad man vil” eller “har styr på sit liv” eller det med hygiejnen/renligheden.
5
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf A 7 » 20. jan 2018, 19:36

Juki skrev:Men er det meget ualmindeligt at folk ikke er videre, når de opretter sig på datingsider osv.? Risikoen for at man ikke er kommet videre er der selvfølgelig altid, men jeg tænker det er meget logisk og ikke noget man behøver skrive man forventer af en kommende partner?


Det er der i hvert fald en del kvinder, der ikke er. Mht. mændene ved jeg det ikke.
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf Planten » 20. jan 2018, 19:42

A 7 skrev:
Juki skrev:Men er det meget ualmindeligt at folk ikke er videre, når de opretter sig på datingsider osv.? Risikoen for at man ikke er kommet videre er der selvfølgelig altid, men jeg tænker det er meget logisk og ikke noget man behøver skrive man forventer af en kommende partner?


Det er der i hvert fald en del kvinder, der ikke er. Mht. mændene ved jeg det ikke.

Der er også afsindigt mange mænd, der ikke er videre.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf Juki » 20. jan 2018, 19:43

Nå, men så giver det jo god mening :D
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Sweet Felicity Arkwright
Indlæg: 29
Tilmeldt: 27. nov 2017, 13:24
Kort karma: 7
Likede indlæg: 83

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf Sweet Felicity Arkwright » 22. jan 2018, 11:45

Juki skrev:Hvordan tolker I det forresten når folk skriver at man skal "være fri af tidligere forhold"? Jeg ved ikke om jeg bare er naiv og tænker at de fleste vel er følelsesmæssigt afklarede med deres tidligere forhold, når de søger efter en ny kæreste, men derfor kan de jo godt stadig have et godt forhold. Især hvis de fx har børn sammen. Det kan også være der menes at man ikke må have en psykopat og jaloux ekskæreste :gruble:


Det er ikke en selvfølge, at folk er fri af tidligere forhold. Nogle er decideret i et forhold allerede, hvad enten det så er et "åbent forhold" (som konen ikke nødvendigvis er informeret om) eller ej, andre søger en "partner in crime" ved siden af. Andre igen er i et forhold, de er trætte af, og vil se, om de kan finde noget bedre, men beholder den nuværende kæreste indtil de har fundet en ny.

Nogle er ude af tidligere forhold, men ikke færdige med eksen følelsesmæssigt. De vil hævne sig på hende eller gøre hende jaloux gennem at date en ny, eller de søger en trøstepige, som kan opfylde deres behov for sex og medlidenhed, indtil de er klar til at se sig om efter en rigtig kæreste.

Ja, man bliver kynisk ;)
2
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 288
Likede indlæg: 3215

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf klumphen » 31. jan 2018, 17:14

Det er næsten tragikomisk at den hører til her, men der er endelig en kvinde som vil skrive lidt med mig :D
11
MOGA
Indlæg: 4029
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf MOGA » 31. jan 2018, 17:41

klumphen skrev:Det er næsten tragikomisk at den hører til her, men der er endelig en kvinde som vil skrive lidt med mig :D


Hurra! Bor hun ovenikøbet i Danmark? :D
2
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 288
Likede indlæg: 3215

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf klumphen » 31. jan 2018, 17:50

MOGA skrev:
klumphen skrev:Det er næsten tragikomisk at den hører til her, men der er endelig en kvinde som vil skrive lidt med mig :D


Hurra! Bor hun ovenikøbet i Danmark? :D

Nej, det må være næste delmål :lol2:
4
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf Juki » 31. jan 2018, 18:43

"Jeg er en mand/kvinde i min bedste alder".. Tit skrevet af personer mellem 30 og 50 år.

Det har altså bare den modsatte effekt hos mig. Jeg tænker ikke "wow, sikke en frisk 40-årig!". Nærmere "hold da op.. Det bliver et langt, sejt træk, hvis man allerede halvvejs igennem livet topper" :lol: :genert:
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
MOGA
Indlæg: 4029
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf MOGA » 31. jan 2018, 19:08

klumphen skrev:
MOGA skrev:
klumphen skrev:Det er næsten tragikomisk at den hører til her, men der er endelig en kvinde som vil skrive lidt med mig :D


Hurra! Bor hun ovenikøbet i Danmark? :D

Nej, det må være næste delmål :lol2:


Babysteps :lol:
1
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 288
Likede indlæg: 3215

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf klumphen » 20. feb 2018, 19:19

Tager man sine billeder i frøperspektiv, tror folk man er høj :D
3
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 993
Likede indlæg: 26584

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf Santa » 20. feb 2018, 23:00

klumphen skrev:Tager man sine billeder i frøperspektiv, tror folk man er høj :D

Bonus: de kan få et hint om din næsehårsituation.
Vigtig viden.
9
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf Thestral » 21. feb 2018, 15:05

Jeg læste en Tinder profil der var meget OBS på om man var 100% fri, for...

Han var 100% fri og du skal være 100% fri og er du ikke 100% fri så kan du swipe <----- og er du 100% fri så kan du swipe --->


Øhhmm ok I get it, man skal være 100% fri... (fri af hvad?) :stoned: ja ja jeg er med af tidligere forhold men det skrev han jo ikke noget om :lol:
8
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..

Tilbage til "Forhold og sex"