Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf LadyFox » 31. mar 2017, 14:25

Hvis jeg havde været kærester med alle jeg havde set, flirtet og været eksklusive med i et nogle uger til en måned - så ville jeg godt nok have mange ekskærester.
2
...
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf JoyNips » 31. mar 2017, 14:28

Jeg har personligt oplevet, at man kan være for forsigtig med sig selv. Jeg datede i flere år(!!) den her fyr uden at vi satte titel på. Vi var begge for forsigtige med vores følelser til at bekende kulør, så vi rendte rundt og var usikre på hinanden og på etellerandet tidspunkt var det ligesom bare for sent for os. Vi har senere talt om hvor dumt det var, for vi ville begge to faktisk gerne hinanden, men det blev en ond cirkel hvor den ene passede for godt på sig selv så den anden passede på sig selv så den ene passede endnu mere på sig selv osv. Hvis nu bare én af os havde sagt "hey, du er awesome, lad os kaste os ud i det!" så kunne det nok have lykkedes.

Idag er vi begge lykkelige med andre kærester og det er rigtig fint at det gik som det gik. Men vi er enige om at lidt mod på at blotte sit hjerte fra bare én af os dengang kunne have ændret alt.
4
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
MOGA
Indlæg: 4029
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf MOGA » 31. mar 2017, 14:46

Man lærer jo livet igennem.
For et års tid siden kendte jeg en mand. Vi havde set hinanden i et par måneder, jeg havde mødt to af hans venner, jeg havde hentet ham fra arbejde, vi havde været på weekendtur. I mit hovede var der ingen tvivl om, at vi var kærester, og vi havde da også helt tidligt i forholdet talt om, at det var det, vi begge ønskede. Det gik ikke værre eller bedre end, at da jeg en dag fortalte manden, at jeg var ved at være forelsket i ham, så stivnede han, jeg blev strudset i et par dage, hvorefter han hårdt presset meddelte, at det nok ikke var lige dér han var, at han syntes vores liv var for forskellige, og at han havde syntes at tingene var fine som de var. Og alt det selvom han fra start havde vidst præcis hvordan mit liv adskilte sig fra hans. Det jeg lærte: En anden gang gider jeg ikke investere nær så meget i et forhold på tilsynelandende falske forudsætninger, og derfor vil jeg en anden gang have afklaring ret hurtigt. En kærestetitel er for mig ikke lig med "for evig og altid", men den siger noget om hvad man lægger i forholdet, synes jeg.
2
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf Zombie » 31. mar 2017, 14:53

Jo ældre jeg bliver, desto længere tid.

Som min veninde beskrev det, ser man ikke længere efter en kæreste - man ser også efter faren til evt. kommende børn.
Det kan jeg dog ikke forholde mig til inden for en periode mindre end et år eller mere. Men det giver vist et godt billede af, hvorfor det for nogle tager længere tid.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf mariannaa » 31. mar 2017, 14:55

Jeg tænker lidt om det er en aldersting? Jeg er 48 år og jeg har aldrig i mine tidligere forhold skulle have nogen "snak" om hvad vi var. Når vi begyndte at være indtime sammen, ja så var vi kærester,
2
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf Lykke » 31. mar 2017, 14:56

Når jeg skriver vi satte label på - var det der vi kaldte hinanden det første gang. Ikke noget med en formel samtale.
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf Joe » 31. mar 2017, 15:20

Altså min mandeperson havde ulempen af at jeg havde fødselsdag før vi rent faktisk havde aftalt noget. I gave fik jeg en bog om Karma Sutra og en lille pink bog, der hedder 'Sådan styrer du din fyr' ... Så det var måske også lidt sigende. Men alligevel totalt falsk varebetegnelse, for han er ret umulig at styre.

Men ifht noget helt andet, så har jeg også tænkt at mange virker lidt skræmte i processen i dag. Altså "kan jeg tillade mig at spørge om det, bør jeg vente med at skrive, kan jeg sige hvad jeg føler, eller skræmmer det ham?" (Eller hende, naturligvis)
Det er måske det, der gør at jeg ikke ville magte de der lange perioder - hvis man hele tiden skulle være så usikker.
Er det sådan en brændt barn-ting, eller hvordan?

Jeg ved det ikke, jeg var single i en periode, hvor jeg ikke rigtigt havde noget at miste og bare lidt fjollede rundt i livet, så jeg har bare altid sagt hvad jeg tænkte, og der var da sikkert nogen der blev skræmt og smuttede, men det ville de jo nok have gjort alligevel, eftersom jeg generelt er lidt en mundfuld i et parforhold.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf Neenah » 31. mar 2017, 15:34

For os tog det lige omkring en måned - og det havde nok taget halvdelen, hvis ikke vi havde været langdistance. Jeg gider ikke det der med at vente år og dage på at nogen tør at ville mig. Da vi blev kærester snakkede vi da også om at det var hurtigt, men kom frem til at det var "hurtigt" fordi det virker som så stor en ting for alle andre. Det føltes i hvert fald helt rigtigt.
1
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf D.itsen » 31. mar 2017, 15:48

Jeg undre mig: det lyder nærmest som om man først må tage de seriøst snakke og forventningsafstemme, når man har kærestetitlen. Og så forstår jeg godt man vil have den på efter få møder
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf achillaxedprune » 31. mar 2017, 16:00

Vi brugte 2 måneder, og det var mest fordi jeg ville have han mødte både min far og mor inden vi blev officielle kærester. Vi havde været eksklusive efter ca. 1 måned. Kærestetitlen for mig er nok den samme, som ringforlovet har været tidligere. Det er en seriøs titel, og den gives ikke til hvem som helst.

Dem som præsenterer den ene kæreste efter den anden, har jeg ærlig talt svært ved at tage seriøst... modsat dem, der måske dater en masse, for at finde en kæreste. For mig er der stor forskel på at date, også at date eksklusivt, og så være kærester... og jeg har da oplevet et par gange af fyren har kaldt mig en kæreste, men hvor jeg slet ikke har været dér i relationen og måske (set i bagspejlet) speget lidt ud. Jeg har i hvert fald meldt ud, at vi ikke har været kærester til dem, der har givet mig den label uden det var aftalt.

...haha, det går lige op for mig, at der er flere, der har været kærester med mig end jeg har været kærester med. :lol:

Anyways... det vigtige er jo at finde en, hvor man passer sammen, herunder på spørgsmålet om hvornår og hvordan man bliver kærester... :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
LabreLaura
Permanent bortvist
Indlæg: 2
Tilmeldt: 31. mar 2017, 15:51
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf LabreLaura » 31. mar 2017, 16:04

Her gik der næsten et år ... Vi havde ikke ligefrem travlt ;-)
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf Anilara » 31. mar 2017, 17:20

2-3-4 måneder.
Jeg er ikke så "risikovillig" lige på det punkt.
0
MOGA
Indlæg: 4029
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf MOGA » 31. mar 2017, 17:48

mariannaa skrev:Jeg tænker lidt om det er en aldersting? Jeg er 48 år og jeg har aldrig i mine tidligere forhold skulle have nogen "snak" om hvad vi var. Når vi begyndte at være indtime sammen, ja så var vi kærester,


Det ville også være dejligt nemt, hvis det var sådan, men så risikerer man jo at gå rundt og tro, at man er kæreste med en, som ikke mener, man er kærester.
0
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf Lisva » 31. mar 2017, 20:36

4-5-6-7-8 måneder. Et år med min eks-kæreste. Vi flyttede også først officielt sammen efter seks år, så vi var generelt ikke så hurtige.
0
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf Evapeva » 31. mar 2017, 21:42

Vi blev kærester lige knap en måned efter, vi havde mødt hinanden første gang.
Allerede efter to uger vidste jeg godt i maven, at vi ville blive det - men en aften spurgte han mig (i øvrigt foran vores venner), og så var det ligesom helt officielt. :D

Jeg har også indtrykket af, at det går meget langsommere i dag. Min historie med min mand går tilbage til 2006, så det er kun fornemmelser, der siger mig det.
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:

Tilbage til "Forhold og sex"