Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf Vixen » 31. mar 2017, 22:53

Hos os gik der vidst omkring fire måneder. Jeg var meget ung, da vi mødtes, og der er seks år imellem os, så aldersforskel betød lidt mere dengang. Min kæreste skulle liiiige overvinde sig selv, og så var han desuden lige kommet ud af et længerevarigt forhold og meget glad for sin nyvundne frihed.

Jeg husker de fire måneder som helt enormt langtrukne, fordi jeg var SÅ vild med ham, og det var totalt gengældt, vidste jeg, men han tøvede alligevel i en rum tid, særligt grundet det nyafsluttede forhold - ikke fordi, han havde noget i klemme, men fordi han lige skulle nyde singletilværelsen. Jeg var flere gange ved at trække stikket, fordi jeg jo godt vidste, at det var et kæmpe sats, og sådan et "måske bliver vi kærester"-forhold bliver jo usundt før eller siden, man bliver helt ødelagt indeni. Jeg havde bare også den dér fornemmelse af, at han var lige så glad for mig, hvilket jo også var sandt, og til sidst gad han i dén grad godt at satse på mig. :blush2:
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf godtnavn » 1. apr 2017, 09:51

Men bare fordi man bliver hurtigt kærester betyder jo ikke at man bliver kærester med alle og man har ny kæreste hver måned. Jeg har kun haft 2 kærester, den ene som teen og det holdt kun et år, den anden er min nuværende og vi har været sammen 6½ år og satser på vi tager mindst 50 år mere. Allerede efter 3 dage blev vi kærester, efter 2½ måned flyttede vi sammen, og på daværende tidspunkt havde vi også mødt det meste af hinandens familier, lige nu ligger jeg og putter med vores datter. Vi vidste det var rigtigt med det samme så hvorfor vente?

Jeg har så også datet mænd i ugevis førhen uden at blive kærester, fordi det føltes ikke rigtig helt ned i maven, derfor stoppede jeg også med at se dem uden at blive kærester. Hvis jeg kan se en mand i ugevis uden at føle det er rigtigt så er det nok ikke rigtigt.

Så bare fordi nogen her i tråden hurtigt kalder sig kærester så er det ikke nødvendigvis det samme som det er useriøst og folk har 1000 kærester om året. Det betyder nok bare at de har mødt den rigtige og er afklaret omkring det :)
3
Hende der
Indlæg: 77
Tilmeldt: 13. okt 2016, 18:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 446

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf Hende der » 1. apr 2017, 09:59

Min kæreste sagde ret hurtigt, at han havde brug for, at det gik stille og roligt. Jeg tænkte, at så gik der jo i hvert fald et par måneder før jeg ville vide noget, så da han efter tog uger spurgte om vi egentlig var kærester nu, blev jeg dæleme overrasket. Det havde jeg ikke forventet. Han syntes to uger var rigtig lang tid. Men jeg har nu altid været klar over det efter første eller 2. Date, om det var noget jeg ville, så to uger var også lang tid at gå og vente.
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf TomKah » 1. apr 2017, 10:34

Jeg er 40 år og jeg ved ikke om tiden har udviklet sig, men det der med om man er kærester eller ej har aldrig været et diskuteret issue. Jeg har heller aldrig hørt om det blandt mine veninder. Hvis man er sammen er man vel kærester? Jeg forstår overhovedet ikke hvordan man kan date flere på en gang.

Jeg har så ikke den helt store erfaring for jeg har kun haft 3 kærester i mit liv. Men jeg har aldrig aftalt eller talt om det med nogen af dem. Den ene har jeg været sammen med i 19 år.
2
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf Animi » 1. apr 2017, 11:08

Jeg kender flere på 40+ der også har haft snakken med deres kærester da de var unge. Så det er ikke kun noget der sker nu til dags :P
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1675
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3442

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf malou_43 » 1. apr 2017, 13:39

Jeg startede med en kæreste, som pressede mig lidt ud i det - så vi var kærester ret hurtigt. Det var en for mig akavet og ubehagelig start, da jeg som 21 årig overhovedet ikke var klar til at have et andet menneske så tæt på mig.

Mit længste forhold fik den bedst mulige start. Vi sås i en måneds tid, det var så trygt og roligt. Og roligt rykkede vi tættere og tættere på hinanden. efter 2.5 måneder måtte jeg dog sige, at nu skulle vi finde ud af, hvad vi var, trods jeg overhovedet ikke var i tvivl om mine eller hans følelser. Så en dag vi sad i sofaen sendte han mig en kæresteanmodning på facebook :D Og så var det officielt, som nok egentlig var den hindring, vi skulle over begge to - han var skilt, jeg var kendt som den, der ikke skulle have en kæreste :lol:
Det var et überskønt forhold, han var en fantastisk mand - og den måde det startede på lagde ligesom grundlaget for vores forhold, som var tillidsfuldt og fyldt med kærlighed.

Jeg foretrækker i dag måske mest bare en masse knalden, som så pludselig og udramatisk kører over i et følelsesmæssigt kærlighedsforhold. Det er vist meget af forlange :genert: :lol:
0
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf OberstNasig » 1. apr 2017, 18:58

Med de sidste to kærester jeg har haft, er der gået cirka 3 måneder. Det hænger sammen med, at jeg vil kende vedkommende bedre, end jeg kan på få uger, før jeg forpligter mig i et seriøst forhold. Det fungerer bedst for mig at bruge tid på det.

Jeg synes at det er noget pjat, at en længere periode med dating skulle betyde, at man har lunkne følelser. Men jeg kan selv nikke genkendende til at det tager tid for mig at forelske mig. Sidst jeg forelskede mig hovedkulds var i mine teenagerår. Efter jeg er blevet ældre, kræver det at jeg lærer personen at kende og føler mig dybt forbundet og det kan jeg ikke ved første eller andet stævnemøde.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf Zombie » 1. apr 2017, 20:34

For mig er det en ja/nej ting, som jeg kan mærke ret hurtigt. Og at være kærester betyder ikke nødvendigvis, at vi skal giftes og have børn, men rettere at jeg er åben for muligheden og slutter forholdet, hvis jeg indser, at jeg ikke vil det med den person, jeg er sammen med.
For mig er det at være kærester, at man vedgår sig hinanden i al offentlighed. Hvor hyggeknald, også af den slags med lidt følelser og så'n, holdes privat og diskret.

Derfor har jeg det også svært, når jeg som i den nuværende situation skal vente. For jeg får denne her snigende følelse af at være holdt "privat og diskret", og det føles bare slet ikke særlig kærligt. Og jeg venter lidt endnu på fyren, fordi han netop ikke har gemt mig væk, men haft mig med til lidt familie og venner osv. Det betyder meget.
Vi har kendt hinanden nogle år, men rettere kendt "til" hinanden, da vi kun har set hinanden 2-3 gange i den tid, til større arrangementer.
Jeg har været klar efter 3 måneder nu.

Den sidste fyr, jeg datede, der var jeg klar efter 5 måneder, men set i bakspejlet ville jeg gerne efter 3 måneder. Ham havde jeg kendt nogle år i forvejen som ven. Efter 6 måneder afsluttede jeg det, fordi det bare ikke skete og kort efter fandt jeg så ud af, at han havde startet flirts pp med tidligere fuckbuddies mhp at mødes med dem. Idiot.

3 måneder er vist det, jeg har brugt sådan generelt.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf Joe » 1. apr 2017, 22:18

Dikus skrev:
Al den her debat gjorde mig paranoid i forhold til min nuværende kæreste (man skal altså kunne tåle lidt, når jeg har været for meget på debatten... Sådan har det altid været), så for første gang i mit liv, tog jeg kæreste-samtalen. (Vi har været kærester i fire måneder, men uden nogen ved det, som sådan - altså kunne det godt bare være hygge og sjov fra hans side)...
Selvom jeg er 38, følte jeg mig helt som en teenagepigeigen, da jeg spurgte. Men debatten gav mig modet.
Og han sagde at selvfølgelig ville han være min kæreste. Bare vi kunne fortsætte med at have det præcist så godt, som vi har nu, resten af vores liv.


Sidste forhold var med en på 35, som jeg aldrig havde samtalen med, men som strittede imod hver gang, der var tiltag i retningen af en (for mig) almindelig, glidende udvikling over i et mere offentligt/seriøst forhold.

Derfor var det en samtale jeg har gruet. Men jeg fandt modet, og har ikke være så lykkelig længe. Hvem skulle tro at debatten kunne få os til sætte ord på vores kærlighed?


Ligesom med alle jeg interviewer på mit job, har jeg lige tilføjet lidt, så pointen står skarpere, Dikus.
1
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf Wunder8 » 2. apr 2017, 17:28

Når jeg ser på mig selv og min omgangskreds, så er 2-3 måneders dating før man bliver officielle rimeligt standard. Vi er 30, og for mit eget og mine veninders vedkommende ser man nok den anden lidt mere an, end da man var 25. Fordi nu er det potentielt faren til ens kommende børn, man dater, og den man skal bruge resten af sit liv med. Så jeg synes ikke, en længere datingfase partout er noget dårligt. Da jeg begyndte at se min nuværende kæreste, blev jeg fx meget hurtigt vild med ham og følte, det var helt rigtigt - men jeg havde da stadig behov for at lære ham at kende og finde ud af, om vi egentlig passede sammen.

Når det er sagt, så har jeg godt nok været frustreret over datingfaseb mange gange, da jeg var single. Jeg synes, datingkulturen (i hvert fald i mit miljø) er ret hardcore, og jeg oplever, at folk passer meget på sig selv og er længe om at åbne sig (inkl. mig selv).
0
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf Pityt » 2. apr 2017, 18:16

Da vi havde knaldet et par gange blev vi enige om, at vi ikke skulle se andre...og så var vi vel egentlig kærester :D
Til gengæld har vi nu (efter 3 år som kærester (bortset fra en pause på 5 måneder)) ikke mødt hinandens familier...og det kommer heller ikke til at ske :lol: Vi kommer heller ikke nogensinde til at bo sammen. Vi ses hver weekend og det fungerer fint for os :lun:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Fynbo
Indlæg: 171
Tilmeldt: 21. aug 2015, 14:19
Kort karma: 36
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 444

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf Fynbo » 2. apr 2017, 18:47

Vi mødtes som teenagers i 1984, og vi har aldrig aftalt at være kærester, for det var vi jo bare.
Vi regner den dato, vi mødtes første gang, for vores årsdag.
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf Ladysparrow » 2. apr 2017, 23:45

Der gik en måned fra vi mødtes for første gang til vi havde kæreste snakken. Godt og vel 1.5 måned efter vi matchede på Tinder.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18165

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf Mi55y » 3. apr 2017, 12:34

Vi kendte hinanden perifert gennem fælles venner i lidt over et år, før vi begyndte at se hinanden privat. Derefter gik der ca. 2 måneder, før vi tog snakken om at være eksklusive og bevægede os mod at være kærester. 1 måned senere kaldte vi hinanden for kærester.

Jeg havde været single i 8-9 år, så jeg havde meget brug for lige at finde mine ben i det, og for mig var tidsrammen perfekt.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Akehurst2
Indlæg: 14143
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40577

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf Akehurst2 » 3. apr 2017, 12:40

Fynbo skrev:Vi regner den dato, vi mødtes første gang, for vores årsdag.


Det gør vi også, for vi opførte os som kæreste fra første møde. Der var ikke nogen tvivl om at vi skulle ses igen og blive ved med det, så fra første date havde vi valgt hinanden. Selvom den formelle titel først kom efter en snak efter et par måneder.
0

Tilbage til "Forhold og sex"