Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf Joe » 30. mar 2017, 20:03

Jeg er lidt uvidende på det der datingområde, fordi jeg ikke har været single siden 2010.

Men mit indtryk - ud fra tråde herinde, veninder, film, serier, m.m. er at der ofte er ret langt fra første møde til kærestestatus. Med alle mulige "delmål" undervejs-agtigt.

Og det har jeg aldrig prøvet. Mit første rigtige forhold var da jeg var 16, og der besluttede vi os for at være kærester, da jeg tog hjem dagen efter første date. Som man vel gør som teenager?
I mit næste (tror vi går efter, at det også er sidste) forhold, gik der cirka fire uger fra et (troede jeg) onenightstand til at vi aftalte at være kærester.

Når jeg hører/læser om de der lange lange tilløbsperioder, så tænker jeg, at det ville jeg slet ikke magte. Nu er jeg også utålmodig generelt, men jeg forstår ikke hvorfor det skal tage så længe. Det er jo bare et forhold, man lover ikke andet end at man vil forsøge.
Omvendt kan jeg godt se fordelen i at blive kurtiseret i en længere periode.

Så altså - hvor lang tid går der fra første møde eller date til forhold hos jer? Og har det ændret sig gennem tiden, og hvorfor skal det egentlig gå så langsomt?
12
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf Ficus » 30. mar 2017, 20:09

Fra vi mødte hinanden første gang/første date, til det ligesom blev sagt højt at vi var kærester gik der 4 uger. I halvdelen af tiden var vi nok kærester alligevel, altså i den forstand at vi kun så hinanden og meget tit. Det snakkede vi om 2. gang vi mødtes.

Vi så nærmest hinanden hver dag, så tænker jeg det går hurtigere end fx i forhold hvor den ene eller begge har dele børn, det giver en noget anden plan der skal tages højde for.

Og så tror jeg også det gik hurtigt, fordi vi var på samme plan. Vi ville det samme og ingen af os tøvede eller brugte tid på at tænke (for) meget over tingene. Så gik det ligesom hurtigt helt af sig selv.
Senest rettet af Ficus 30. mar 2017, 20:10, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf Animi » 30. mar 2017, 20:09

I mit første forhold gik der tre uger fra vores første date, til vi blev kærester. Men vi havde så også kendt hinanden i et halvt år først, før vores date.
Mit andet forhold var ret kompliceret, så der ved jeg faktisk ikke hvor lang tid der gik. Vi var sådan sammen on/off, et par men uden at være offentlige osv. Det var mærkeligt, så det måler jeg ikke rigtig noget efter.
Men i det forhold var jeg klar til at være kærester efter 3 uger - i den periode så vi også hinanden hver dag, så vi lærte hurtigt hinanden at kende (troede jeg)

For mit vedkommende har jeg en 'deadline' på tre måneders dating ca - hvis man efter tre måneder ikke har lyst til at være i et forhold med mig, så tænker jeg at det nok ikke sker så.
Fordi for mit vedkommende et et forhold ikke 'bare' et forhold. Det er mere forpligtende, end at man bare dater. Så der har jeg ikke noget imod at man bruger tid på at kende hinanden først, hvis man på forhånd slet ikke har kendt hinanden. Hvis jeg datede en ven jeg havde kendt i lang tid, ville jeg nok forvente at det går lidt hurtigere.
Senest rettet af Animi 30. mar 2017, 20:10, rettet i alt 1 gang.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf godtnavn » 30. mar 2017, 20:09

Jeg har haft 2 kærester, den ene havde vi aldrig snakken men efter et par uger introducerede han mig som sin kæreste, det var lidt sært men ganske fint :)

Min nuværende kæreste og jeg blev kærester anden gang vi mødtes, en 3 dage efter første møde. Det har virket bedre, vi er i hvert fald stadig sammen her 6½ år efter.

Jeg ville virkelig heller ikke gide det der langstrukne noget mine veninder roder rundt i, men det er det rigtige for dem, så det er jo som det skal være :)
0
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf D.itsen » 30. mar 2017, 20:19

For mig er kæreste-titlen en hensigtserklæring om at der her har seriøse fremtidsudsigter, og det kræver vi kender hinanden. Oven i har jeg alternative krav (BDSm og ikke-monogamt forhold), så den skal også lige overvejes, hvis han ikke har stiftet bekendtskab med det før.
Med ham jeg har alle planer i verden om at blive gammel med, brugte vi en 3-4 måneder på at finde ud af at det gav mening for os. Havde snakket løst med ham et års tid inden, når jeg lige stødte ind i ham.
Jeg sagde så også min lejlighed op nærmest samtidig med vi blev kærester og flyttede ind efter et halvt år. Det fungerede fint
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf Lykke » 30. mar 2017, 20:24

Jeg havde ikke travlt med at sætte markeret; kæreste på mit forhold.
Tror der gik 3-4 måneder.
Jeg var 21 år på det tidspunkt - det tror jeg også spiller ind.
Og at - nu min mand - havde brændt nallerne på nogle damer før. Det spillede helt sikkert også ind.
Jeg kom fra et latterligt 'forhold' med en gut som gerne ville knalde og hygge, men kun når det passede ind i hans program. Så jeg havde ikke travlt med de der mænd.
Det skulle bare prøves lidt af.
Der er 6 år mellem min mand og jeg, hvilket virker til at være meget ideelt. Vi har 'heldigvis' udviklet os sammen, ønsker de samme ting for fremtiden. På samme måde som da vi snakkede om ægteskab, og blev enige om at det kunne vi da godt - ligeledes med at få et barn.
Jeg tror måske det har noget med alderen at gøre. I hvert fald i starten. Dengang jeg var 21 år. Ja hvorfor ikke kaste sig ud i forholdet? Vi kunne jo bare stoppe med at være det, hvis det ikke gik.
På den anden side tror jeg også det havde noget med usikkerhed at gøre dengang. Jeg 'turde' nok heller ikke begynde at tale om forhold/kærestemarkat af frygt for at opleve det som jeg kom fra. Jeg ville nok ikke risikere noget. Og jeg ved ikke, hvor lang tid der kunne have gået hvis ikke han havde spurgt ind til det. Men det var klart en usikkerhed fra min side og ikke fordi at jeg ikke ønskede markatet.
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf Joe » 30. mar 2017, 20:27

Ballademager skrev:Min kæreste og jeg var kærester med det samme. Det var aldrig noget, som vi diskuterede, det var vi bare, og det har vi været siden :lun:

Har tidligere oplevet fyre, der skulle bruge mange måneder på at "være på vej mod kærestetitlen" eller som "næsten følte, at vi var kærester". Og det er mit liv simpelthen for kort til. Jeg gider ikke en mand, der ikke ved, om han vil være min kæreste eller ej.


Jeg er nok lidt sådan "when you know it, you know it". Jeg behøver ikke bruge flere måneder for at overveje om jeg vil være kærester med en person. Det ved jeg bare. Og hvis manden så også bare ved det, så er man bare kærester. Med min nuværende har vi så brugt en del år derefter på de øvrige forpligtelser - og har stadig minimum tre af de gængse foran os.
2
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1035
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2662

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf Venus222 » 30. mar 2017, 20:49

Jeg kan ikke lade være med at tænke, at hvis der skal alle mulige krumspring til. Så er man bare ikke vild nok med personen.
7
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf Joe » 30. mar 2017, 20:52

Venus222 skrev:Jeg kan ikke lade være med at tænke, at hvis der skal alle mulige krumspring til. Så er man bare ikke vild nok med personen.


Eller også er man bange?
Eller også har man bare lært, at sådan en datingperiode skal tage lang tid, i stedet for bare at springe ud i det. Jeg ved det ikke, jeg tænker bare det er virkelig lang tid, hvor man går og er usikker.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf Wizzze » 30. mar 2017, 20:55

Der gik vist 3-4 uger fra første sammenstød, til vi satte kæreste-label på :gruble:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1035
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2662

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf Venus222 » 30. mar 2017, 20:57

Joe skrev:
Venus222 skrev:Jeg kan ikke lade være med at tænke, at hvis der skal alle mulige krumspring til. Så er man bare ikke vild nok med personen.


Eller også er man bange?
Eller også har man bare lært, at sådan en datingperiode skal tage lang tid, i stedet for bare at springe ud i det. Jeg ved det ikke, jeg tænker bare det er virkelig lang tid, hvor man går og er usikker.


Jeg ville simpelthen ikke orke flere måneder usikkerhed. Jeg er 35 år år for gud skyld (og i øvrigt ikke single) så de mænd jeg ville date ville jo også være der oppe ad. Og så ville jeg egentlig forvente at de kunne finde ud af om de ville være kærester eller ej, inden for en rimelig tid.
0
Brugeravatar
Laurelin
Indlæg: 331
Tilmeldt: 7. dec 2016, 22:45
Kort karma: 59
Likede indlæg: 1149

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf Laurelin » 30. mar 2017, 20:59

Nu har jeg ikke været single siden 2004, men jeg tror ikke, dating har ændret sig drastisk siden. Jeg har haft én kæreste ud over min mand og så nogle løsere bekendtskaber, og det har varieret, hvor lang tid der gik, før det blev afklaret, om vi var kærester eller ikke.

Min mand var den, hvor det tog længst tid. Long story ahead:

Vi mødtes i juni 2004, skrev sammen pr. sms den følgende måned og begyndte derefter at ses ca. 1 gang om ugen (der var 75 km mellem os). Sådan fortsatte det i fire måneder, da min mand ifm. "hvad har vi gang i?"-snakken efter at have set hinanden en måned ikke følte sig klar til at kalde os kærester, selvom han dog bestemt mente, vi skulle være eksklusive. Grunden var, at han syntes, der følelsesmæssigt manglede de sidste 5 %.

Den melding var jeg selvfølgelig ikke glad for, for jeg ville godt give det et skud, selvom jeg da ikke vidste, hvad det ville ende med - netop fordi min holdning også er, at man jo ikke lover andet, end at man vil forsøge. Min mand er så af en lidt usædvanlig støbning, der mente, at man skulle være klar til at gå all in (som i med ægteskab, børn osv.), før man kaldte sig kærester - det vidste jeg dog ikke på daværende tidspunkt.

Efter fire måneder var jeg ikke længere okay med at ses uden at vide, om det blev til mere. Nu havde han i hvert fald haft mulighed for at lære mig at kende, og hvis det var så fucking svært at finde ud af, om jeg var værd at satse på, så kunne det være ligegyldigt. Jeg vidste fra tidligere, at jeg ville nå det til det punkt, hvor jeg syntes, jeg fik mere negativt end positivt ud af at ses, og så satte jeg ham stolen for døren. Hvis han stadig ikke var klar til at være kærester, så skulle vi ikke længere ses.

Dét var han så ikke. Han syntes, vi skulle fortsætte med at ses, han kunne jo godt lide mig, var ikke så meget i tvivl som før, bla bla bla ... Jeg holdt fast, selvom jeg var blevet glad for ham, og min betingelse for at holde kontakten (på venneplan) var, at vi ikke skulle ses i i hvert fald de næste tre måneder, for så ville det jo bare fortsætte alligevel.

Skæbnen ville så, at jeg havde en anden bejler (uden jeg vidste det), der straks tog fat i mig, da han fik nys om, at jeg ikke længere så min mand. Ham endte jeg sammen med til en fest, og vi så en del til hinanden i et par uger (vi boede det samme sted). Da min mand hørte om dét, var han pludselig slet ikke i tvivl længere! :stoned: Han var helt klar på at være kærester. Det var ham den anden så også.
Efter to ugers forfærdelig betænkningstid for mig, hvor jeg ikke så nogen af dem, valgte jeg jo så min mand. Det var rigtig svært, og jeg havde det frygteligt med at såre ham den anden, men jeg tror nu, jeg traf det rigtige valg. ;)

Med min eks gik der en lille uge, og med de løsere bekendtskaber gik der ca. 1 måned, før en snak mundede ud i, at vi ikke var kærester.
Senest rettet af Laurelin 30. mar 2017, 21:03, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf LadyFox » 30. mar 2017, 21:00

I mit nuværende forhold gik der 4 måneder. For min skyld kunne der godt gå længere :blush:
For mig giver det ikke mening at blive kærester med en jeg knap nok kender, og ærlig talt synes jeg ikke man kender folk særlig godt efter nogle måneder.
Jeg er rigtig god til at være single, og trives godt med det - jeg synes til gengæld der er en masse ting ved at være i et forhold der ikke spiller helt med min personlighed, som jeg ligefrem ser som et offer, og det er ikke noget jeg har lyst til at ofre hvis ikke at jeg virkelig mener det, og virkelig kan se det for mig, og på længere sigt.
2
...
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf Animi » 30. mar 2017, 21:02

Jeg tror helt klart det i fremtiden kommer til at påvirke mig, det svigt jeg har været ude for. Så jeg ikke har lyst til at springe ud i et forhold, efter kort tid. Man kan selvfølgelig aldrig forudse fremtiden, og hvem ved måske møder jeg "the one" i morgen, som slår benene væk under mig og hvor tingene ikke kan gå hurtigt nok :P Men jeg tror det er mere sandsynligt at jeg kommer til at tage mit næste potentielle forhold, mere stille og rolig. For at passe på mig selv.

I samme boldgade kunne man jo også sige - hvis man er kærester og ved man gerne vil være sammen resten af livet, hvorfor så vente flere år på at blive gift? (forudsat at man selvfølgelig har lyst til at blive gift, er ægteskab ikke noget for en er det selvfølgelig dumt at blive gift :P )
De fleste tænker selvfølgelig at ægteskab har flere forpligtelser end at være kærester, men hvis man alligevel er sammen, bor sammen og gerne vil blive gamle sammen, er der vel ingen grund til at vente? I dag kan man jo forholdsvis nemt blive skilt, hvis det alligevel ikke går.
^men ligesom at nogen gerne vil være sammen et godt stykke tid, før man forpligter sig mere, der har jeg det på samme måde med det at gå fra at date til at være kærester (i en lidt mindre skala selvfølgelig) - det er for mig nogen helt andre og mere seriøse forpligtelser, så derfor vil jeg gerne kende personen ordentligt, før vi er i et seriøst, forpligtende forhold :)
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvor lang tid bruger "man" på at blive kærester?

Indlægaf Slettet bruger » 30. mar 2017, 22:34

Når man begge to har en tandbørste hos hinanden, så er det tid at nævne K-ordet.

Så skal man så tage på weekendtur sammen for at besegle forholdet. Hvor man sætter ord på når man er hjemme igen.
0

Tilbage til "Forhold og sex"