Den opsøgende og den afstandtagende

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Den opsøgende og den afstandtagende

Indlægaf Rapfisk » 1. mar 2017, 16:23

I "Gift ved første blik" siger én af eksperterne, at det er meget almindeligt, at man i nye par har én, der tager initiativ og én, der holder igen. Er det noget, I kan genkende, og hvem er I selv? Har I i øvrigt prøvet at overvinde den kløft?

Jeg er helt sikkert den afstandtagende i en ny relation. Jeg gider ikke at være sådan én, der skal jages, men jeg kan alligevel mærke, at jeg holder igen og skal "åbnes" i en ny relation. Omvendt er jeg senere hen én, der knytter mig rigtig meget til en anden og måske i lidt for høj grad tager initiativ - det vil sige mere, end jeg egentlig har lyst til.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Den opsøgende og den afstandtagende

Indlægaf Viskelæder » 1. mar 2017, 17:05

Jeg er den afstandtagende :) Jeg håber dog, at når jeg kommer i et forhold igen, jeg så vil være en god blanding.
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5556

Re: Den opsøgende og den afstandtagende

Indlægaf Luffegås » 1. mar 2017, 17:16

Jeg er omvendt dig :) Giver en maaaasse af mig selv i starten, for så derefter at coole mere ned, og blive afslappet-
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Den opsøgende og den afstandtagende

Indlægaf Lurende Peber » 1. mar 2017, 17:33

Jeg kan bedst lide, at begge tager initiativ.
Eller...er opsøgende for at bruge trådens term.
1
Registreret Gammel Gris :gris:
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Den opsøgende og den afstandtagende

Indlægaf Lykke » 1. mar 2017, 18:05

Jeg kan ikke rigtigt genkende det i mit nuværende forhold. Der var vi meget lige - eller måske var vi begge lidt afstandstagende i starten. Men det tænker jeg er meget naturligt. Indtil man er mere sikker på hinanden.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19600

Re: Den opsøgende og den afstandtagende

Indlægaf Animi » 1. mar 2017, 18:47

Jeg er for det meste den afstandstagende. Heldigvis for mig, har størstedelen af dem jeg har været sammen med, været gode til at tage initativ og tage styringen i forholdet.
Med den sidste jeg datede befandt jeg mig dog på ukendt farvand, da han nærmest intet initiativ tog - til noget som helst! Og selvom det i relationen var ekstremt frustrerende for mig, tror jeg faktisk det har været ret godt for mig, fordi jeg måtte komme ud af min skal og selv være opsøgende og tage initiativ. Og jeg håber at det i fremtidige forhold vil være med til at gøre at jeg er bedre til at være opsøgende, så det er mere ligeligt fordelt :)
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Den opsøgende og den afstandtagende

Indlægaf Grissebassen » 1. mar 2017, 19:31

For mig at se, er der forskel på at være afstandtagende og initiativtagende i en ny relation. Jeg er meget initiativtagende i forhold til at være opsøgende og gerne ville bruge tid sammen. Men jeg er afstandtagende på den måde, at jeg holder meget igen med at give af mig selv, indtil jeg føler mig tryg i relationen, og det gør jeg som regel først ret sent.
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Den opsøgende og den afstandtagende

Indlægaf LadyFox » 1. mar 2017, 19:52

Jeg ved ikke. Jeg er opsøgende hvad angår at tage kontakt, at ses og den slags, men jeg et afstandtagende emotionelt. Jeg er ikke rigtig så god til det med følelser, og der er jeg svær at komme tæt på, også i længervarende forhold.
0
...
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19600

Re: Den opsøgende og den afstandtagende

Indlægaf Animi » 1. mar 2017, 19:55

Når det kommer til følelser og til at give af mig selv, er jeg til gengæld rigtig meget opsøgende. Jeg forelsker mig hurtigt og er hurtigt god til at knytte mig til dem.
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Den opsøgende og den afstandtagende

Indlægaf vibbsen » 2. mar 2017, 00:14

I vores forhold er jeg slet ikke i tvivl om at jeg hele vejen igennem har været den opsøgende. Lige fra vi mødtes.

Det kan jeg sagtens leve med...Ellers havde vi næppe været sammen i 18 år :love:

Han er uden tvivl "My One And Only"...Og jeg ved at det er gensidigt.....

Min mor siger at hans stadig - her 18 år efter - kigger på mig som om solen står op i røven på mig. Og jeg tilsyneladende opfatter ham som den bedste opfindelse siden nogen begyndte at skive brød og komme det i poser :lun:
6
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Den opsøgende og den afstandtagende

Indlægaf Zombie » 2. mar 2017, 06:52

Jeg har været den opsøgende og det er meget det, jeg har lyst til, men jeg er begyndt at holde igen og ville have det fordelt mere lige.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Den opsøgende og den afstandtagende

Indlægaf Mi55y » 2. mar 2017, 07:02

Rapfisk skrev:Jeg er helt sikkert den afstandtagende i en ny relation. Jeg gider ikke at være sådan én, der skal jages, men jeg kan alligevel mærke, at jeg holder igen og skal "åbnes" i en ny relation. Omvendt er jeg senere hen én, der knytter mig rigtig meget til en anden og måske i lidt for høj grad tager initiativ - det vil sige mere, end jeg egentlig har lyst til.


This - ordret...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 268
Likede indlæg: 4366

Re: Den opsøgende og den afstandtagende

Indlægaf Q-beben » 2. mar 2017, 07:48

Min kæreste har været "på", lige siden vi mødte hinanden første gang. For ham var det forelskelse/stærk tiltrækning ved første blik, - for mig tog det lidt længere tid. Han var ret god til det - meget ihærdig, vedholdende, intensiv og kreativ. Jeg blev nysgerrig på ham, og ja, lige pludselig var jeg også bare blæst bagover :)

Det første års tid tog han mere initiativ end mig. Herefter har vi taget lige meget initiativ..., vil jeg tro

Jeg synes, ordet "afstandstagende" er misvisende for mit vedkommende - jeg synes ikke, at jeg tog afstand til ham i starten, - men derimod var jeg mere afventende... á la... hvad er han for en... jeg passer lige på mine egne følelser, indtil jeg kender ham lidt bedre :)
Senest rettet af Q-beben 2. mar 2017, 08:10, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 88
Likede indlæg: 901

Re: Den opsøgende og den afstandtagende

Indlægaf Jydepigen » 2. mar 2017, 08:07

Når jeg skriver med en fyr/dater, så er jeg opsøgende når det gælder kontakt, at ses osv. Men følelsesmæssigt er jeg nok mere afventede overfor ham, da jeg er svær at komme tæt ind på og er bange for at blive såret. Jeg har det bedst med lige at vide at fyren er interesseret inden jeg åbner op.
Min sidste date var lidt en Christian type.. Han prøvede virkelig at røre mig flere gange og ville gerne kysse.. Det kunne jeg bare slet ikke, da jeg overhovedet ikke var tiltrukket af ham.
Jeg vil da helst at det er forholdsvis lige i et forhold :)
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10421

Re: Den opsøgende og den afstandtagende

Indlægaf lillebjoern » 2. mar 2017, 08:08

Q-beben skrev:Min kæreste har været "på", lige siden vi mødte hinanden første gang. For ham var det forelskelse ved første blik, - for mig tog det lidt længere tid. Han var ret god til det - meget ihærdig, vedholdende, intensiv og kreativ. Jeg blev nysgerrig på ham, og ja, lige pludselig var jeg også bare blæst bagover :)

Det første års tid tog han mere initiativ end mig. Herefter har vi taget lige meget initiativ..., vil jeg tro

Jeg synes, ordet "afstandstagende" er misvisende for mit vedkommende - jeg synes ikke, at jeg tog afstand til ham i starten, - men derimod var jeg mere afventende... á la... hvad er han for en... jeg passer lige på mine egne følelser, indtil jeg kender ham lidt bedre :)


Lige mine ord.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:

Tilbage til "Forhold og sex"