Karrierekvinder og datingproblemer

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Karrierekvinder og datingproblemer

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 15. feb 2017, 09:17

Her er to nyligt undersøgelser der angiveligt viser at kvinder bærer en romantisk bet når de vælger karrierevejen: Men Still Aren’t Comfortable With Ambitious Women. Mændene er mere tilbageholdne og skilsmisseprocenten er højere. Konklusionen er noget tvivlsom (ville anse det som mere sandsynligt at kvinderne selv valgte skilsmisse). Men hvis man antager præmissen om at kvinder betaler romantisk for at vælge en karrierer, er det så et problem – eller underligt?

Jeg mener, jeg ville anse det for en naturlig pris de betaler for et valg de tager. At de har gjort op med dette og vægtet pro & con. Personligt ville jeg sige nej no niet nix nein non til at indlede et forhold til en karrierekvinde. 1) Hvorfor i al verden skulle jeg låse mit liv fast til en anden persons kalender og hektiske arbejdsliv? Jeg har friheden til at rejse til den anden side af jorden når jeg vil, noget som jeg ikke har i sinde at give afkald på. 2) Dårligere mor-materiale. At være mor tager tid og energi. En karriere tager tid og energi. Dagen har kun 24 timer. Og børn er i forvejen den eneste grund til overhovedet at indlede et fast længerevarende forhold.

Det er ikke fordi jeg er utilpas med at være sammen med en karrierekvinde eller fordi hun skræmmer mig. Det er bare fordi jeg ikke gider den livsstil det indebærer, og fordi en karriere ikke i sig selv gør hende mere attraktiv. It's all downside and no upside.

Mystikken er ikke hvor karrierekvinder klarer sig dårligere i datingmarkedet, men hvorfor karrieremænd ikke gør.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Lover-Moses
Indlæg: 446
Tilmeldt: 6. jul 2016, 12:06
Kort karma: 18
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 493

Re: Karrierekvinder og datingproblemer

Indlægaf Lover-Moses » 15. feb 2017, 09:30

Vlad Kalashnikov skrev:Her er to nyligt undersøgelser der angiveligt viser at kvinder bærer en romantisk bet når de vælger karrierevejen: Men Still Aren’t Comfortable With Ambitious Women. Mændene er mere tilbageholdne og skilsmisseprocenten er højere. Konklusionen er noget tvivlsom (ville anse det som mere sandsynligt at kvinderne selv valgte skilsmisse). Men hvis man antager præmissen om at kvinder betaler romantisk for at vælge en karrierer, er det så et problem – eller underligt?

Jeg mener, jeg ville anse det for en naturlig pris de betaler for et valg de tager. At de har gjort op med dette og vægtet pro & con. Personligt ville jeg sige nej no niet nix nein non til at indlede et forhold til en karrierekvinde. 1) Hvorfor i al verden skulle jeg låse mit liv fast til en anden persons kalender og hektiske arbejdsliv? Jeg har friheden til at rejse til den anden side af jorden når jeg vil, noget som jeg ikke har i sinde at give afkald på. 2) Dårligere mor-materiale. At være mor tager tid og energi. En karriere tager tid og energi. Dagen har kun 24 timer. Og børn er i forvejen den eneste grund til overhovedet at indlede et fast længerevarende forhold.

Det er ikke fordi jeg er utilpas med at være sammen med en karrierekvinde eller fordi hun skræmmer mig. Det er bare fordi jeg ikke gider den livsstil det indebærer, og fordi en karriere ikke i sig selv gør hende mere attraktiv.

Mystikken er ikke hvor karrierekvinder klarer sig dårligere i datingmarkedet, men hvorfor karrieremænd ikke gør.


Det må nok stå for egen regning. Hvis det virkelig var sandt, så ville folk jo skride fra hinanden når ungerne fløj fra redden.

Mht. karrierekvinder og mænd, så tror jeg det hænger sammen med at manden har svært ved at kvinden er den mest succesfulde i forholdet, og det gør det heller ikke bedre at en del mænd i dag er nogle skvat uden lige, der f.eks. ikke engang selv smider reservehjul på bilen.
1
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Karrierekvinder og datingproblemer

Indlægaf Zombie » 15. feb 2017, 09:35

En af de ting, jeg nævner ret tidligt i forhold, er at jeg regner med at barsel til evt børn (som jeg gerne vil have og som min partner også ønsker engang - ellers bliver det et kort forhold) som minimum deles helt lige mellem os, evt. at faderen kommer til at tage mere.
Jeg bliver først uddannet i år, hvor jeg er 31, og jeg har mange ting jeg ønsker at opnå i mit professionelle liv sideløbende med en familie.
Jeg har skarpe holdninger til, hvor længe mine børn skal være i institution dagligt, så kan vi ikke planlægge skiftende arbejdstid så begge har dage de går relativt tidligt for at hente, så ville jeg egentlig helst at faderen gjorde det.

Jeg ved, at mange ævler om, at jeg skifter mening når børnene er der. Det er sexistisk pladder. Jeg har et højere kald som jeg har brugt størstedelen af mit voksenliv på at realisere, og hvorfor skulle barnefaderen ikke føle samme trang til tid med sine børn?
Det er som om, vi har vedtaget, at mænd ikke har samme interesse eller lyst, hvilket jeg oplever som det rene og skære bullshit.

Af andre årsager end mit job, bliver jeg stavnsbundet til der, hvor jeg nu kommer til at bo, så det der med at rejse rundt i tide og utide kommer ikke på tale. Til gengæld kan jeg leve med meget for at familien ikke opløses, så får min partner en midtvejskrise, så finder vi på noget, så der er mere frihed.


Ift. det, du skriver, så er jeg ikke i tvivl om, at jeg bliver en fantastisk mor - men jeg bliver ikke en altopofrende mor og jeg forventer, at faderen er lige så meget på banen som mig - eller mere, men kun hvis han selv ønsker det. Når jeg således kun skal stå for halvdelen, hvilket er ulig de fleste familier i dag, hvor det stadig er kvinden, der laver mest husligt og ift. børnene (Google it), har jeg fint tid og energi til at være en god mor, selvom jeg også prioriterer mit arbejde.


Jeg synes til gengæld, det er pudsigt, at de samme ting du skriver om kvinder, også kan bruges om karrieremænd. Det mener jeg på ingen måde udpegende, for som man kan læse, vil jeg jo helst finde en familieorienteret mand, der nok har job og karriere, men måske kan indtage den rolle i familien, der traditionelt oftest knyttes til moderen.
Jeg ville finde det fantastisk med en mand på deltid, der henter børnene og vasker sokker, mens jeg arbejder. Og der ville ingen problemer være ift attraktion, for intet får min krybdyrhjerne mere i selvsving end en mand, der passer afkom og hule, og sikrer mine geners fortsatte eksistens. :lol:
1
aka Forbies

:gammel:
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Karrierekvinder og datingproblemer

Indlægaf Grissebassen » 15. feb 2017, 09:39

Jeg er ikke helt sikker på, hvad præcis det er du ønsker at lægge op til med denne tråd. Men jeg ser flere problemer i det, du skriver.
For det første er jeg ikke enig i, at karrierekvinder er dårlige mødre. Faktum er, at nogle kvinder bare kan det hele, mens andre ikke kan. Jeg kender personligt en kvinde, der har en lederstilling i en af DK's største virksomheder. Og jeg har indtryk af, at hun er en langt bedre mor for sine børn, end min egen mor har været, som ellers har været hjemmegående i perioder af min barndom. Forklaringen på dette er ikke så mystisk imo: Nogle mennesker har bare mere overskud og styr på sine prioriteter end andre. Og nogle egner sig bedre til at være forældre, karriere eller ej.
For det andet er jeg heller ikke enig i, at børn er den eneste grund til at indlede et længerevarende fast forhold. Der er mange, der ikke ønsker sig børn, men stadig drømmer og at finde kærligheden, hvis de ikke allerede har fundet den.
Jeg synes det er både underligt og et problem, at karrierekvinder bliver fravalgt/betaler en pris. Nu kan jeg kun tale for mig selv. Men for tiden arbejder jeg meget og har godt gang i min karriere. Og for mig bliver det meget en spiral, det der med arbejde. For jeg kommer hjem fra arbejde til en tom lejlighed, uden nogen, der har savnet mig eller er afhængig af mig. Og så ender jeg ofte med at arbejde endnu mere, simpelthen fordi jeg ikke har nogen mennesker at spendere min fritid på. Havde jeg to børn og en mand, der ventede på mig, når jeg kom hjem. Skulle jeg da nok lægge arbejdet fra mig og være til stede.
For rigtig mange kvinder kan det sagtens lade sig gøre at have en karriere og være en god familiemor samtidig. Problemet ligger nok snarere i tidspunktet vi vælger at få børn på. Jeg kender en del karrierekvinder, der har fået deres børn tidligt, mens de studerede og har haft tid til at være hjemme. De har alle færdiggjort deres uddannelse og skabt sig gode karriere bagefter. Og det kan jeg virkelig ikke se problemet i.
2
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Karrierekvinder og datingproblemer

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 15. feb 2017, 09:41

Lover-Moses skrev:Det må nok stå for egen regning. Hvis det virkelig var sandt, så ville folk jo skride fra hinanden når ungerne fløj fra redden.
Det gør de vel også i stor stil. Men mente også mere i forbindelse med at indlede forholdet.

Lover-Moses skrev:Mht. karrierekvinder og mænd, så tror jeg det hænger sammen med at manden har svært ved at kvinden er den mest succesfulde i forholdet, og det gør det heller ikke bedre at en del mænd i dag er nogle skvat uden lige, der f.eks. ikke engang selv smider reservehjul på bilen.
Ja, det er den klassiske forklaringsmodel. Mændene er nogle skvat og bliver skræmte af stærke kvinder, etc. Jeg tror bare den er forkert. Jeg bliver ikke det mindste skræmt af en kvinde der har valgt en krævende karriere, eller hvis hun tjente flere penge end mig. Det har bare heller ingensomhelst positiv indflydelse på hendes attraktionsniveau - hendes bryster bliver ikke fastere af at være CEO for Microsoft, og hendes personlighed bliver ikke mere elskværdig af at være departmentchef i Indenrigsministeren - og der medfører en hel mængde negative baggage ved at have en krævende karriere, som jeg ikke se jeg har nogen grund til at påtage mig hvis jeg kan lade være.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Karrierekvinder og datingproblemer

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 15. feb 2017, 09:57

Zombie skrev:En af de ting, jeg nævner ret tidligt i forhold, er at jeg regner med at barsel til evt børn (som jeg gerne vil have og som min partner også ønsker engang - ellers bliver det et kort forhold) som minimum deles helt lige mellem os, evt. at faderen kommer til at tage mere.
Jeg bliver først uddannet i år, hvor jeg er 31, og jeg har mange ting jeg ønsker at opnå i mit professionelle liv sideløbende med en familie.
Jeg har skarpe holdninger til, hvor længe mine børn skal være i institution dagligt, så kan vi ikke planlægge skiftende arbejdstid så begge har dage de går relativt tidligt for at hente, så ville jeg egentlig helst at faderen gjorde det.

Jeg ved, at mange ævler om, at jeg skifter mening når børnene er der. Det er sexistisk pladder. Jeg har et højere kald som jeg har brugt størstedelen af mit voksenliv på at realisere, og hvorfor skulle barnefaderen ikke føle samme trang til tid med sine børn?
Det er som om, vi har vedtaget, at mænd ikke har samme interesse eller lyst, hvilket jeg oplever som det rene og skære bullshit.

Af andre årsager end mit job, bliver jeg stavnsbundet til der, hvor jeg nu kommer til at bo, så det der med at rejse rundt i tide og utide kommer ikke på tale. Til gengæld kan jeg leve med meget for at familien ikke opløses, så får min partner en midtvejskrise, så finder vi på noget, så der er mere frihed.


Ift. det, du skriver, så er jeg ikke i tvivl om, at jeg bliver en fantastisk mor - men jeg bliver ikke en altopofrende mor og jeg forventer, at faderen er lige så meget på banen som mig - eller mere, men kun hvis han selv ønsker det. Når jeg således kun skal stå for halvdelen, hvilket er ulig de fleste familier i dag, hvor det stadig er kvinden, der laver mest husligt og ift. børnene (Google it), har jeg fint tid og energi til at være en god mor, selvom jeg også prioriterer mit arbejde.


Jeg synes til gengæld, det er pudsigt, at de samme ting du skriver om kvinder, også kan bruges om karrieremænd. Det mener jeg på ingen måde udpegende, for som man kan læse, vil jeg jo helst finde en familieorienteret mand, der nok har job og karriere, men måske kan indtage den rolle i familien, der traditionelt oftest knyttes til moderen.
Jeg ville finde det fantastisk med en mand på deltid, der henter børnene og vasker sokker, mens jeg arbejder. Og der ville ingen problemer være ift attraktion, for intet får min krybdyrhjerne mere i selvsving end en mand, der passer afkom og hule, og sikrer mine geners fortsatte eksistens. :lol:
Ja, det er jo det. Karrierekvinder burde finde sig en mand der ikke er karriererorienteret så hun kan fokuserer mere på sin egen karriere. Det har jo været en lang tradition for at mænd har gjort det – direktøren med sekretæren; lægen med sygeplejersken; etc. Feminister syntes generelt at have afskyet denne konstellation når de i stedet burde se på den som inspiration. Det er ikke underligt at kvinder finder det svært at konkurrere med mændene på toppen af rotteræset, når mændene ofte har en hjemmegående hustru, mens kvinderne deler deres huslige pligter med deres ligeledes karriererorienteret mand. Men de fleste karrierekvinder vælger bare ikke en mand som dette. Så lidt faktisk, at det kan ses i statistikkerne som en af de vigtigste grunde til den voksende ulighed i samfundet (I USA, ved ikke med DK).
0
Grab them by the pussy
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Karrierekvinder og datingproblemer

Indlægaf Akehurst2 » 15. feb 2017, 09:58

Vlad Kalashnikov skrev:Jeg mener, jeg ville anse det for en naturlig pris de betaler for et valg de tager. At de har gjort op med dette og vægtet pro & con. Personligt ville jeg sige nej no niet nix nein non til at indlede et forhold til en karrierekvinde. 1) Hvorfor i al verden skulle jeg låse mit liv fast til en anden persons kalender og hektiske arbejdsliv? Jeg har friheden til at rejse til den anden side af jorden når jeg vil, noget som jeg ikke har i sinde at give afkald på. 2) Dårligere mor-materiale. At være mor tager tid og energi. En karriere tager tid og energi. Dagen har kun 24 timer. Og børn er i forvejen den eneste grund til overhovedet at indlede et fast længerevarende forhold.



Jeg har ikke en karriere, men "bare" et helt almindeligt fuldtidsjob, men derfor kan jeg da ikke bare rejse over på den anden side af jorden, når jeg vil. Min chef har en kedelig tendens til at mene, at jeg skal møde op hver dag, medmindre jeg har ferie. Jeg har indtryk af, at det ikke er ualmindeligt for folk i arbejde.
13
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Karrierekvinder og datingproblemer

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 15. feb 2017, 10:16

Akehurst2 skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:Jeg mener, jeg ville anse det for en naturlig pris de betaler for et valg de tager. At de har gjort op med dette og vægtet pro & con. Personligt ville jeg sige nej no niet nix nein non til at indlede et forhold til en karrierekvinde. 1) Hvorfor i al verden skulle jeg låse mit liv fast til en anden persons kalender og hektiske arbejdsliv? Jeg har friheden til at rejse til den anden side af jorden når jeg vil, noget som jeg ikke har i sinde at give afkald på. 2) Dårligere mor-materiale. At være mor tager tid og energi. En karriere tager tid og energi. Dagen har kun 24 timer. Og børn er i forvejen den eneste grund til overhovedet at indlede et fast længerevarende forhold.



Jeg har ikke en karriere, men "bare" et helt almindeligt fuldtidsjob, men derfor kan jeg da ikke bare rejse over på den anden side af jorden, når jeg vil. Min chef har en kedelig tendens til at mene, at jeg skal møde op hver dag, medmindre jeg har ferie. Jeg har indtryk af, at det ikke er ualmindeligt for folk i arbejde.
Ok. Så giver din chef den samme indskrænkende indflydelse på dit liv som en karrierekone ville have. Men der er også mindre frihedsgrader. Måske du kan lide at gå på jagt en gang i mellem, eller tage en weekendtur til NY eller hvad folk nu gør, eller bare lave mad sammen, etc. Uden at have det planlagt og skemalagt på forhånd. Det kan du bare ikke mere for du skal afstemme det med hendes kalender fire uger i forvejen. Så ryger den frihed til spontanitet. Og du kan glemme alt om de 4 uger til Spanien i sommerferien, og hvis du finder dit drømmejob i Aalborg og gerne vil flytte dertil er det også umuligt for hun er ikke det mindste flytbar.
Senest rettet af Vlad Kalashnikov 15. feb 2017, 10:19, rettet i alt 1 gang.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Karrierekvinder og datingproblemer

Indlægaf Animi » 15. feb 2017, 10:19

Det kommer vel an på hvilken karrierekvinde det er? Jeg tænker at nogen karrierekvinder ville kunne være mere spontane end dem med almindelige fuldtidsjob, hvis de fx er selvstændige og er deres egen chef, og derfor tilrettelægger deres egen tid.
4
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Petrix
Indlæg: 3746
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3634

Re: Karrierekvinder og datingproblemer

Indlægaf Petrix » 15. feb 2017, 10:26

Vlad Kalashnikov skrev:
Zombie skrev:En af de ting, jeg nævner ret tidligt i forhold, er at jeg regner med at barsel til evt børn (som jeg gerne vil have og som min partner også ønsker engang - ellers bliver det et kort forhold) som minimum deles helt lige mellem os, evt. at faderen kommer til at tage mere.
Jeg bliver først uddannet i år, hvor jeg er 31, og jeg har mange ting jeg ønsker at opnå i mit professionelle liv sideløbende med en familie.
Jeg har skarpe holdninger til, hvor længe mine børn skal være i institution dagligt, så kan vi ikke planlægge skiftende arbejdstid så begge har dage de går relativt tidligt for at hente, så ville jeg egentlig helst at faderen gjorde det.

Jeg ved, at mange ævler om, at jeg skifter mening når børnene er der. Det er sexistisk pladder. Jeg har et højere kald som jeg har brugt størstedelen af mit voksenliv på at realisere, og hvorfor skulle barnefaderen ikke føle samme trang til tid med sine børn?
Det er som om, vi har vedtaget, at mænd ikke har samme interesse eller lyst, hvilket jeg oplever som det rene og skære bullshit.

Af andre årsager end mit job, bliver jeg stavnsbundet til der, hvor jeg nu kommer til at bo, så det der med at rejse rundt i tide og utide kommer ikke på tale. Til gengæld kan jeg leve med meget for at familien ikke opløses, så får min partner en midtvejskrise, så finder vi på noget, så der er mere frihed.


Ift. det, du skriver, så er jeg ikke i tvivl om, at jeg bliver en fantastisk mor - men jeg bliver ikke en altopofrende mor og jeg forventer, at faderen er lige så meget på banen som mig - eller mere, men kun hvis han selv ønsker det. Når jeg således kun skal stå for halvdelen, hvilket er ulig de fleste familier i dag, hvor det stadig er kvinden, der laver mest husligt og ift. børnene (Google it), har jeg fint tid og energi til at være en god mor, selvom jeg også prioriterer mit arbejde.


Jeg synes til gengæld, det er pudsigt, at de samme ting du skriver om kvinder, også kan bruges om karrieremænd. Det mener jeg på ingen måde udpegende, for som man kan læse, vil jeg jo helst finde en familieorienteret mand, der nok har job og karriere, men måske kan indtage den rolle i familien, der traditionelt oftest knyttes til moderen.
Jeg ville finde det fantastisk med en mand på deltid, der henter børnene og vasker sokker, mens jeg arbejder. Og der ville ingen problemer være ift attraktion, for intet får min krybdyrhjerne mere i selvsving end en mand, der passer afkom og hule, og sikrer mine geners fortsatte eksistens. :lol:
Ja, det er jo det. Karrierekvinder burde finde sig en mand der ikke er karriererorienteret så hun kan fokuserer mere på sin egen karriere. Det har jo været en lang tradition for at mænd har gjort det – direktøren med sekretæren; lægen med sygeplejersken; etc. Feminister syntes generelt at have afskyet denne konstellation når de i stedet burde se på den som inspiration. Det er ikke underligt at kvinder finder det svært at konkurrere med mændene på toppen af rotteræset, når mændene ofte har en hjemmegående hustru, mens kvinderne deler deres huslige pligter med deres ligeledes karriererorienteret mand. Men de fleste karrierekvinder vælger bare ikke en mand som dette. Så lidt faktisk, at det kan ses i statistikkerne som en af de vigtigste grunde til den voksende ulighed i samfundet (I USA, ved ikke med DK).


Enig med dig i dette.
Der er findes ikke mange kvinder som er tiltrukket af mænd, der er mindre begavede end dem selv.
0
27102021
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Karrierekvinder og datingproblemer

Indlægaf Oveditlevsen » 15. feb 2017, 10:40

Alle skal selvfølgelig have friheden til at indrette deres privatliv og karriere som de vil, men det kan også give nogle forhindringer. Som allerede nævnt at karrierekvinder generelt er mindre tiltrukket af mænd som er mindre intelligente og succesfulde end dem selv, og at færre mænd ift. kvinder kan/vil leve baglandstilværelsen som familiens projektleder.

Naturen er indrettet så mænd generelt set hellere vil arbejde og kvinder vil tage sig af børn, selvfølgelig med enkelte undtagelser.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Karrierekvinder og datingproblemer

Indlægaf Wizzze » 15. feb 2017, 10:41

Er problematikken i virkeligheden ikke den gamle traver om at lige børn leger bedst? :gruble:

Karrierekvinder har typisk en baggrund med en masse uddannelse og fordybelse, og en partner med en lignende baggrund. er det nemmere at relatere til og snakke med :gruble: Og her kommer problemet så, at der er mange flere uddannede kvinder end uddannede mænd, så med mindre flerkoneri eller meget åbne forhold vinder indpas, så er det svært for nogen karrierekvinder at finde en lignende partner :gruble:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Karrierekvinder og datingproblemer

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 15. feb 2017, 10:43

Angelina skrev:Og så er det ikke engang så mystisk - flere kvinder ville ikke have et problem med at låse sig fast til en anden persons kalender og hektiske arbejdsliv - og synes ikke han er dårlig far-materiale, fordi han har en karriere.
Ja, det var også mere retorisk. For at der er forskel på mænd og kvinder er ikke noget der burde komme som nogen stor overraskelse. Forskellen ligger bare ikke hvor fokusset over bliver lagt. Problemer er ikke at mænd er skræmte, problemet er at karriekvinderne ikke er så attraktive partnere som det forestilles.

Angelina skrev:Jeg er i den grad karriere orienteret - og jeg er slet ikke i tvivl om at jeg ville klare mig elendigt på datingmarkedet hvis jeg en dag skulle derud igen, dels fordi jeg ikke har tid til at date (!), dels fordi mine krav til en modpart ville være skyhøje og jeg hellere vil undvære end at nøjes. Jeg er slet ikke i tvivl om at jeg ville klare mig langt bedre på dating markedet med færre krav og mere fritid.
Og en af de klassiske fejlslutninger som karrierekvinder typisk begår er at tro at fordi de værdsætter en mand med karrierer så værdsætter mænd også en kvinde med karriere. Men for mænd er der bare ofte andre ting der er langt vigtigere. Og så ser karriekvinderne sig selv i konkurrence om attraktive mænd med yngre og smukkere kvinder end dem selv.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Karrierekvinder og datingproblemer

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 15. feb 2017, 10:47

Wizzze skrev:Er problematikken i virkeligheden ikke den gamle traver om at lige børn leger bedst? :gruble:
Karrieremænd har typisk ikke haft noget problem med at gifte sig med kvinder uden karriere. Og helt ærligt, mændene herinde kan bare spørge sig selv hvad de vægter højest: 1) en kvinde med faste bryster og en flot røv; 2) en kvinde med en god karriere.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Karrierekvinder og datingproblemer

Indlægaf Wizzze » 15. feb 2017, 10:50

Vlad Kalashnikov skrev:
Angelina skrev:Og så er det ikke engang så mystisk - flere kvinder ville ikke have et problem med at låse sig fast til en anden persons kalender og hektiske arbejdsliv - og synes ikke han er dårlig far-materiale, fordi han har en karriere.
Ja, det var også mere retorisk. For at der er forskel på mænd og kvinder er ikke noget der burde komme som nogen stor overraskelse. Forskellen ligger bare ikke hvor fokusset over bliver lagt. Problemer er ikke at mænd er skræmte, problemet er at karriekvinderne ikke er så attraktive partnere som det forestilles.

Angelina skrev:Jeg er i den grad karriere orienteret - og jeg er slet ikke i tvivl om at jeg ville klare mig elendigt på datingmarkedet hvis jeg en dag skulle derud igen, dels fordi jeg ikke har tid til at date (!), dels fordi mine krav til en modpart ville være skyhøje og jeg hellere vil undvære end at nøjes. Jeg er slet ikke i tvivl om at jeg ville klare mig langt bedre på dating markedet med færre krav og mere fritid.
Og en af de klassiske fejlslutninger som karrierekvinder typisk begår er at tro at fordi de værdsætter en mand med karrierer så værdsætter mænd også en kvinde med karriere. Men for mænd er der bare ofte andre ting der er langt vigtigere. Og så ser karriekvinderne sig selv i konkurrence om attraktive mænd med yngre og smukkere kvinder end dem selv.


Så karrierekvinder kan ikke være unge og smukke?? :forvirret: :stoned:

Og mænd værdsætter ikke andet end udseende?? :rulle:
11
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Forhold og sex"