Hvordan dropper man en fyr bedst?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Hvordan dropper man en fyr bedst?

Indlægaf Zombie » 27. jan 2017, 14:28

Ej, hold da op :D Jeg skriver bare, at jeg synes hendes tilgang er nederen. Det handler mindre om hendes haha, og mere om at hun gør det til lidt en joke gennem to indlæg at hun tidligere har ghostet fyre. En ting man kan læse i en anden tråd herinde, hvad gør ved folk både i de enkelte situationer og hvis de oplever det flere gange.

Hvis jeg synes, folk opfører sig nederen, skriver jeg det altså. Og nej, jeg vil ikke tage kanten af det ved at have en jokende tilgang til det. Det er ikke sjovt, det er ikke noget vi skal tage brodden af ved at tage lidt let på det.

Jeg er ikke blevet ghostet, men jeg kan læse det påvirker dem som har oplevet det ret meget. Så sorry for not being sorry.

Og jeg er heller ikke rasende eller har givet røde kort. Det er sådan lidt Schrödinger's Douchebag at man siger noget og hvis folk så tager dårligt imod det, så skal de bare slappe af for det var slet ikke ment sådan. Man ser lige reaktionen fra andre.
Det gider jeg ikke.
5
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvordan dropper man en fyr bedst?

Indlægaf Fru Sunshine » 27. jan 2017, 14:43

Zombie skrev:Ej, hold da op :D Jeg skriver bare, at jeg synes hendes tilgang er nederen. Det handler mindre om hendes haha, og mere om at hun gør det til lidt en joke gennem to indlæg at hun tidligere har ghostet fyre. En ting man kan læse i en anden tråd herinde, hvad gør ved folk både i de enkelte situationer og hvis de oplever det flere gange.

Hvis jeg synes, folk opfører sig nederen, skriver jeg det altså. Og nej, jeg vil ikke tage kanten af det ved at have en jokende tilgang til det. Det er ikke sjovt, det er ikke noget vi skal tage brodden af ved at tage lidt let på det.

Jeg er ikke blevet ghostet, men jeg kan læse det påvirker dem som har oplevet det ret meget. Så sorry for not being sorry.

Og jeg er heller ikke rasende eller har givet røde kort. Det er sådan lidt Schrödinger's Douchebag at man siger noget og hvis folk så tager dårligt imod det, så skal de bare slappe af for det var slet ikke ment sådan. Man ser lige reaktionen fra andre.
Det gider jeg ikke.

Det sidste afsnit der er godt nok at tillægge folk nogle virkelig lede egenskaber!
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvordan dropper man en fyr bedst?

Indlægaf IrmaPigen » 27. jan 2017, 14:49

dobbeltindlæg. Kunne ikke få lov at slette.
Senest rettet af IrmaPigen 27. jan 2017, 14:50, rettet i alt 2 gange.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvordan dropper man en fyr bedst?

Indlægaf IrmaPigen » 27. jan 2017, 14:49

Jeg har givet TS et rødt kort.

Jeg skrev "Grow up"

Det står jeg skam stadig ved.

Kortene er der vel i øvrigt også for man kan bruge dem.
4
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Hvordan dropper man en fyr bedst?

Indlægaf sortkaffe » 27. jan 2017, 16:28

Zombie skrev:Ej, hold da op :D Jeg skriver bare, at jeg synes hendes tilgang er nederen. Det handler mindre om hendes haha, og mere om at hun gør det til lidt en joke gennem to indlæg at hun tidligere har ghostet fyre. En ting man kan læse i en anden tråd herinde, hvad gør ved folk både i de enkelte situationer og hvis de oplever det flere gange.

Hvis jeg synes, folk opfører sig nederen, skriver jeg det altså. Og nej, jeg vil ikke tage kanten af det ved at have en jokende tilgang til det. Det er ikke sjovt, det er ikke noget vi skal tage brodden af ved at tage lidt let på det.

Jeg er ikke blevet ghostet, men jeg kan læse det påvirker dem som har oplevet det ret meget. Så sorry for not being sorry.

Og jeg er heller ikke rasende eller har givet røde kort. Det er sådan lidt Schrödinger's Douchebag at man siger noget og hvis folk så tager dårligt imod det, så skal de bare slappe af for det var slet ikke ment sådan. Man ser lige reaktionen fra andre.
Det gider jeg ikke.

Jeg er enig.
Og jeg tænkte også at det var en nedern indstilling - og det var så uden at jeg bider mærke i noget hahah
Nedern fordi der blev nævnt det med at sexen ikke havde været specielt god.
Æv tænk hvis alle blev droppet pga af sex der ikke lige var i øjet første gang med en ny.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvordan dropper man en fyr bedst?

Indlægaf Animi » 27. jan 2017, 16:35

sortkaffe skrev:
Zombie skrev:Ej, hold da op :D Jeg skriver bare, at jeg synes hendes tilgang er nederen. Det handler mindre om hendes haha, og mere om at hun gør det til lidt en joke gennem to indlæg at hun tidligere har ghostet fyre. En ting man kan læse i en anden tråd herinde, hvad gør ved folk både i de enkelte situationer og hvis de oplever det flere gange.

Hvis jeg synes, folk opfører sig nederen, skriver jeg det altså. Og nej, jeg vil ikke tage kanten af det ved at have en jokende tilgang til det. Det er ikke sjovt, det er ikke noget vi skal tage brodden af ved at tage lidt let på det.

Jeg er ikke blevet ghostet, men jeg kan læse det påvirker dem som har oplevet det ret meget. Så sorry for not being sorry.

Og jeg er heller ikke rasende eller har givet røde kort. Det er sådan lidt Schrödinger's Douchebag at man siger noget og hvis folk så tager dårligt imod det, så skal de bare slappe af for det var slet ikke ment sådan. Man ser lige reaktionen fra andre.
Det gider jeg ikke.

Jeg er enig.
Og jeg tænkte også at det var en nedern indstilling - og det var så uden at jeg bider mærke i noget hahah
Nedern fordi der blev nævnt det med at sexen ikke havde været specielt god.
Æv tænk hvis alle blev droppet pga af sex der ikke lige var i øjet første gang med en ny.


Der har jeg så faktisk efterhånden læst om en del herinde der har skrevet at dårlig sex er en grund til at droppe en fyr. Uden at det har medført samme reaktion.
4
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Hvordan dropper man en fyr bedst?

Indlægaf sortkaffe » 27. jan 2017, 16:42

Animi skrev:
sortkaffe skrev:
Zombie skrev:Ej, hold da op :D Jeg skriver bare, at jeg synes hendes tilgang er nederen. Det handler mindre om hendes haha, og mere om at hun gør det til lidt en joke gennem to indlæg at hun tidligere har ghostet fyre. En ting man kan læse i en anden tråd herinde, hvad gør ved folk både i de enkelte situationer og hvis de oplever det flere gange.

Hvis jeg synes, folk opfører sig nederen, skriver jeg det altså. Og nej, jeg vil ikke tage kanten af det ved at have en jokende tilgang til det. Det er ikke sjovt, det er ikke noget vi skal tage brodden af ved at tage lidt let på det.

Jeg er ikke blevet ghostet, men jeg kan læse det påvirker dem som har oplevet det ret meget. Så sorry for not being sorry.

Og jeg er heller ikke rasende eller har givet røde kort. Det er sådan lidt Schrödinger's Douchebag at man siger noget og hvis folk så tager dårligt imod det, så skal de bare slappe af for det var slet ikke ment sådan. Man ser lige reaktionen fra andre.
Det gider jeg ikke.

Jeg er enig.
Og jeg tænkte også at det var en nedern indstilling - og det var så uden at jeg bider mærke i noget hahah
Nedern fordi der blev nævnt det med at sexen ikke havde været specielt god.
Æv tænk hvis alle blev droppet pga af sex der ikke lige var i øjet første gang med en ny.


Der har jeg så faktisk efterhånden læst om en del herinde der har skrevet at dårlig sex er en grund til at droppe en fyr. Uden at det har medført samme reaktion.

jeg tror at det er selve blandingen af det hele i det, hvor det med sexen så også kommer oveni.
Hvor jeg så ikke forstår dem der dropper en fyr pga sex der er skidt første gang..men det hører jo ikke til her i tråden at bliver debatteret vildt og inderligt - det sprang bare i øjnene på mig
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Hvordan dropper man en fyr bedst?

Indlægaf Joe » 27. jan 2017, 16:55

Hvis jeg udelukkende gik efter sex, ville jeg da også droppe en fyr, hvor sexen var dårlig. Sikkert noget andet, hvis man går efter en kæreste.

Måske er jeg også nederen, men da jeg datede/lavede sexaftaler, afviste jeg da efter første date også kun mændene, hvis de spurgte om en ny date-agtigt. Jeg husker det som et smukt øjeblik, da jeg var på en ret ligegyldig date, og ingen af os nogensinde kontaktede den anden igen. Konceptet med ghosting forstår jeg ikke helt, det var ikke rigtigt omtalt, da jeg gjorde mig i at møde nye mænd. Men jeg synes ikke nødvendigvis man SKAL afvise en mand efter første date, hvis man ikke engang bliver spurgt om en ny date. Nogle gange synes jeg det er okay at lade ting glide ud. Ligesom jeg stadig ikke mener, jeg gjorde noget forkert, da jeg for hundrede år siden var på en eller anden datingside, og kun svarede på 10-20 pct af brevene. Men det har jeg også senere hørt skulle være mega nederen.

Jeg kan ikke se hvorfor TS skal grow up eller hvad ved jeg. Så ville hun jo ikke have lavet en tråd om hvordan hun kunne gøre det på en pænere måde end hidtil.
6
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Hvordan dropper man en fyr bedst?

Indlægaf Zombie » 27. jan 2017, 17:13

Jeg er fuldstændig ligeglad med, hvorfor hun ikke vil ses mere. Jeg synes ikke engang, man behøver en grund. Det er helt fint, at det er pga årsag x eller bare "jeg har ikke lyst, no reason".

Jeg synes også, det er cool at hun spørger om råd til hvordan, og indrømmer at hun tidligere har ghostet. Hey, det er fedt med positiv udvikling og at man indser, man kan gøre det bedre og ønsker inspiration til hvordan.

Der, hvor kæden hopper af for mig, er hendes attitude om det med at ghoste. Hendes brug af en fløjtende ligeglad smiley, hendes haha som forsøg på at afbløde det og at hun senere skriver, at hun håber han lader være med at kontakte hende igen, efter hun svarer ham undvigende på, om hun skal i byen eller whatnot.

Den pointe jeg ville illustrere, var kort og godt: Ghosting er forkert. Det er respektløst og nederen, og det er ikke noget man tager let på, griner af eller "taler ned", for det ER alvorligt og ubehageligt.

Så kudos til TS for at ville forbedre sig, men det starter med at hun ikke forsøger at glatte ud hvad hun har gjort eller formulere sig som om, det ikke er så slemt. Og da sandelig også, at hun stopper med at lede efter undskyldninger for, at det er okay at gøre én gang til, hvis hun kører fyren nok rundt i manegen med undvigende svar, så han til sidst opgiver at få en klar udmelding; det er jo ikke stort bedre.

Den er ikke længere fra mit vedkommende, der er ikke noget dybere i det og TS kan for så vidt sige "Ups, det kan jeg godt se" og så ender det ligesom der.
Hun kan også lade være og ikke tage det til sig. Det må hun selv om, det er hende der opfører sig dårligt og må tage whatever konsekvenser af det.

Jeg forstår ikke lige, der kunne komme 3 siders diskussion ud af det, men bevares.
4
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9018
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21838

Re: Hvordan dropper man en fyr bedst?

Indlægaf Purple Haze » 27. jan 2017, 17:18

Torn skrev:Off topic. Men har du aldrig hørt om en nervøs latter? Eller at folk kan komme til at grine, når noget er meget alvorligt?


Kan forstå at man kan komme til at grine (græde og andet) på 'upassende' tidspunkter.
Men man kan ikke komme til at skrive noget, så vil det være noget i stil med :
Jhkkhjlkhhhækhtrd

Og ved godt at nogen skriver talesprog, men det giver ikke så meget mening her synes jeg.

Og ellers håber jeg da TS har fået sagt til ham at hun ikke vil ses mere, så han ikke spilder sin tid på en der ikke er interesseret.
7
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvordan dropper man en fyr bedst?

Indlægaf Animi » 27. jan 2017, 17:33

Zombie skrev:Jeg er fuldstændig ligeglad med, hvorfor hun ikke vil ses mere. Jeg synes ikke engang, man behøver en grund. Det er helt fint, at det er pga årsag x eller bare "jeg har ikke lyst, no reason".

Jeg synes også, det er cool at hun spørger om råd til hvordan, og indrømmer at hun tidligere har ghostet. Hey, det er fedt med positiv udvikling og at man indser, man kan gøre det bedre og ønsker inspiration til hvordan.

Der, hvor kæden hopper af for mig, er hendes attitude om det med at ghoste. Hendes brug af en fløjtende ligeglad smiley, hendes haha som forsøg på at afbløde det og at hun senere skriver, at hun håber han lader være med at kontakte hende igen, efter hun svarer ham undvigende på, om hun skal i byen eller whatnot.

Den pointe jeg ville illustrere, var kort og godt: Ghosting er forkert. Det er respektløst og nederen, og det er ikke noget man tager let på, griner af eller "taler ned", for det ER alvorligt og ubehageligt.

Så kudos til TS for at ville forbedre sig, men det starter med at hun ikke forsøger at glatte ud hvad hun har gjort eller formulere sig som om, det ikke er så slemt. Og da sandelig også, at hun stopper med at lede efter undskyldninger for, at det er okay at gøre én gang til, hvis hun kører fyren nok rundt i manegen med undvigende svar, så han til sidst opgiver at få en klar udmelding; det er jo ikke stort bedre.

Den er ikke længere fra mit vedkommende, der er ikke noget dybere i det og TS kan for så vidt sige "Ups, det kan jeg godt se" og så ender det ligesom der.
Hun kan også lade være og ikke tage det til sig. Det må hun selv om, det er hende der opfører sig dårligt og må tage whatever konsekvenser af det.

Jeg forstår ikke lige, der kunne komme 3 siders diskussion ud af det, men bevares.


Jeg synes heller ikke at der var noget galt med dit indlæg - men de indlæg der kun fortalte TS at hun var ucharmerende, umoden og en *BIIIIIP* af en person. De indlæg var der jo ingen grund til, og var (i mine øjne) lige så dårlig opførsel.
Konstruktive indlæg man kan bruge til noget, er jo altid fint.
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvordan dropper man en fyr bedst?

Indlægaf Animi » 27. jan 2017, 17:34

Purple Haze skrev:
Torn skrev:Off topic. Men har du aldrig hørt om en nervøs latter? Eller at folk kan komme til at grine, når noget er meget alvorligt?


Kan forstå at man kan komme til at grine (græde og andet) på 'upassende' tidspunkter.
Men man kan ikke komme til at skrive noget, så vil det være noget i stil med :
Jhkkhjlkhhhækhtrd

Og ved godt at nogen skriver talesprog, men det giver ikke så meget mening her synes jeg.

Og ellers håber jeg da TS har fået sagt til ham at hun ikke vil ses mere, så han ikke spilder sin tid på en der ikke er interesseret.


Jeg skriver faktisk ofte af refleks "haha" i mine beskeder til andre, uden at tænke over det. Det har også medført nogen situationer hvor modtageren har været sådan lidt "øh, wtf?"
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Hvordan dropper man en fyr bedst?

Indlægaf decibell » 27. jan 2017, 18:16

Jeg har altid været modstander af ghosting (eller "at lave strudsen", som det hedder her), men her de sidste par år, hvor jeg har stået på sidelinjen af min voksne datters datingliv, så må jeg indrømme, at jeg faktisk godt forstår, hvis nogen kan finde den "udvej" tiltrækkende (ikke at det berettiger det på nogen måde).

Jeg har altid opdraget datteren til at lukke det pænt og behandle andre, som hun selv ønsker at blive behandlet. Men christ, hvor kan det trække tænder ud at være den flinke, forklarende, der siger farvel. For der sidder altså nogle elementer derude, der bare ikke kan håndtere afvisninger, UANSET hvor pæne de er. Tværtimod virker det til, at jo pænere man er, jo mere hager de sig fast og begynder at plage for enten uddybninger eller andre forklaringer. Og til sidst bliver de ofte lige frem modbydelige og angribende, når de ikke kommer nogen vegne, så det ender med blokeringer og hårde afvisninger, der sætter sine spor.

MEN, når det er sagt (og jeg ved godt, at TS' date ikke er som ovennævnt, det var mere for at bringe nogle nuancer ind i det), så skylder man stadig at lukke det pænt og på den bedste måde mulig, som respekterer begge parters følelser. Kom vi nogensinde frem til, hvad den måde så er, eller druknede det i det andet?
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvordan dropper man en fyr bedst?

Indlægaf Slettet bruger » 27. jan 2017, 18:23

decibell skrev:Jeg har altid været modstander af ghosting (eller "at lave strudsen"), men her de sidste par år, hvor jeg har stået på sidelinjen af min voksne datters datingliv, så må jeg indrømme, at jeg faktisk godt forstår, hvis nogen kan finde den "udvej" tiltrækkende (ikke at det berettiger det på nogen måde).

Jeg har altid opdraget datteren til at lukke det pænt og behandle andre, som hun selv ønsker at blive behandlet. Men christ, hvor kan det trække tænder ud at være den flinke, forklarende, der siger farvel. For der sidder altså nogle elementer derude, der bare ikke kan håndtere afvisninger, UANSET hvor pæne de er. Tværtimod virker det til, at jo pænere man er, jo mere hager de sig fast og begynder at plage for enten uddybninger eller andre forklaringer. Og til sidst bliver de ofte lige frem modbydelige og angribende, når de ikke kommer nogen vegne, så det ender med blokeringer og hårde afvisninger, der sætter sine spor.

MEN, når det er sagt, så skylder man stadig at lukke det pænt og på den bedste måde mulig, som respekterer begge parters følelser. Kom vi nogensinde frem til, hvad den måde så er, eller druknede det i det andet?


Jeg synes det mest respektfulde er bare at sige at man ikk er interesseret uden begrundelse, fordi well for det første er det ikke rart at få at vide at man har en eller anden flaw, for det andet er det jo subjektivt hvad der er flaw, måske en anden kvinde/mand synes det er mega fedt man gør noget som er totalt turnoff for andre, for det tredje fordi man som regel ikke rigtigt ved hvorfor man ikke ka li personen, og det derfor blir re tilfældigt, for det fjerne fordi folk jo selv må finde ud af hvad ens fejl er, hvis man nu har nogen der er graverende.

En forklaring kan også direkte skade folk, hvis man nævner noget mere eller mindre random som grund, kan det ske at personen misforstår det og så får totalt noia over om de snakker for lidt eller for meget eller er dårlige i sengen eller whatever. Hvor de måske bare havde en dårlig uge, eller der var dårlig kemi i det.

Dem der ikke kan håndtere det og reagerer med "du har 32 ubesvarede opkald på din telefon", dem skal man IMO bare fortælle at man blokerer dem eller man kan hoste dem, hvad der nu er mest praktisk.

Så sådan "fast og høfligt afvisende uden forklaringer" vil jeg sige det skal være.
4
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Hvordan dropper man en fyr bedst?

Indlægaf Sangius » 27. jan 2017, 18:36

Hvis jeg havde et one night stand med en fyr, og han så bagefter 'slog op med mig', uden jeg havde lagt op til noget mere, ville jeg sgu synes det var mærkeligt.

Man skal ikke ignorere folk. Men man behøver vel ikke snakke alt til døde, når man nu mødtes på Tinder for at bolle.
Senest rettet af Sangius 27. jan 2017, 18:59, rettet i alt 1 gang.
7
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Forhold og sex"