INSP: Grams & veninder

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4585
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 666
Likede indlæg: 21021

Re: INSP: Grams & veninder

Indlægaf catnip » 17. jan 2017, 17:53

Ja.

Det var samme fyr, ikke min kæreste, men vi var begge intetesserede i hinanden og var i fasen omkring at finde ud af om vi skulle prøve det af. To "veninder" prøvede at score ham uafhængigt af hinanden på forskellige tidspunkter i den her fase. De vidste godt hvem han var, og hvordan han og jeg havde det med hinanden.

Den ene spurgte endda om "lov". Jeg sagde at det var jeg ikke ok med, men hun forsøgte sig alligevel.

Jeg er snakker ikke med nogen af de to mere.

Jeg tænker at det er en underlig form for jalousi sammensat med behov for bekræftelse? Måske lidt dominans også?
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: INSP: Grams & veninder

Indlægaf Joe » 17. jan 2017, 18:28

Men jeg har faktisk været en af de veninder i andres øjne, tror jeg. Selvom jeg til dato vil benægte det.
I hvert fald har en god veninde fra gymnasiet skrevet i min studenterhue "du skal ikke lægge an på min kæreste." Og da hun så et år senere introducerede os for en ny kæreste, en aften vi var byen, var det første hun sagde "Joe, du skal ikke lægge an på ham."

Så historien må være, at jeg har lagt an på hendes gymnasiekæreste. Men jeg kan simpelthen ikke huske, det skulle være sket. Og jeg er da et flirtende menneske, men det er sjældent på en fuldstændig direkte måde. Og jeg er ikke befamler-typen. Og uanset hvad, var jeg aldrig tiltrukket af fyren, og jeg havde kæreste derhjemme.

Men i hvert fald var jeg vist i hendes øjne en veninde der lagde an på hendes kæreste. Vi ses dog stadig, og jeg har aldrig flirtet med hendes nuværende kæreste. Og jeg fik ikke engang besked om at jeg ikke måtte.

Men helt seriøst, så mister mænd alt seksuel tiltrækningskraft i mit hoved, når de bliver kærester med mine veninder. Jeg synes generelt, det er ganske flotte mænd, og også hyggelige at være sammen med, men sex... Ej. Måske fordi man hører om alle dagligsproblemerne. Eller også er det en loyalitetsting for mig. Selv min venindes kommende mand, som jeg sådan set engang har haft en del (god) sex med, han mistede al tiltrækning hos mig med det samme, da hun begyndte at se ham. Og jeg tror egentlig også, han har det på samme måde med mig.
2
Brugeravatar
Vinaia
Indlæg: 286
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:19
Kort karma: 51
Likede indlæg: 881

Re: INSP: Grams & veninder

Indlægaf Vinaia » 17. jan 2017, 19:54

Næh. Jeg har aldrig rigtig haft veninder, kun mandlige venner.
Men joh, min semi-veninde fra efterskolen snuppede min daværende kæreste, som jeg havde været sammen med i 2 år, selvom det var hende der førte os sammen (blind date) i sin tid. Hun ventede lige med at snuppe ham til en uge efter han havde fået 1.2 mio. kr. i erstatning fra et biluheld.
Han var forøvrigt både mig og hende utro, og jeg fandt ud af, at han også havde været utro tidligere. Well. Han var ikke så nice. Heller ikke hende. Han var mit første seriøse forhold og hele oplevelsen ødelagde ligesom min tro på al den slags med kærlighed og sådan. Nu jeg tænker over det.
0
So, tell me, where should I go?
To the left, where nothing is right
... or to the right, where nothing is left?
Flowergirl
Indlæg: 152
Tilmeldt: 12. maj 2016, 11:18
Kort karma: 9
Likede indlæg: 144

Re: INSP: Grams & veninder

Indlægaf Flowergirl » 17. jan 2017, 21:19

Har heldigvis aldrig oplevet det. Og hvis det skete, at en af mine veninder lagde an på min kæreste, så ville det venskab slutte meget hurtigt!
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: INSP: Grams & veninder

Indlægaf hotlips » 18. jan 2017, 08:09

Jeg tog på weekend på Fyn sammen med en flok venner og bedste veninden, hun havde ikke mødt ham før men allerede om fredagen begyndte jeg at blive irriteret fordi hun tydeligvis var helt vild efter ham.

Lørdag var der så fest og ud på aftenen forsvinder begge to og så vidste jeg godt hvad klokken havde slået, de var ude på toilettet, han kom ud efter noget tid, hun blev der ret længe for hun turde ikke.

Han kom og lagde armene om mig og ville overbevise mig om at der ikke var sket noget, så jeg slog ham, og så gik jeg ud og fik fat i hende.

Et par dage efter ringede hun og ville tale om tingene, så hun kom ud, hvor hun så sagde at hun godt kunne se det var et problem vi var vilde med den samme fyr, og da jeg spurgte om ikke hun syntes det var et problem at det var min kæreste så sagde hun nej.

Så lagde hun sig til at sove og jeg vækkede hende så hun kunne tage det første tog, jeg har ikke set hende siden.

Jeg har talt med ham nogle gange, de første uger ringede han og bad om at blive taget tilbage, så holdt han op og så ringede hans mor efter lidt tid og spurgte pænt om ikke jeg ville komme og se til ham, der havde de lige fået hevet ham ind fra en repos på 9 sal hvor han havde været ved at springe ud. Så gjorde jeg det og så talte vi nogle få gange, så holdt jeg op med at tage den når jeg kunne se det var ham.

Hun blev helt skubbet ud af vennekredsen, hendes mor døde efter et halvt års tid og det kom hun til at stå alene med, den eneste ven hun havde kom og bad mig om at tilgive hende, men jeg sagde nej.

Jeg har ingen i intentioner om at have noget med med nogen af dem at gøre igen, men det tæller for mig at hun var totalt kold i røven og at hun faktisk forsøgte at overbevise mig om at de havde lavet mere end de havde.

Derudover var der virkelig ulækkert mange af mine veninders kærester der kom med direkte forslag til hvad jeg lige skulle lave med dem da jeg boede på Fyn, det lod til man gik ud fra at hvis man ikke var interesseret i at få en kæreste sådan som begreb så var man automatisk løs på tråden, det var en af grundene til at jeg endte med at flytte.
1
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: INSP: Grams & veninder

Indlægaf sansera » 18. jan 2017, 08:58

Altså i gymnasietiden var all bets off sådan som jeg husker det. Og jeg har sikkert heller ikke selv været for god, selv om jeg ikke lige nu kan huske en episode, hvor det var mig der var kællingen, men kun dem hvor jeg blev såret. Men der var meget roderi og frem og tilbage i min vennegruppe, så mon ikke også jeg har taget nogle dårlige beslutninger hen ad vejen.
Som voksen, nej.
0
Brugeravatar
Imahawaiigirl
Indlæg: 105
Tilmeldt: 11. okt 2015, 11:14
Kort karma: 23
Geografisk sted: Taastrup
Likede indlæg: 279

Re: INSP: Grams & veninder

Indlægaf Imahawaiigirl » 22. jan 2017, 15:57

Min daværende veninde er sådan en med superdårligt selvværd, som har brug for bekræftelse fra mænd konstant. Hun lagde an på min daværende kæreste en del gange. Han var den flirtende type, så jeg tror hun tror at hun 'vandt' noget selvom de aldrig hverken kyssede eller andet.
Når vi gik i byen, så var det for hende altid en konkurrence mellem os to, om hvem der fik mest opmærksomhed fra mænd. Det var dog ganske ufrivilligt fra min side, at være en del af konkurrencen, men det kan man jo ikke bestemme, når den hele tiden kører i hendes hovede. Af tusindvis af gode grunde er vi ikke veninder længere.

På mit gamle arbejde, hvor jeg mødte min mand, var vi en 'vennegruppe' da vi blev kærester og jeg sagde op, rottede kvinderne sig sammen imod mig og prøvede at få ham til at være sammen med en af de andre kvinder i gruppen. Det var jeg fandme træt af...
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: INSP: Grams & veninder

Indlægaf Fru Sunshine » 22. jan 2017, 20:21

Der er ingen af mine veninder, der kunne finde på at lægge an på min mand.
Enkelte bekendte har gjort det, men han opdager det aldrig, med mindre det er så åbenlyst, som da en gås begyndte at pille ved hans halskæde.
Hans reaktion var at springe en meter baglæns og værge for sig.
Jeg var flad af grin.

Havde det været en veninde, ville hun ikke have været min veninde mere.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: INSP: Grams & veninder

Indlægaf Aima » 22. jan 2017, 23:31

Jeg har oplevet, at jeg fik en ny veninde der også klikkede rigtigt godt med min (daværende) kæreste. Faktisk havde de to nok endnu bedre kemi end hende og mig, og de hang også ofte ud sammen uden mig, fordi de har en fælles interesse, jeg ikke rigtigt var engageret i.

Min eks og jeg slog op, han fandt sammen med min veninde, det skabte en del ravage i mig, fordi jeg nærmest fra dag til anden måtte forlade alt jeg havde og følte tryghed ved i fysiske rammer og omgangskreds, jeg delte stadig det hele med ham og kunne simpelthen ikke holde ud at være i det, da jeg fandt ud af, de to var sammen. Det viste sig de også havde ligget og bollet, mens jeg stadig var hans kæreste og det er en lang og grim historie med mangle flere fucked-up-heder, end knepperiet dér.

Jeg har heldigvis ikke oplevet den slags svigt før, jeg har oplevet utroskab, men ikke under tilsvarende omstændigheder. Jeg tror dog nok, jeg er sluppet igennem uden at det har sat sig alt for meget i min grundfølelse af tillid til andre mennesker. Jeg kunne i hvert fald ikke forestille mig, at nogle af mine veninder ville kunne finde på at lave et lignende stunt, og jeg føler mig også ret overbevist om, jeg er i stand til at stole blindt på en mand igen.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: INSP: Grams & veninder

Indlægaf Vixen » 23. jan 2017, 00:11

Hmmm ja. I gymnasiet rå-flirtede min gode veninde med min kæreste. Vi hang tit ud alle tre og jeg opfattede os som en slags trekløver, men veninden havde - og har stadigvæk - sådan en særlig seksuel aura, som vælter rigtig mange mænd ned, og ekskæresten her var ingen undtagelse. En aften efter en fest, endte de med at ligge i min seng i undertøj. Jeg kunne høre dem udefra og brasede ind og råbte og skreg, og så løb jeg ud af døren. De løb efter, ingen af os havde sko på, og veninden fangede mig til sidst, hvorefter hun undskyldte grædende og sagde, at der intet var sket, og det ville hun aldrig gøre, osv. Jeg tror ikke helt på hende i dag, men jeg tilgav hende relativt hurtigt. Eks'en var alligevel en træls type, og vi gik i 1.g. Vi er stadig veninder i dag, i øvrigt.

Min kærestes tidligere kollega lagde hårdt an på ham i en lang periode. Kæft, det var anstrengende i længden. Og selv med en meget loyal kæreste kan det altså være svært at holde hovedet helt koldt, når de er kolleger og spiser frokost sammen hver dag. Anyway, det gik heldigvis i sig selv til sidst.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Lalana
Indlæg: 564
Tilmeldt: 20. dec 2016, 08:49
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1021

Re: INSP: Grams & veninder

Indlægaf Lalana » 23. jan 2017, 12:01

Nej aldrig så vidt jeg ved, og det tror jeg faktisk heller ikke nogen af dem kunne finde på.
Til gengæld har min gamle bedste veninde, da hun fik en kæreste, sagt til mig ved flere lejligheder at hun godt vidste jeg godt kunne lide ham. Og at jeg jo selvfølgelig mødte ham først, så det kunne lige så godt kunne være mig han havde været sammen med nu. Ret mærkelig udmelding, og vi gled faktisk fra hinanden efter det, ja jeg mødte ham først på en bar men han er slet ikke min type, så jeg ved ikke helt hvor den der usikkerhed kom fra. Vi var i slut tyverne så det var (desværre) ikke bare teenage problemer.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: INSP: Grams & veninder

Indlægaf LadyFox » 23. jan 2017, 12:16

Lalana skrev:Nej aldrig så vidt jeg ved, og det tror jeg faktisk heller ikke nogen af dem kunne finde på.
Til gengæld har min gamle bedste veninde, da hun fik en kæreste, sagt til mig ved flere lejligheder at hun godt vidste jeg godt kunne lide ham. Og at jeg jo selvfølgelig mødte ham først, så det kunne lige så godt kunne være mig han havde været sammen med nu. Ret mærkelig udmelding, og vi gled faktisk fra hinanden efter det, ja jeg mødte ham først på en bar men han er slet ikke min type, så jeg ved ikke helt hvor den der usikkerhed kom fra. Vi var i slut tyverne så det var (desværre) ikke bare teenage problemer.

Det minder mig om at selv samme veninde som jeg har skrevet om tidligere i tråden på et en del år før det fandt sted introducerede mig for en hun var "næsten-kærester" med ved at inviterer til en fest. Hun brugte hele aftnen på at spørge mig om ting som "vil du ikke nok lade være med at stjæle ham fra mig", "vil du ikke love at du ikke er sammen med ham" og ting i den dur. Det var så sært, jeg ved slet ikke hvor det kom fra - alle der kender mig ved at sådan noget ligger meget langt fra hvad jeg kunne finde på, jeg er og har aldrig været sammen med en jeg vidste havde en kæreste.

Måske det bare var noget "tyv tror hver mand stjæler" :gruble:
1
...
Lalana
Indlæg: 564
Tilmeldt: 20. dec 2016, 08:49
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1021

Re: INSP: Grams & veninder

Indlægaf Lalana » 23. jan 2017, 13:10

LadyFox skrev:
Lalana skrev:Nej aldrig så vidt jeg ved, og det tror jeg faktisk heller ikke nogen af dem kunne finde på.
Til gengæld har min gamle bedste veninde, da hun fik en kæreste, sagt til mig ved flere lejligheder at hun godt vidste jeg godt kunne lide ham. Og at jeg jo selvfølgelig mødte ham først, så det kunne lige så godt kunne være mig han havde været sammen med nu. Ret mærkelig udmelding, og vi gled faktisk fra hinanden efter det, ja jeg mødte ham først på en bar men han er slet ikke min type, så jeg ved ikke helt hvor den der usikkerhed kom fra. Vi var i slut tyverne så det var (desværre) ikke bare teenage problemer.

Det minder mig om at selv samme veninde som jeg har skrevet om tidligere i tråden på et en del år før det fandt sted introducerede mig for en hun var "næsten-kærester" med ved at inviterer til en fest. Hun brugte hele aftnen på at spørge mig om ting som "vil du ikke nok lade være med at stjæle ham fra mig", "vil du ikke love at du ikke er sammen med ham" og ting i den dur. Det var så sært, jeg ved slet ikke hvor det kom fra - alle der kender mig ved at sådan noget ligger meget langt fra hvad jeg kunne finde på, jeg er og har aldrig været sammen med en jeg vidste havde en kæreste.

Måske det bare var noget "tyv tror hver mand stjæler" :gruble:


Hm ja det er i hvert fald en lidt mærkelige måde at behandle sine veninder på, jeg har aldrig før eller siden lagt an på veninders kærester.. eller mænd med kærester generelt. Dog har en af vores fælles venner sagt til mig at min venindes kæreste vist havde sagt til hende at han synes jeg var sød... så om det bare bunder i det ved jeg ikke. Måske det kan have været noget lignende i din situation..
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: INSP: Grams & veninder

Indlægaf LadyFox » 23. jan 2017, 13:52

Lalana skrev:
LadyFox skrev:
Lalana skrev:Nej aldrig så vidt jeg ved, og det tror jeg faktisk heller ikke nogen af dem kunne finde på.
Til gengæld har min gamle bedste veninde, da hun fik en kæreste, sagt til mig ved flere lejligheder at hun godt vidste jeg godt kunne lide ham. Og at jeg jo selvfølgelig mødte ham først, så det kunne lige så godt kunne være mig han havde været sammen med nu. Ret mærkelig udmelding, og vi gled faktisk fra hinanden efter det, ja jeg mødte ham først på en bar men han er slet ikke min type, så jeg ved ikke helt hvor den der usikkerhed kom fra. Vi var i slut tyverne så det var (desværre) ikke bare teenage problemer.

Det minder mig om at selv samme veninde som jeg har skrevet om tidligere i tråden på et en del år før det fandt sted introducerede mig for en hun var "næsten-kærester" med ved at inviterer til en fest. Hun brugte hele aftnen på at spørge mig om ting som "vil du ikke nok lade være med at stjæle ham fra mig", "vil du ikke love at du ikke er sammen med ham" og ting i den dur. Det var så sært, jeg ved slet ikke hvor det kom fra - alle der kender mig ved at sådan noget ligger meget langt fra hvad jeg kunne finde på, jeg er og har aldrig været sammen med en jeg vidste havde en kæreste.

Måske det bare var noget "tyv tror hver mand stjæler" :gruble:


Hm ja det er i hvert fald en lidt mærkelige måde at behandle sine veninder på, jeg har aldrig før eller siden lagt an på veninders kærester.. eller mænd med kærester generelt. Dog har en af vores fælles venner sagt til mig at min venindes kæreste vist havde sagt til hende at han synes jeg var sød... så om det bare bunder i det ved jeg ikke. Måske det kan have været noget lignende i din situation..

Hun begyndte på det allerede før jeg havde mødt ham - så det kan ikke være fordi at han havde sagt noget, eller at hun synes jeg udsendte nogle signaler.
Jeg forstår det bare ikke, hvis jeg havde en veninde som jeg var så bange for ville prøve at få min fyr med i seng, så ville jeg da ikke være veninder med hende. :gruble:
0
...
Brugeravatar
Cupid Carries A Gun
Indlæg: 133
Tilmeldt: 13. nov 2016, 11:25
Kort karma: 4
Likede indlæg: 154

Re: INSP: Grams & veninder

Indlægaf Cupid Carries A Gun » 23. jan 2017, 17:39

Jeg har en kusine som flirtede så meget med min ekskæreste, at han højlydt måtte bede hende stoppe. Hun blev fornærmet og mente at min daværende kæreste et problem med sin opførsel. Vi har ikke snakket sammen siden, og hun kommer ikke til familiefester. Det er nu snart 4 år siden og hun er stadig tvær.

Finder det meget morsomt :D
0
I should be dealing with my demons, instead I am dancing with them.

Tilbage til "Forhold og sex"