At komme sig over en kendt

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Sildeben
Indlæg: 10
Tilmeldt: 6. aug 2016, 20:10
Kort karma: 0
Likede indlæg: 16

At komme sig over en kendt

Indlægaf Sildeben » 7. jan 2017, 19:15

...
Senest rettet af Sildeben 4. aug 2017, 15:41, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: At komme sig over en kendt

Indlægaf LadyFox » 7. jan 2017, 19:40

Undgå ham så vidt muligt. Lad være med at følge ham på facebook, instagram, snapchat eller hvor han nu færdes, lad være med at se/høre ting hvor han er med - altså hvis han er musiker, lad være med at hør hans musik, hvis han er i tvet lad være at se de programmer hvor han er med.
0
...
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: At komme sig over en kendt

Indlægaf Seladon » 7. jan 2017, 20:53

uha, den er svær... har stået på i nogle måneder, siger du, og det er kun blevet værre.
Umiddelbart vil jeg sige at det er på tide at snakke med en professionel, jeg ved godt at det koster kassen, men på den anden side er det en særdeles usund besættelse. det kunne være også noget med en bagvedliggende årsag, og det kan kun en professionel klare. Krydser fingre for dig.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: At komme sig over en kendt

Indlægaf Purple Haze » 8. jan 2017, 08:52

Maanii skrev:Jeg tror det er ganske normalt, og et udtryk for at du savner noget/nogen i din dagligdag.

Jeg havde en periode på et tidspunkt hvor jeg fik bygget noget lignende op omkring en kollega.
En kollega jeg vel om mærke ikke kendte overhoved. Hvor jeg nærmest fik krereret en fiktiv forestilling om hans person som matchede perfekt til alle mine behov, og alt det jeg manglede med den kæreste jeg havde på daværende tidspunkt. Ham blev jeg også helt irationelt forelsket i, i en periode. Drømte om ham om natten og længtes efter et liv med ham.

Jeg tror løsningen er at flytte fokus, og aktivt forsøge at få mødt de behov et andet sted. Jeg tænker du bare savner en kæreste.


This!

Og man kan godt selv bestemme om man fortsat vil være forelsket.

Har været igennem samme mølle som Maanii. Det jeg gjorde var også aktivt at vælge ham fra når jeg kunne, flyttede fokus og stoppede mig selv hver gang jeg begyndte at tænke på ham.
Det var hårdt og tog nogle måneder, og det var ikke nemt.
Det er ligesom med alle andre vaner, de kan brydes men det kræver at man virkelig vil det og der kommer til at være tilbagefald.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: At komme sig over en kendt

Indlægaf Annione » 8. jan 2017, 10:15

Jeg kender det godt - og min erfaring er at det altså går over. Nogle gange tager det lang tid - andre gange kortere tid.
Jeg har både haft sådan et crush på både en kollega og en kendt, begge gange har jeg været i forhold, og havde (med kollegaen) ikke tænkt mig at gøre noget som helst ved det. Man føler sig kikset og barnlig - men ikke desto mindre er følelserne der, nærmest lige meget, hvad man gør.
Tving dig selv til at tænke på noget andet. Få en hobby, som kræver at du tænker på noget andet. Om det er puslespil eller at lære teksterne til 100 sange udenad. Bare tænk på noget andet, hver gang du får ham her ind i hovedet.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: At komme sig over en kendt

Indlægaf dgd2007 » 10. jan 2017, 20:48

Det er vel ikke så heldigt, at han har indtalt en reklame for et eller andet?
Det kan være en god måde at blive træt af vedkommende på :)
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: At komme sig over en kendt

Indlægaf milisa » 10. jan 2017, 22:06

Det vil jeg vove at påstå er helt normalt. Kloge ting er allerede sagt, så jeg vil såmen blot stille mig i been-there-done-that-køen. :-)

PS. Det går over lige så stille og roligt. Og var i mine tilfælde symptom på noget andet - kedsomhed, ensomhed, savn i eksisterende forhold osv.
0
Tally-ho
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: At komme sig over en kendt

Indlægaf Grissebassen » 11. jan 2017, 10:29

Jeg tror, det er meget normalt og en relativt ufarlig og sund (så længe det bliver ved fantasier) måde for psyken at håndtere utilfredsstillede behov og uafklarede følelser på. Først og fremmest handler det om at blive bevidst om, hvilke behov og følelser, du projicerer over på personen. Dernæst handler det om at skille det ad fra personen, og finde andre måder at få opfyldt sine behov og følelser på.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: At komme sig over en kendt

Indlægaf Purple Haze » 24. jan 2017, 06:25

Hvordan går det?
Får du gjort noget ved det?
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Forhold og sex"