Min kæreste drikker for meget

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Min kæreste drikker for meget

Indlægaf Slettet bruger » 7. jan 2017, 18:54

Animi skrev:
eks-Maupassant skrev:Tjow men ja, det er da rigtigt nok at det er vanskeligt at diagnosicee ud fra nogen forum posts :)

TS skal jo eksperimentere selv med at finde ud af hvor dybt det stiller, eller hun finder jo ud af det automatisk hen ad vejen.

Tror der er en del alkoholikere der enten bare er i startfasen før det eskalerer helt og det går ud over deres liv, eller også lykkes det dem bare at holde det nede på et nogenlunde niveau.

Eller også er det bare intelligente nok til at skjule det - min eks var meget kvik i pæren. Ved ikke om ham her også er det?

Og at de her mere kontrollerede alkoholikere er så gode til at få det til at ligne normale folks alkoholmisbrug at de kan skjule det, selv et stykke tid i et forhold.

Det er sq trist med det, det satans ved det er at de ikke selv kan se det, og så kan de jo ikke gøre noget ved det.


Det er umuligt at diagnosticere en sygdom, ud fra forumpost. Især når man ikke har nogen ekspertviden om det. At være alkoholiker er en alvorlig sygdom, det er ikke en diagnose man skal slynge sig om med, når man rent faktisk ikke ved om det er det han fejler.

Jeg synes mange herinde læser ting ind i det TS har skrevet, uden at det faktisk står der. Som at han ikke kan slappe af uden alkohol - det står der ingen steder at han ikke kan, det er noget man selv tolker herinde.
Eller det at han har skjult en flaske - TS skriver selv at hun ikke er sikker på om han rent faktisk prøvede at skjule den, eller om han ubevidst stilte den et andet sted en normalt. Det lyder derfor ikke som om hun har fundet en flaske et besynderligt sted som i en vasketøjskurv, toiletspand eller på den øverste hyle pulterrummet. Så når TS ikke engang er sikker på at han rent faktisk bevidst prøvede at gemme den væk, kan vi ikke være sikker på at det er det der er sket.

Vi skal huske at TS er meget påvirket af at hun synes det er et problem, derfor kan man automatisk godt selv komme til at tolke alt muligt ind i handlingerne, som ikke nødvendigvis var kærestens hensigt.

EDIT: Jeg vil gerne slå fast at jeg heller ikke siger at han ikke har et problem - jeg ved ikke om han har et problem eller ej, det er jeg ikke i stand til at vurdere. Men det er selvfølgelig et problem i sig selv, at TS ikke bryder sig om hans drikkevaner.


Jeg tror på at intuition faktisk virker, jeg har prøvet RIGTIGT mange gange at have en fornemmelse af, at der er noget lusk ved noget, hvor jeg ikke tror på min fornemmelse, fordi jeg ikke har så meget at have det i - hvor fornemmelsen så var rigtig.

Og jeg tror på, at hvis man har levet i et forhold i så lang tid, og man begynder at fornemme noget, så er det rigtigt tit at der faktisk er noget.

Det er en ret ekstrem ting at begynde at mistænke ens kæreste for at være alkoholiker, og oprigtigt tror jeg ikke man ville ende med at sidde og spørge på nettet om ens kæreste er alkoholiker, med mindre der var noget om det.

Jeg synes slet ikke TS virker som en der mistænker folk for alt muligt hele tiden ud fra firkantede ideer som "hvis man drikker alene = alkoholiker = hver gang og altid".

Tværtimod virker hun ret large med det hele, og som om hun mest kæmper mod sin egen fornemmelse.
5
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Min kæreste drikker for meget

Indlægaf Slettet bruger » 7. jan 2017, 19:01

LadyFox skrev:Maling, papir og så en kvindes underliv.


:lol:

Ja så går weekenden hurtigt :)
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19602

Re: Min kæreste drikker for meget

Indlægaf Animi » 7. jan 2017, 19:05

eks-Maupassant skrev:
Jeg tror på at intuition faktisk virker, jeg har prøvet RIGTIGT mange gange at have en fornemmelse af, at der er noget lusk ved noget, hvor jeg ikke tror på min fornemmelse, fordi jeg ikke har så meget at have det i - hvor fornemmelsen så var rigtig.

Og jeg tror på, at hvis man har levet i et forhold i så lang tid, og man begynder at fornemme noget, så er det rigtigt tit at der faktisk er noget.

Det er en ret ekstrem ting at begynde at mistænke ens kæreste for at være alkoholiker, og oprigtigt tror jeg ikke man ville ende med at sidde og spørge på nettet om ens kæreste er alkoholiker, med mindre der var noget om det.

Jeg synes slet ikke TS virker som en der mistænker folk for alt muligt hele tiden ud fra firkantede ideer som "hvis man drikker alene = alkoholiker = hver gang og altid".

Tværtimod virker hun ret large med det hele, og som om hun mest kæmper mod sin egen fornemmelse.


Ja, omvendt har jeg også ofte prøvet at min fornemmelse var fuldkommen forkert - men nu kan andre jo hverken bruge min eller dine erfaringer med intuition til noget.

Nu har TS jo så faktisk ikke skrevet og spurgt om hendes kæreste er alkoholiker. Hun bryder sig ikke om hans drikkevaner og spørger om det er hende der er sippet - hvilket hun selvfølgelig ikke er, man har det jo som man har det, og det er der intet galt i. Men det er andre herinde der sætte mærkatet "alkoholiker" på - og det synes jeg faktisk er ret voldsomt, når man jo altså ikke kan vide det.
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Min kæreste drikker for meget

Indlægaf LadyFox » 7. jan 2017, 19:16

Men for at komme tilbage til TS og emnet:

Jeg vil ikke udtale mig omkring om din kæreste er alkoholiker eller ej, eller om hans alkohol forbrug er negativ for ham selv, for det ved jeg intet om.
Hans forhold påvirker dig, og det synes jeg egentlig at han bliver nødt til at tage alvorligt. Både fordi du er hans partner, men også fordi i venter et barn sammen, som er et fælles ansvar som i skal være sammen om og også være enig om hvordan skal fungere. Man kan selvfølgelig godt have den løsning at den ene drikker, den anden er ædru til at tage sig af barnet, men det virker jo kun hvis den ædru part, er indstillet på det og det er du tydeligvis ikke og så bliver det jo nødt til at være anderledes.

Til at starte med synes jeg du skal finde ud af hvor din grænse går, og hvad du godt kunne tænke dig af ham - ønsker du at han slet ikke drikker, øsker du han slet ikke drikker alene, er det okay han drikker alene hvis han drikke mindre, eller sjælenere. Hvis du finder ud af hvad du godt kunne tænke dig, så bliver snakken lidt lettere. Derefter synes jeg du skal mærke helt ind til knoglerne hvad det er du ikke kan lide ved det, hvad det er der bekymre dig. Og når du har tænkt de ting igennem så synes jeg du skal prøve at snakke med ham igen, og fortælle ham om dine bekymriner og ønsker, uden at have focus på om han har et misbrug eller ej. Jeg tror klart du opnår mere ved at fortælle ham hvad det gør ved dig, og hvorfor på en måde hvor han ikke føler han skal forsvare sig selv. Du kan evt. skrive det ned, og give dettil ham på skrift hvis han har det med at gå i forsvar og føle sig angrebet, og så du får sagt alt det du gerne vil før at du bliver afbrudt eller han lukker af - så kan i snakke om det der står når han lige har slugt det og faldet lidt ned.

Hvis han slet ikke er til at snakke med må du gøre op med dig selv hvor langt du er villig til at gå for at få ham overbevist, eller før du går.
4
...
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Min kæreste drikker for meget

Indlægaf Tanten » 9. jan 2017, 00:05

Sophies-mor skrev:
Viskelæder skrev:Jeg er misbrugsbehandler, og jeg ville ikke kalde din mand for alkoholiker. Jeg kan dog godt forstå, at andre får de tanker. Jeg ville mere kalde det for "problematisk alkoholadfærd" på den måde, at det ikke lyder som et egentligt misbrug, men at det er problematisk. At drikke sig fuld hver 14. dag og ellers have et velfungerende liv er i mine øjne ikke alkoholisme, men noget af hans adfærd omkring det er problematisk og bekymrende, og det kan udvikle sig til alkoholisme.
Jeg kan sagtens forstå, du er ked af denne adfærd, det ville jeg også være. For mig ville det være rigtig, rigtig vigtigt, at vi kunne tale om det, og at det kunne påpeges, at han drikker for meget, når han drikker, og at han sgu bliver lidt ulækker. Og en anden (kan ikke lige huske hvem) har en rigtig vigtig pointe i, at sådan vil jeres barn også opfatte ham, også selvom det så kun er hver 14. dag. Hver 14. dag i 18 år derhjemme, hvor han er uforudsigelig, fuld, sløv og lugter kan sagtens sætte sine spor.

Jeg synes ikke, du skal gribe det an med hverken læge, interventioner eller smide om dig med misbrugsbegreber. Jeg synes, du skal tale til ham som en, du elsker, der har en adfærd, du ikke bryder dig om, og at du naturligvis forventer, at han vil gøre sig tanker om dette og ændre på det, når barnet kommer. Jeg synes, Anilaras kompromis om, at han holder sig på én flaske de aftenener, er godt.

Hvor gode er dine erfaringer med dét?
Selv da min mor "kun" havde "problematisk alkoholadfærd ", så kunne man ikke lave den slags kompromiser.
Og jeg har i mit arbejde med alkoholikere (og som deltager i flere pårørendegrupper) ALDRIG hørt én person sige, at det hjalp.
Det er noget pædagogisk fis. Undskyld.

For hvis man er nødt til at aftale max 1 flaske vin /2 marsbarer på jobbet om dagen, så er grundlaget for et forhold væk.


Problemet er bare, at interventioner, forsøg på at presse til behandling osv. heller ikke hjælper.

Manden skal være enig med TS i, at der er et problem, og have et ønske om at ændre adfærd, ellers bliver det aldrig anderledes. Og så er der reelt kun tilbage, at TS mærker efter, hvad HUN vil være med til. Og her er det så ærgerligt, at hun har syntes, hans adfærd var ok indtil for kort tid siden, hvor hun kun lagde ét barn til 50 % af tiden - som måske har været så heldig, ikke at opleve lallefulde voksne, fordi de har kunnet time det til, når drengen ikke var der.

Lige nu er det ikke decideret alkoholisme, men det tror jeg, det vil blive hen ad vejen, hvis han ikke stopper op nu. Og om han gør det, er jo udelukkende hans valg - TS har et andet valg, hun skal tage; for sine børn.

Min personlige erfaring med kong alkohol er, at man taber til ham, men måske er det her en af de historier, der ikke endte som min, hvor jeg måtte sige farvel til en mand, jeg virkelig elskede efter 7.5 år, fordi "kvartalerne blev kortere og kortere", som han selv udtrykte det.
4
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Min kæreste drikker for meget

Indlægaf Slettet bruger » 9. jan 2017, 05:06

Dikus skrev:Mandens mor ser et problem.
Mandens kæreste ser et problem.
Hans alkoholforbrug påvirker hans omgivelser og nattesøvn negativt.
Hans alkoholforbrug harmonerer ikke med det familieliv, hans kæreste ønsker.
Hans kæreste har daglige strategier for at undgå, han drikker.
Han er blevet taget i at skjule sit forbrug en gang.

Jeg har slet ikke ord for, hvor problematisk den liste er.

Og hvor ligegyldig alt andet fnidder i tråden er.

Den liste ER røde flag. Der er filme intet normalt over det.


Jeg synes primært fnidderen i tråden kommer fra alle mulige anekdoter om andre alkoholikere fra folk som åbenbart er blevet brændt af alkoholisme og har mistet deres objektivitet i den proces. Han er helt klart alkoholiker for min moster Oda drak 2 flasker vin i hverdagene og hun endte med at køre fuld i bil ud over en skrænt og dø! Sådan går det hvis man drikker! Han er helt ude af kontrol siger jeg dig! Ude af kontrol!

På en eller anden side er der en der identificerer sig som misbrugsbehandler og siger at hun ikke mener manden er alkoholiker. Det er vel det vægtigste holdning vi har om den sag i tråden.
7
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Min kæreste drikker for meget

Indlægaf Juki » 6. feb 2017, 18:31

Hvordan går det? :)
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Nattetanker
Indlæg: 12
Tilmeldt: 6. jan 2017, 03:24
Kort karma: 4
Likede indlæg: 25

Re: Min kæreste drikker for meget

Indlægaf Nattetanker » 9. feb 2017, 06:43

Juki skrev:Hvordan går det? :)


Det går faktisk okay, tak fordi du spørger!

Vi havde en snak om det for en lille uges tid siden, hvor jeg havde på fornemmelsen at han ville købe vin på en hverdag. Jeg lavede en aftale med mig selv om at hvis han havde købt en flaske, ville jeg ikke sige noget, hvis han havde købt to, så ville jeg sige noget. Han havde så købt 3 liter..

Men vi havde en god snak, hvor han ikke var fuld vel at mærke, og jeg fik fornemmelsen af at han godt kunne følge mig i min tankegang, og at han har taget det til efterretning. Jeg fortalte ham faktisk også at jeg havde oprettet denne tråd, og at han kunne læse den hvis han ville. Men han var vist ret usikker på om han kunne holde ud at læse min "objektive" beretning om ham. Det får mig til at tænke at han godt ved at det er på grænsen til at være problematisk.

Jeg synes også det var vigtigt at få sagt til ham at vi er et team, og at han ikke må lyve og holde ting hemmeligt for mig. Ganske rigtigt havde han lagt den ekstra vin "væk" for at undgå diskutionen med mig.. :/ Men vi er altså på samme side, og havde en god snak. Så må vi se hvad tiden bringer, og nej, vi er ikke færdige med at tale om det :)

Rettelse: Det kunne forståes som om han drak sig fuld umiddelbart efter vores samtale, det var ikke helt en god formulering :P
Senest rettet af Nattetanker 9. feb 2017, 08:24, rettet i alt 1 gang.
7
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Min kæreste drikker for meget

Indlægaf Æble » 9. feb 2017, 08:17

^ I havde en god snak og så drak han sig fuld bagefter? :/

Synes det er en virkelig svær situation du står i. Det er svært når det ikke har direkte konsekvenser at han drikker, men det mere er sådan at du synes han drikker for meget (og er enig med dig).

Min mand arbejder i øl og spiritus branchen og der er mange arbejdsrelaterede arrangementer på hverdage der indebærer at drikke sig en lille skid på. Jeg hader det. For synes sq ikke hverdagsdruk (eller druk i det hele taget) hører sig til når man er næsten 40 år og familiefar. Men super-svært at tale om for han synes jo bare at jeg er sippet og han står jo op om morgenen og smører madpakker osv.

Så føler med dig og kan godt sætte mig ind i hvor svært det er at virkeliggøre problemet for ham.
0
Nattetanker
Indlæg: 12
Tilmeldt: 6. jan 2017, 03:24
Kort karma: 4
Likede indlæg: 25

Re: Min kæreste drikker for meget

Indlægaf Nattetanker » 9. feb 2017, 08:22

Æble skrev:^ I havde en god snak og så drak han sig fuld bagefter? :/

Synes det er en virkelig svær situation du står i. Det er svært når det ikke har direkte konsekvenser at han drikker, men det mere er sådan at du synes han drikker for meget (og er enig med dig).

Min mand arbejder i øl og spiritus branchen og der er mange arbejdsrelaterede arrangementer på hverdage der indebærer at drikke sig en lille skid på. Jeg hader det. For synes sq ikke hverdagsdruk (eller druk i det hele taget) hører sig til når man er næsten 40 år og familiefar. Men super-svært at tale om for han synes jo bare at jeg er sippet og han står jo op om morgenen og smører madpakker osv.

Så føler med dig og kan godt sætte mig ind i hvor svært det er at virkeliggøre problemet for ham.


Ahh, jeg kan godt se det kan læses sådan. Det var mere for at fortælle at han ikke var fuld mens vi talte om det, nu jeg lige havde skrevet at han havde købt 3 liter vin. Nej, han drak et par glas, og har været god til at stoppe før han blev fuld, efter vores samtale.

Det er jo så bare endt med at han deler alkoholen op over flere gange, i stedet for at drikke det hele på en gang. Nu er det temmelig nyt, så jeg skal lige se hvordan det udvikler sig. Men lidt vin, oftere end hver 14. dag, er trods alt bedre end at han drikker det hele på en gang. :)
1
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5556

Re: Min kæreste drikker for meget

Indlægaf Luffegås » 9. feb 2017, 08:43

Der er åbnet op for dialog, han er blevet klar over du mener det seriøst. Det er jo fuldskaben du ikke gider. Det er det at hyggen simpelthen går af fløjten når han både falder i søvn fuld i sofaen, at det er en hverdag, og at han lyver/skjuler noget for dig.
Vi er jo mange der drikker et glas vin dagligt, uden det påvirker noget som helst, det handler jo om at nyde :) Det er jo først et problem når man er en belastning for andre. Synes også det er godt du ser tiden an.
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27372

Re: Min kæreste drikker for meget

Indlægaf ajnaM » 9. feb 2017, 10:45

Dikus skrev:Mandens mor ser et problem.
Mandens kæreste ser et problem.
Hans alkoholforbrug påvirker hans omgivelser og nattesøvn negativt.
Hans alkoholforbrug harmonerer ikke med det familieliv, hans kæreste ønsker.
Hans kæreste har daglige strategier for at undgå, han drikker.
Han er blevet taget i at skjule sit forbrug en gang.

Jeg har slet ikke ord for, hvor problematisk den liste er.

Og hvor ligegyldig alt andet fnidder i tråden er.

Den liste ER røde flag. Der er filme intet normalt over det.


Min mor ser problemer i alle mulige ting. Det betyder ikke, at det reelt er problemer. Min kæreste kunne have været samme type.
Mit alkoholforbrug påvirker mine omgivelser og min nattesøvn negativt, når jeg ind imellem vælger at drikke mig fuld. Det er der mange af mine valg, der gør, og alligevel vælger jeg dem af og til.
Min kæreste kunne potentielt have et andet syn på alkohol end mig og ikke mene, mit forbrug harmonerede med hans ønsker - og derfor lægge strategier for at undgå, at jeg drak.
Jeg kunne i så fald godt finde på at skjule mit forbrug for at slippe for at diskutere det med ham. :genert:

Ej, altså. Den liste behøver ikke være røde flag, det kommer an på situationen. Det væsentlige må være, at man får snakket om tingene og fundet en løsning, alle kan leve med.




Dikus skrev:
DenSyngendeLussing skrev:
Novella skrev:
DenSyngendeLussing skrev:
Nå, men i min omgangskreds er det normalt at drikke sig fuld én gang i mellem stadigvæk, og vi er voksne mennesker i starten til midt trediverne. Vi er også ganske veluddannede og ikke spor prollede - vi hygger os nok bare på en anden måde, end du gør. :)

Men Lussing, det er heller ikke det, jeg skriver, vel? Eller det, TS skriver. Hun nævner 2 flasker rødvin, som kæresten kan drikke alene på en hverdagsaften hver 14. dag. Det havde udløst en direkte afgangsordre ned til alkoholafvænningen her i huset, og jeg kan ikke forstå, at nogen kan opfatte sådan et forbrug som normal adfærd.

Vi drikker bestemt også alkohol med hinanden eller vores venner, men vi drikker os ikke fulde. Jeg opfatter 'en brandert' som noget med Roskilde eller julefrokost, og det har godt nok en sjælden plads i vores liv.


Jaja, jeg synes også at to flasker vin på en aften hver 14. dag lyder af (for) meget, når man har et barn på vej. Helt klart. Hvis jeg havde unger selv, ville jeg formentlig drikke markant mindre, end jeg gør i dag.

Men du skrev altså, at det med at gå i byen og drikke sig fuld ikke er noget "voksne" mennesker gør, og at jævnlige branderter er "prollet." Det er du selvfølgelig i din gode ret til at mene, men jeg er meget uenig. Jeg går stadig ud cirka hver anden weekend, og jeg bliver altid som minimum beruset - gerne fuld. Det samme gælder min omgangskreds, som tæller alt fra jurister i start trediverne til teaterkapelmestre i start halvtredserne. Det er simpelthen overhovedet ikke unormalt at have et socialliv, der indebærer jævnlig indtagelse af alkohol og at dingle hjem fra Boutique Lize på Vesterbro klokken øf om natten.

Jeg tror bare, det kommer meget an på, hvilken livsstil man er vant til at føre, og hvilke slags mennesker, man omgås som naturlig konsekvens.


Du kan i min optik ikke sammenligne din situation med forældres.


Og så lige: Jeg er mor til to og har nogenlunde samme livsstil. Det bliver nok ikke til hver 14. dag længere, men jeg går meget gerne ud med venner og drikker mig gerne fuld. Har flere gange dinglet hjem kl. 7 om morgenen og mødt kæreste og baby og morgenmad, når jeg er kommet ind ad døren. ;)

For mig handler det om at holde fast i nogle af de relationer og mønstre, jeg har haft tidligere. Jeg erkender blankt, at jeg har brug for at smide mor-rollen ind imellem, og det gør jeg meget gerne over en cocktail eller en fadøl.

Det vil jeg vove at påstå, ingen af mine børn tager skade af. Tværtimod måske.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1846
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Min kæreste drikker for meget

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 9. feb 2017, 11:06

ajnaM skrev:
Dikus skrev:Mandens mor ser et problem.
Mandens kæreste ser et problem.
Hans alkoholforbrug påvirker hans omgivelser og nattesøvn negativt.
Hans alkoholforbrug harmonerer ikke med det familieliv, hans kæreste ønsker.
Hans kæreste har daglige strategier for at undgå, han drikker.
Han er blevet taget i at skjule sit forbrug en gang.

Jeg har slet ikke ord for, hvor problematisk den liste er.

Og hvor ligegyldig alt andet fnidder i tråden er.

Den liste ER røde flag. Der er filme intet normalt over det.


Min mor ser problemer i alle mulige ting. Det betyder ikke, at det reelt er problemer. Min kæreste kunne have været samme type.
Mit alkoholforbrug påvirker mine omgivelser og min nattesøvn negativt, når jeg ind imellem vælger at drikke mig fuld. Det er der mange af mine valg, der gør, og alligevel vælger jeg dem af og til.
Min kæreste kunne potentielt have et andet syn på alkohol end mig og ikke mene, mit forbrug harmonerede med hans ønsker - og derfor lægge strategier for at undgå, at jeg drak.
Jeg kunne i så fald godt finde på at skjule mit forbrug for at slippe for at diskutere det med ham. :genert:

Ej, altså. Den liste behøver ikke være røde flag, det kommer an på situationen. Det væsentlige må være, at man får snakket om tingene og fundet en løsning, alle kan leve med.




Dikus skrev:
DenSyngendeLussing skrev:
Novella skrev:
DenSyngendeLussing skrev:
Nå, men i min omgangskreds er det normalt at drikke sig fuld én gang i mellem stadigvæk, og vi er voksne mennesker i starten til midt trediverne. Vi er også ganske veluddannede og ikke spor prollede - vi hygger os nok bare på en anden måde, end du gør. :)

Men Lussing, det er heller ikke det, jeg skriver, vel? Eller det, TS skriver. Hun nævner 2 flasker rødvin, som kæresten kan drikke alene på en hverdagsaften hver 14. dag. Det havde udløst en direkte afgangsordre ned til alkoholafvænningen her i huset, og jeg kan ikke forstå, at nogen kan opfatte sådan et forbrug som normal adfærd.

Vi drikker bestemt også alkohol med hinanden eller vores venner, men vi drikker os ikke fulde. Jeg opfatter 'en brandert' som noget med Roskilde eller julefrokost, og det har godt nok en sjælden plads i vores liv.


Jaja, jeg synes også at to flasker vin på en aften hver 14. dag lyder af (for) meget, når man har et barn på vej. Helt klart. Hvis jeg havde unger selv, ville jeg formentlig drikke markant mindre, end jeg gør i dag.

Men du skrev altså, at det med at gå i byen og drikke sig fuld ikke er noget "voksne" mennesker gør, og at jævnlige branderter er "prollet." Det er du selvfølgelig i din gode ret til at mene, men jeg er meget uenig. Jeg går stadig ud cirka hver anden weekend, og jeg bliver altid som minimum beruset - gerne fuld. Det samme gælder min omgangskreds, som tæller alt fra jurister i start trediverne til teaterkapelmestre i start halvtredserne. Det er simpelthen overhovedet ikke unormalt at have et socialliv, der indebærer jævnlig indtagelse af alkohol og at dingle hjem fra Boutique Lize på Vesterbro klokken øf om natten.

Jeg tror bare, det kommer meget an på, hvilken livsstil man er vant til at føre, og hvilke slags mennesker, man omgås som naturlig konsekvens.


Du kan i min optik ikke sammenligne din situation med forældres.


Og så lige: Jeg er mor til to og har nogenlunde samme livsstil. Det bliver nok ikke til hver 14. dag længere, men jeg går meget gerne ud med venner og drikker mig gerne fuld. Har flere gange dinglet hjem kl. 7 om morgenen og mødt kæreste og baby og morgenmad, når jeg er kommet ind ad døren. ;)

For mig handler det om at holde fast i nogle af de relationer og mønstre, jeg har haft tidligere. Jeg erkender blankt, at jeg har brug for at smide mor-rollen ind imellem, og det gør jeg meget gerne over en cocktail eller en fadøl.

Det vil jeg vove at påstå, ingen af mine børn tager skade af. Tværtimod måske.[/quote]

Det kan være meget utrygt for børn at opleve at deres forældre ikke er som de plejer- særligt når de er små.
2
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Min kæreste drikker for meget

Indlægaf Tanten » 9. feb 2017, 11:12

Nattetanker skrev:
Juki skrev:Hvordan går det? :)


Det går faktisk okay, tak fordi du spørger!

Vi havde en snak om det for en lille uges tid siden, hvor jeg havde på fornemmelsen at han ville købe vin på en hverdag. Jeg lavede en aftale med mig selv om at hvis han havde købt en flaske, ville jeg ikke sige noget, hvis han havde købt to, så ville jeg sige noget. Han havde så købt 3 liter..

Men vi havde en god snak, hvor han ikke var fuld vel at mærke, og jeg fik fornemmelsen af at han godt kunne følge mig i min tankegang, og at han har taget det til efterretning. Jeg fortalte ham faktisk også at jeg havde oprettet denne tråd, og at han kunne læse den hvis han ville. Men han var vist ret usikker på om han kunne holde ud at læse min "objektive" beretning om ham. Det får mig til at tænke at han godt ved at det er på grænsen til at være problematisk.

Jeg synes også det var vigtigt at få sagt til ham at vi er et team, og at han ikke må lyve og holde ting hemmeligt for mig. Ganske rigtigt havde han lagt den ekstra vin "væk" for at undgå diskutionen med mig.. :/ Men vi er altså på samme side, og havde en god snak. Så må vi se hvad tiden bringer, og nej, vi er ikke færdige med at tale om det :)

Rettelse: Det kunne forståes som om han drak sig fuld umiddelbart efter vores samtale, det var ikke helt en god formulering :P


Det lyder som om, du er godt på vej til at blive "medmisbruger", forstået på den måde, at du lytter, snakker, accepterer osv. men ikke siger fra, så det kan høres og forstås. Mandens første intention var at gemme vinen for at slippe for at høre på dit brok......
2
Nattetanker
Indlæg: 12
Tilmeldt: 6. jan 2017, 03:24
Kort karma: 4
Likede indlæg: 25

Re: Min kæreste drikker for meget

Indlægaf Nattetanker » 9. feb 2017, 11:25

Tanten skrev:
Nattetanker skrev:
Juki skrev:Hvordan går det? :)


Det går faktisk okay, tak fordi du spørger!

Vi havde en snak om det for en lille uges tid siden, hvor jeg havde på fornemmelsen at han ville købe vin på en hverdag. Jeg lavede en aftale med mig selv om at hvis han havde købt en flaske, ville jeg ikke sige noget, hvis han havde købt to, så ville jeg sige noget. Han havde så købt 3 liter..

Men vi havde en god snak, hvor han ikke var fuld vel at mærke, og jeg fik fornemmelsen af at han godt kunne følge mig i min tankegang, og at han har taget det til efterretning. Jeg fortalte ham faktisk også at jeg havde oprettet denne tråd, og at han kunne læse den hvis han ville. Men han var vist ret usikker på om han kunne holde ud at læse min "objektive" beretning om ham. Det får mig til at tænke at han godt ved at det er på grænsen til at være problematisk.

Jeg synes også det var vigtigt at få sagt til ham at vi er et team, og at han ikke må lyve og holde ting hemmeligt for mig. Ganske rigtigt havde han lagt den ekstra vin "væk" for at undgå diskutionen med mig.. :/ Men vi er altså på samme side, og havde en god snak. Så må vi se hvad tiden bringer, og nej, vi er ikke færdige med at tale om det :)

Rettelse: Det kunne forståes som om han drak sig fuld umiddelbart efter vores samtale, det var ikke helt en god formulering :P


Det lyder som om, du er godt på vej til at blive "medmisbruger", forstået på den måde, at du lytter, snakker, accepterer osv. men ikke siger fra, så det kan høres og forstås. Mandens første intention var at gemme vinen for at slippe for at høre på dit brok......


Det forstår jeg ikke helt. Hvad er det i min opdatering der får dig til at sige at du nu mener at jeg er ved at blive med-misbruger? Bygger du det udelukkende på at han fortalte mig at han lagde vinen væk fordi han ikke gad diskuterer?
1

Tilbage til "Forhold og sex"