Min venindes opførsel overfor min kæreste

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
chokoladegris
Indlæg: 171
Tilmeldt: 16. jan 2016, 12:50
Kort karma: 24
Likede indlæg: 172

Min venindes opførsel overfor min kæreste

Indlægaf chokoladegris » 7. dec 2016, 17:26

Jeg har kendt min kæreste i 4 måneder og mine gode veninde har på intet tidspunkt været specielt interesseret i at jeg har fået en kæreste, i starten var hun faktisk kun negativ omkring det! Tilbød hende at møde ham, men hun har bare snakket udenom. I lørdags havde vi så arrangeret noget hygge, hvor jeg havde taget min kæreste med (der var også nogle andre der). Han hilste pænt på hende, men så meget snakkede hverken jeg eller min kæreste med hende i løbet af aftenen, da vi sad for hver sin ende af bordet, jeg lagde dog mærke til at hun sad og kiggede enormt meget på ham, men jeg tænkte at hun nok bare lige skulle se hvad han var for en. Da vi går efter et par timer, snakker vi med hende ude i gangen, hvor hun siger om vi ikke kom over en dag, hvor hun kunne lave mad til os begge to, det lød da spændende og min kæreste sagde til hende at de lige skulle snakkes ved omkring min fødselsdag (da jeg fylder 25 år i februar). Men ja, har så ikke snakket med hende siden. Jeg finder så ud af at hun har haft skrevet til min kæreste i søndags og ansøgt ham på facebook, hun har skrevet "tak for sidst, det var godt at møde dig! du er altid meget velkommen (sammen med ****)", * = mit navn. Han havde bare skrevet i lige måde, men at de lige måtte skrives ved igen i slutningen af januar. Jeg ved ikke om jeg bare overtænker, der er nok intet i det! Jeg har det nok bare underligt med at hun på intet tidspunkt har vist noget interesse for at jeg har fået en kæreste og hun gad nærmest ikke møde ham, men så møder hun ham, hvor hun en hel aften sidder og kigger på ham - min kæreste nævnte endda overfor mig at han synes hun kiggede lidt for meget og det var ret ubehageligt, men han har ikke ville sige noget, fordi han ikke ville gøre mig ked af det. Men jeg har intet hørt fra hende og hun så vælger at skrive til min kæreste at han altid er velkommen og så sammen med mig i parantes, for så at ansøge ham på facebook.
Jeg har sagt til min kæreste at hvis hun kontakter ham igen og det ikke er fødselsdags-relateret, så vil jeg gerne vide det.

Skal jeg bare tage det som noget positivt at hun viser den interesse for min kæreste eller skal jeg sige noget til hende, hvis der opstår noget lignende igen?
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Min venindes opførsel overfor min kæreste

Indlægaf JoyNips » 7. dec 2016, 17:33

Det er jo ikke længe siden du brokkede dig over at hun ikke var engageret nok? Nu gør hun et forsøg, og så er dét også forkert? Jeg synes måske egentlig at du er den dårlige veninde her...
7
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
chokoladegris
Indlæg: 171
Tilmeldt: 16. jan 2016, 12:50
Kort karma: 24
Likede indlæg: 172

Re: Min venindes opførsel overfor min kæreste

Indlægaf chokoladegris » 7. dec 2016, 17:37

JoyNips skrev:Det er jo ikke længe siden du brokkede dig over at hun ikke var engageret nok? Nu gør hun et forsøg, og så er dét også forkert? Jeg synes måske egentlig at du er den dårlige veninde her...


Okay. Jeg har dog ikke kaldt hende en dårlig veninde? Jeg skriver blot at jeg har det underligt med at hun efter et møde med min kæreste viser så stor interesse for ham. Sidst hvor jeg følte hun var så negativ, nævnte jeg det ikke overfor hende, har faktisk ikke sagt noget om at hun skulle gøre en indsats, har bare ladet vær med at nævne ham så meget de sidste par gange jeg har været sammen med hende.
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Min venindes opførsel overfor min kæreste

Indlægaf Sangius » 7. dec 2016, 17:38

Du læser alt for meget ind i hendes opførsel. Tag det som en positiv ting, hun er ved at gøre op for hendes manglende interesse fra tidligere. :)
Senest rettet af Sangius 7. dec 2016, 18:44, rettet i alt 1 gang.
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
chokoladegris
Indlæg: 171
Tilmeldt: 16. jan 2016, 12:50
Kort karma: 24
Likede indlæg: 172

Re: Min venindes opførsel overfor min kæreste

Indlægaf chokoladegris » 7. dec 2016, 17:41

Sangius skrev:Du læser alt for meget ind i hended opførsel. Tag det som en positiv ting, huner ved at gøre op for hendes manglende interesse fra tidligere. :)


Tak for svar! Og du har ret. Jeg skal se det som noget positivt og er selvfølgelig kun glad for at hun vil lære min kæreste at kende. Tror bare at den interesse kom lidt som et chok, fordi at det er kommet meget ud af ingenting.
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Min venindes opførsel overfor min kæreste

Indlægaf Sangius » 7. dec 2016, 18:44

chokoladegris skrev:
Sangius skrev:Du læser alt for meget ind i hended opførsel. Tag det som en positiv ting, huner ved at gøre op for hendes manglende interesse fra tidligere. :)


Tak for svar! Og du har ret. Jeg skal se det som noget positivt og er selvfølgelig kun glad for at hun vil lære min kæreste at kende. Tror bare at den interesse kom lidt som et chok, fordi at det er kommet meget ud af ingenting.


Ja, det er da også noget af en kovending. Men hvis hun har i sigte at gafle ham, så er hun godt nok ikke særlig diskret omkring det. Og så længe du kan stole på din kæreste, så kan det jo ikke gå helt galt :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Min venindes opførsel overfor min kæreste

Indlægaf LadyFox » 7. dec 2016, 18:54

Jeg kan godt forstå du synes det hele virker lidt mærkeligt, det ville jeg også føle i dit sted. Men ikke så mærkeligt så jeg synes du skal gøre noget ved det, det kan meget vel være et kejtet forsøg på at vise interesse.
Jeg synes du skal lade tiden gå og så se hvad der sker, og tage tingene som de kommer. Hvis det viser sig at hun bliver ved med at tage kontakt til din kæreste, uden at vise interesse for dig, så ville jeg mene det var på tide at tage en snak med hende omkring det og hører hvad det går ud på - men altså, når der ikke er sket mere end der er ind til nu synes jeg klart at du skal lade tvivlen komme hende til gode.

Har hun mødt en af dine kærester før?
2
...
chokoladegris
Indlæg: 171
Tilmeldt: 16. jan 2016, 12:50
Kort karma: 24
Likede indlæg: 172

Re: Min venindes opførsel overfor min kæreste

Indlægaf chokoladegris » 7. dec 2016, 18:58

LadyFox skrev:Jeg kan godt forstå du synes det hele virker lidt mærkeligt, det ville jeg også føle i dit sted. Men ikke så mærkeligt så jeg synes du skal gøre noget ved det, det kan meget vel være et kejtet forsøg på at vise interesse.
Jeg synes du skal lade tiden gå og så se hvad der sker, og tage tingene som de kommer. Hvis det viser sig at hun bliver ved med at tage kontakt til din kæreste, uden at vise interesse for dig, så ville jeg mene det var på tide at tage en snak med hende omkring det og hører hvad det går ud på - men altså, når der ikke er sket mere end der er ind til nu synes jeg klart at du skal lade tvivlen komme hende til gode.

Har hun mødt en af dine kærester før?


Tak for at kunne se det fra min side af. Jeg vil heller ikke gøre noget ved det, med mindre at det fortsætter! Men det er nok bare hendes måde at vise at hun gerne vil komme godt ud af det med min kæreste, for min skyld. Synes bare at hendes interesse er lidt for meget, efter kun at have mødt ham en enkelt gang.

Nej, det er nemlig første gang. De andre fyre jeg har haft har jeg kun fortalt om, men aldrig nogen hun har mødt. Det er dog også den første flirt, som er blevet til en kæreste. Men, det er første gang hun møder en fyr jeg har :-)
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Min venindes opførsel overfor min kæreste

Indlægaf Bimmerdyret » 7. dec 2016, 19:27

chokoladegris skrev:Jeg har kendt min kæreste i 4 måneder og mine gode veninde har på intet tidspunkt været specielt interesseret i at jeg har fået en kæreste, i starten var hun faktisk kun negativ omkring det! Tilbød hende at møde ham, men hun har bare snakket udenom. I lørdags havde vi så arrangeret noget hygge, hvor jeg havde taget min kæreste med (der var også nogle andre der). Han hilste pænt på hende, men så meget snakkede hverken jeg eller min kæreste med hende i løbet af aftenen, da vi sad for hver sin ende af bordet, jeg lagde dog mærke til at hun sad og kiggede enormt meget på ham, men jeg tænkte at hun nok bare lige skulle se hvad han var for en. Da vi går efter et par timer, snakker vi med hende ude i gangen, hvor hun siger om vi ikke kom over en dag, hvor hun kunne lave mad til os begge to, det lød da spændende og min kæreste sagde til hende at de lige skulle snakkes ved omkring min fødselsdag (da jeg fylder 25 år i februar). Men ja, har så ikke snakket med hende siden. Jeg finder så ud af at hun har haft skrevet til min kæreste i søndags og ansøgt ham på facebook, hun har skrevet "tak for sidst, det var godt at møde dig! du er altid meget velkommen (sammen med ****)", * = mit navn. Han havde bare skrevet i lige måde, men at de lige måtte skrives ved igen i slutningen af januar. Jeg ved ikke om jeg bare overtænker, der er nok intet i det! Jeg har det nok bare underligt med at hun på intet tidspunkt har vist noget interesse for at jeg har fået en kæreste og hun gad nærmest ikke møde ham, men så møder hun ham, hvor hun en hel aften sidder og kigger på ham - min kæreste nævnte endda overfor mig at han synes hun kiggede lidt for meget og det var ret ubehageligt, men han har ikke ville sige noget, fordi han ikke ville gøre mig ked af det. Men jeg har intet hørt fra hende og hun så vælger at skrive til min kæreste at han altid er velkommen og så sammen med mig i parantes, for så at ansøge ham på facebook.
Jeg har sagt til min kæreste at hvis hun kontakter ham igen og det ikke er fødselsdags-relateret, så vil jeg gerne vide det.

Skal jeg bare tage det som noget positivt at hun viser den interesse for min kæreste eller skal jeg sige noget til hende, hvis der opstår noget lignende igen?


Chill much???
Du fortæller selv, at din kæreste i dit påvær overfor din veninde opfordrer til samskrivning OG i forbindelse med din fødselsdag.
Hvor mange forhold har du haft og hvor gammel er du?

Det er IKKE et nedværdigende spørgsmål, men jeg har intet kendskab til baggrunden, men det er bare så typisk 15-årig og din reaktion "kontrollerende teen" at jeg må spørge for at kunne give et aldersrelateret svar :)
2
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Min venindes opførsel overfor min kæreste

Indlægaf Bimmerdyret » 7. dec 2016, 19:29

chokoladegris skrev:
Sangius skrev:Du læser alt for meget ind i hended opførsel. Tag det som en positiv ting, huner ved at gøre op for hendes manglende interesse fra tidligere. :)


Tak for svar! Og du har ret. Jeg skal se det som noget positivt og er selvfølgelig kun glad for at hun vil lære min kæreste at kende. Tror bare at den interesse kom lidt som et chok, fordi at det er kommet meget ud af ingenting.


Nej, det er usikkerhed fra din side i forhold til din kæreste.
Classic
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Min venindes opførsel overfor min kæreste

Indlægaf LadyFox » 7. dec 2016, 19:43

chokoladegris skrev:
LadyFox skrev:Jeg kan godt forstå du synes det hele virker lidt mærkeligt, det ville jeg også føle i dit sted. Men ikke så mærkeligt så jeg synes du skal gøre noget ved det, det kan meget vel være et kejtet forsøg på at vise interesse.
Jeg synes du skal lade tiden gå og så se hvad der sker, og tage tingene som de kommer. Hvis det viser sig at hun bliver ved med at tage kontakt til din kæreste, uden at vise interesse for dig, så ville jeg mene det var på tide at tage en snak med hende omkring det og hører hvad det går ud på - men altså, når der ikke er sket mere end der er ind til nu synes jeg klart at du skal lade tvivlen komme hende til gode.

Har hun mødt en af dine kærester før?


Tak for at kunne se det fra min side af. Jeg vil heller ikke gøre noget ved det, med mindre at det fortsætter! Men det er nok bare hendes måde at vise at hun gerne vil komme godt ud af det med min kæreste, for min skyld. Synes bare at hendes interesse er lidt for meget, efter kun at have mødt ham en enkelt gang.

Nej, det er nemlig første gang. De andre fyre jeg har haft har jeg kun fortalt om, men aldrig nogen hun har mødt. Det er dog også den første flirt, som er blevet til en kæreste. Men, det er første gang hun møder en fyr jeg har :-)

Kan det være hun bare er akavet omkring det med at møde folks kærester, altså ikke kun din, men sådan generelt. Og det måske også er derfor at hun ikke har virket så engageret før?
1
...
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Min venindes opførsel overfor min kæreste

Indlægaf Fillie » 7. dec 2016, 20:21

Jeg synes, din veninde udviste en bizar opførsel ved at kigge på din kæreste i et omfang, som også han fandt ubehageligt. Det er interessant, når nogen, man kender, får en ny kæreste, men det scenarie, du beskriver, er da ikke normalt. Mangler hun generelt sociale færdigheder?
2
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Min venindes opførsel overfor min kæreste

Indlægaf Guldfisk » 8. dec 2016, 07:51

Hun har ikke været interesseret før, fordi hun regnede med, det ikke var alvorligt. Nu har hun set jer sammen, indset at han måske hænger ved, og forsøger at få et forhold til ham. Som hendes venindes kæreste!
0
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Min venindes opførsel overfor min kæreste

Indlægaf sansera » 8. dec 2016, 07:54

Man skal aldrig undervurdere en mavefornemmelse. Så med mindre du ved, at du generelt meget hurtigt bliver jaloux, så ville jeg ikke undervurdere hvad dit instinkt fortæller dig.
Når det er sagt, så synes jeg ikke, at der i noget af det faktisk skete er sket en overtrædelse af almindelig god opførsel. Din veninde har vist interesse for at lære din kæreste at kende. Det at hun kigge på ham kan jo også handle om at se jeres interaktion med hinanden. Facebook-venskab giver mening ift det med din fødselsdag. Så alt i alt ville jeg ikke vurdere, at hun har overskredet nogen grænser.
Så når jeg skriver, at du skal stole på dit instinkt, så mener jeg mere det, at din mavefornemmelse fortæller dig, at der er noget som ikke er som det skal være mellem jer to som veninder. Du stoler ikke på hende. Det synes jeg, at du skal kigge nærmere på. Er det fordi hun har såret dig eller hvad er det, der er på spil. For grundlæggende mener jeg ikke, at du skal bruge tid og energi på et venskab, hvis der ikke er tillid i mellem jer. Og det er der tydeligvis ikke nu.
7
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Min venindes opførsel overfor min kæreste

Indlægaf Hunkat » 8. dec 2016, 07:55

Selv hvis din veninde nu er blevet interesseret i at hapse din kæreste så ligger bolden jo fint og passende hos ham. Han er vel (?) et voksent menneske og kan sagtens selv frabede sig uønsket kontakt og dermed indirekte bevise at han vil dig.
4
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen

Tilbage til "Forhold og sex"