Min venindes opførsel overfor min kæreste

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
chokoladegris
Indlæg: 171
Tilmeldt: 16. jan 2016, 12:50
Kort karma: 24
Likede indlæg: 172

Re: Min venindes opførsel overfor min kæreste

Indlægaf chokoladegris » 11. dec 2016, 18:56

Hold da op. Kan godt se at det er vidt forskellige holdninger til det! Tak for jeres svar :-)

Jeg er faktisk rigtig ked af stadig intet at have hørt fra min veninde, blev nok også bare mest irriteret over at hun har kontaktet min kæreste på den måde, uden at skrive til mig først. Har valgt ikke at gøre mere i det og har heller ikke hørt mere fra min kæreste om hun har skrevet til ham :-) holder fast ved at hvis det sker igen, så tager jeg en snak med hende om hvad det går ud på.
Men rart at læse jeres forskellige tilgang til tingene!
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Min venindes opførsel overfor min kæreste

Indlægaf Fru Sunshine » 11. dec 2016, 19:15

Det er da også sært, at du ikke har hørt fra hende.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
chokoladegris
Indlæg: 171
Tilmeldt: 16. jan 2016, 12:50
Kort karma: 24
Likede indlæg: 172

Re: Min venindes opførsel overfor min kæreste

Indlægaf chokoladegris » 11. dec 2016, 20:26

Fru Sunshine skrev:Det er da også sært, at du ikke har hørt fra hende.


Ja.
Jeg går hjemme lige nu, da jeg er sygemeldt fra mit studie. Der hvor hele den situation opstod, sagde jeg til hende at hvis hun havde tid nogle hverdage, ville jeg meget gerne komme forbi, da jeg jo ikke laver så meget pt - det vidste hun ikke helt, da hun bruger tiden på læsning når hun ikke er i praktik. Men ja, hun kan så sagtens skrive til min kæreste at han altid er velkommen (sammen med mig) og så slet ikke kontakte mig i en uge, selvom jeg tilbød at besøge hende. Oh well
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Min venindes opførsel overfor min kæreste

Indlægaf Fru Sunshine » 12. dec 2016, 05:13

Endnu mere sært.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Min venindes opførsel overfor min kæreste

Indlægaf Grissebassen » 12. dec 2016, 12:16

Jeg synes egentlig ikke det virker så mærkeligt. Man skal ikke undervurdere, hvor svært det kan være for nogle mennesker, når deres venner får en kæreste. Nogle, inklusiv mig selv, kan blive frygteligt bange for at miste venskabet og blive nedprioriteret. Og hvis man føler sådan, er det helt naturligt at trække sig lidt tilbage, hvorfor hun ikke har kontaktet dig. At kun kigger på ham og skriver til ham, kan jeg ikke se det forkerte i. Hun har såmænd nok bare prøvet at være venlig og vise, at hun gerne vil være imødekommende overfor ham. Når man kigger på folk, er det altså ikke altid fordi det handler om dem man kigger på, men ofte mere om, at man lige skal mærke efter med sig selv eller måske tage sig sammen til at få sagt nogle ting. Som jeg ser det, har hun ikke fået nosset sig sammen til at hilse på ham til festen, og har derfor istedet valgt at skrive en besked for at vise, at hun er imødekommende.
6
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Min venindes opførsel overfor min kæreste

Indlægaf Zombie » 12. dec 2016, 21:44

At hun skriver han altid er velkommen, virker small-talk /fluff talk agtigt på mig. Som en af de der standardsætninger man siger, for at virke totalt åben og nice, selvom man måske ikke egentlig har tiden eller overskuddet til besøg lige nu.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Min venindes opførsel overfor min kæreste

Indlægaf sansera » 13. dec 2016, 08:52

Precaseptica skrev:
sansera skrev:Man skal aldrig undervurdere en mavefornemmelse.


Det kommer vel i sagens natur an på om man har hang til jalousi.


Jep, vi er helt enige og derfor skriver jeg i næste sætning, som du så har klippet ud "Så med mindre du ved, at du generelt meget hurtigt bliver jaloux, så ville jeg ikke undervurdere hvad dit instinkt fortæller dig."
1
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5556

Re: Min venindes opførsel overfor min kæreste

Indlægaf Luffegås » 4. jan 2017, 07:14

Jeg kunne sagtens have været din veninde, uden at lægge andet i det, end jeg synes det er sjovt at få venner på facebook.. Og dertil er det helt normalt man lige skriver en venlig besked, og synes da kun det er venlig hun laver en "velkommen i 'familien'" agtig besked. Synes mere det måske er underligt din kæreste selv opfordrede til kontakten, bare fordi du har fødselsdag?
Hvis jeg ikke spurgte ind til min venindes kæreste, er fordi jeg håber de selv åbner munden når der er noget positivt og negativt, og tænker de lige skal have lov til at lærer hinanden at kende, før jeg stormer ind og lader som om jeg hører bryllupsklokker.
Jeg synes DU burde skrive til hende om hvordan det går, hvis du savner hende, så tag kontakt :)
3
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.

Tilbage til "Forhold og sex"