Min kæreste savner sin veninde.

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Min kæreste savner sin veninde.

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. dec 2016, 22:24

Hewlett, jeg er enig med dig så langt, at han ikke skal have held med at fedte valget af på TS, hvilket han netop får ved et forbud, hvorefter han kan gå omkring og spille lille martyr.

I praksis er det dog sjældent så let at handle mest rationelt.
1
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Min kæreste savner sin veninde.

Indlægaf Anilara » 6. dec 2016, 00:11

Jeg ville absolut ikke bryde mig om at være så usikker på min kærestes intentioner - uanset om han får lov at se hende eller ej, så tror du at han kan falde for hende, ved at at bruge tid med hende. Og det forstår jeg godt, taget dén fortid i betragtning.
Men personligt kunne jeg ikke leve i et forhold, hvis jeg gik og havde en fornemmelse af, at kæresten ville falde for en anden, hvis han så hende. For så vil han da smutte uanset hvad på et tidspunkt, da han i så fald ikke var glad nok for mig.
Min kæreste skal kunne se hvem som helst, uden jeg er bange, at for han vælger dem frem for mig.

Min kæreste skal til gengæld ikke være best friends med en som har svigtet mig så groft! Og han skulle dælme heller ikke prøve at tale det svigt ned, for egen vindings skyld!
4
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Min kæreste savner sin veninde.

Indlægaf Moxy-lady » 6. dec 2016, 04:44

Det der ville gøre mig allermest loren ved at lade ham tage kontakt er at de sammen, i ond tro, havde fucket med mit indre kompas. Det ville gøre det meget svært for mig at prøve det af når man ikke kan regne med 1. At de ikke tidligere har haft dit bedste for øje og 2. At jeg ikke tidligere selv har vist emnerne til at gennemskue og handle på min intuition.

Og så siger det virkelig meget for mig at du ikke føler dig sikker på at han vil dig mere end han vil hende. At han er godt i gang med at manipulere dig ind i en situation hvor du, for at beholde ham givet ham lov til at gøre hvad han vil.

PS. Der findes mange (især) mænd der sagtens kan snakke fremtid, børn og vil meget som, når det kommer til stykket bailer fordi de ikke er klar. Også selvom de har virket entusiastiske og klar. De er begejstrede i teorien og så lige pludselig er de væk. Uden forklaring eller noget x
7
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Min kæreste savner sin veninde.

Indlægaf decibell » 6. dec 2016, 05:09

Moxy-lady skrev:Det der ville gøre mig allermest loren ved at lade ham tage kontakt er at de sammen, i ond tro, havde fucket med mit indre kompas. Det ville gøre det meget svært for mig at prøve det af når man ikke kan regne med 1. At de ikke tidligere har haft dit bedste for øje og 2. At jeg ikke tidligere selv har vist emnerne til at gennemskue og handle på min intuition.

Og så siger det virkelig meget for mig at du ikke føler dig sikker på at han vil dig mere end han vil hende. At han er godt i gang med at manipulere dig ind i en situation hvor du, for at beholde ham givet ham lov til at gøre hvad han vil.

PS. Der findes mange (især) mænd der sagtens kan snakke fremtid, børn og vil meget som, når det kommer til stykket bailer fordi de ikke er klar. Også selvom de har virket entusiastiske og klar. De er begejstrede i teorien og så lige pludselig er de væk. Uden forklaring eller noget x

Jeg prøver at lære min datter, at hvis den eneste måde at beholde en kæreste på er at gøre eller acceptere noget, man ikke ønsker eller ikke tror på eller ikke kan stå inde for, så er prisen for høj. For så mister man sig selv i processen.
20
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Min kæreste savner sin veninde.

Indlægaf Anilara » 6. dec 2016, 10:53

Men, jeg kan altså ikke slippe tanken om, at det må være ekstremt frygtindgydende at gå og være bange for at kæresten falder for en anden, hvis han møder hende.
Kan man godt leve i sådan et forhold? Jeg har aldrig selv prøvet det, da jeg kun vil være kærester med nogle jeg på dén front har tillid til.
Det lyder jo til du, trådstarter, stadig tror du er andetvalget i sidste ende?
6
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6446

Re: Min kæreste savner sin veninde.

Indlægaf Mulan » 6. dec 2016, 12:09

Jeg synes at du skal vise ham denne tråd.
4
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Min kæreste savner sin veninde.

Indlægaf Wunder8 » 6. dec 2016, 15:59

Pyh, jeg synes virkeligt, du skal tage en dyb indånding og finde ud af, hvordan du - helt inderst inde - har det med din kærestes adfærd, og så skride til handling derefter. Fra mit synspunkt så er der virkeligt ikke noget, det retfærdiggør, at han skal genoptage kontakten med hende. Og jeg synes, det er virkeligt mærkeligt, han ikke engang fra et helt objektivt fugleperspektiv kan se, at han sætter dig i en vildt ubehagelig situation. Især synes jeg, det er mystisk at ville have kontakt med en gammel veninde efter 5-6 år. Altså, hvorfor efter så lang tid? Hvorfor har han lyst til at være veninder med én, der var HAM utro? Én, der sårede dig helt vildt? Ej, jeg synes virkeligt, det er mystifystisk.
3
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Min kæreste savner sin veninde.

Indlægaf Zombie » 6. dec 2016, 17:15

Mulan skrev:Jeg synes at du skal vise ham denne tråd.


Med hans tidligere retorik forestiller jeg mig, at han spørger om fremmede mennesker skal have lov til at bestemme over deres forhold, og bliver vred over at hun har inddraget andre i deres problemstilling - og helt ignorerer den ulykkelighed og desperation, denne tråd så tydeligt afspejler, at TS føler.

Det gælder jo om at få sin vilje, ikke tage hensyn til sin partners følelser.
10
aka Forbies

:gammel:
KaldmigIbber
Indlæg: 11
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:42
Kort karma: 3
Likede indlæg: 15

Re: Min kæreste savner sin veninde.

Indlægaf KaldmigIbber » 8. dec 2016, 17:13

Jeg siger tak for alle jeres svar.

Han vil selvfølgelig ikke læse denne her tråd, jeg har tilbudt ham det.

Lige nu har jeg bare brug for, på egen hånd, at selv finde ud af hvad jeg vil. Lige nu er jeg kun bitter og irriteret på ham fordi hele denne her situation har været for meget lige ovenpå en abort som jeg ikke er kommet mig over.
Jeg tænker meget på om han overhovedet kan være far hvis han er så snæversynet. Han står fast ved at jeg vil bestemme over ham på trods af at jeg flere gange har sagt, at rent rationelt, så ville jeg kunne forstå det. At man savner en god veninde - og jeg har ikke skrevet nogen steder om at de ikke havde kontakt i 5-6 år. Det stoppede da vi blev kærester.

Han vil bare ikke forstå mine følelser fordi han synes det er fortid og at jeg burde komme videre - og jeg har forklaret ham så mange gange at jeg IKKE vil bestemme, selvom han står fast i den holdning. Og flere gange forklaret at nogle ting fra fortiden er med til at forme ens perspektiv og at jeg ikke har nogle gode erfaringer at reagere udfra og kun denne ene dårlige erfaring - og at det skuffer mig at han ikke vil forstå. Han siger han forstår godt utrygheden men at jeg ikke har noget at være bange for.

Men jeg vil gerne stoppe den her da jeg har brug for at tænke over forholdet på egen hånd. Jeg er glad for jeres svar men jeg synes stadig, helt rationelt, at det er okay at have sin ven tilbage - men mine følelser vil det anderledes, og det er okay at ikke føle det er okay - og så må jeg jo træffe et valg - om jeg kan leve med det eller ej. Jeg har sagt til ham at mit krav er at vi tre skal tale sammen, fordi der er stadig, for mit vedkommende, en del uløste ender som jeg har brug for at få fikset. Og jeg har sagt til ham at jeg ikke kan sige noget om jeg vil blive i forholdet før jeg har talt med dem begge.
Det er min beslutning og min mening at det bedste er at tale med dem begge to face to face, og så må jeg se hvad jeg tænker bagefter.

Igen tak for jeres bidrag - jeg kigger måske lidt med på sidevejen, men jeg har igang i så mange ting for tiden at jeg ikke kan overskue at bidrage mere til denne tråd. Jeg håber I forstår.
11
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Min kæreste savner sin veninde.

Indlægaf decibell » 8. dec 2016, 17:17

KaldmigIbber skrev:Jeg siger tak for alle jeres svar.

Han vil selvfølgelig ikke læse denne her tråd, jeg har tilbudt ham det.

Lige nu har jeg bare brug for, på egen hånd, at selv finde ud af hvad jeg vil. Lige nu er jeg kun bitter og irriteret på ham fordi hele denne her situation har været for meget lige ovenpå en abort som jeg ikke er kommet mig over.
Jeg tænker meget på om han overhovedet kan være far hvis han er så snæversynet. Han står fast ved at jeg vil bestemme over ham på trods af at jeg flere gange har sagt, at rent rationelt, så ville jeg kunne forstå det. At man savner en god veninde - og jeg har ikke skrevet nogen steder om at de ikke havde kontakt i 5-6 år. Det stoppede da vi blev kærester.

Han vil bare ikke forstå mine følelser fordi han synes det er fortid og at jeg burde komme videre - og jeg har forklaret ham så mange gange at jeg IKKE vil bestemme, selvom han står fast i den holdning. Og flere gange forklaret at nogle ting fra fortiden er med til at forme ens perspektiv og at jeg ikke har nogle gode erfaringer at reagere udfra og kun denne ene dårlige erfaring - og at det skuffer mig at han ikke vil forstå. Han siger han forstår godt utrygheden men at jeg ikke har noget at være bange for.

Men jeg vil gerne stoppe den her da jeg har brug for at tænke over forholdet på egen hånd. Jeg er glad for jeres svar men jeg synes stadig, helt rationelt, at det er okay at have sin ven tilbage - men mine følelser vil det anderledes, og det er okay at ikke føle det er okay - og så må jeg jo træffe et valg - om jeg kan leve med det eller ej. Jeg har sagt til ham at mit krav er at vi tre skal tale sammen, fordi der er stadig, for mit vedkommende, en del uløste ender som jeg har brug for at få fikset. Og jeg har sagt til ham at jeg ikke kan sige noget om jeg vil blive i forholdet før jeg har talt med dem begge.
Det er min beslutning og min mening at det bedste er at tale med dem begge to face to face, og så må jeg se hvad jeg tænker bagefter.

Igen tak for jeres bidrag - jeg kigger måske lidt med på sidevejen, men jeg har igang i så mange ting for tiden at jeg ikke kan overskue at bidrage mere til denne tråd. Jeg håber I forstår.


Tak for tilbagemeldingen og held og lykke. :kys:
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Min kæreste savner sin veninde.

Indlægaf heysamaysa » 9. dec 2016, 13:00

så med andre ord - hans valg er at genetablere kontakten med veninden/ekskæresten velvidende at du måske går fra ham! Avs!!!


men tak for opdateringen, kan godt forstå du er nødt til at arbejde med det selv. Jeg håber i hvert fald du finder ud af hvad der er rigtigt for DIG.

og så håber jeg du trods alt for en god jul og godt nytår :ae:
9
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"

Tilbage til "Forhold og sex"