Min kæreste savner sin veninde.

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Min kæreste savner sin veninde.

Indlægaf Bimmerdyret » 4. dec 2016, 19:55

Udfra hvad du skriver i dit oplæg, så forstår jeg ikke hvorfor det er det store issue at din kærestes ex ønsker at konkante din kæreste via dig.
Hvis han vil søge din kæreste skal det vel ske via hende.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Min kæreste savner sin veninde.

Indlægaf kidkomb » 4. dec 2016, 20:14

Efter det han sagde, hvor han hiver dig ind i skylden, så er det, for mig, ikke engang relevant hvad han gør med den "veninde" længere. Det er et langt større issue at give sin partner medskyld for utroskab og indirekte indikere at skulle det ske igen, så er det ikke kun hans skyld.
10
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Min kæreste savner sin veninde.

Indlægaf Skorstenen » 4. dec 2016, 20:49

Knirkemis skrev:Det er godt nok et tarveligt dilemma, han sætter dig i. Uanset hvad du vælger, vil du på en eller anden måde tabe. Forbyder du ham, at genoptage kontakten med hende, er du hende den sure, bitre kæreste (og skal måske frygte, at han gør det alligevel, bag din ryg igen). Hvis du siger okay til det, kan du gå rundt og være nervøs og have ondt i maven. You're damned if you do, damned if you don't. Og den situation skal man ikke sætte sin kæreste i.
Jeg synes du skal gøre det meget klart for ham, hvor brændt du føler dig. Hvis han viser forståelse og kan sætte sig ind i din situation, så løser det sig måske. Hvis ikke, tror jeg du går en lidt svær tid i møde.


Det er nemlig tarveligt - hvorfor dælan skal TS tage beslutningen om det her? Bare det, at han har tanken (og savnet) får alle mine alarmklokker til nærmest at eksplodere. TS - husk at et dilemma ikke kun behøver at have 2 sider, det kan godt have flere.. Der er ikke kun: 1: Jeg er sur kæreste, der forbyder ham at se hende. Eller 2: Jeg lader ham se hende, og sidder hjemme med ondt i maven.

Der er faktisk flere muligheder - husk at andre mennesker kun behandler dig som du tillader det :)
0
Seance
Indlæg: 377
Tilmeldt: 5. jan 2016, 09:45
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1878

Re: Min kæreste savner sin veninde.

Indlægaf Seance » 4. dec 2016, 21:01

Jeg kan slet ikke begribe at han sætter dig i så usikker og magtesløs en situation, og så kort efter du har gennemgået en abort.
Selvom aborten har været velovervejet og en fælles beslutning, så er det noget som gør ondt i lang tid på de fleste kvinder.
Det er jo netop på dette tidspunkt du aller mest har brug for omsorg og kærlighed.

Hvad siger jeres fælles ex veninde til muligheden for at genoptage venskabet? Har din kæreste tænkt sig at du og ex veninden også skal genoptage venskabet, eller skal du se på som et tredie hjul til deres genforening?
Hvordan har han det med at hun var ham utro? Er han helt færdig med de kærlige følelser for hende? Hvad er det som har vækket hans savn efter deres venskab?
Har han givet dig et ultimatum? Hvad sker der hvis du ikke vil acceptere at de genoptager deres venskab?
3
KaldmigIbber
Indlæg: 11
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:42
Kort karma: 3
Likede indlæg: 15

Re: Min kæreste savner sin veninde.

Indlægaf KaldmigIbber » 4. dec 2016, 21:34

Seance skrev:Jeg kan slet ikke begribe at han sætter dig i så usikker og magtesløs en situation, og så kort efter du har gennemgået en abort.
Selvom aborten har været velovervejet og en fælles beslutning, så er det noget som gør ondt i lang tid på de fleste kvinder.
Det er jo netop på dette tidspunkt du aller mest har brug for omsorg og kærlighed.

Hvad siger jeres fælles ex veninde til muligheden for at genoptage venskabet? Har din kæreste tænkt sig at du og ex veninden også skal genoptage venskabet, eller skal du se på som et tredie hjul til deres genforening?
Hvordan har han det med at hun var ham utro? Er han helt færdig med de kærlige følelser for hende? Hvad er det som har vækket hans savn efter deres venskab?
Har han givet dig et ultimatum? Hvad sker der hvis du ikke vil acceptere at de genoptager deres venskab?


Ja, jeg sidder i hvert fald lige nu og har det pissedårligt og kan slet ikke overskue min praktik i morgen på nogen måde. Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre - men det er en hel anden situation.

Mht. det du skriver. Han siger han har ingen kærlige følelser for hende overhovedet og at jeg slet ikke er hans andet valg på nogen måde. Han har ikke særlig mange venner, og han vil bare gerne have sin gamle veninde tilbage - og jeg kan virkelig godt forstå at man kan savne et godt venskab, men jeg føler bare.. jamen jeg er bange for at fortiden vil gentage sig.
Han siger han sagtens forstår mine følelser men at jeg burde stole på ham når han siger at det ikke vil ske. Han siger også at jeg ikke kan bestemme hvem han skal omgås med, og på en måde siger han også at han ikke vil have en kæreste der skal bestemme hans venner. Jeg føler vi taler forbi hinanden fordi jeg vil aldrig bestemme hvem han skal være venner med - men FORDI der er en historie, så gør det meget svært for mig.
Han siger jeg skal tale med hende x-veninden om de her ting fordi jeg føler allermest et svigt fra hendes side af.

Jeg har talt med en af mine nærmeste veninder om det, som siger at de to var virkelig gode venner dengang og at hvis min veninde havde en kæreste som havde svært ved venindens bedste ven (også med samme historie som min), så ville hun også have svært ved at give slip på hendes bedste ven (ved ikke om dette afsnit lyder kringlet).

Jeg er meget splittet. Jeg kan til dels godt forstå hans modstand når det kommer til at han føler jeg vil bestemme hvem han skal være venner med - men samtidigt så handler det i bund og grund om at jeg er bange for at de her ting vil ske igen - også selvom han siger det slet ikke vil ske. Men jeg tænker bare at man ikke kan kontrollere sine følelser. Han føler jeg ikke stoler på ham, men det gør jeg - jeg stoler bare ikke på hende. Og jeg frygter at han vil få følelser for hende ligesom dengang.

Jeg er vokset op et sted hvor jeg er blevet svigtet utallige af gange af mine forældre og derfor er det ekstra svært for mig med det her.
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Min kæreste savner sin veninde.

Indlægaf Novella » 4. dec 2016, 21:50

Okay. Her må jeg sige, at man også kan blive for large og forstående. Du skal sgu da overhovedet ikke tale med hende om noget som helst. Hun har siddet og løjet dig lige op i hovedet, fordi hun gerne ville bolle med ham fyren, som hun vidste at du var vild med. Hvad skal du bruge hendes forsikringer til?

Jeg kan ikke alene forstå, at du er bekymret for, om han tænker med pikken, jeg vil kraftigt understrege, at det er præcis det, der foregår. Det er fuldstændig rimeligt at lukke den der ultimativt. Jeg har masser af ekskærester og -elskere i mit liv stadigvæk. Jeg knalder imidlertid ikke med dem, og det er guddødeme MIN opgave at forsikre min kæreste om det - ikke de andre mænds opgave.
27
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Min kæreste savner sin veninde.

Indlægaf Zombie » 4. dec 2016, 22:27

Jeg havde sat et ultimatum. Vis mig, at jeg er dit første valg, når du påstår det.
Valgte han mig, kunne jeg måske overveje situationen.
Valgte han mig ikke, så farvel.
8
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Min kæreste savner sin veninde.

Indlægaf Viskelæder » 4. dec 2016, 22:33

Jeg ville heller ikke kunne acceptere den adfærd og udtalelser. Jeg havde også stillet et ultimatum.
Hvor er det synd for dig, at du skal opleve det.
1
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Min kæreste savner sin veninde.

Indlægaf Zombie » 4. dec 2016, 22:33

Det pisser mig i den grad af, at din kæreste mener du ikke må bestemme hans venner, men han må gerne bestemme hvad du skal føle og at du burde snakke med din xveninde.

Jeg havde gjort ham det klart, at han selvfølgelig må være venner med hvem han vil - jeg må også vælge, hvad jeg står model til og jeg ville ikke acceptere det der.
Hun har løjet for dig og været respektløs over for dig - det ripper op i så meget lort, at han skal ses med hende igen.

Og lad os være klar omkring, a til årsagen er hvad de gjorde!!

Problemet er ikke dine følelser. Dine følelser er et symptom på problemet og ikke andet. Det er aldeles unfair at adressere dine følelser som problemet, når problemet er at de røvrendte dig, og smed al tillid i toilettet.
Ligesom når en person er utro, så er problemet sgu da ikke den forsmåede kærestes følelser, men at personen bollede med en anden. Og det er idiotisk at påstå andet!!
15
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Min kæreste savner sin veninde.

Indlægaf Zombie » 4. dec 2016, 22:41

Og derudover: Du skal have tillid til, at han vælger dig først og fremmest - mens han truer med at slutte forholdet, hvis du ikke godkender at han ses med hende.

Det han gør lige nu, er bevis på at du ikke kan have tillid til ham. Han afpresser dig følelsesmæssigt ved at lukke lort ud, såsom at du ikke skal bestemme over hans venner. Men ærligt, hvis hans venner røvrender dig, skal han dumpe dem. Hvis hans venner lyver for dig, holder dig for nar og sårer dig, skal han stå ved din side - ikke deres. Og det burde være underordnet, om han har haft pikken i dem eller ej.

Hans loyalitet ligger primært hos ham selv her, og sekundært hos hende. Der er intet spor af loyalitet over for dig - derfor er det ironisk på grænsen til tragikomisk, at han afkræver dig tillid, samtidig med at han gentager den adfærd, der fik dig til at tvivle på ham til at starte med.


Man må give din kæreste - han formår at trykke på de rigtige knapper og tale til både din samvittighed, omsorg og kærlighed.
Men i dette spil ser jeg ikke nogen omsorg eller hensyn til dig. Ej heller tillidsvækkende adfærd.
16
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Min kæreste savner sin veninde.

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. dec 2016, 23:29

Jeg synes, at det siger alt - ALT - at han overhovedet er villig til at sætte alt det her i værk pga. en veninde, som han ikke rigtig har haft kontakt med i 5-6 år.
Faktisk lader det til, at han er virkelig forhippet på det, siden han kommer med alle de "gode" argumenter og løsningsforslag, bl.a. at du skal tale dig til rette med hende veninden. Det er altså virkelig meget at bede om. Hvorfor er det det værd for ham?

Nu overdramatiserer jeg måske, men ud fra det beskrevne lugter det af, at han netop foreslår dig det her, fordi han ved, at du tidligere har oplevet svigt og derfor er "vant til" at få overtrådt dine grænser. Jeg synes slet ikke, at det virker sundt, at du med din historie er sammen med sådan en hensynsløs, manipulerende og behovstyret mand.
10
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Min kæreste savner sin veninde.

Indlægaf Slettet bruger » 5. dec 2016, 01:41

Bah, han har nok aldrig glemt hende og har ventet på et passende øjeblik at genoptage kontakten igen?

Drop ham, han lyder som en idiot.
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24408

Re: Min kæreste savner sin veninde.

Indlægaf Moxy-lady » 5. dec 2016, 03:44

Mange kloge ord er allerede sagt, men jeg vil alligevel forsøge at give mit besyv med.

Jeg er nærmest altid fortaler for at jalousi er den jaloux's problem. Jeg er fortaler for at ens kæreste skal have de venner h*n har lyst til.

Under én forudsætning. Min partner og hans venner skal behandle mig med respekt og ikke forsøge at komme imellem os.

Din kæreste og hans veninde har behandlet dig skidt. Ikke fordi de ikke tænkte sig om, men bevidst, systematisk og nederdrægtigt har de fucket med din virkelighedsopfattelse. Begge to. Sammen. De har fortalt dig at du ikke kunne kunne stole på din intuition, på din mavefornemmelse. At du var paranoid og galt på den. Hun har opfordret dig til at satse på en hun vidste ikke var din,for gud må vide hvilken grund. De har, sammen, planlagt at føre dig bag lyset. Om det havde en "god" grund eller om det var for shit and giggles ved jeg ikke.
Og da de fik nok af det, så red de sammen lykkelige ud i solnedgangen.

Da det så ikke fungerede med hende, vendte han tilbage og græd sin nød. To år er gået og nu begynder i sammen at tage skridt til at skulle dele jeres liv sammen mere permanent. Og så ønsker han pludselig kontakt med hende igen? Og når du fortæller at du ikke kan lide tanken. At du bliver ked af det og usikker, så får han dig til at tvivle igen. Tvivle på om du ser spøgelser. Om din mavefornemmelse har ret. Om du reelt er blevet svigtet. Han fortæller dig at du har en del af skylden og at hvis du ikke "giver ham lov" så....!

Nej. Bare nej. Det der lyder som verdens største, mest nederdrægtige mind fuck.
16
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24408

Re: Min kæreste savner sin veninde.

Indlægaf Moxy-lady » 5. dec 2016, 03:48

Og så vil jeg også spørge: Hvordan kan han vide at hun er interesseret i at være venner igen? Er du sikker på at de ikke har kontakt nu?

Jeg gad godt at vide om hun er blevet single for nyligt.
14
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Min kæreste savner sin veninde.

Indlægaf Hunkat » 5. dec 2016, 07:31

Der er sagt så mange kloge ting allerede så nu tænker jeg bare højt:

Kan det være den abort som skaber noget 'panik før lukketid' for ham?
Hvis du havde valgt at beholde barnet så fangede bordet så at sige. Så er han nødt til at tage sig sammen og være seriøs i jeres forhold.

Jeg ville godt nok også have det svært med sådan en lortesituation han sætter dig i. Stakkels dig :(
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen

Tilbage til "Forhold og sex"