trist historie.

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
sortsjæl
Indlæg: 4
Tilmeldt: 20. nov 2016, 21:31
Kort karma: 2
Likede indlæg: 2

trist historie.

Indlægaf sortsjæl » 20. nov 2016, 21:52

Ved ikke helt hvad mit formål er med dette.
Men jeg er simpelthen ved at dø indvendigt ..
Jeg er en kvinde der har oplevet lidt af hvert. Har været gift fået børn osv.

Men alligevel skete noget som jeg aldrig troede ville ske.
Jeg er selv med muslimsk baggrund men jeg mødte en dansk mand som ikke er muslim
Vi vidste på forhånd det ikke skulle være os to da vi er forskellige og vi ikke har fremtid sammen pga vores religion. Der for mange ting som ville være kompliceret. vi har gennemtænkt alle scenarier det kommer ikke til at gå :( men vi havde bare sådan en utrolig kemi once in a life time agtig kemi.

Vi har slået op men det er virkelig ikke til at holde ud. Selvom vi begge ved vi aldrig bliver hinandens og der ingen chance er for en fremtid sammen. Er vi begge ødelagt inden i. Vi prøvede som venner men han sagde at han dør indvendigt jeg må derfor ikke kontakte ham da det ødelægger ham fordi han gerne vil prøve at glemme mig.

For mig var han den sødeste klogeste dejligste person jeg nogensinde har mødt og det var gensidigt. vi ved begge vi aldrig opnår denne slags kemi igen denne slags passion denne store kærlighed.

Jeg har lyst til at kontakte ham hverdag men det ødelægger ham så meget. og jeg dør indvendigt hverdag fordi jeg ikke kan kontakte ham. alt i hele verden minder mig om ham. Jeg kan dufte ham hele tiden
Hvorfor var han ikke bare et svin så kunne man komme over det.
det er et helvede at jeg ved han lider og jeg lider. Hvornår kommer man videre?
det her føles slet ikke som et break up jeg nogensinde har oplevet før.
det er som om jeg ikke er levende mere og ikke kan trække vejret mere
har bare lyst til at gå hjem til ham og græde i hans arme og sige plz kan vi ikke være gode venner for altid.

det er helt mærkeligt at slå op med en hvor man ved den anden også elsker en så højt og at man bare kæmper for at få hverdagen til at blive almindelig igen :(

øv at vi aldrig skal være sammen nogensinde ..
Senest rettet af sortsjæl 14. mar 2017, 00:13, rettet i alt 1 gang.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: trist historie.

Indlægaf IrmaPigen » 21. nov 2016, 06:47

Dikus skrev:Vil du uddybe, hvorfor I ikke kan være sammen? Det lyder helt forkert og unødvendigt.


Det står i 2. sætning i 2. afsnit: Hun er muslim og det er han ikke.
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: trist historie.

Indlægaf BlueBunny » 21. nov 2016, 07:12

Det er hårdt når I elsker hinanden.
Kærligheden til din Gud er højere, så du må søge at finde erkendelsen der.

Livet er en lang række af valg. Ikke alle valg er lette. Ikke at kunne være med den man elsker er noget af det værste. Et eller andet sted er det for jer to en begrænsning I selv vælger.

Hvis det skyldes den ene sætning, så forstår jeg ikke du ikke fraviger. Jeg tænker det er mere kompliceret?

Jeg troede der var mulighed for at være sammen på tværs af religioner? Synes jeg har set par der har truffet det valg?
2
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Filliongonggong
Indlæg: 124
Tilmeldt: 18. aug 2015, 21:10
Kort karma: 24
Likede indlæg: 237

Re: trist historie.

Indlægaf Filliongonggong » 21. nov 2016, 08:02

:kram: Puha det lyder hårdt tusinde kram din vej.

Jeg har ikke rigtig noget klogt at sige. I har truffet et valg udfra de liv i hver især lever. Hjertesorg går væk, det kan tage rigtig lang tid og gøre mere end ondt. Specielt når i elsker hinanden.

Jeg tænker lidt uden at vide din historie, at der netop er mere i det end religion. Den situation i måske står i, vil der mistes mennesker i elsker lige meget hvilket valg i havde truffet.

Prøv at se det som at du har reddet dig fra en endnu større hjertesorg, hvis i havde fået børn, havde dannet en "rigtig" familie og derefter gik fra hinanden pga religionsforskelle.

Mange forstår ikke dilemmaet, at stå med to religioner, de problematikker man står i. Specielt hvis begge er religiøse. Hjertet ser desværre ikke kultur eller religion :trist:

Håber du kommer så godt igennem det som muligt :ae: :ae:
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: trist historie.

Indlægaf Zombie » 21. nov 2016, 08:35

BlueBunny skrev:Kærligheden til din Gud er højere, så du må søge at finde erkendelsen der.


Fordomsfuldt much?
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: trist historie.

Indlægaf BlueBunny » 21. nov 2016, 11:41

Zombie skrev:
BlueBunny skrev:Kærligheden til din Gud er højere, så du må søge at finde erkendelsen der.


Fordomsfuldt much?


Hvordan det? Hvis religion vælges over partner. Så er kærligheden til Gud vel højere? Jeg tænker at hvis man et meget religiøs, så er der vel ikke noget galt i den erkendelse? Hvis ikke det er tilfældet vil valget vel være anderledes? Alternativt er det ikke alene et religionsspørgsmål. Men sådan står det beskrevet.

Hvorfor er det fordomsfuldt?
14
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
sortsjæl
Indlæg: 4
Tilmeldt: 20. nov 2016, 21:31
Kort karma: 2
Likede indlæg: 2

Re: trist historie.

Indlægaf sortsjæl » 21. nov 2016, 16:06

Tusinde tak for jeres svar alle sammen. Det er med tårer i øjnene at jeg skriver jeg værdsætter det meget. Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre af mig selv.

Nu er jeg ikke særligt religiøs men min identitet som muslim fylder alligevel mere end jeg havde troet. Vi har været kærester og har haft det fantastisk sammen. Men vi har ikke fremtid sammen med børn flytte sammen osv. Da jeg er muslim og har nogle værdier jeg ikke kan slippe da det vil sige jeg skal give afkald på noget af mig. Det kan jeg ikke leve med resten af livet. Og han har også nogle værdier hvor vores syn på børn er forskellige osv. Desuden har jeg børn i forvejen og det har han ikke. Han ønsker flere jeg kunne max gå med til et til. Men ikke noget jeg brænder for. Så det er ikke kun at han ikke er muslim. Ønsker ikke en mand der blev muslim for min skyld.

Vi har vendt og drejet vores fremtid og hvilke kompromiser vi kunne acceptere og leve med.
Jeg endte med at sige lad os bare være gode venner og være der for hinanden. Hvor han sagde at han dør indvendigt og føler det er tortur for hverdag han snakker med mig fordi jeg aldrig bliver mor til hans børn.

Det gør virkelig ondt fordi alt der eksistere minder mig om ham. Når jeg ser mig i spejlet minder det mig om den måde han kigger på mig elsker mine øjne mit hår min hud. Det er bare kommet så hårdt bag på mig at jeg er ved at miste kontrollen . Har aldrig haft det sådan før ikke engang når jeg skændes og afsluttede med mine børns far har jeg haft det så elendigt. og det gør mig mere ondt at jeg også ved hans liv er blevet så hårdt. At han også skal igennem hjertesorg.. det her kommer jo til at tage lang tid især fordi vi begge ved vi savner hinanden hverdag og kæmper hårdt for at komme videre :( VILLE ønske jeg kunne tage hans sorg væk så han ikke var ulykkelig pga mig
jeg ved ikke.. et eller andet sted har jeg måske et håb om at der alligevel var en eller anden mulighed for at vi kunne få hinanden.
men vi ved begge det ikke kommer til at gå. især når vores store sygelige forelskelse falmer og dulmer så er det realiteten og alle de ting man ikke kan gå på kompromis med der kommer frem
MEN øvvv af alle de mænd jeg har mødt i mit liv er der ikk engang en eneste der når hans niveau :( den måde han elskede mig på de detaljer han så de smukke værdier han havde. ham glemmer jeg nok aldrig nogen sinde :(
Ved baer ikke hvordan jeg skal få en normal hverdag uden jeg skal græde.
mine følelser er som om jeg har oplevet dødsfald.. det føles som man er til en begravelse begravelse af ens ægte kærlighed

sefølig har det en betydning at vi har to kulture. men det er ikke bare så let at smide alt hvad har af værdier fordi man er forelsket. Man skal have sig selv med som menneske. Og vi var også enige og vi har også fået en smuk afsked med hinanden. :(
Men det er et helvede . og jeg ved virkelig ikke hvordan jeg overlever det her.
Synes bare det nememre når ens eks har været en nar så kan man hade ham og komme videre. :( :( :(
Senest rettet af sortsjæl 14. mar 2017, 00:17, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: trist historie.

Indlægaf Animi » 21. nov 2016, 16:51

Jeg er ked af at høre om dit brud :kram: Det er aldrig sjovt at gå igennem hjertesorger :(

Men en ting bliver du nødt til at huske på: Du skal nok komme igennem det. Du skal nok kommer over det, en eller anden dag. Uanset hvor håbløst det føles nu, så vil det med tiden blive bedre.
Men ligenu skal du have lov til at være ked af det. Det er okay at sørge, for som du selv skriver det er følelserne ved et brud meget lig et dødsfald - for jeres forhold er "dødt" og det er okay at græde og sørge over det.
Selvfølgelig skal man ikke svælge i selvmedlidenhed eller dyrke sorgen, men ligenu er det helt fint at være ked af det.

Når det så er allerhårdest bliver du nødt til at minde dig selv om, at det er et valg I har taget og det er der en grund til. Skriv evt en liste med grundene til hvorfor I ikke kan være sammen, som du kan læse op når det er fristende at tænke "Fuck det." Hvis I virkelig har fundet ud af at det er bedre sådan her, end alternativet, er det vigtigt at holde fast i det. Holde fast i, at selvom det føles ulideligt er det bedre end at have noget på forhånd dødsdømt tid sammen.

Jeg føler virkelig med dig, og håber det snart bliver bedre :kram:
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: trist historie.

Indlægaf IrmaPigen » 21. nov 2016, 17:23

Men du har jo valgt. Så lær at lev med at din religiøse idealisme (fanatisme) koster.

Anyway, jeg fatter ikke hvorfor religion i dagens Danmark skal forhindre nogen i at være sammen.
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15288
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: trist historie.

Indlægaf Delfin » 21. nov 2016, 17:46

IrmaPigen skrev:Men du har jo valgt. Så lær at lev med at din religiøse idealisme (fanatisme) koster.

Anyway, jeg fatter ikke hvorfor religion i dagens Danmark skal forhindre nogen i at være sammen.


Så simpelt er det jo bare ikke, og det behøver da bestemt ikke handle om fanatisme. Selvfølgelig kan man danne par på tværs af religioner og kulturer, det kræver at man firer lidt her og trækker lidt der, men måske er det bare for svært at finde balancen.

Jeg kender et par, hvor den ene er vegetar, og den anden spiser kød, alene med sådan en lille ting, vil der være punkter, man er nødt til at snakke sig til enighed om. Må barnet spise kylling i institutionen?
Og på samme måde, er der en masse andre ting, man også må tale sig frem til en kompromis på, når man er et tværkulturelt/religiøst par.
7
14 11 14
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: trist historie.

Indlægaf IrmaPigen » 21. nov 2016, 19:47

Rikke skrev:
IrmaPigen skrev:Men du har jo valgt. Så lær at lev med at din religiøse idealisme (fanatisme) koster.

Anyway, jeg fatter ikke hvorfor religion i dagens Danmark skal forhindre nogen i at være sammen.

Det er vel ret beset ikke anderledes, end at børn forhindrer dig i at være sammen med end mand med præcist den bagage?


Jeg har heller aldrig haft den holdning, at det faktum at en mand har børn gør jeg ikke vil være sammen med ham.

Men nu er det heller ikke mig tråden handler om, og jeg synes det vil være synd at spolere tråden med andet end det TS lægger op til den skal handle om.
0
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: trist historie.

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 21. nov 2016, 20:06

Står der i Koranen at muslimer kun må være i et forhold med muslimer?
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15288
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: trist historie.

Indlægaf Delfin » 21. nov 2016, 20:11

MaybeBaby skrev:
Jacobsen81 skrev:Står der i Koranen at muslimer kun må være i et forhold med muslimer?


En muslimsk mand må gifte sig med kvinder af bogens folk, dvs kvinder der er muslimske, kristne eller jødiske (selvom muslimsk mand/jødisk kvinde giver nogle andre problematikker), mens en muslimsk kvinde kun må gifte sig med en muslimsk mand :).


Lige den del har jeg det ikke så godt med :genert:
3
14 11 14
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: trist historie.

Indlægaf IrmaPigen » 21. nov 2016, 20:19

MaybeBaby skrev:
Jacobsen81 skrev:Står der i Koranen at muslimer kun må være i et forhold med muslimer?


En muslimsk mand må gifte sig med kvinder der tilhører bogens folk, dvs kvinder der er muslimske, kristne eller jødiske (selvom muslimsk mand/jødisk kvinde giver nogle andre problematikker), mens en muslimsk kvinde kun må gifte sig med en muslimsk mand :).


Og det viser i al sin enkelhed, hvorfor den religion er så fucked up.

Eller i hvert fald når herboende muslimer ikke kan fortolke religionen i overensstemmelse med de rammer og normer de lever i i den vestlige verden.
Senest rettet af IrmaPigen 21. nov 2016, 20:23, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: trist historie.

Indlægaf Animi » 21. nov 2016, 20:23

Måske denne her personlige tråd om hjertesorger, ikke lige er stedet til at begynde at give sin mening til kende omkring islam...
21
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Forhold og sex"