trist historie.

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: trist historie.

Indlægaf IrmaPigen » 21. nov 2016, 20:30

Rakel skrev:
IrmaPigen skrev:Men du har jo valgt. Så lær at lev med at din religiøse idealisme (fanatisme) koster.

Anyway, jeg fatter ikke hvorfor religion i dagens Danmark skal forhindre nogen i at være sammen.


Måske fordi religion ikke betyder noget for dig?

Det har ikke nødvendigvis noget med fanatisme at gøre, at det kan være svært at få kultur og religion til at spille sammen.


Okay. TS skriver sådan set "jeg ønsker ikke en mand skal blive muslim for min skyld". Så TS skriver dermed også hun kun kunne være sammen med manden, hvis han konverterede og blev muslim.

Så er man fanatisk i min verden.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15291
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: trist historie.

Indlægaf Delfin » 21. nov 2016, 20:59

IrmaPigen skrev:
Rakel skrev:
IrmaPigen skrev:Men du har jo valgt. Så lær at lev med at din religiøse idealisme (fanatisme) koster.

Anyway, jeg fatter ikke hvorfor religion i dagens Danmark skal forhindre nogen i at være sammen.


Måske fordi religion ikke betyder noget for dig?

Det har ikke nødvendigvis noget med fanatisme at gøre, at det kan være svært at få kultur og religion til at spille sammen.


Okay. TS skriver sådan set "jeg ønsker ikke en mand skal blive muslim for min skyld". Så TS skriver dermed også hun kun kunne være sammen med manden, hvis han konverterede og blev muslim.

Så er man fanatisk i min verden.


Nå, men det lever hun da nok fint med. Jeg ser fanatisme som noget helt andet og langt alvorligere end det. Når man mener sin tro, kan der være valg, som vi andre ikke nødvendigvis forstår, og det er vel også ok
4
14 11 14
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24408

Re: trist historie.

Indlægaf Moxy-lady » 21. nov 2016, 23:07

Det er jo ikke kun et spørgsmål om religion, men et spørgsmål om hvordan man lever sit liv, og hvilke valg man træffer (som jo, er noget der er præget af religionen men bear with me here.) Ganske almindelige kulturkristne leverpostejsdanskere oplever hele tiden at skulle gå på kompromis, finde løsninger og har diskussioner der bygger på forskelligt livssyn, på trods af at de fleste af os har levet relativt ens. Min kæreste og jeg er tit uenige, simpelthen fordi han udelukkende tror på videnskaben og jeg også mener at der er ting der ikke kan måles og vejes. Det betyder at vi nogle gange ender i diskussioner om ale muligt der ikke kan findes en løsning på, fordi vi simpelthen som udgangspunkt er så forskellige som vi er. Det betyder ikke så meget når vi diskuterer for eksempel religionens rolle i samfundet i dag, eller eksistensen af talent (begge nylige situationer, hvor jeg endte med at have lyst til at slå ham i hovedet med en stegepande fordi han var så firkantet).
Men hvis man har en ikke-religiøs dansker og en (relativt) traditionel muslim så er der altså langt, langt flere konfliktpunkter - især hvis man tager børn med i billedet. Der vil hele tiden opstå kulturelle og religiøse kløfter, som det kan være svært at finde en gylden middelvej på. Jeg er totalt fan af kompromiser, men det er alt andet lige svært at omskære en dreng halvt, eller hvad det nu kan være. Og her snakker vi så ikke engang bare personlige præferencer (som med min kæreste og jeg) men religiøse dogmer der kan få den religiøse til at tvivle på sit eget (eller sit barns) efterliv f.eks. Det er altså ikke bare noget man "går på kompromis med" hver anden dag. Og det er stadig bare de situationer der opstår parret imellem. Vi har derudover også to familier, to vennekredse der på mange måder kan have indflydelse på et parforhold. Er det stadig okay at den muslimske familie er meget på besøg og der hver gang skal serveres store middage, hvis den anden kun ser sin familie 3 gange om året? Og hvad hvis der skal laves et kompromis, og det får den muslimske familie til at føle sig uvelkommen og giver hende dårlig samvittighed over at hun ikke kan gøre de ting hun plejer at gøre. Så vidt jeg har observeret er familie en stor ting (ikke kun i antal medlemmer :lol: ) i Islam, og det kan altså give anledning til en hel del problemer på begge sider af sådan et forhold.

Jeg synes at det er en overforsimpling at gøre religionen til skurken i dette, når der er så meget mere i det end det. Meningen med kompromiser er at begge føler at de giver og får lidt, men i nogle relationer ender man altså med at have to personer der begge har det lige elendigt, uanset hvor meet de elsker hinanden, fordi de hele tiden ikke er tilfredse fordi de altid skal gå på kompromis. Der er ingen vindere, kun tabere i sådan et spil.

Til TS: Jeg aner ikke om jeg har ramt nogle af de problematikker som I har haft, men det var egentlig mere et forsøg på at få andre til at forstå hvorfor I har valgt som I nu har. Jeg skal ikke kunne sige om det er den rigtige beslutning, for jeg kender hverken jer eller jeres grunde til at gøre som i har. Men nogle gange må man spørge sig selv om det er bedre at tage et plaster langsomt af, eller hurtigt. Og det jeg læser udfra det du har skrevet, så ville et forhold, omend i elsker hinanden højt, måske bare være ligesom at hive plastret meget meget langsomt af, og ende med et brud alligevel, måske oveni købet efter atI har fået et barn sammen. I virker i hvert fald begge afklarede med at det ikke skal være jer, nu er det bare følelserne der ligesom skal med. Og det sucks!
Jeg kan godt forstå at I begge har det frygteligt, det er forfærdeligt at skulle gå fra en hvor kærligheden stadig er der. Men jeg tror virkelig at (cliché!) tid er det eneste der vil virke for jer. Det og såbør i undlade al kontakt. Slet nummeret, bloker på Facebook. Alt. Lige nu skal I hele tiden tage stilling til jeres følelser, og vide at den anden stadig elsker. I bliver dagligt presset ud i et "minibrud", fordi I hele tiden bliver ved med at skulle vælge hinanden fra. Og så kan tiden ikke hjælpe jer, for såret holdes hele tiden åbent.
5
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: trist historie.

Indlægaf Zombie » 22. nov 2016, 09:48

BlueBunny skrev:
Zombie skrev:
BlueBunny skrev:Kærligheden til din Gud er højere, så du må søge at finde erkendelsen der.


Fordomsfuldt much?


Hvordan det? Hvis religion vælges over partner. Så er kærligheden til Gud vel højere? Jeg tænker at hvis man et meget religiøs, så er der vel ikke noget galt i den erkendelse? Hvis ikke det er tilfældet vil valget vel være anderledes? Alternativt er det ikke alene et religionsspørgsmål. Men sådan står det beskrevet.

Hvorfor er det fordomsfuldt?


Fordi problemet også er hans mulige manglende religiøsitet, eller at han er religiøs på en anden måde. Det er lige så meget ham, der til- eller fravælger Gud.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 485
Likede indlæg: 10662

Re: trist historie.

Indlægaf BlueBunny » 22. nov 2016, 12:43

Zombie skrev:
BlueBunny skrev:
Zombie skrev:
BlueBunny skrev:Kærligheden til din Gud er højere, så du må søge at finde erkendelsen der.


Fordomsfuldt much?


Hvordan det? Hvis religion vælges over partner. Så er kærligheden til Gud vel højere? Jeg tænker at hvis man et meget religiøs, så er der vel ikke noget galt i den erkendelse? Hvis ikke det er tilfældet vil valget vel være anderledes? Alternativt er det ikke alene et religionsspørgsmål. Men sådan står det beskrevet.

Hvorfor er det fordomsfuldt?


Fordi problemet også er hans mulige manglende religiøsitet, eller at han er religiøs på en anden måde. Det er lige så meget ham, der til- eller fravælger Gud.


Og hvad så? Om han også er religiøs og vælger Gud gør da ikke mit indlæg fordomsfuldt.
Du læser/lægger ting i det jeg skriver som muligvis afspejler din egen forventning om at møde fordømme. Hvilket om noget er fordomsfuldt.

Jeg holder mig til at TS skriver at hun er muslim, og det er den mand hun elsker ikke. At dette er den væsentligste faktor til at hun ikke ser de har en fremtid sammen.

Det er svært ikke at kunne være sammen med den man elsker. Mit råd er derfor at når hun oplever det er hårdt, så skal hun huske på at hun har en kærlighed til gud. Jeg tænker at er man stærk troende, så vil dette være en trøst. At når livet byder på prøvelser, så er man stærk i troen.

Der kan gives mange råd. TS kan tage og vælge hvad hun føler kan hjælpe hende.

I min optik er TS i stand til at håndtere egne valg/følelser. Hun kan ikke bestemme over andre. Derfor kan hun ikke vælge religion til/fra på hans vegne. Hun kan til/fravælge på egne vegne. Her vælger hun til. Det er et reelt og fair valg. Desværre har det konsekvenser. Jeg tænker trøsten er at vide at alternativet ville være værre for hende. Så skulle hun fravælge sin Gud og dermed stå med den smerte det måtte påføre hende.

Så uden fordomme, blot med et forsøg på forståelse og hjælp, skriver jeg "Kærligheden til din Gud er højere, så du må søge at finde erkendelsen der."
6
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: trist historie.

Indlægaf icelady » 22. nov 2016, 17:38

Jeg gider slet ikke begynde at nævne religion, for du skriver selv jeres forhold ikke kan lade sig gøre.

Til gengæld vil jeg gerne fortælle dig, at det gør skideondt at måtte erkende, at kærlighed i nogle tilfælde ikke er nok.

Nu, hvor du står midt i det, er du frustreret, skuffet, ked af det. Tankerne om, hvad der kunne have været mellem jer; hvad I kunne have oplevet og opnået sammen. Det er en sorg du skal igennem. :ae:


Det lyder så klicheagtigt, men tiden er din bedste ven. Med tiden kan du føle dig levende igen, du kan smile, grine, være glad. Men det kræver tid og tålmodighed.
6
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
sortsjæl
Indlæg: 4
Tilmeldt: 20. nov 2016, 21:31
Kort karma: 2
Likede indlæg: 2

Re: trist historie.

Indlægaf sortsjæl » 23. nov 2016, 14:47

Tusinde tak til jer alle sammen for jeres svar.
Vores forhold startede med at vi kun ville ses bare sådan som venner. Vi havde i vores vildeste fantasi ikke troet vi ville opleve så intens dyb kærlighed. Fordi vi fra starten af godt vidste vi alt for forskellige vi har nogle forskellige livsvilkår. Jeg er ikke religiøs i den forstand at jeg følger koranen til punkt og prik , havde jo en dansk kæreste som jo er imod min religion. Men der er bare nogle livssværdier jeg ikke kan give slip på fordi de gør mig til den jeg er. Og det samme gælder for ham han kan ligeså meget ikke gå på kompromis med nogle ting. De kompromiser vi begge skulle igennem for at få hinanden ville i sidste ende knuse os. Og vi vil begge føle at vi skulle smide lidt af vores identitet væk for at være sammen. og at få børn med to forældre der har vidt forskellig kultur og livssyn. Var bare ikke muligt og desuden ønskede han flere børn og jeg ikke. Alle de her rationelle ting giver mening for mig og jeg husker på det var det rette valg. at vi forlod hinanden. men at forlade en man elsker er det sværeste :(
vi har gjort det forbi sådan 15-17 gange.. og hvergang har en af os taget kontakten igen. Men her på det sidste gjorde vi det som vi blev nød til slette hinanden blokere hinanden osv. For ikke at pine os selv igen og igen.
Jeg håber virkelig tiden fjerner alle de her smerter :( der er bare forskel på det her brud og alle andre brud jeg har været igennem
dette brud gør så ondt fordi jeg ved han lider ligeså meget. Har det så dårligt over han skal føle han er et ødelagt menneske.
vi troede vi kunne være venner og ikke få så mange følelser for hinanden fordi vi på forhånd vidste der ikke er fremtid sammen.

MOXY lady- jeg synes du rammer så rigtigt med mange af de ting du siger.

det er ikke så simpelt at jeg som muslim bare skal sige fuck min identitet og den jeg er . Smider alt for at være sammen med ham. Han kan heller ikke smide alt han tror på og hans værdier for at være md mig. For vi ved vi ville stå i ubehagelige situationer ved at få børn sammen osv. Derudover kan jeg ikke leve med at blive gravid med en mand jeg ikke er blevet islamisk gift med. at min religion ikke anerkende mit ægteskab betyder noget. Selv hvis jeg blev sammen med ham ville det så pine mig at min ægteskab ikke er anerkendt.
nogen er stærke og kan klarer det. Men jeg ved jeg ikke kan.

formålet med denne tråd var bare at komme ud med alt det sorg jeg sidder med
og ikke en islam debat. Mig og min eks er begge afklaret med vi ikke ville kunne have fremtid sammen for vores kompromiser ville være nogen der ville ødelægge os inden i.
Men det betyder virkelig ikke vores kærlgihed er svag. Den er netop kæmpe stor og jeg vil elske ham for evigt og huske ham i mine tanker hverdag og ønsker oprigtigt at se ham blomstre opleve ægte kærlighed og få mange børn
bare ærgeligt det ikke bliver mig der deler mit liv med ham
0
sortsjæl
Indlæg: 4
Tilmeldt: 20. nov 2016, 21:31
Kort karma: 2
Likede indlæg: 2

Re: trist historie.

Indlægaf sortsjæl » 23. nov 2016, 14:50

og det er ikke så meget religion i den forstand. Der er mange ting som jeg skrev før jeg gør imod koranen.
men så er der nogle ting der er så dybt i min sjæl at det vil skade mig som menneske hvis jeg ser bort fra det og bare lever efter hans ønsker. det kan jeg ikke selvom han er min store kærlighed. og et af de bedste mennesker jeg nogensinde har mødt
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: trist historie.

Indlægaf Animi » 25. nov 2016, 11:04

Death By Chocolate skrev:Det forstår jeg ganske enkelt ikke. Kærlighed er vigtigere end religion og den der gud som du tror på han kan jo ikke give dig de fysiske ting der er i et forhold. Det er et envejsforhold du har med din gud.

Det er forholdet med den danske mand ikke. Ham har du fysisk ved siden side hvis du ønsker det.

I vil smide noget godt på jorden pga en fantasiven?
Ej det giver ingen mening.


Hvis du læser hendes uddybning, er det ikke udelukkende kun pga religion, men fordi de grundlæggende har forskellige værdier der er uforenelige. At han fx gerne vil have børn, men det vil hun ikke. Desuden forklarer hun jo at det er dem begge to der har besluttet at det ikke kan fungere, og ikke kun hende der fravælger ham.

Desuden er det vel ikke op til dig at bestemme, hvad der er vigtigst for andre.
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: trist historie.

Indlægaf Animi » 25. nov 2016, 11:10

Death By Chocolate skrev:
Animi skrev:
Death By Chocolate skrev:Det forstår jeg ganske enkelt ikke. Kærlighed er vigtigere end religion og den der gud som du tror på han kan jo ikke give dig de fysiske ting der er i et forhold. Det er et envejsforhold du har med din gud.

Det er forholdet med den danske mand ikke. Ham har du fysisk ved siden side hvis du ønsker det.

I vil smide noget godt på jorden pga en fantasiven?
Ej det giver ingen mening.


Hvis du læser hendes uddybning, er det ikke udelukkende kun pga religion, men fordi de grundlæggende har forskellige værdier der er uforenelige. At han fx gerne vil have børn, men det vil hun ikke. Desuden forklarer hun jo at det er dem begge to der har besluttet at det ikke kan fungere, og ikke kun hende der fravælger ham.

Desuden er det vel ikke op til dig at bestemme, hvad der er vigtigst for andre.

Jeg prøver ikke bestemme noget som helst. Jeg skriver min mening. Det er vel derfor det er skrevet på en debat så folk kan komme med deres meninger.


Men nu kan man jo ikke mene hvad er er vigtigst for andre - kun en selv.
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: trist historie.

Indlægaf Aspargsen » 25. nov 2016, 14:36

Animi skrev:Måske denne her personlige tråd om hjertesorger, ikke lige er stedet til at begynde at give sin mening til kende omkring islam...

Nu er islam, jo faktisk grunden til hjertesorgen
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: trist historie.

Indlægaf Animi » 25. nov 2016, 14:38

Aspargsen skrev:
Animi skrev:Måske denne her personlige tråd om hjertesorger, ikke lige er stedet til at begynde at give sin mening til kende omkring islam...

Nu er islam, jo faktisk grunden til hjertesorgen


Ikke udelukkende, som hun også uddyber senere.
Men derudover, er det stadigvæk ikke det rette sted at debattere sin mening om islam, i en personlig tråd der ikke lægger op til dette. Lidt situationsfornemmelse, må man jo gerne have.
5
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15291
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: trist historie.

Indlægaf Delfin » 25. nov 2016, 14:50

Death By Chocolate skrev:
Delfin skrev:
IrmaPigen skrev:Men du har jo valgt. Så lær at lev med at din religiøse idealisme (fanatisme) koster.

Anyway, jeg fatter ikke hvorfor religion i dagens Danmark skal forhindre nogen i at være sammen.


Så simpelt er det jo bare ikke, og det behøver da bestemt ikke handle om fanatisme. Selvfølgelig kan man danne par på tværs af religioner og kulturer, det kræver at man firer lidt her og trækker lidt der, men måske er det bare for svært at finde balancen.

Jeg kender et par, hvor den ene er vegetar, og den anden spiser kød, alene med sådan en lille ting, vil der være punkter, man er nødt til at snakke sig til enighed om. Må barnet spise kylling i institutionen?
Og på samme måde, er der en masse andre ting, man også må tale sig frem til en kompromis på, når man er et tværkulturelt/religiøst par.

Det er fanatisme når man fravælger et forhold af den grund.
Dit vennepar har jo heller ikke fravalgt hinanden fordi den ene spiser kød og den anden ikke gør.


Nej det er realisme
0
14 11 14

Tilbage til "Forhold og sex"