Er al respekt og ordentlig opførsel ifb med dating væk??

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Er al respekt og ordentlig opførsel ifb med dating væk??

Indlægaf Grissebassen » 25. okt 2016, 13:25

Knirkemis skrev:
chokoladegris skrev:
Forstår ikke den opførsel. Men som nogen andre skriver, tror jeg at det tit handler om at nogle bare er mega konfliktsky! Det er jeg også selv. Men efter 2/2,5 måned synes jeg godt man kan sige til den anden at man ikke har lyst til at ses mere, i stedet for bare at prøve at smutte udenom.
Har også datet og skrevet med mange fyre der bare tænker med pikken, dem er der godt nok mange af! Er glad for at jeg ikke er en del af det datingræs længere, for hold op hvor havde jeg bare mistet troen på mænd og ikke mindst troen på mig selv :nerve:

Men det kan da ikke passe, at det kun er konfliktskyhed der spiller ind. Jeg tror vitterligt også, at det desværre bare er blevet acceptabelt, at man trækker stikket. Og det får mig næsten til at miste modet :mellow: Det er jo ikke fordi jeg sidder og græder, over at det kun blev til den ene date med ham, jeg nævner i startindlægget. Men det er dælme en dårlig start tilbage på datingmarkedet, og det gør det svært at holde gejsten ved lige, næste gang man indleder nogle skriverier. For kan man på nogen måde få flettet ind, at man gerne vil have en klar udmelding, hvis det kikser, uden at lyde sur/bitter/som et brændt barn/usikker/vraget/forudindtaget/find selv på flere?

Ja, det synes jeg godt man kan. Jeg synes det er helt legitimt at melde ud til en mand eller kvinde, at hvis man vil på date, så er præmissen, at man melder klart ud, hvis man ikke føler for at ses igen. Og det synes jeg sagtens man kan få fremsagt på en måde, der ikke fremstiller en som hverken sur/bitter/vraget/forudindtaget.
Mange af de mænd, jeg har været på date med, har presset lidt på for en udmelding allerede i slutningen af første date, og det tænker jeg kan skyldes, at de er bange for at man strudser dem, fordi også de ved, at det så småt er gået hen og blevet acceptabelt. Det synes jeg så ikke er en fed måde at gøre det på. Jeg synes det er bedre stil at fortælle på første date, at man vil sætte pris på en klar udmeldning, eller få det afklaret i skriverierne allerede inden daten, at det er sådan man foretrækker en afvisning.
2
Brugeravatar
NLeth
Indlæg: 176
Tilmeldt: 1. maj 2016, 19:54
Kort karma: 39
Likede indlæg: 465

Re: Er al respekt og ordentlig opførsel ifb med dating væk??

Indlægaf NLeth » 25. okt 2016, 14:00

abcd skrev:
NLeth skrev:Jeg er enig med dig så langt, at slutresultatet er det samme (= jeg er ikke interesseret (nok)).

For mig har det noget med at udvise respekt at gøre. Man holder ikke den anden hen eller lader vedkommende sidde i en - unødvendig - venteposition ("skriver han/hun mon snart?" "gad vide om vi skal ses igen?"), hvis man lige giver en melding. Det synes jeg er god stil.


Jeg har aldrig oplevet at en kvinde brugte mere end en time eller to på at svare på den opfølgende SMS dagen efter en date hvor hun var oprigtigt interesseret. Svarer hun positivt efter mere end 2 timer, er det et lunkent tjo, vi kan da godt ses igen - det skriver hun selvfølgelig ikke, men det er hvad det betyder. Har hun ikke svaret efter 4 timer, svarer hun enten overhovedet ikke, eller også får man et generisk afslag dagen efter når hun har taget sig sammen til at sende det.

Når man har set hinanden længere tid, kræver en afbrydelse af relationen selvfølgelig ansigt-til-ansigt-kommunikation. Men indtil da, i det tidsrum hvor generiske SMS'er stadig er tilstrækkeligt afslag, kan jeg ikke se at de skulle være ret meget bedre end bare at stoppe kontakten. Jeg køber ikke argumentet at man holder nogen hen ved ikke at sende dem. Når dagen er slut, og man ikke har fået svar, ved man godt hvad klokken er slået. Ellers lærer man det ret hurtigt.


Men nu opsætter du en præmis om, at man skriver og ikke får svar. Det er jo ikke (nødvendigvis) det, der er tale om.

Og så handler det overhovedet ikke om, hvorvidt man "lærer det hurtigt", men om respekt og ordentlig opførsel, hvilket jo er trådens emne.
5
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Er al respekt og ordentlig opførsel ifb med dating væk??

Indlægaf vibbsen » 25. okt 2016, 16:14

Knirkemis skrev:
chokoladegris skrev:Jeg har brugt tinder, hvilket selvfølgelig har udløst nogle dates.. Men to gange er det så blevet til dates, hvor det er ført til at man ser hinanden som mere end en date. Men det samme er sket begge gange! Den ene så jeg i ca 2 måneder og den anden 2,5 måned. Lige pludselig mister de interessen, men i stedet for at være ærlig, laver de den med at de stopper med at skrive og hvis man selv skriver, har de aldrig tid og skal hele tiden andre ting. Utroligt at man selv føler man er nået til det stadie om det er kærestepotentiale og så kan de ikke engang bare være ærlige, men forsøger bare at smutte udenom :s jeg ved ikke hvad det er for en indstilling at have til tingene! Udover at jeg er glad for at det aldrig blev til noget seriøst med dem.

Det er da også vildt, at man efter 2-2,5 måneder vil være bekendt, at opføre sig på den måde. Det er sådan lidt teenager-agtigt. Selvfølgelig er det ikke skide sjovt, at være en party-pooper og skulle skrive til én man har datet, at man har mistet interessen, men det er jo den chance/risiko begge parter løber, når man begynder at date.
Aaaaargh, jeg mangler virkelig noget voksen opførsel fra de der mennesker :forvirret2:



Præcis. Og så især "nutildags"...Hvor det er helt legalt og OK bare sende en SMS....Man behøver ikke engang hverken ringe eller købe en kop kaffe til vedkommende. Man kan bare skrive "Beklager. Men jeg har fundet ud af at det ikke skal være os". Trykke send. Og så slut prut.Ingen menneskelig kontakt behøver at være involveret.... Man kan sågar på rigtige mange moderne telefoner blokerer nummeret således at man ikke engang behøver tage stilling til et eventuelt svar fra den forsmåede...
4
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Er al respekt og ordentlig opførsel ifb med dating væk??

Indlægaf Knirkemis » 26. okt 2016, 08:04

Rosa Espinosa skrev:Jeg kom sådan til at tænke på det her indlæg, da jeg læste tråden. Synes faktisk hun stiller nogle gode spørgsmål op, både omkring dating og sex.

"Jeg er med på begrebet uforpligtende sex. Hvad jeg dog ikke er med på, er, at det lige pludselig er blevet helt legitimt ikke at behandle det andet menneske ordentligt. Det er blevet okay ikke at svare, okay ikke at dukke op, og okay at opføre sig som en komplet idiot.

Når man har uforpligtende sex, kan man jo ikke forlange noget af hinanden. Men kan man ikke det? Er sex virkelig blevet så ligegyldigt, at man kan blotte sig i al sin nøgenhed og derefter blive ignoreret? Hvornår blev sex til den mindst intime handling imellem to mennesker?

Folk vil gerne kneppe dig i to timer, men stejler over at skulle drikke en kop kaffe. For hvad betyder dét? Drikke en kop kaffe? Hvad mon hun vil? Jeg er ikke klar til noget seriøst! Spørgsmålet er bare, hvornår sex blev så skide useriøst?"

http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/ ... kop-kaffe/

Ja, det er tankevækkende. Jeg har holdt mig fra Tinder, fordi det er lige præcis det indtryk jeg har af den platform. Jeg prøvede så med Happn i stedet, og i starten virkede det okay. Men jeg kan godt se, at det er same shit, different haircut. Elitedaters kiggede jeg også lige på, men jeg har faktisk oplevet samme adfærd derinde, sidst jeg var på datingmarkedet. Hmmmm, what to do?
1
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4634
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 676
Likede indlæg: 21200

Re: Er al respekt og ordentlig opførsel ifb med dating væk??

Indlægaf catnip » 26. okt 2016, 11:27

Jeg tror vi var på elitedaters samtidig for cirka 4-5 år siden. Kan i hvert fald huske at vi begge støtte på den samme selvfede "plastik kirurg" :)

Jeg har kun været på elitedaters i min datingkarriere, og kan tørt konstatere at uddannelsesniveau ikke er udslagsgivende for bedre opførsel. Jeg er blevet strudset og alle de andre ting derinde også...
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Er al respekt og ordentlig opførsel ifb med dating væk??

Indlægaf Knirkemis » 26. okt 2016, 13:36

catnip skrev:Jeg tror vi var på elitedaters samtidig for cirka 4-5 år siden. Kan i hvert fald huske at vi begge støtte på den samme selvfede "plastik kirurg" :)

Jeg har kun været på elitedaters i min datingkarriere, og kan tørt konstatere at uddannelsesniveau ikke er udslagsgivende for bedre opførsel. Jeg er blevet strudset og alle de andre ting derinde også...

Åhhh gys! :nerve: Det var min værste date ever.

Jeg har gjort de samme observationer, som dig på ED. Og bemærkede, at 50 % af mændene derinde, er de samme som for 4-6 år siden, hvor jeg havde en profil derinde.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er al respekt og ordentlig opførsel ifb med dating væk??

Indlægaf Slettet bruger » 26. okt 2016, 16:56

Jeg hører også at det er blevet et galehus, selv om jeg ikke dater selv.

Kender en der var på vej hjem fra byen med en pige han havde mødt. Han ville så købe noget takeaway med på vejen hjem, hvor hun bliver udenfor for at ryge eller noget. Da han kommer ud med maden, så er hun bare skredet :) Syns godt hun kunne have stukket hovedet ind og sagde hun havde skiftet mening, i stedet for bare at stikke af.

Men ja det er vel bare zapperkultur, der er kommet af onlinedating og tinder.
1
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Er al respekt og ordentlig opførsel ifb med dating væk??

Indlægaf Evapeva » 27. okt 2016, 08:48

Nu tales der om forskellige dating-sider, og jeg har lidt tanker om Tinder:

Som én, der står uden for datingmarkedet, er jeg på samme tid fascineret og frastødt af en dating-app som Tinder. Jeg har aldrig været derinde, men tænker umiddelbart, at det virker lidt kødmarked-agtigt. Men ganske effektivt, dét skal den have. Min pointe er noget med, at selve app'en på mange måder indbyder til overfladiskhed (herunder at man ikke kan finde ud af at sige pænt nej tak igen). Man sidder med et billede af en person og tænker enten "duer ikke, væk (venstre)" eller "hmmm måske? (højre)"? Det lyder helt vildt på mig at skulle finde sin mate i dette udgangspunkt.

Filosofien bag har dog sikkert været "no bullshit, er du ikke interesseret, så swiper du personen væk. Meget bedre end blind dates, hvor du skal finde på syge undskyldninger for at slippe væk fra Klokkeren fra Notre Dame!"

Jeg prøver virkelig ikke at være pisseirriterende her, men tænker måske, at når udseendet skal være udslagsgivende i allerførste hug, så kan både de overfladiske typer og de mere tænksomme/høflige typer gå i éns net på samme tid. Er det ikke netop via Tinder, at man støder på flest overfladiske typer, der ikke kan finde ud af at sige "nej tak" face to face, netop fordi de i første omgang sagde "ja tak (måske)" ved et swipe?
4
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Er al respekt og ordentlig opførsel ifb med dating væk??

Indlægaf Evapeva » 27. okt 2016, 08:53

Knirkemis skrev:Ja, det er tankevækkende. Jeg har holdt mig fra Tinder, fordi det er lige præcis det indtryk jeg har af den platform. Jeg prøvede så med Happn i stedet, og i starten virkede det okay. Men jeg kan godt se, at det er same shit, different haircut. Elitedaters kiggede jeg også lige på, men jeg har faktisk oplevet samme adfærd derinde, sidst jeg var på datingmarkedet. Hmmmm, what to do?


Shit, så er det altså også op ad bakke. :gruble:

Har du nogensinde været på date med én fra omgangskredsens periferi (hvis altså der ER nogle spændende mennesker her et sted)? Her burde succesraten måske være højere, fordi folk du stoler på kan give nogle ord med på vejen om manden.
1
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Er al respekt og ordentlig opførsel ifb med dating væk??

Indlægaf Knirkemis » 27. okt 2016, 10:48

Evapeva skrev:
Knirkemis skrev:Ja, det er tankevækkende. Jeg har holdt mig fra Tinder, fordi det er lige præcis det indtryk jeg har af den platform. Jeg prøvede så med Happn i stedet, og i starten virkede det okay. Men jeg kan godt se, at det er same shit, different haircut. Elitedaters kiggede jeg også lige på, men jeg har faktisk oplevet samme adfærd derinde, sidst jeg var på datingmarkedet. Hmmmm, what to do?


Shit, så er det altså også op ad bakke. :gruble:

Har du nogensinde været på date med én fra omgangskredsens periferi (hvis altså der ER nogle spændende mennesker her et sted)? Her burde succesraten måske være højere, fordi folk du stoler på kan give nogle ord med på vejen om manden.

Nej, jeg tror at det der med, at sætte andre op på dates er gået lidt af mode. Måske fordi "mellemmanden" ikke vil involveres eller være ansvarlig, hvis det ikke går godt. Jeg har selv stået i en situation, hvor jeg tænkte at min veninde og min brors ven måske kunne være et match. Men fordi min brors ven også kan være lidt en dramadronning, lod jeg være, fordi jeg ikke ville være skyld i hvis hun oplevede den side af ham.

Jeg er ellers enig med dig, i dit forrige indlæg; det er totalt overfladeræs med dating-apps, men når ED giver samme resultat, selvom ens profiltekst skal godkendes, så bliver det svært. Og det er nok også mindst 75% af brugerne, som går igen på diverse sider og apps.

Lige nu føler jeg mig temmelig modløs, men så har jeg jo heldigvis en dejlig baby, jeg kan hygge med og kaste al min kærlighed på. Og det giver også en form for ro, at jeg ikke står som 37-årig og endnu ikke har fundet manden at få børn med. Selvom det ikke gik med hendes far, har han givet mig et fantastisk barn og vi fungerer godt som forældre sammen. Så det hele går jo nok :)
3
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19602

Re: Er al respekt og ordentlig opførsel ifb med dating væk??

Indlægaf Animi » 27. okt 2016, 10:58

Det er lidt sjovt det der med at folk taler om at Tinder er overfladisk - ikke at jeg er uenig, for det er det jo. Men er det så meget anderledes i virkeligheden? I byen fx er det da også udseendet man først bedømmer på, og ærligt talt: hvis en fyr på gaden, cafeen eller lignende, uopfordret kommer hen til en, kan udseendet være en stor indflydelse på hvordan man reagerer på det.
Senest rettet af Animi 27. okt 2016, 17:30, rettet i alt 1 gang.
4
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Er al respekt og ordentlig opførsel ifb med dating væk??

Indlægaf Wunder8 » 27. okt 2016, 15:34

Jeg har det sådan lidt blandet med den dér diskussion om, hvorvidt vi er blevet mere overfladiske og følelseskolde, når vi dater. Tinder og andre apps får meget ofte skylden for at have skabt en udseendefikseret og "hurtig" datingkultur, og selvom der klart er elementer af sandhed i det (fordi selvfølgelig påvirker et ekstremt udbredt medie måden vi interagerer på, one way or another), så synes jeg ofte kritikken bliver meget unuanceret og sortseeragtig.

Case in point: Jeg kender flere, der har haft meh-oplevelser på Tinder, er blevet ghostet eller selv har ghostet nogen. Men jeg kender sgu også mange, mig selv inklusive, der har haft nogle virkeligt gode oplevelser derinde, med søde og respektfulde mænd, der opførte sig ordentligt. Kender endda til flere kæreste- og ægtepar, der har mødt hinanden gennem Tinder.

Jeg tror snarere, det handler om, at udbuddet idag er enormt. Altså, vi har adgang til et gigantisk udvalg af potentielle partnere og så dater vi meget mere end før - og så stiger sandsynligheden for at møde idioter jo også bare proportionalt. Det er i hvert fald MIN oplevelse. Fordi selvom jeg anerkender, at der findes mange røvhuller derude, så er det også ofte de dårlige historier, der får spalteplads herinder, og når man snakker med sine veninder. Og det er jo altså kun en del af sandheden.
4
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Er al respekt og ordentlig opførsel ifb med dating væk??

Indlægaf Lys » 27. okt 2016, 16:42

Måske er det bare mig, der har lave forventninger, men selvom jeg også har matchet med mænd, hvor snakken/chatten pludselig ophører, har jeg aldrig taget synderligt på vej over det. Jeg har også oplevet ikke at høre fra mænd efter en enkelt date uden at jeg har tænkt nærmere over det. Og endelig har jeg (dog vistnok kun én gang) oplevet at kommunikationen pludselig ophørte efter vi havde mødtes 3. gang, men hvor jeg ikke kan huske præcist hvem der skrev den sidste besked. Det var ret oplagt for mig, at vi aldrig ville komme til at lave andet end at knalde...

Det kan godt være, at det alt sammen er udtryk for dårlig stil og opdragelse, men jeg har aldrig lagt så meget energi i en Tinderdialog eller første date, at det har gjort mig noget, at jeg aldrig hørte mere på et så tidligt stadie. Jeg mødes så typisk også ret hurtigt efter et match.

Jeg vil så sige, at det selvfølgelig er noget andet, hvis man har en relation gennem længere tid.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er al respekt og ordentlig opførsel ifb med dating væk??

Indlægaf Slettet bruger » 27. okt 2016, 16:51

Wunder8 skrev:Jeg har det sådan lidt blandet med den dér diskussion om, hvorvidt vi er blevet mere overfladiske og følelseskolde, når vi dater. Tinder og andre apps får meget ofte skylden for at have skabt en udseendefikseret og "hurtig" datingkultur, og selvom der klart er elementer af sandhed i det (fordi selvfølgelig påvirker et ekstremt udbredt medie måden vi interagerer på, one way or another), så synes jeg ofte kritikken bliver meget unuanceret og sortseeragtig.

Case in point: Jeg kender flere, der har haft meh-oplevelser på Tinder, er blevet ghostet eller selv har ghostet nogen. Men jeg kender sgu også mange, mig selv inklusive, der har haft nogle virkeligt gode oplevelser derinde, med søde og respektfulde mænd, der opførte sig ordentligt. Kender endda til flere kæreste- og ægtepar, der har mødt hinanden gennem Tinder.

Jeg tror snarere, det handler om, at udbuddet idag er enormt. Altså, vi har adgang til et gigantisk udvalg af potentielle partnere og så dater vi meget mere end før - og så stiger sandsynligheden for at møde idioter jo også bare proportionalt. Det er i hvert fald MIN oplevelse. Fordi selvom jeg anerkender, at der findes mange røvhuller derude, så er det også ofte de dårlige historier, der får spalteplads herinder, og når man snakker med sine veninder. Og det er jo altså kun en del af sandheden.


I DAG ER ALT OVERFLADISK SINDSYGT OG KLAMT! I 2004 HAVDE ALLE RESPEKT FOR ALLE! :)
1
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Er al respekt og ordentlig opførsel ifb med dating væk??

Indlægaf Evapeva » 27. okt 2016, 18:15

Wunder8 skrev:Jeg har det sådan lidt blandet med den dér diskussion om, hvorvidt vi er blevet mere overfladiske og følelseskolde, når vi dater. Tinder og andre apps får meget ofte skylden for at have skabt en udseendefikseret og "hurtig" datingkultur, og selvom der klart er elementer af sandhed i det (fordi selvfølgelig påvirker et ekstremt udbredt medie måden vi interagerer på, one way or another), så synes jeg ofte kritikken bliver meget unuanceret og sortseeragtig.

Case in point: Jeg kender flere, der har haft meh-oplevelser på Tinder, er blevet ghostet eller selv har ghostet nogen. Men jeg kender sgu også mange, mig selv inklusive, der har haft nogle virkeligt gode oplevelser derinde, med søde og respektfulde mænd, der opførte sig ordentligt. Kender endda til flere kæreste- og ægtepar, der har mødt hinanden gennem Tinder.

Jeg tror snarere, det handler om, at udbuddet idag er enormt. Altså, vi har adgang til et gigantisk udvalg af potentielle partnere og så dater vi meget mere end før - og så stiger sandsynligheden for at møde idioter jo også bare proportionalt. Det er i hvert fald MIN oplevelse. Fordi selvom jeg anerkender, at der findes mange røvhuller derude, så er det også ofte de dårlige historier, der får spalteplads herinder, og når man snakker med sine veninder. Og det er jo altså kun en del af sandheden.


Yeh, what do I know, er som sagt stået af ræset tilbage i 2006. Men føler mig nu ikke som en sortseer, når jeg påpeger det skøre i at sidde og swipe på folks fjæs. Det ER da for vildt, at vi er nået dertil, at dét er normalen. :genert:
4
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:

Tilbage til "Forhold og sex"