Min veninde er ikke glad på mine vegne

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
chokoladegris
Indlæg: 171
Tilmeldt: 16. jan 2016, 12:50
Kort karma: 24
Likede indlæg: 172

Min veninde er ikke glad på mine vegne

Indlægaf chokoladegris » 18. okt 2016, 07:41

Jeg har gennem flere år mødt useriøse fyre, hvor det kun er blevet til et par dates eller en lille flirt der maks har varet 2 måneder. Det har ikke været sjovt og havde egentlig lagt det med fyre på hylden, indtil jeg for 2 måneder siden mødte denne flabede fyr med et glimt i øjet, jeg nu har været så heldig at være kærester med i 1 måned. Har aldrig været så forelsket før, på trods af at jeg er 24 år og har aldrig oplevet en fyr være så vild med mig, som han er! Vi har da vores udfordringer, da vi er meget forskellige, men vi er allerede blevet tæt knyttet og er bare vanvittigt glad for ham.
Problemet er at jeg har denne veninde, som på ingen måde er glad på mine vegne over at jeg endelig har fået en kæreste og fundet en fyr, der behandler mig ordentligt. Siden jeg begyndte at ses med ham, har jeg været sammen med hende 2-3 gange og hun har på intet tidspunkt været særlig interesseret i at vide noget om os. I starten sagde hun direkte til mig at det sikkert også ville gå galt, som det har gjort de andre gange. Jeg var sammen med hende i går og da jeg fortæller hende at jeg har været kærester med ham i en måned i dag, siger hun bare at månedsdage er overvurderet og det er noget pjat at skulle fejre det, jeg spurgte hende så et par gange om hun ikke ville møde ham og hun snakkede bare udenom alle gangene. Hun begyndte også på at det godt nok var gået hurtigt mellem os og pludselig endte vi over i at snakke om utroskab :s. Hun brokkede sig bare over at jeg ikke har skrevet så meget til hende de sidste 2 måneder og at jeg var blevet kærestekedelig, selvom det har intet at gøre med ham at jeg ikke har skrevet så meget, men fordi at jeg bor på et skolehjem pt i en anden by og derfor sker der bare ting konstant, når jeg kommer hjem i weekenden er jeg bare træt at jeg bare gerne vil slappe af sammen med min familie. Selvfølgelig bruger jeg en del tid med min kæreste, men vi har et langdistance fordi at han oprindeligt er fra Sjælland og skolehjemmet ligger i Jylland (hvor han var på hovedforløb da vi begyndte at snakke sammen og jeg er der på grundforløb).
Hver gang min veninde har haft en fyr lytter jeg glædeligt til hende, jeg lytter og er der for hende når hun er blevet droppet og spørg generelt meget interesseret ind når jeg kan mærke at hun er glad for en fyr. Ved de andre flirts jeg har haft, har hun været mere interesseret i det, men de flirts er aldrig blevet til noget seriøst, men nu hvor det endelig er ført til et forhold, så virker hun ligeglad, uinteresseret og gider nærmest ikke vide noget om det.
Jeg føler lidt at hun er misundelig over det, fordi at hun i flere år har jagtet at ville have en kæreste og lige pludselig har jeg ud af det blå fundet mig en fyr, hvor det rent faktisk er blevet til noget. Jeg har altid været glad på hendes vegne, men bliver bare utrolig ked af at det slet ikke går den anden vej :s hun prøver ikke engang på at virke bare lidt interesseret i det.

Skal jeg sige noget til hende, holde hende på afstand eller hvad skal jeg gøre? Vi har brugt meget tid sammen, oplevet en masse sammen og ved mange ting om hinanden, vil bare være enormt ærgerlig over at smide vores venskab væk over sådan noget her.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Min veninde er ikke glad på mine vegne

Indlægaf LadyFox » 18. okt 2016, 07:55

Ja, jeg synes du skal sige noget til hende. Jeg synes det er helt i orden at fortælle hende hvordan du føler, at hendes adfærd ikke er særlig god-veninde-agtig.
Men hold den på din egen halvdel - og fortæl at du bliver ked af det og usikker på venskabet når du føler hun er ligeglad med dit forhold. At du føler det samme når snak om din nye kæreste fører til snak om utroskab og den slags, selvom hun ingen grund har til at antage at din kæreste kunne finde på det.
Og så må du jo tage den derfra, men jeg synes at hvis i er gode venner er det vigtigt at du kan fortælle hende at hun gør dig ked af det og frustreret og det skubber dig væk fra hende.
0
...
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 129
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2279

Re: Min veninde er ikke glad på mine vegne

Indlægaf computermus » 18. okt 2016, 08:05

Jeg synes bestemt heller ikke at du skal smide jeres venskab væk. Men prøv at spørger hende ligeud hvad det er der gør at hun ikke kan vise en smule glæde eller interesse i dit nye forhold. Kan hun være bange for at du glemmer jeres venskab, nu hvor du har fundet en ny kæreste ?
0
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Min veninde er ikke glad på mine vegne

Indlægaf Grissebassen » 18. okt 2016, 08:13

Du skal endelig snakke med hende om det, og fortælle hvordan du har det. Men pas på du ikke misforstår hendes adfærd som manglende glæde på dine vegne. Jeg synes alt tyder på, at hun føler sig svigtet af dig, fordi du ikke længere lægger samme tid og energi i venskabet, hvilket er helt naturligt, når man pludselig får andre prioriteter i sit liv. Jeg står selv som sidste single i min vennekreds, og man skal bestemt ikke undervurdere, hvor lidt sjovt det er. Og så kan det være sindssygt svært at vide glæde på andres vegne.
2
chokoladegris
Indlæg: 171
Tilmeldt: 16. jan 2016, 12:50
Kort karma: 24
Likede indlæg: 172

Re: Min veninde er ikke glad på mine vegne

Indlægaf chokoladegris » 18. okt 2016, 08:38

Jeg forstår godt at hun kan føle sig svigtet. Men i foråret så hun en fyr i 5-6 måneder hvor jeg stort set heller ikke hørte fra hende. Og har jo forklaret hende at jeg har så meget at se til på det skolehjem fordi der sker så meget hele tiden. Det er faktisk kun de sidste to weekender jeg har brugt udelukkende på min kæreste. Jeg kan godt se at hun kan føle at jeg så slet ikke gider ses med hende, men der har også været perioder hvor hun ikke har skrevet til mig i nogle måneder fordi der lige har været noget andet. Jeg har bare brugt så meget energi på at lytte til hende og hendes fyre, nu har jeg endelig mødt en hvor det går godt og hun har ikke på et eneste tidspunkt spurgt ind til det.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Min veninde er ikke glad på mine vegne

Indlægaf girl_beat » 18. okt 2016, 08:42

Jeg tror, du har ret i, at det (desværre) handler om misundelse fra hendes side. Hvis du generelt er glad for hendes selskab og gerne vil imødekomme hende, så prøv næste gang at tale så lidt som muligt om din kæreste og spørg i stedet ind til hende. Så fornemmer du nok ret hurtigt, hvad hun gerne vil snakke om, og måske også hvad det er, der stikker hende.

Jeg har selv mistet kontakten til en veninde, som ikke kunne 'tåle' at jeg blev gift :tie: Hun har dumpet sine veninder én efter én over en årrække, hver gang de er blevet gift og/eller har fået børn, fordi det er så stort et ønske for hende selv, at misundelsen oversteg glæden på andres vegne. Det er ærgerligt, at nogen vælger at reagere som din veninde, men rigtige venskaber skal kunne holde til både de gode og dårlige nyheder - og det skal helst gå begge veje :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Min veninde er ikke glad på mine vegne

Indlægaf JoyNips » 18. okt 2016, 10:35

Jeg synes du skal tale med hende. Du føler jo ikke, at hun er dig en særlig god veninde lige nu.

Jeg ville bruge nedenstående feedbackmodel til at tage snakken:

"Oplevelse" - jeg oplever, at du er afvisende/uinteresseret når jeg taler om XX
"Følelse" - det gør mig ked af det, for jeg vil gerne dele min glæde med dig
"Ønske" - Jeg kunne godt tænke mig, at du var mere interesseret i at høre om mit forhold og at du og XX mødte hinanden, for I er begge to vigtige mennesker for mig.

På den måde holder du det på egen banehalvdel og tillægger hende ikke motiver.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Forhold og sex"