Måtte din mand?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Flowergirl
Indlæg: 152
Tilmeldt: 12. maj 2016, 11:18
Kort karma: 9
Likede indlæg: 144

Re: Måtte din mand?

Indlægaf Flowergirl » 5. sep 2016, 17:03

Dikus skrev:Jeg forstår godt, man ikke vil have noget med manden at gøre. Men jeg forstår altså ikke, hvordan man kan have et problem med et uskyldigt barn. Jeg synes faktisk, det er direkte ækelt, man kan se et barn som en påmindelse om forældrenes fejl.


Hvad er der dog ækelt ved det? Det er jo ikke fordi man mener det er barnets skyld eller noget i den dur. Men barnet kan jo være en tydelig påmindelse om, at ens mand har været en utro - og det er (for mig) et stort svigt.
jeg ville aldrig nogensinde forbyde min kæreste at se hans barn. Jeg ville inderligt håbe, at han ville være der for barnet og være en god far. Men det blev bare uden mig.
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Måtte din mand?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 5. sep 2016, 17:32

Akehurst2 skrev:
Dikus skrev:Manden kan minde en om utroskab. Barnet er for filen da bare et lille uskyldigt menneske. Ikke et symbol for noget som helst, hvis man altså magter at adressere sin harme over utroskaben hen, hvor den hører til... Ved manden.



Ja, det er manden, de har været utro - og barnet er et synligt, håndgribeligt bevis på det. Det barn eksisterer, fordi manden har været i seng med en anden kvinde. Sådan er det jo, uanset at barnet ikke er skyld i det.


Bingo - og det instinkt er ikke kun begrænset til utroskab. Mange mænd fravælger aktivt enlige mødre som partnermateriale, fordi de ikke gider passe og pleje det synlige produkt af kvindens seksuelle eskapader med en anden mand.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Flowergirl
Indlæg: 152
Tilmeldt: 12. maj 2016, 11:18
Kort karma: 9
Likede indlæg: 144

Re: Måtte din mand?

Indlægaf Flowergirl » 5. sep 2016, 17:35

Dikus skrev:
Akehurst2 skrev:
Dikus skrev:Manden kan minde en om utroskab. Barnet er for filen da bare et lille uskyldigt menneske. Ikke et symbol for noget som helst, hvis man altså magter at adressere sin harme over utroskaben hen, hvor den hører til... Ved manden.



Ja, det er manden, de har været utro - og barnet er et synligt, håndgribeligt bevis på det. Det barn eksisterer, fordi manden har været i seng med en anden kvinde. Sådan er det jo, uanset at barnet ikke er skyld i det.

Det betyder jo netop ikke, at man ikke er rasende på manden og ikke på barnet, men bare at barnet ved sin eksistens ripper op i nogle ting.

Hvis kvinden ikke var blevet gravid, men i stedet havde filmet samlejet, ville jeg da heller ikke se den film med jævne mellemrum i årevis, for jeg vil da ikke mindes om utroskaben. Selvom filmen jo ikke havde gjort noget.


Så er jeg bare tilbage ved, at man ikke bør blive sammen med manden.


Måske du skulle læse lidt hvad folk faktisk skriver. Netop at de vil gå fra kæresten fordi barnet minder om mandens sidespring og fordi man ikke kan tilgive kæresten.

Der er da overhovedet ikke noget ondt i, at man som menneske ikke har lyst til at blive konstant mindet om ens kæreste svigt. Der er ingen som har sagt, at det på nogen måde ville være et barns skyld.

Egentlig synes jeg det er utrolig koldt at man slet ikke kan sætte sig ind i, hvor ondt det kan gøre at blive påmindet om en kærestes utroskab.
3
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Måtte din mand?

Indlægaf HappyPaww » 5. sep 2016, 17:38

Advocatus-Diaboli skrev:
Akehurst2 skrev:
Dikus skrev:Manden kan minde en om utroskab. Barnet er for filen da bare et lille uskyldigt menneske. Ikke et symbol for noget som helst, hvis man altså magter at adressere sin harme over utroskaben hen, hvor den hører til... Ved manden.



Ja, det er manden, de har været utro - og barnet er et synligt, håndgribeligt bevis på det. Det barn eksisterer, fordi manden har været i seng med en anden kvinde. Sådan er det jo, uanset at barnet ikke er skyld i det.


Bingo - og det instinkt er ikke kun begrænset til utroskab. Mange mænd fravælger aktivt enlige mødre som partnermateriale, fordi de ikke gider passe og pleje det synlige produkt af kvindens seksuelle eskapader med en anden mand.

Ligesom mange kvinder gør det samme. Det har jo ofte noget at gøre med, at man foretrækker en partner der ikke har noget "bagage" som man skal konfronteres med i det daglige.



Til det oprindelige spørgsmål, så ville jeg også gå fra min kæreste i tilfælde af utroskab - især hvis det medførte et barn.
1
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Måtte din mand?

Indlægaf Karkluden » 5. sep 2016, 18:45

Mani skrev:Jeg tror ikke, at jeg ville kunne forsætte forholdet. Vi har en aftale om, at han gerne må være sammen med andre mænd, men ingen kvinder - og det ville ødelægge den tillid vi har, som tillader det.
Når det er sagt, så ville det i al fald slet ikke kunne fungerer, hvis han ikke var far for sit barn. Så ja, hvis han forsat skulle være min mand ville jeg opfatte det som indlysende han så sit barn.

Præcis det samme, tænker jeg.
Min kæreste er så ikke sammen med mænd, men skulle han få lyst, så er jeg fuldt accepterende overfor dette. Det er jeg ikke ift. kvinder. Skulle han engang lave noget med en kvinde der oprigtigt var en one-nighter og aldrig mere, så ville jeg ikke vide det, for jeg ved, det ville nage mig. Derfor har jeg også meget svært ved at se, at jeg ville kunne leve med at han så havde et barn.
Jeg ville sandsynligvis forlade ham og opfordre ham til at være der for barnet.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: Måtte din mand?

Indlægaf Q-beben » 6. sep 2016, 06:37

Advocatus-Diaboli skrev:Bingo - og det instinkt er ikke kun begrænset til utroskab. Mange mænd fravælger aktivt enlige mødre som partnermateriale, fordi de ikke gider passe og pleje det synlige produkt af kvindens seksuelle eskapader med en anden mand.


Det var noget af et postulat...

Jeg er fraskilt med børn og har aldrig oplevet at blive fravalgt pga. det - ikke, hvad jeg ved af... Jeg kender heller ikke nogen, der er blevet fravalgt.

Hvor har du det fra? Måske er det aldersbetinget? Hvis man er i 20'erne med børn, så er det måske svært. Men i 30'erne, - der har rigtig mange jo børn.
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Måtte din mand?

Indlægaf JoyNips » 6. sep 2016, 07:03

Q-beben skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:Bingo - og det instinkt er ikke kun begrænset til utroskab. Mange mænd fravælger aktivt enlige mødre som partnermateriale, fordi de ikke gider passe og pleje det synlige produkt af kvindens seksuelle eskapader med en anden mand.


Det var noget af et postulat...

Jeg er fraskilt med børn og har aldrig oplevet at blive fravalgt pga. det - ikke, hvad jeg ved af... Jeg kender heller ikke nogen, der er blevet fravalgt.

Hvor har du det fra? Måske er det aldersbetinget? Hvis man er i 20'erne med børn, så er det måske svært. Men i 30'erne, - der har rigtig mange jo børn.


Men ret beset ved man jo ikke, hvor mange på et datingsite, der har fravalgt at skrive en besked til én fordi man har barn/børn...

Personligt har jeg fravalgt mange mænd fordi de havde børn.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Måtte din mand?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 6. sep 2016, 07:06

Q-beben skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:Bingo - og det instinkt er ikke kun begrænset til utroskab. Mange mænd fravælger aktivt enlige mødre som partnermateriale, fordi de ikke gider passe og pleje det synlige produkt af kvindens seksuelle eskapader med en anden mand.


Det var noget af et postulat...

Jeg er fraskilt med børn og har aldrig oplevet at blive fravalgt pga. det - ikke, hvad jeg ved af... Jeg kender heller ikke nogen, der er blevet fravalgt.

Hvor har du det fra? Måske er det aldersbetinget? Hvis man er i 20'erne med børn, så er det måske svært. Men i 30'erne, - der har rigtig mange jo børn.


Det er ikke et postulat, men observationer gjort gennem de sidste 20 år. Mænd snakker åbent om den slags med hinanden, men de går sgu da ikke hen og fortæller en kvinde: "Hey, jeg ved godt at vi to ikke dater, men du skal bare lige vide at det aldrig vil blive til noget mellem os to, for jeg ønsker ikke at se på eller have besværet med en anden mands avl." De undlader helt at forfølge det, eller hvis de allerede har indledt noget før de vidste hun havde børn, så finder de på en undskyldning eller de forsvinder bare helt uden at give lyd. Så det er ikke ligefrem breaking news, hvis kvinder aldrig har oplevet at blive valgt fra af den årsag.

Det er ikke aldersbetinget, men betinget af om man gider have børn i almindelighed og om man gider stedbørn i særdeleshed.
Senest rettet af Advocatus-Diaboli 7. sep 2016, 06:57, rettet i alt 1 gang.
3
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: Måtte din mand?

Indlægaf Q-beben » 6. sep 2016, 08:29

Advocatus-Diaboli skrev:Det er ikke en postulat, men observationer gjort gennem de sidste 20 år. Mænd snakker åbent om den slags med hinanden, men de går sgu da ikke hen og fortæller en kvinde: "Hey, jeg ved godt at vi to ikke dater, men du skal bare lige vide at det aldrig vil blive til noget mellem os to, for jeg ønsker ikke at se på eller have besværet med en anden mands avl." De undlader helt at forfølge det, eller hvis de allerede har indledt noget før de vidste hun havde børn, så finder de på en undskyldning eller de forsvinder bare helt uden at give lyd. Så det er ikke ligefrem breaking news, hvis kvinder aldrig har oplevet at blive valgt fra af den årsag.

Det er ikke aldersbetinget, men betinget af om man gider have børn i almindelighed og om man gider stedbørn i særdeleshed.


Jeg er ikke enig i det, du skriver.

Jeg har da mødt nogle af mine "mænd" andre steder end på nettet (i byen mm.), hvor det ikke lige står mejslet i min pande, at jeg har børn :) Og der er jeg ikke blevet fravalgt bagefter. Det er heller ikke et tema, vi har haft oppe at vende hos mine veninder, der er singles.

Langt de fleste har jo børn efter de 30 år, så hvis du har ret, så ville det gøre det helt vildt svært for mænd at finde kvinder uden børn, hvis det ikke er aldersbetinget. Nogle mænd går efter kvinder 30+ uden børn, men det er ikke min oplevelse, at det er mange.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Måtte din mand?

Indlægaf Akehurst2 » 6. sep 2016, 08:35

Maanii skrev:Jeg tror nu det er ret meget normen at foretrække en partner uden børn, især hvis man ikke selv har egne særbørn.


Ja, ligesom folk med børn tit foretrækker folk med børn fordi det så er lettere at forstå hinandens prioriteringer, så vil de fleste uden børn, der ikke har et ønske om børn, foretrække en partner uden børn.

Det ville jeg da også - hvis jeg gerne ville have børn, havde jeg fået nogen selv.

Men bortset fra det, så er der jo i øvrigt en verden til forskel på en mand med børn fra tidligere og en mand, der får et barn med en anden kvinde som følge af utroskab. De ting er usammenlignelige.
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Måtte din mand?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 6. sep 2016, 12:29

Q-beben skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:Det er ikke en postulat, men observationer gjort gennem de sidste 20 år. Mænd snakker åbent om den slags med hinanden, men de går sgu da ikke hen og fortæller en kvinde: "Hey, jeg ved godt at vi to ikke dater, men du skal bare lige vide at det aldrig vil blive til noget mellem os to, for jeg ønsker ikke at se på eller have besværet med en anden mands avl." De undlader helt at forfølge det, eller hvis de allerede har indledt noget før de vidste hun havde børn, så finder de på en undskyldning eller de forsvinder bare helt uden at give lyd. Så det er ikke ligefrem breaking news, hvis kvinder aldrig har oplevet at blive valgt fra af den årsag.

Det er ikke aldersbetinget, men betinget af om man gider have børn i almindelighed og om man gider stedbørn i særdeleshed.


Jeg er ikke enig i det, du skriver.


Du er ikke enig i at jeg jævnligt gennem de sidste 20 år har gjort mig mine observationer og haft de samtaler med andre mænd?

Jeg har da mødt nogle af mine "mænd" andre steder end på nettet (i byen mm.), hvor det ikke lige står mejslet i min pande, at jeg har børn :) Og der er jeg ikke blevet fravalgt bagefter. Det er heller ikke et tema, vi har haft oppe at vende hos mine veninder, der er singles.


Jamen, så er det jo tydeligvis ikke samme gruppe, vi taler om. Hvis de vælger at date for alvor, med det formål at opnå et langsigtet parforhold sammen, og ikke bare for en engangsscoring, så er det jo ikke dem, jeg taler om! Mænd er jo heller ikke dummere end at de godt ved at de ikke står i et særligt godt lys, hvis de fortæller en kvinde - forælder eller barnløs - at de ville vælge enlige mødre fra pga. barnet. Så hvorfor skulle de brænde den bro ved at fortælle hende den slags? Der er mange ting mænd taler om indbyrdes, som vi ikke taler om med kvinderne. Det er også de færreste kvinder der ville afsløre overfor en mand - uanset hans størrelse - at de altså ikke kan se sig selv i et forhold med mænd, der har en lille pik. For det fortæller bare noget om hendes type, som de fleste mænd per instinkt ikke ville bryde sig om.

Langt de fleste har jo børn efter de 30 år, så hvis du har ret, så ville det gøre det helt vildt svært for mænd at finde kvinder uden børn, hvis det ikke er aldersbetinget. Nogle mænd går efter kvinder 30+ uden børn, men det er ikke min oplevelse, at det er mange.


Her tager du nok munden for fuld, når du antager at fordi en mand har rundet de 30, så søger han også udelukkende dates blandt jævnaldrende.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Måtte din mand?

Indlægaf Bimmerdyret » 6. sep 2016, 13:12

Dikus skrev:Jeg forstår godt, man ikke vil have noget med manden at gøre. Men jeg forstår altså ikke, hvordan man kan have et problem med et uskyldigt barn. Jeg synes faktisk, det er direkte ækelt, man kan se et barn som en påmindelse om forældrenes fejl.

Men hvis man ikke vil have noget med manden at gøre, så går man fra ham,og dermed har man absolut ingen bånd til barnet.

Hvis det var min mand, ville han bliver sendt hen hvor lort bliver til kelvinfrost= der hvor "barnet" vil være.
Jeg vil s.. p mand og barnet
0
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: Måtte din mand?

Indlægaf Q-beben » 7. sep 2016, 07:28

Advocatus-Diaboli skrev:Her tager du nok munden for fuld, når du antager at fordi en mand har rundet de 30, så søger han også udelukkende dates blandt jævnaldrende.


:) Nej, det er dig, der tar munden "for fuld"... Jeg snakker ikke om mænd 30+, men om kvinder 30+ med børn.

Vi afsporer tråden, hvilket ikke er fair over for TS. Du kan jo starte en ny tråd, hvis du vil køre diskussionen videre.
1

Tilbage til "Forhold og sex"