Ville du date en med HIV?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf Oddinary » 6. sep 2016, 13:15

Bimmerdyret skrev:Nej, det ville jeg ikke, for en HIV smitte kan få mange sygdomme og det kan også medføre at de får diagnosen AIDS.


Det er som regel kun ved sen-stadie-HIV eller decideret AIDS, at de risikerer alle mulige andre infektioner og sygdomme. Så længe medicinen forhindrer virus i at replikere, og man ikke nåede at gå rundt med HIV i evigheder inden man kom i behandling, så er det begrænset hvor meget immunsystemet er forringet.



(Men jeg ville jo helst heller ikke selv, så jeg skal ikke sige noget) :genert:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf godtnavn » 6. sep 2016, 13:26

Advocatus-Diaboli skrev:
godtnavn skrev:I øvrigt, hvis din kæreste får HIV (f.eks. via blod) vil du så droppe ham?


Jeg ville. Jeg vil ikke undvære sex i et forhold, og jeg vil ikke have sex med en HIV-smittet, så det giver ligesom sig selv. I det hele taget ville jeg ikke kunne se en fremtid med en person, som er nødt til at tage medicin dagligt for ikke at dø.


Det synes jeg godt nok er kynisk, at du ville forlade en kæreste hvis hun blev syg af noget der krævede medicin. Håber du advarer din kæreste om at du skrider og ikke er der for hende hvis hun bliver syg med f.eks. stofskiftesygdom, kræft el.lign..

En ting er ikke at starte et forhold med en, men har man et liv, hus, gift, børn osv. sammen synes jeg det er vildt bare at smide det væk grundet en sygdom kræver daglig medicin, især når mange sygdomme der kræver daglig medicin ikke sådan lige smitter.
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 6. sep 2016, 13:56

godtnavn skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
godtnavn skrev:I øvrigt, hvis din kæreste får HIV (f.eks. via blod) vil du så droppe ham?


Jeg ville. Jeg vil ikke undvære sex i et forhold, og jeg vil ikke have sex med en HIV-smittet, så det giver ligesom sig selv. I det hele taget ville jeg ikke kunne se en fremtid med en person, som er nødt til at tage medicin dagligt for ikke at dø.


Det synes jeg godt nok er kynisk, at du ville forlade en kæreste hvis hun blev syg af noget der krævede medicin. Håber du advarer din kæreste om at du skrider og ikke er der for hende hvis hun bliver syg med f.eks. stofskiftesygdom, kræft el.lign..

En ting er ikke at starte et forhold med en, men har man et liv, hus, gift, børn osv. sammen synes jeg det er vildt bare at smide det væk grundet en sygdom kræver daglig medicin, især når mange sygdomme der kræver daglig medicin ikke sådan lige smitter.


Men jeg ER jo kynisk, så det...

Synes du da det er bedre at blive i et forhold, som man ikke trives i, af høflighedsgrunde?

Jeg synes ikke det er nødvendigt at advare en person om, at noget som omvæltende som daglig-medicin-for-ikke-at-dø skulle være en faktor, der kan betyde at et forhold går i stykker.

De bliver dog advaret - på forhånd - om at jeg forventer at regelmæssig sex er en del af pakken i et parforhold. Det betyder ikke at vi skal have sex hver dag, at jeg ikke kan undvære under hendes menstruation eller at jeg skal have det når jeg har lyst. Det betyder at hvis det bliver normen at der går uger mellem sex, hvis hun nogensinde nægter at have sex for at "straffe" mig/få gennemtrumfet hendes vilje, eller at det helt ophører (uden det skyldes at vi er blevet 80 og begge har tabt evnen/lysten), så vil forholdet stoppe.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf godtnavn » 6. sep 2016, 14:04

Advocatus-Diaboli skrev:
godtnavn skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
godtnavn skrev:I øvrigt, hvis din kæreste får HIV (f.eks. via blod) vil du så droppe ham?


Jeg ville. Jeg vil ikke undvære sex i et forhold, og jeg vil ikke have sex med en HIV-smittet, så det giver ligesom sig selv. I det hele taget ville jeg ikke kunne se en fremtid med en person, som er nødt til at tage medicin dagligt for ikke at dø.


Det synes jeg godt nok er kynisk, at du ville forlade en kæreste hvis hun blev syg af noget der krævede medicin. Håber du advarer din kæreste om at du skrider og ikke er der for hende hvis hun bliver syg med f.eks. stofskiftesygdom, kræft el.lign..

En ting er ikke at starte et forhold med en, men har man et liv, hus, gift, børn osv. sammen synes jeg det er vildt bare at smide det væk grundet en sygdom kræver daglig medicin, især når mange sygdomme der kræver daglig medicin ikke sådan lige smitter.


Men jeg ER jo kynisk, så det...

Synes du da det er bedre at blive i et forhold, som man ikke trives i, af høflighedsgrunde?

Jeg synes ikke det er nødvendigt at advare en person om, at noget som omvæltende som daglig-medicin-for-ikke-at-dø skulle være en faktor, der kan betyde at et forhold går i stykker.

De bliver dog advaret - på forhånd - om at jeg forventer at regelmæssig sex er en del af pakken i et parforhold. Det betyder ikke at vi skal have sex hver dag, at jeg ikke kan undvære under hendes menstruation eller at jeg skal have det når jeg har lyst. Det betyder at hvis det bliver normen at der går uger mellem sex, hvis hun nogensinde nægter at have sex for at "straffe" mig/få gennemtrumfet hendes vilje, eller at det helt ophører (uden det skyldes at vi er blevet 80 og begge har tabt evnen/lysten), så vil forholdet stoppe.


Næ jeg mener ikke man skal blive af høflighed, men jeg forstår omvendt ikke at kærlighed bare fordufter hvis kæresten f.eks. får sukkersyge.
Og jeg finder, omvendt dig, ikke en pille om dagen som noget vildt livsomvæltende, men der er vi jo forskellige :)

Og jeg mener faktisk at elsker man hinanden er man der også når det går skidt, så jeg ville forvente min kæreste bliver hvis jeg bliver syg. Heldigvis deler han mit synspunkt og skrider ikke hvis jeg er så uheldig at blive syg, men vil være der for mig. Ligesom man er for andre man elsker når de har det svært :)
1
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf Muspel » 6. sep 2016, 14:42

Advocatus-Diaboli skrev:
Muspel skrev:
Fair nok. Jeg tænkte at situationen var en, man ellers gerne ville være sammen med. Ligesom hvis du virkeligt gerne ville se Paris oppefra - så ville du finde en måde at overvinde din skræk.


Det er jo ikke nødvendigt at overvinde højdeskræk for at se Paris oppefra. Der findes postkost, youtube-videoer fra overflyvninger, satellit-billeder og meget andet godt.


Ha ha. Point taken.
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf Sophaya » 6. sep 2016, 14:47

godtnavn skrev:
Men mener bare, tager en mand med hiv ikke sin medicin så bliver han syg, ligesom de gjorde i 80'erne før medicinen. Ergo er der større chance for han altid vil huske sin medicin end for at en mand altid er tro.

Men selvfølgelig afskriver du ham før du kender ham er det jo slet ikke aktuelt for dig, synes bare det er forkert at sige du ikke udsætter dig selv for risiko når du har ubeskyttet sex, en lille risiko, men dog en risiko. Ligesom langt de fleste i faste forhold gør :)

I øvrigt, hvis din kæreste får HIV (f.eks. via blod) vil du så droppe ham? Eller er det kun nye partnere du afskriver på det grundlag?


For mig er præmissen altså, at jeg ikke kender denne mand med HIV, som jeg vælger fra. Det er noget helt andet for mig med en man elsker og allerede har tillid til. Jeg har aldrig sagt at der ikke er en risiko. Jeg har sagt at for mig er det to helt forskellige situationer.
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf godtnavn » 6. sep 2016, 14:50

Sophaya skrev:
godtnavn skrev:
Men mener bare, tager en mand med hiv ikke sin medicin så bliver han syg, ligesom de gjorde i 80'erne før medicinen. Ergo er der større chance for han altid vil huske sin medicin end for at en mand altid er tro.

Men selvfølgelig afskriver du ham før du kender ham er det jo slet ikke aktuelt for dig, synes bare det er forkert at sige du ikke udsætter dig selv for risiko når du har ubeskyttet sex, en lille risiko, men dog en risiko. Ligesom langt de fleste i faste forhold gør :)

I øvrigt, hvis din kæreste får HIV (f.eks. via blod) vil du så droppe ham? Eller er det kun nye partnere du afskriver på det grundlag?


For mig er præmissen altså, at jeg ikke kender denne mand med HIV, som jeg vælger fra. Det er noget helt andet for mig med en man elsker og allerede har tillid til.


Men hvad hvis din nuværende kæreste så fik det? Altså f.eks. via blod, havde han været utro ville svaret nok være nemt. Ville du så forlade ham eller ville du godt kunne stole på han tog medicinen?
Altså bunder det primært i manglende tillid til fremmede frem for sygdommen. Jeg synes det er interessant med folks bevæggrunde for den slags, hvis du ikke har lyst til at svare er det okay :)
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf Sophaya » 6. sep 2016, 14:53

godtnavn skrev:
Men hvad hvis din nuværende kæreste så fik det? Altså f.eks. via blod, havde han været utro ville svaret nok være nemt. Ville du så forlade ham eller ville du godt kunne stole på han tog medicinen?
Altså bunder det primært i manglende tillid til fremmede frem for sygdommen. Jeg synes det er interessant med folks bevæggrunde for den slags, hvis du ikke har lyst til at svare er det okay :)


Min imaginære nuværende kæreste forestiller jeg mig, at jeg ville blive hos, hvis det var som i dit eksempel. Jeg nævner selv i første indlæg at det ikke er grundet uvidenhed om sygdommen, men manglende kontrol og tillid. Jeg er ikke sikker på jeg kan mønstre den tillid "fra bunden", altså med en fremmed. Og hvis min imaginære kæreste havde HIV ville jeg stadig bekymre mig for, om han fik taget pillerne - både på hans og mine vegne.
2
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 6. sep 2016, 15:31

godtnavn skrev:
Næ jeg mener ikke man skal blive af høflighed, men jeg forstår omvendt ikke at kærlighed bare fordufter hvis kæresten f.eks. får sukkersyge.
Og jeg finder, omvendt dig, ikke en pille om dagen som noget vildt livsomvæltende, men der er vi jo forskellige :)


Arj, hva'? Kom igen med den laissez faire attitude når du selv har fået HIV, og så kan vi tale om hvor livsomvæltende det er - for dig og for din partner. Skulle vi ikke stoppe det der akavede forsøg på at tale HIV ned, og lade som om at der ikke er andet i det end at spise sin pille en gang om dagen, hvorefter alt er fjong?

Og jeg mener faktisk at elsker man hinanden er man der også når det går skidt...


Men det stopper jeg jo med at gøre!

...så jeg ville forvente min kæreste bliver hvis jeg bliver syg. Heldigvis deler han mit synspunkt og skrider ikke hvis jeg er så uheldig at blive syg, men vil være der for mig. Ligesom man er for andre man elsker når de har det svært :)


Jeg tror du forveksler kærlighed med ægteskabsløfterne.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf godtnavn » 6. sep 2016, 16:27

Advocatus-Diaboli skrev:
godtnavn skrev:
Næ jeg mener ikke man skal blive af høflighed, men jeg forstår omvendt ikke at kærlighed bare fordufter hvis kæresten f.eks. får sukkersyge.
Og jeg finder, omvendt dig, ikke en pille om dagen som noget vildt livsomvæltende, men der er vi jo forskellige :)


Arj, hva'? Kom igen med den laissez faire attitude når du selv har fået HIV, og så kan vi tale om hvor livsomvæltende det er - for dig og for din partner. Skulle vi ikke stoppe det der akavede forsøg på at tale HIV ned, og lade som om at der ikke er andet i det end at spise sin pille en gang om dagen, hvorefter alt er fjong?

Og jeg mener faktisk at elsker man hinanden er man der også når det går skidt...


Men det stopper jeg jo med at gøre!

...så jeg ville forvente min kæreste bliver hvis jeg bliver syg. Heldigvis deler han mit synspunkt og skrider ikke hvis jeg er så uheldig at blive syg, men vil være der for mig. Ligesom man er for andre man elsker når de har det svært :)


Jeg tror du forveksler kærlighed med ægteskabsløfterne.


Du skrev en sygdom der krævede medicin hver dag ville få dig til at skride, ikke bare HIV, og hvis det er rigtigt ville du skride hvis din kæreste fik sukkersyge, det kan man også dø af hvis man ikke tager medicin. Selv HIV mener jeg oprigtig ikke ville være grund til at forlade min kæreste (pånær hvis han havde fået det ved at være utro, men det er jo en anden snak).

Jeg kalder det ikke kærlighed hvis man kun er der når det går godt, det kalder jeg bekvemlighed. Hvis man virkelig elsker nogen stopper man ikke med at elske dem fordi de bliver syge. Har du også droppet kontakt til gamle mennesker i din familie? hvad hvis du fik et barn der havde en sygdom, ville du så også forlade det? Selvfølgelig forsvinder kærlighed ikke når folk har det svært, hvis den gør noget så er det da at vokse, men giver endnu mere fordi den syge har brug for det.

Og til det sidste, nej, jeg mener også venner, familie osv. dem ville jeg også være der for hvis de havde det skidt, og dem ville jeg aldrig gifte mig med, så nej, er ikke ægteskabsløfter jeg forveksler det med.
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 6. sep 2016, 21:22

godtnavn skrev:
Jeg kalder det ikke kærlighed hvis man kun er der når det går godt, det kalder jeg bekvemlighed. Hvis man virkelig elsker nogen stopper man ikke med at elske dem fordi de bliver syge.


LOL, det er vist Hallmark-definitionen på kærlighed, du har fået fat på der. Måske virker tingene sådan for dig? Men jeg elsker ikke nogen ukritisk, betingelsesløst eller for evigt. Min kærlighed varierer efter hvordan personen, jeg selv og forholdet udvikler sig, og hvordan det påvirker hinanden. På ingen måde er jeg forpligtet til at elske dødsyge Christina på 32 som er mærket og begrænset af 4 års sygdom, bare fordi jeg elskede raske Christina på 27.

Har du også droppet kontakt til gamle mennesker i din familie? hvad hvis du fik et barn der havde en sygdom, ville du så også forlade det? Selvfølgelig forsvinder kærlighed ikke når folk har det svært, hvis den gør noget så er det da at vokse, men giver endnu mere fordi den syge har brug for det.


Jeg har droppet kontakt til gamle mennesker i min familie alene fordi vi ikke har noget tilfælles. Et barn vil jeg aldrig få. Ingen mennesker har en reserveret plads i mit liv. Jeg beholder de mennesker, som jeg ønsker at have i mit liv og som gør sig fortjent til det, og dropper de andre. Min far var en af dem, jeg droppede.

Når det så er sagt, så vil jeg heller aldrig indlede et parforhold til hverken gamle slægtninge eller mit barn! Der er tale om 2 vidt forskellige typer kærlighed, og jeg vil aldrig føle kæreste-kærlighed over for familie og vice versa. Derfor er det ikke givet, at fordi jeg ville droppe en HIV-smittet kæreste, som jeg ikke vil have sex/parforhold med, er ensbetydende med at jeg også vil droppe kontakten til en moster, som jeg ikke vil have sex/parforhold med.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf Bimmerdyret » 7. sep 2016, 06:38

Oddinary skrev:
Bimmerdyret skrev:Nej, det ville jeg ikke, for en HIV smitte kan få mange sygdomme og det kan også medføre at de får diagnosen AIDS.


Det er som regel kun ved sen-stadie-HIV eller decideret AIDS, at de risikerer alle mulige andre infektioner og sygdomme. Så længe medicinen forhindrer virus i at replikere, og man ikke nåede at gå rundt med HIV i evigheder inden man kom i behandling, så er det begrænset hvor meget immunsystemet er forringet.



(Men jeg ville jo helst heller ikke selv, så jeg skal ikke sige noget) :genert:


I know, og jeg ved godt at udgangspunktet kun var at date, men hvis man dater med et seriøst formål, så tænker man vel lidt ud i fremtiden også.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf Fru Sunshine » 7. sep 2016, 07:18

Jeg ville gerne kunne sige "selvfølgelig", men jeg er også barn af firserne og Oda og Ole-kampagnen med den lille fløjteting.
Så nej.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Forhold og sex"