Hvad har du lært om at date?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Hvad har du lært om at date?

Indlægaf Zombie » 24. aug 2016, 07:37

Mister84 skrev:...og hvor meget mener I egentlig at kemi bare er noget der er der (eller ikke er der) fra naturens side, og i hvor høj grad er det noget der kan skabes?


Det kan i meget høj grad skabes, mere end hvad almindelige mennesker tror/ved.

Til gengæld, hvis man skal kæmpe for meget for det, så bliver det hurtigt uautentisk. Og hvad er så pointen? Man skal jo ikke vinde pigen på bekostning af sig selv.
Så det er en balance.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Hvad har du lært om at date?

Indlægaf Ladysparrow » 24. aug 2016, 12:57

Blev skilt her i foråret og var på en lille håndfuld dates - mest bare for at begynde et eller andet sted. Var gift i 15 år og havde aldrig datet. Matchede så på Tinder med min nuværende kæreste, vi mødtes ret hurtigt til en kop kaffe i juni og det blev til en masse kaffe dates inden det første kys og vi tog det stille og roligt med at lære hinanden at kende, siden da er det dog gået hurtigt, men det føles bare så rigtigt. Af de dates jeg havde var den første med ham den bedste, vi havde begge forberedt hinanden på at vi begge var nervøse og vi havde snakket lidt i telefon og så ellers sms'et en masse. Der var inget akavet eller mærkeligt. De andre dates var ikke afslappede og der var vi bare ikke noget for hinanden.
0
FrkRød
Indlæg: 90
Tilmeldt: 5. maj 2016, 06:24
Kort karma: 4
Likede indlæg: 155

Re: Hvad har du lært om at date?

Indlægaf FrkRød » 24. aug 2016, 14:09

Jeg har været single i 5 år indtil jeg mødte min nuværende kæreste i april. Og det jeg har lært om at date er: at det fungerer sleeeeeeeet ikke for mig :D I hvert fald ikke den slags dating hvor man møder hinanden på en datingside/app og derefter mødes IRL.

Jeg mødte min kæreste ude i det virkelige liv - er tilpas gammel til at dating slet ikke var opfundet da jeg var ung. Måske derfor jeg ikke kan finde ud af det :lol:

Held og lykke med din date :)
0
Brugeravatar
SoMaPe
Indlæg: 50
Tilmeldt: 8. maj 2016, 19:57
Kort karma: 2
Likede indlæg: 55

Re: Hvad har du lært om at date?

Indlægaf SoMaPe » 24. aug 2016, 14:45

At mange mænd har taget en date meget mere seriøst end jeg selv gjorde.
0
Kinda Pissed About Not Being A Mermaid
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Hvad har du lært om at date?

Indlægaf Grissebassen » 24. aug 2016, 17:18

Jeg har lært, at det er milevide forskelle på, hvor meget personer ligger i de første par dates. Nogle gange føler man bare, at det siger klik, mens den anden person slet ikke var interesseret. Andre gange føler man, at daten har været totalt akavet og kemiløs, mens den anden person har lagt en hel masse i det.
2
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvad har du lært om at date?

Indlægaf JoyNips » 25. aug 2016, 08:12

Jeg har lært, at kommunikation er vejen frem og at man er nødt til at turde. Jeg datede en fyr på et tidspunkt, og vi var begge lidt brændte børn. Så ingen af os turde at melde klart ud at vi faktisk gerne ville det. Vi lurepassede og håbede at den anden meldte sine kort først, så vi ikke risikerede vores følelser. Og fordi den anden ikke gjorde det, holdt vi vores egne kort tæt på kroppen. Needless to say, det kom til et punkt, hvor vi begge var så meget i tvivl om den anden, at det gik i vasken. Og efterfølgende er vi begge kommet i andre (og absolut lykkelige) forhold, men har talt om, at vi egentlig var for dumme ikke bare at risikere hjertet lidt.

Så da jeg mødte min kæreste meldte jeg rimelig hurtigt ud, at jeg syntes, han var awesome. Og han gjorde det samme. Vi har aldrig været i tvivl om, at det her virkelig var noget og at vi ville hinanden. Negative røster på det unævnelige sted havde travlt med, at hvis man var "på" hurtigt, så brændte det sikkert også hurtigt ud - 4 år senere bor jeg sammen med min kæreste, skal føde hans barn og er ved at købe hus med ham. Så deeeeet....
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: Hvad har du lært om at date?

Indlægaf Q-beben » 25. aug 2016, 10:22

Jeg har været på ca. 10-12 dates... og hvis jeg skulle give noget videre, så er det sådan noget som:

Start med et kompliment - der er altid et eller andet ved en person, man kan fremhæve... Det får hende til at slappe af :)
Vær dig selv - det handler om, at du gerne vil finde en at være sammen med. Dvs., hun skal synes, du er dejlig - uanset hvor anspændt du er, eller hvor mange bamser du har i din sofa derhjemme :)
Husk at få øjenkontakt med hende et par gange
Lad være med at snakke for meget om dig selv
Ikke virke for desperat
Lad være med at fortælle historien (det gør de alle) om den dårlige date. Hvor daten viste sig at veje 20 kg. mere end på billedet
Lad vær med at fortælle om dit tidligere forhold, sygdom osv. Tal om positive ting.
0
Brugeravatar
Mister84
Indlæg: 7
Tilmeldt: 4. maj 2016, 11:57
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Re: Hvad har du lært om at date?

Indlægaf Mister84 » 25. aug 2016, 15:29

Super svar I kommer med, og naturligvis lidt forskellige meninger om nogen ting.

Zombie skrev:Hygiejne er vigtigt, og at ens hjem er nogenlunde rent og pænt. Pæne negle er også ret vigtigt for indtrykket.

Man skal ikke være en pleaser, men heller ikke stridbar eller kontrær. Hvis man har lyst til kaffen og den anden foreslår øl, så sig det. Pleasende mennesker er lidt som vandmænd, de føles nemt substansløse og svære at få hold på forståelsesmæssigt.
Så længe man stadig er høflig og rummelig, er det helt ok at vise lidt kant.

Snak om ting, der er spændende og sjove, men husk også at snakke om tingene, der betyder noget. Mange af mine venner har en tendens til at holde samtalen FOR sjov og let, og senere indser de at hverken de selv eller deres date er blevet klogere på den anden, fordi det hele var sjov og overfladisk snak.
Så selvom den positive stemning er en god ting, så er indhold det også.

Hvis du bliver optaget af et eller andet når I snakker, så husk stadig at give plads til den anden og check lige, at den anden er lige så engageret i emnet som du. Mange mennesker sidder og ranter, og får ikke lige set om deres date også synes, at Monets tidlige værker er super interessant som samtaleemne.
Det skal helst være nogenlunde lige.

Fysisk kontakt bør opbygget gradvist. Rør ved din date løbende, men ikke upassende. Hvis I går et sted hen og skal dreje, kan en hånd på ryggen være passende til at guide. Eller en hånd på underarmen, når hun fortæller noget interessant.
Hvis den fysiske kontakt etableres tidligt og opbygger gradvist, skaber det samhørighed og det bliver desuden mindre akavet, hvis du forsøger at kysse hende senere.


De fleste ting du nævner her går godt, men der er én der ikke gør.

Jeg bliver ikke rigtig nervøs, og selv hvis jeg gør, kan jeg sagtens arbejde med det uden det bemærkes. Jeg er ikke et brændt barn, som det bliver nævnt, så jeg er ikke bange for at vise at jeg gerne vil. Jeg plejer at være god til at fornemme den anden og mærke hvor samtalen er på vej hen, og hvornår jeg skal dreje af. Balancen mellem det lette og positive, og det med indhold plejer også at fungere fint. Det samme med balancen mellem at styre og lade styre.

Der hvor jeg til gengæld kan se mig selv klare det rigtig skidt - selv hvis jeg er meget interesseret - er overgangen fra at være to fremmede der mødes og er almindeligt høflige, og så til at gøre det mere intimt så det ikke bare ender med at være ren høflighed som næsten ville passe bedre til en jobsamtale. At etablere den fysiske kontakt på en naturlig, og ikke forceret, måde, finder jeg ret udfordrende når det er en person jeg ikke kender godt, hvilket er skidt da det ofte ligger lidt i kortene at det er op til fyren at klare den del.

Det bedste bud jeg kan komme med (som jeg forestiller mig jeg rent faktisk ville evne at få til at virke) er hvis jeg kunne få drillet hende nok til at det gik over til at blive fysisk, eller hvis daten gik ud på et eller andet fysisk hvor det ville være naturligt at røre lidt (men hvad?). Du nævner to, Zombie, og den med "denne vej" ville fungere for mig under rette omstændigheder, men jeg er for meget en hat til at den med armen ikke ville virke unaturligt :wacko: Så hvis der er flere tricks her, så vær så god at diske op :-p

Hvis jeg var bedre til denne del, ville jeg bedømme at chancen var væsentligt større for at en net-date kunne føre til noget.


Zombie skrev:
Mister84 skrev:...og hvor meget mener I egentlig at kemi bare er noget der er der (eller ikke er der) fra naturens side, og i hvor høj grad er det noget der kan skabes?


Det kan i meget høj grad skabes, mere end hvad almindelige mennesker tror/ved.

Til gengæld, hvis man skal kæmpe for meget for det, så bliver det hurtigt uautentisk. Og hvad er så pointen? Man skal jo ikke vinde pigen på bekostning af sig selv.
Så det er en balance.


Alright, ikke alle er enige her... Men lad os nu sige at daten bare trængte til et liiile ekstra skub... Kan du eventuelt komme med et eksempel eller to på noget der går ud over hvad almindelige mennesker så kan/gør/ved?



Q-beben skrev:Jeg har været på ca. 10-12 dates... og hvis jeg skulle give noget videre, så er det sådan noget som:

Start med et kompliment - der er altid et eller andet ved en person, man kan fremhæve... Det får hende til at slappe af :)
Vær dig selv - det handler om, at du gerne vil finde en at være sammen med. Dvs., hun skal synes, du er dejlig - uanset hvor anspændt du er, eller hvor mange bamser du har i din sofa derhjemme :)
Husk at få øjenkontakt med hende et par gange
Lad være med at snakke for meget om dig selv
Ikke virke for desperat
Lad være med at fortælle historien (det gør de alle) om den dårlige date. Hvor daten viste sig at veje 20 kg. mere end på billedet
Lad vær med at fortælle om dit tidligere forhold, sygdom osv. Tal om positive ting.


Jeg er nok stadig lidt forvirret mht. det her med komplimenter... Det virker ikke for slesk? ELler bare for meget at lægge ud med det? Eller måske er det i virkeligheden mere sådan en lidt gammeldags, høflig, gentleman-agtig facon det skal gøres på? Kan du komme med et eksempel på noget du selv ville synes var godt?

Argh, en af mine dates talte stolpe op og ned om hvordan hendes x behandlede hende dårligt. Jeg begyndte faktisk at overveje om hun med vilje prøvede at jage mig væk - måske også fordi jeg ud over det fik ret blandede signaler...


Jeg lagde for resten også mærke til en anden detalje som havde en lille effekt på mig selv: forskellen på om en date brugte mit navn et par gange under samtalen eller ej. Det virkede på en eller anden måde positivt når eksempelvis et spørgsmål blev sluttet af med mit navn :)
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvad har du lært om at date?

Indlægaf Rapfisk » 25. aug 2016, 15:37

"Det er dejligt at se dig" synes jeg er en rigtig god start. Det er en slags kompliment (underforstået også: "Jeg er ikke skuffet over at se dig i virkeligheden", hvis det er sådan en første blind date eller netdate), men ikke sådan én, som man tænker er indstuderet eller påtaget, som det ville være, hvis man begyndte at give en mere konkret kompliment for udseendet.
Senest rettet af Rapfisk 25. aug 2016, 15:49, rettet i alt 1 gang.
3
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Mister84
Indlæg: 7
Tilmeldt: 4. maj 2016, 11:57
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Re: Hvad har du lært om at date?

Indlægaf Mister84 » 25. aug 2016, 15:41

Rapfisk skrev:"Det er dejligt at se dig" synes jeg er en rigtig god start. Det er en slags kompliment (underforstået også: Jeg er ikke skuffet over at se dig i virkeligheden, hvis det er sådan en første blind date eller netdate), men ikke sådan én, som man tænker er indstuderet eller påtaget, som det ville være, hvis man begyndte at give en mere konkret kompliment for udseendet.


Ja, okay, så kan jeg skam godt følge dig - det virker helt naturligt :)
0
Nipsting
Indlæg: 107
Tilmeldt: 22. feb 2016, 07:09
Kort karma: 28
Likede indlæg: 139

Re: Hvad har du lært om at date?

Indlægaf Nipsting » 25. aug 2016, 18:02

Jeg har kun den korte : hvis de gør meget ud af at de er ærlige og reelle - og jeg mener meget og hele tiden...løb!!
2
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Hvad har du lært om at date?

Indlægaf Guldfisk » 25. aug 2016, 19:46

Årh, det med jobsamtale-følelsen kender jeg godt. Jeg synes stedet gør meget. Hvis det skal være en cafe, så find en, hvor der er hyggeligt og gode stole. For mig virker gåture i det hele taget bedst. Jeg er ikke så meget til øjenkontakt. Og på aktiv-dates ender jeg nemt med at fokusere på aktiviteten og ikke lære manden at kende.

Husk navnet + personlige facts, hvis man er typen, der mødes hurtigt og måske skriver med flere. Jeg var ikke imponeret, da en helt bestemt mente, at jeg da havde sagt, jeg arbejdede på sygehuset. (Og ja, han insisterede nærmest på at jeg tog fejl, da jeg rettede ham :forvirret2: ). Jeg ved også selv, at jeg er dårlig til navne, så det skal tjekkes på forhånd.

Lad være med at spørge ind til, om hun har været på mange dates før. Det virker oplagt, at datinglivet er noget, man har til fælles, men lad være med at minde om, at du er en i rækken.

Lad være med at stille "dybe" spørgsmål. "Hvis du var et træ, hvilket træ ville du så være?" og "hvad er din største svaghed/styrke" er jobsamtalespørgsmål (eller damebladsinterviews). No go medmindre du kan stille dem sjovt og for guds skyld lade være med at bore efter et svar, hvis hun ikke lige på stående fod kan nævne sin yndlingsfarve.

Og vigtigt: hvis man er den der foreslår et sted først, er der stor sandsynlighed for et ja. Udnyt det. Du kan ligeså godt tage et sted hen, hvor du gerne vil hen alligevel. Så har du fået en oplevelse, selv hvis daten er kedelig. Og du kan vælge den cafe, der serverer den bedste kage.
Senest rettet af Guldfisk 25. aug 2016, 19:50, rettet i alt 1 gang.
3
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Hvad har du lært om at date?

Indlægaf Wunder8 » 25. aug 2016, 19:49

Kemien skal være der med det samme, ellers kommer den ikke. Hvis man skal gøre en stor indsats for at samtalen glider, så passer man bare ikke godt nok sammen.

Hvis ikke man har lyst til at kysse ham efter nogle timer, kan man lige så godt droppe det.

Første date skal involvere alkohol.

Det er på 2. date man virkeligt finder ud af, om der er potentiale til mere.

Til mændene: For Guds skyld, spørg ikke, om du må kysse hende. Bare gør det, hvis stemningen er til det.
3
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Hvad har du lært om at date?

Indlægaf Lys » 25. aug 2016, 20:41

Jeg foretrækker også altid at mødes over en (alkoholisk) drink første gang. Det må godt være en øl på et værtshus, hvis det er der han føler sig bedst tilpas. Faktisk foretrækker jeg, at han foreslår et sted - det siger også en del om ham, og for mig er det lidt en forudsætning, at han er initiativrig.

Til gengæld hader jeg gåture som første date. Det er så svært for mig at få kontakt med min date, fordi jeg ikke kan få øjenkontakt. Førstedates i form af gåture har aldrig været en succes for mig.
2
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvad har du lært om at date?

Indlægaf Animi » 25. aug 2016, 20:52

Man kan ikke selv skabe kemi, men der kan sagtens i nogen tilfælde gå lidt tid før den er der. Med min nu exkæreste, var jeg sådan lidt 'meh' på de to første dates. Det var først på den tredje at det fuldkommen klikkede for os.
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Forhold og sex"