Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf Luffegås » 22. aug 2016, 07:07

Okay jeg håber folk kan tale pænt til mig, for jeg vil som sagt bare gerne høre JERES ERFARINGER, og måske ikke så meget om jeg selv skal tage mig sammen, for jeg har bare brug for at høre hvor normalt det her er..

Jeg har altid haft nogle kærester der har haft svært med navlestrengen til moren, min eks lod decideret hans mor sviiiine ham til så han kunne sidde grædefærdig, kun for at tage ud næste dag og vaske hendes vinduer..

Så da jeg mødte min nye kæreste faldt jeg bare straks for hvor kærligt et væsen han er, og hvor sød en familie han har. Ja, selvfølgelig retter hans mor også på ham og har sine meninger, det er okay. Jeg har et par gange synes at hans familie rørte hinanden meget, hvilket vi igennem fornuftige snakke bare har talt om, at jeg er enebarn og altså ikke vandt til den slags kontakt med min familie. Jeg har nogle søde forældre, og ja, min far har også svært ved at jeg er ældre end 12 år og ikke går i prinsessekjoler, og giver mig lange kram, men ikke andet end det, og min mor har også sine meninger, men jeg er som min mor, en del selvstændig, men giver varme igennem det vi siger til andre, uden at røre. Pga. afstand ser jeg ikke mine forældre så tit.

I går var vi på en dejlig havnetur med min søde svigermor, som virker til at hun rigtig godt kan lide mig. Vi kommer ud for restaurenten og hun tager så min kærestes hånd, og de holder helt naturligt. Min kæreste er 36 år. Jeg bliver lidt paf, og de kan se det på mig. Hun siger så "Kom så, du kan da bare holde ham i den anden hånd??!" "Nej tak" prøver jeg at få smilet frem.. "Eiiih, du holder ham da i hånden hverdag!", "jae, *tøhø*du holdt ham da i hånden i 18 år".. De holdt så op, og jeg tænkte det kunne være det bare lige var pga. det var hyggeligt på havnen og hun ville være sjov at de tog hinanden i hånden, så vi grinede og og hyggede os bare videre, og så håndboldkamp sammen senere.

Da vi så kom hjem til os selv spurgte jeg ind til det, om det var noget de havde ment seriøst.. "jada?" svarede han helt naturligt. Og moren holder også de 2 andre granvoksne døtre i hånden, nok ikke så meget som med ham, men det skete da de alle 4 gik hånd i hånd, når de var ude og gå, og det var ment seriøst. Det var bare noget de altid gjorde. (Vi har aldrig været uden for huset når jeg har mødt hans familie). Okay... Så spørger jeg ham, om han også vil synes jeg skulle holde min 36 årige søn i hånden hvis han havde egen kone og barn? Nej, det var nok lige lidt for meget mente han.. OKay, og jeg spørger så, om hvordan han ville have det med jeg skulle holde min far i hånden hvis vi er inde og gå i byen? Han svarede at det for ham nok ville være lidt mærkeligt, hvis vi alle 3 skulle strolle igennem byen sådan..

Jeg har intet imod når hun bliver en del ældre og gangbesværet at de holder i hånd, heck, så vil jeg med glæde selv holde hende i hånden og støtte hende. Men foran en kæreste, det blev for mig SÅ underligt, og jeg følte min grænse blive overtrådt. Og jeg holdt fast i, at hvis det er noget han ikke vil ændre, så fair nok, så må jeg jo enten vænne mig til det, eller også må jeg smutte. Vi havde en god snak, og han sagde at han har bare aldrig tænkt på det før, han har aldrig set det udefra, men han kunne godt, med mine eksempler se at han selv ville føle det underligt hvis jeg gjorde det, så han ville prøve at sige fra hvis det skulle ske igen, for han kunne måske godt se det skulle være stoppet for nogen år siden.

Igen, tonen herinde kan godt blive hård, og jeg vil virkelig gerne at den ikke bliver det nu, men jeg vil bare høre jeres erfaringer, og om hvad I mener på en pæn måde :)

Og I behøver ikke fortælle mig jeg er kold og mangler følelser :D Det ved jeg godt, vi er virkelig varme møder kulde, men jeg er blødt op på så mange måder, og han siger også tit til mig han kan se forbedringer hverdag i det jeg gør, og han kan se jeg virkelig prøver godt, men lige den her føler jeg ikke jeg skal æde hele kamelen.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf Minionine » 22. aug 2016, 07:25

Jeg har ikke lige oplevet det, men jeg ville som dig synes det var temmelig underligt. Der er jo ikke noget galt i det som sådan, familier er jo forskellige, men jeg ville også have det stramt med det. Det lader til at han godt kan forstå dit synspunkt, og forhåbentlig sige fra i fremtiden - I det mindste når du er tilstede :)
0
Blonderella
Indlæg: 124
Tilmeldt: 20. mar 2016, 20:19
Kort karma: 21
Likede indlæg: 287

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf Blonderella » 22. aug 2016, 07:25

Ej jeg ville også tænke WTF! Og tror faktisk ikke jeg ville kunne rumme det.. det må de gøre når jeg ikke er der.

Har aldrig oplevet en kæreste være sådan med sin mor. Og jeg har ellers haft et par stykker der ellers lige så godt kunne være koblet på deres mor via navlestrengen endnu
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf achillaxedprune » 22. aug 2016, 07:31

Det ER også intimt, at holde i hånden synes jeg... Jeg kan ikke huske, om jeg nogle gange kan holde min mor og far i hånden. Det tror jeg da, at jeg gør. Jeg tænker i hvert fald ikke, at det er underligt, at man holder sin forældre i hånden... Heller ikke selvom man er voksen. Og jeg er ellers en person, der ikke er så glad for kropskontakt sådan generelt med folk, der ikke er min mand.

Jeg ville dog ikke gå længere hånd-i-hånd med min mor eller far. Men et kort stykke, for lige at give et klem og lidt kærlighed... Jeg foretrækker dog arm-i-arm, hvis jeg går tæt med andre... Og det gør jeg ofte med mine forældre. Det kunne din kæreste måske gøre i stedet, hvis han stadig gerne vil være tæt på sin mor og vise den kærlighed, som ligger i en berøring?

Hvis du ikke kan lide det, så synes jeg, at du har håndteret det rigtig fint... Og dejligt, at din kæreste har lyttet og det lader til, at I har fundet en løsning på problemet. :gogo:

Og dette er hvad jeg mener med arm-i-arm:
Billede
8
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf Studsgaard » 22. aug 2016, 07:36

Jeg ville også have det underligt med det.
Som du selv skriver kan der være forhold der gør at man gå med andre i hånden (ældre gangbesværede m.m)

Og hvis det er noget de er vant til at gøre tænker jeg de kan gære de hvis de er alene. (Selvom jeg vil også syntes det er lidt underligt)

Når kæresten (du) er der syntes jeg det er den man holder i hånden.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf LadyFox » 22. aug 2016, 07:37

Jeg ved ikke om det er normalt, men jeg synes ikke at det er unormalt. Og jeg kan ærlig talt ikke forstå hvorfor det skulle anses som sært og forkert, det er jo bare kærlig, fysisk og ikke seksuel kontakt.

Men okay, jeg kan også godt finde på at holde min mor i hånden ind i mellem. :)
14
...
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf Allmost_Famous » 22. aug 2016, 08:16

Jeg synes, det er vildt mærkeligt :genert:

Men hey, jeg har bare heller aldrig været særlig begejstret for en masse kropslig kontakt. Jeg mindes ikke, at jeg nogensinde har kysset mine forældre på munden (eller i det hele taget, andet end som heeelt lille) eller holdt dem i hånden. Det er også ret få mennesker, jeg selv tager initiativ til at kramme. Min søn har jeg aldrig kysset på munden, og det kan jeg fornemme på andre, åbenbart er enormt unormalt.

Så altså, for mig kunne det godt medføre lidt undren hvis min fiktive kæreste rendt og holdt i hånd med sin mor. Eller nej, det er egentlig en underdrivelse. Jeg ville faktisk have det virkelig, virkelig, virkelig underligt med det. Jeg kan ikke helt forklare hvorfor, men jeg ville blive totalt paf, tror jeg.
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf MyGirl » 22. aug 2016, 08:26

Jeg tror faktisk, jeg ville synes, det var meget sødt, hvis min kæreste holdt sin mor i hånden. (Altså hvis vi ser bort fra det faktum, at hun desværre er død.)

Men jeg kan sagtens forstå, at nogen ikke synes, det er en naturlig ting at gøre.

Jeg kan godt selv finde på at tage min mor eller far i hånden og give den et klem, men spadserer ikke sådan lange ture med dem hånd i hånd. Der er - som achillaxedprune så smukt påpeger - det at gå i arm opfundet så glimrende til. Jeg går ofte i arm med min far, når vi er ude sammen, men nu jeg tænker over det, tror jeg faktisk ikke, jeg gør det så tit, når min kæreste er med, og formentlig aldrig, hvis vi kun er ude at gå os tre.
2
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf Sophaya » 22. aug 2016, 08:58

Jeg kan slet ikke forstå, at så mange synes det er mærkeligt. Jeg er 23, min søster 27, og vi er vokset op med tantekys, mange kram og holden i hånden. Der er ikke skyggen af seksualisering i det, bare ren familiær kærlighed. Jeg kan stadig godt finde på at tage min far i hånden når vi går tur i skoven eller tantekysse ham når vi siger hej efter ikke at have set hinanden længe. Det ligger der intet andet end helt naturlig kærlighed i, og jeg synes det er ubehageligt når folk hentyder til, at det skulle være noget ækelt, for sådan er det altså ikke.

Når det er sagt, så føler du jo som du gør, og det skal ingen klandre dig for. Jeg synes du har håndteret det ret fint, men måske kan du tænke over, at i nogle familier er det helt naturligt at vise kærlighed fysisk.
12
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf Akehurst2 » 22. aug 2016, 09:20

achillaxedprune skrev:Det ER også intimt, at holde i hånden synes jeg... Jeg kan ikke huske, om jeg nogle gange kan holde min mor og far i hånden. Det tror jeg da, at jeg gør. Jeg tænker i hvert fald ikke, at det er underligt, at man holder sin forældre i hånden... Heller ikke selvom man er voksen. Og jeg er ellers en person, der ikke er så glad for kropskontakt sådan generelt med folk, der ikke er min mand.

Jeg ville dog ikke gå længere hånd-i-hånd med min mor eller far. Men et kort stykke, for lige at give et klem og lidt kærlighed... Jeg foretrækker dog arm-i-arm, hvis jeg går tæt med andre... Og det gør jeg ofte med mine forældre. Det kunne din kæreste måske gøre i stedet, hvis han stadig gerne vil være tæt på sin mor og vise den kærlighed, som ligger i en berøring?



Jeg har et meget afslappet forhold til berøring, både i forhold til forældre og generelt, men jeg ville nu heller ikke gå med mine forældre i hånden som voksen. For mig er det noget børn gør, eller noget man gør med sin partner.

At gå i arm derimod - det er jeg også stor tilhænger af.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf Studsgaard » 22. aug 2016, 09:22

Sophaya skrev:Jeg kan slet ikke forstå, at så mange synes det er mærkeligt. Jeg er 23, min søster 27, og vi er vokset op med tantekys, mange kram og holden i hånden. Der er ikke skyggen af seksualisering i det, bare ren familiær kærlighed. Jeg kan stadig godt finde på at tage min far i hånden når vi går tur i skoven eller tantekysse ham når vi siger hej efter ikke at have set hinanden længe. Det ligger der intet andet end helt naturlig kærlighed i, og jeg synes det er ubehageligt når folk hentyder til, at det skulle være noget ækelt, for sådan er det altså ikke.

Når det er sagt, så føler du jo som du gør, og det skal ingen klandre dig for. Jeg synes du har håndteret det ret fint, men måske kan du tænke over, at i nogle familier er det helt naturligt at vise kærlighed fysisk.


Jeg kan kun tale for mig selv. Og jeg har ikke tænkt/sagt det var ækelt eller seksuelt. Men Derfor kan man da godt syntes det er mærkeligt og ikke noget man finder naturligt.
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf Vixen » 22. aug 2016, 09:49

For mig lyder det også lidt mærkeligt. Jeg er klar over, at forskellige familier har forskellige vaner med sådan noget, så jeg er slet ikke fordømmende. Min kæreste kan godt finde på at give sin far hovedbundsmassage, når vi besøger dem. :stoned: Altså, for mig er det helt sært, og jeg kommer aldrig til at vænne mig til det. Men jeg er også (desværre) vokset op i en familie, hvor man til nøds får en overfladisk krammer med et par klap på ryggen, så jeg er helt klart skadet i den anden retning.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf Juki » 22. aug 2016, 10:07

Jeg tror jeg ville synes det var sært fordi jeg ville føle mig "udenfor" på en måde :gruble:
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf Sophaya » 22. aug 2016, 10:12

Studsgaard skrev:
Sophaya skrev:Jeg kan slet ikke forstå, at så mange synes det er mærkeligt. Jeg er 23, min søster 27, og vi er vokset op med tantekys, mange kram og holden i hånden. Der er ikke skyggen af seksualisering i det, bare ren familiær kærlighed. Jeg kan stadig godt finde på at tage min far i hånden når vi går tur i skoven eller tantekysse ham når vi siger hej efter ikke at have set hinanden længe. Det ligger der intet andet end helt naturlig kærlighed i, og jeg synes det er ubehageligt når folk hentyder til, at det skulle være noget ækelt, for sådan er det altså ikke.

Når det er sagt, så føler du jo som du gør, og det skal ingen klandre dig for. Jeg synes du har håndteret det ret fint, men måske kan du tænke over, at i nogle familier er det helt naturligt at vise kærlighed fysisk.


Jeg kan kun tale for mig selv. Og jeg har ikke tænkt/sagt det var ækelt eller seksuelt. Men Derfor kan man da godt syntes det er mærkeligt og ikke noget man finder naturligt.


Jeg er godt klar over at ingen herinde kaldte det ækelt, men jeg har før set folk seksualisere det at tantekysse ens familie helt vildt, og det har gjort mig ked af det. Jeg er godt klar over at nogle finder det mærkeligt - jeg ville bare fortælle, at for mig - og min familie - er det helt naturligt.
Senest rettet af Sophaya 22. aug 2016, 11:31, rettet i alt 1 gang.
2
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf Ado » 22. aug 2016, 10:17

Det er 100% fair, at du undrer dig. Det gør man jo automatisk, når noget falder meget udenfor det, man selv synes er normalt. Jeg synes bare det er sødt. Men nu er vi også meget kærlige i min familie og knus, kram, aen og holde i hånd er slet ikke unormalt hos os.
4
Donna Martin Graduates!

Tilbage til "Forhold og sex"