Datingcoachen havde ret!

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Datingcoachen havde ret!

Indlægaf Precaseptica » 3. jul 2016, 07:57

englishchannel skrev:Det er faktisk en interessant diskussion, der måske kunne danne grundlag for en anden tråd - udfordrende påklædning og hvordan det påvirker.

Jeg skal gerne indrømme, at jeg ofte går i korte kjoler, høje sko eller er relativt nedringet. Jeg maler mine øjenbryn op og går med lidt for meget mascara og eyeliner i forhold til andre. Jeg er også glad for store øreringe. Til gengæld har jeg aldrig oplevet, at det var et problem i datingsituationer at jeg så ud som jeg gjorde. Jeg opfører mig konservativt (da jeg ikke mener, at påklædning er andet end netop det), og jeg er altid blevet behandlet respektfuldt på trods af at folk kunne se mine ben eller kavalergang.


Lad mig understrege, at jeg prøvede ikke at pointere, at man ikke kan være kærestemateriale, hvis man oser af sex. På mit eget dating-cv kan jeg se, at jeg primært har interesseret mig for at kæreste med piger, der var upfront omkring sex. Mere konservativ opførsel har ofte fået mig til at kigge videre.

Men jeg skal ikke tyvstjæle din tråd til alt muligt du synes hører til andetsteds, så det kan være vi tager den i en mere formålorienteret tråd.
0
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Datingcoachen havde ret!

Indlægaf englishchannel » 3. jul 2016, 08:03

Precaseptica skrev:
englishchannel skrev:Det er faktisk en interessant diskussion, der måske kunne danne grundlag for en anden tråd - udfordrende påklædning og hvordan det påvirker.

Jeg skal gerne indrømme, at jeg ofte går i korte kjoler, høje sko eller er relativt nedringet. Jeg maler mine øjenbryn op og går med lidt for meget mascara og eyeliner i forhold til andre. Jeg er også glad for store øreringe. Til gengæld har jeg aldrig oplevet, at det var et problem i datingsituationer at jeg så ud som jeg gjorde. Jeg opfører mig konservativt (da jeg ikke mener, at påklædning er andet end netop det), og jeg er altid blevet behandlet respektfuldt på trods af at folk kunne se mine ben eller kavalergang.


Lad mig understrege, at jeg prøvede ikke at pointere, at man ikke kan være kærestemateriale, hvis man oser af sex. På mit eget dating-cv kan jeg se, at jeg primært har interesseret mig for at kæreste med piger, der var upfront omkring sex. Mere konservativ opførsel har ofte fået mig til at kigge videre.

Men jeg skal ikke tyvstjæle din tråd til alt muligt du synes hører til andetsteds, så det kan være vi tager den i en mere formålorienteret tråd.


Jamen, så er vi jo enige, tror jeg :) Min pointe var blot, at jeg ikke oplever at sexet påklædning alene sætter en i en bestemt bås, hvis ikke ens væremåde understreger den opfattelse. Og omvendt selvfølgelig: Man kan sagtens være iført en rullekravesweater uden at blive anset som konservativ, hvis man er meget flirtende, etc.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9019
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21840

Re: Datingcoachen havde ret!

Indlægaf Purple Haze » 3. jul 2016, 08:20

Nå men!

Joan Ørting er en irriterende kost (i min verden), men hun har ret i at man skal "fylde sin kærlighedsbeholder op" - hvis man altså skal forstå kærlighedsbeholder som at man skal fylde sit liv op med positive oplevelser og gode bekendtskaber.
Når man ikke er fuldstændig fokuseret på at date og finde den eneste ene, så er man bare mere åben over for netop at finde den eneste ene, og man bliver mere attraktiv, da man har mere at byde på.

Og ham der Jacob Old... har også nogle gode pointer i forhold til sex, og at man især som kvinde skal passe på med at blive "doven" og regne med at hvis man bare smider tøjet, så bliver manden så vild at han klarer resten og så kan man ellers lægge sig ned og blive taget - det holder ikke i længden.
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Datingcoachen havde ret!

Indlægaf Wunder8 » 3. jul 2016, 12:54

Nu kan jeg ikke lige adressere dette til en konkret dating-coach, men jeg er ofte stødt på rådet om, at hvis en mand er interesseret, så tager han kontakt. Forstået på den måde, at man som kvinde i princippet kan forhold sig relativt passivt i dating-fasen, fordi han nok skal tage kontakt, hvis han vil én.

Ok, det er faktisk ret meget i tråd med den famøse 'He's Just Not That Into You'-skole, der dikterer, at en mand nærmest skal hoppe på tungen for én, hvis han VIRKELIGT er interesseret.

Der er vitterligt rigtigt meget i den bog, jeg ikke er enig i, men ovenstående princip har i høj grad gjort sig gældende i min egen og veninders datingkarriere. Det handler ikke om, at jeg ikke synes, man som kvinde kan eller skal tage initiativ. Men om, at hvis en mand er interesseret, så skal han nok komme på banen. Det kan man så mene er relativt konservativt, men det er den virkelighed, jeg oplever.

Hvis jeg skal blive ved bogen, så må jeg indrømme, jeg også er tilhænger af forfatterens "You already have one asshole, you don't need another"-råd, der jo dybest set handler om, at man ikke skal tolerere idiotagtig adfærd, men komme videre og tro på, at der selvfølgelig findes noget (nogen) meget bedre out there.
5
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Datingcoachen havde ret!

Indlægaf Wunder8 » 3. jul 2016, 13:58

Dikus skrev:
Wunder8 skrev:Nu kan jeg ikke lige adressere dette til en konkret dating-coach, men jeg er ofte stødt på rådet om, at hvis en mand er interesseret, så tager han kontakt. Forstået på den måde, at man som kvinde i princippet kan forhold sig relativt passivt i dating-fasen, fordi han nok skal tage kontakt, hvis han vil én.

Ok, det er faktisk ret meget i tråd med den famøse 'He's Just Not That Into You'-skole, der dikterer, at en mand nærmest skal hoppe på tungen for én, hvis han VIRKELIGT er interesseret.

Der er vitterligt rigtigt meget i den bog, jeg ikke er enig i, men ovenstående princip har i høj grad gjort sig gældende i min egen og veninders datingkarriere. Det handler ikke om, at jeg ikke synes, man som kvinde kan eller skal tage initiativ. Men om, at hvis en mand er interesseret, så skal han nok komme på banen. Det kan man så mene er relativt konservativt, men det er den virkelighed, jeg oplever.

Hvis jeg skal blive ved bogen, så må jeg indrømme, jeg også er tilhænger af forfatterens "You already have one asshole, you don't need another"-råd, der jo dybest set handler om, at man ikke skal tolerere idiotagtig adfærd, men komme videre og tro på, at der selvfølgelig findes noget (nogen) meget bedre out there.


Jeg sidder og tænker, du har ret. Ind til jeg kom i tanke om, at det nok mere handler om, jeg ikke er gået efter de mænd, der modbeviser tesen.

Jeg er efterhånden blevet så gammel, så jeg ind i mellem møder mænd, jeg ikke har set i årtier. Og deriblandt har der altså været et par stykker, der har nævnt, de var virkeligt forelskede i mig. Og ingen af dem gjorde noget/tog kontakt, fordi de var for generte og/eller sikre på, de ikke havde en chance.

Så i virkeligheden passer det åbenbart ikke altid.


Jeg synes, der er ret stor forskel på, om det er mænd man allerede dater, eller nogen man bare kender. I tilfælde af det sidste, tror jeg ikke på teorien - snarere tværtimod, da mange har svært ved at tage det første skridt (og det i visse situationer også kan være forbundet med risikoen for at tabe ansigt, ødelægge et venskab eller professionel relation osv). Men i situationer, hvor man allerede dater, dér har jeg aldrig set teorien modbevist :)
2
Brugeravatar
Spasserinde
Indlæg: 196
Tilmeldt: 30. jan 2016, 10:01
Kort karma: 67
Likede indlæg: 830

Re: Datingcoachen havde ret!

Indlægaf Spasserinde » 3. jul 2016, 14:14

Wunder8 skrev:Nu kan jeg ikke lige adressere dette til en konkret dating-coach, men jeg er ofte stødt på rådet om, at hvis en mand er interesseret, så tager han kontakt. Forstået på den måde, at man som kvinde i princippet kan forhold sig relativt passivt i dating-fasen, fordi han nok skal tage kontakt, hvis han vil én.

Ok, det er faktisk ret meget i tråd med den famøse 'He's Just Not That Into You'-skole, der dikterer, at en mand nærmest skal hoppe på tungen for én, hvis han VIRKELIGT er interesseret.

Der er vitterligt rigtigt meget i den bog, jeg ikke er enig i, men ovenstående princip har i høj grad gjort sig gældende i min egen og veninders datingkarriere. Det handler ikke om, at jeg ikke synes, man som kvinde kan eller skal tage initiativ. Men om, at hvis en mand er interesseret, så skal han nok komme på banen. Det kan man så mene er relativt konservativt, men det er den virkelighed, jeg oplever.

Hvis jeg skal blive ved bogen, så må jeg indrømme, jeg også er tilhænger af forfatterens "You already have one asshole, you don't need another"-råd, der jo dybest set handler om, at man ikke skal tolerere idiotagtig adfærd, men komme videre og tro på, at der selvfølgelig findes noget (nogen) meget bedre out there.


Jeg er enig i dette. Min oplevelse er også, at der som kvinde simpelthen ingen pointe er i at presse på - ræk en lillefinger, så skal de nok gribe den.

Som du også er inde på, så betyder det ikke, man ikke kan tage initiativet - det har jeg ofte gjort. Men når interessen først ER etableret, så er der faktisk ikke nogen grund til at spekulere eller analysere eller presse på. Hvis han holder op med at skrive, virker distanceret, der er længe imellem hans kontaktforsøg eller lignende, så kan man enten lige så godt droppe ham med det samme eller acceptere det bliver friends with benefits.

Jeg tror faktisk aldrig jeg har oplevet nogen undtagelser. Overhovedet. Det har altid været fuld tryk på interessen fra start, eller intet kom ud af det. Og hvis man er i tvivl og derfor ikke kan nænne at droppe ham, så kan man forberede sig på at være i tvivl til verdens ende. :D
4
Brugeravatar
Vaginetta
Indlæg: 117
Tilmeldt: 23. sep 2015, 21:28
Kort karma: 4
Likede indlæg: 178

Re: Datingcoachen havde ret!

Indlægaf Vaginetta » 3. jul 2016, 18:47

Wunder8 skrev:Nu kan jeg ikke lige adressere dette til en konkret dating-coach, men jeg er ofte stødt på rådet om, at hvis en mand er interesseret, så tager han kontakt. Forstået på den måde, at man som kvinde i princippet kan forhold sig relativt passivt i dating-fasen, fordi han nok skal tage kontakt, hvis han vil én.

Ok, det er faktisk ret meget i tråd med den famøse 'He's Just Not That Into You'-skole, der dikterer, at en mand nærmest skal hoppe på tungen for én, hvis han VIRKELIGT er interesseret.

Der er vitterligt rigtigt meget i den bog, jeg ikke er enig i, men ovenstående princip har i høj grad gjort sig gældende i min egen og veninders datingkarriere. Det handler ikke om, at jeg ikke synes, man som kvinde kan eller skal tage initiativ. Men om, at hvis en mand er interesseret, så skal han nok komme på banen. Det kan man så mene er relativt konservativt, men det er den virkelighed, jeg oplever.

Hvis jeg skal blive ved bogen, så må jeg indrømme, jeg også er tilhænger af forfatterens "You already have one asshole, you don't need another"-råd, der jo dybest set handler om, at man ikke skal tolerere idiotagtig adfærd, men komme videre og tro på, at der selvfølgelig findes noget (nogen) meget bedre out there.


Åh Gud, jeg har selv brugt alt for lang tid på at lære dette, selvom det er relativt banalt. Med mindre man har med en decideret genert/hæmmet mand at gøre, skal vedkommende nok sørge for at holde sig til hvis der er bare et minimum af interesse. Man skal selvfølgelig ikke have virket afvisende/kold, og somme tider skal man række den lillefinger Spasserinden taler om, men ellers er teorien ret skudsikker.
1
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Datingcoachen havde ret!

Indlægaf Grissebassen » 3. jul 2016, 20:35

Jeg bliver nødt til lige at kommentere på, at så mange af jer ikke oplever dalende interesse fra det modsatte køn med alderen. Det synes jeg virkelig er overraskende, da jeg oplever det komplet modsatte.
Efter jeg rundede de 25 for nogle år siden, kan jeg virkelig mærke interessen fra mænd er drastisk faldet. Og det på trods af, at jeg i løbet af årene har smidt 10 kg, vundet kampen over akne og egentlig ikke selv bemærker synlige aldringstegn.
Sorry for OT :genert:

On topic, så er jeg enig med he's just not that into you og i andre i, at man nok skal vise interesse og holde sig til, såfremt man er interesseret nok. Og det tror jeg nu gælder begge køn :)
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Datingcoachen havde ret!

Indlægaf Rapfisk » 3. jul 2016, 22:06

Wunder8 skrev:Nu kan jeg ikke lige adressere dette til en konkret dating-coach, men jeg er ofte stødt på rådet om, at hvis en mand er interesseret, så tager han kontakt. Forstået på den måde, at man som kvinde i princippet kan forhold sig relativt passivt i dating-fasen, fordi han nok skal tage kontakt, hvis han vil én.

Ok, det er faktisk ret meget i tråd med den famøse 'He's Just Not That Into You'-skole, der dikterer, at en mand nærmest skal hoppe på tungen for én, hvis han VIRKELIGT er interesseret.

Der er vitterligt rigtigt meget i den bog, jeg ikke er enig i, men ovenstående princip har i høj grad gjort sig gældende i min egen og veninders datingkarriere. Det handler ikke om, at jeg ikke synes, man som kvinde kan eller skal tage initiativ. Men om, at hvis en mand er interesseret, så skal han nok komme på banen. Det kan man så mene er relativt konservativt, men det er den virkelighed, jeg oplever.

Hvis jeg skal blive ved bogen, så må jeg indrømme, jeg også er tilhænger af forfatterens "You already have one asshole, you don't need another"-råd, der jo dybest set handler om, at man ikke skal tolerere idiotagtig adfærd, men komme videre og tro på, at der selvfølgelig findes noget (nogen) meget bedre out there.

Den oprindelige bog er denne: https://www.saxo.com/dk/han-er-bare-ikk ... 8711432372

Den har også inspireret et afsnit af Sex and the City.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Datingcoachen havde ret!

Indlægaf Rapfisk » 3. jul 2016, 22:08

Grissebassen skrev:Jeg bliver nødt til lige at kommentere på, at så mange af jer ikke oplever dalende interesse fra det modsatte køn med alderen. Det synes jeg virkelig er overraskende, da jeg oplever det komplet modsatte.
Efter jeg rundede de 25 for nogle år siden, kan jeg virkelig mærke interessen fra mænd er drastisk faldet. Og det på trods af, at jeg i løbet af årene har smidt 10 kg, vundet kampen over akne og egentlig ikke selv bemærker synlige aldringstegn.
Sorry for OT :genert:

On topic, så er jeg enig med he's just not that into you og i andre i, at man nok skal vise interesse og holde sig til, såfremt man er interesseret nok. Og det tror jeg nu gælder begge køn :)

Jeg tror bare, det handler om, at der er færre på markedet. Når man får faste jobs, møder man sjældnere nye mennesker, og dem, der er, er oftere kommet i faste parforhold.
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Datingcoachen havde ret!

Indlægaf Bimmerdyret » 3. jul 2016, 23:28

Jeg er nok ret glad for at jeg blev gift som 23 årig og slet ikke skulle deltage i alt det der coaching-dating halløj - for hold da op der er godt nok mange usikre mennesker ude omkring.
Her snart 20 år efter...så er jeg sikker på at jeg ikke ville kunne klare den usikkerhed på et datingmarked - jeg var allerede for gammel til det som 20 årig.
0

Tilbage til "Forhold og sex"